- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Hoe kom je aan je nickname?
Hoe kom je aan je nickname?
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik vond het nog verbazingwekkend lang duren voordat er iemand met die naam kwam... Inderdaad de mooiste nickname
.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Ik wou hem net hier neerzetten...
(.)(.)
petey
-
- 1901 berichten
- 3828 stemmen
2 stippies tussen haakies??? of zijn jullie zo vunzig dat je er wat anders van maakt?
Salix
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Haha, die is wel heel origineel!
Mijn nickname is afgeleid van een hond die we vroeger hadden. Daarnaast is het de latijnse naam voor wilg, niet dat ik daar op lijk ofzo...
Alle andere ideeën die ik had waren al in gebruik, dus vandaar deze keus, vind hem zelf wel leuk eigenlijk 
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Toch geen treurwilg? Gelukkig lijk je er niet op
.
boondock
-
- 208 berichten
- 722 stemmen
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik aan mijn nickname gekomen ben..
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Daniel > Daan > Danuz.. Opzich best logisch, toch ? 
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Noops?! Moet je zelf ook wel duidelijk zijn, Tim!
La dormeuse
-
- 111 berichten
- 218 stemmen
Ik ben op mijn nickname gekomen toen ik een frans gedicht las: "Le dormeur du val". Aangezien ik een meisje ben heb ik er maar La dormeuse du val van gemaakt, maar dat paste niet, vandaar de afkorting
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
en betekent?
Vertaling is Slaper in het dal.
Maar de betekenis van Fiend is dat geen parasiet of iets dergelijks 
Hannibal
-
- 9358 berichten
- 3273 stemmen
Fiend
-
- 295 berichten
- 1700 stemmen
hoe ik er aan kom weet ik niet meer, moest snel een nickname hebben voor cs
Rujar
-
- 2871 berichten
- 3816 stemmen
hoe ik er aan kom weet ik niet meer, moest snel een nickname hebben voor cs
Toevallig Final Fantasy X liggen???
DIXI
-
- 49 berichten
- 171 stemmen
mijne weet ik niet hoe ik eraan kom. echte naam is davy maar eik hebbe mn vrienden me alt dixi genoemd haha
Pendek
-
- 32 berichten
- 1 stemmen
Mijne was de bijnaam van m'n pa toen ie jong was. En als zijn vrienden mij nu tegenkomen noemen ze me ook zo:D
jassonn
-
- 5303 berichten
- 3229 stemmen
En waar slaat het dan op?, ik bedoel waarom noemden ze hem zo?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Mijne was de bijnaam van m'n pa toen ie jong was. En als zijn vrienden mij nu tegenkomen noemen ze me ook zo:D
Is je pa marineman geweest?
Bij de marine wordt/werd met 'pendek' 'onderbroek' bedoelt.
Mijn nickname overigens spreekt voor zichzelft, lijkt me.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Is je pa marineman geweest?
Bij de marine wordt/werd met 'pendek' 'onderbroek' bedoelt.
Uit mijn Marine-matrozen-handwoordenboek:
Pendek: Dit is het Maleise woord voor kort. Het wordt echter gebruikt in de betekenis van (korte) onderbroek. Iemand in een lange jaeger onderbroek staat dus in zijn lange pendek. Eigenlijk een tegenstrijdigheid, een contradictio in terminis. Wordt ook gebruikt in de uitdrukking: Achter de gebreide pendek kruipen, of ook achter kaap kont. In de echtelijke sponde duiken achter moeders.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Mijn nickname overigens spreekt voor zichzelft, lijkt me.
Kijkert voor 'ogen' of voor 'verrekijker'?
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Kijkert voor 'ogen' of voor 'verrekijker'?
Voor 'kijker die niet kan spellen'.
kijkert
-
- 3584 berichten
- 0 stemmen
Da's inderdaad de beste uitleg. Toch werd het, en nu ga ik van mijn pa uit, bij de marine, en in bepaalde Helderse wijken, gewoon gebruikt als benaming voor 'onderbroek'.
Zelf heb ik het woord nooit echt gebruikt horen worden, ik zal wel in de verkeerde Helderse wijken gewoond hebben.
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ik heb Flipman gekozen, omdat ik gek ben op comics, vooral de comics van Batman. Ik heet Flip, dus als ik een superheld wil zijn, hoe kan ik dat beter doen dan mijn voornaam te nemen en er mijn geslacht achter te zetten?
En dan bedoel ik dus: Man/vrouw! Niet dat ik verkeerd gekozen heb en eigenlijk Flippenis moet heten ofzo, voor degenen die dit niet begrijpen!
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Ik dacht dat je bij de Flipmode Squad hoorde 
Flipman
-
- 7109 berichten
- 1141 stemmen
Ik dacht dat je bij de Flipmode Squad hoorde
Ooookay! Wat mag dat Flipmde Squad dan wel niet inhouden? Mijn ouders hebben mij er iet naar venoemd, een oud collega van mijn moeder heette Flip Dus daarom noemde ze me zo!
Aan die smile kon ik wel zien dat je het niet serieus bedoelde, maar wat is dat Flipmode Squad dan voor iets?
kos
-
- 46688 berichten
- 8845 stemmen
Hehe, was niet serieus of zo. Sinds ik jou naam zag moet ik er alleen telkens aan denken.