• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.917 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.932 acteurs
  • 198.970 gebruikers
  • 9.370.279 stemmen

Als jij regisseur zou zijn...

zoeken in:

Word_Play

• 358 berichten
  • 1290 stemmen

Ik zou een film maken over een rasechte aars-schopper in de vorm van Tony Jaa die in het begin van de film in een ontzettend harde vechtscene van een minuut of 30 iedereen een pak slaag geeft, maar op het laatste moment een kogel door zijn hoofd lrijgt. Daarna zien we in het uur dat daarna volgt het meisje Jessica Alba hoe zij haar leven weer oppakt en verliefd wordt op een rijke advocaat á la Richard Gere. De trailer moet alleen het kickass-gedelte laten zien.

Wat zullen de kijkers zich genaaid voelen.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Word_Play schreef:

Ik zou een film maken over een rasechte aars-schopper in de vorm van Tony Jaa die in het begin van de film in een ontzettend harde vechtscene van een minuut of 30 iedereen een pak slaag geeft, maar op het laatste moment een kogel door zijn hoofd lrijgt. Daarna zien we in het uur dat daarna volgt het meisje Jessica Alba hoe zij haar leven weer oppakt en verliefd wordt op een rijke advocaat á la Richard Gere. De trailer moet alleen het kickass-gedelte laten zien.

Wat zullen de kijkers zich genaaid voelen.

lol

salvatore

• 1937 berichten
  • 3236 stemmen

Een zwart wit - 3d - first person - tienerslasher door de ogen van de killer. Clou het blijkt een videogame te zijn in 2020 waarbij je zon visualisatie zonnebril op moet zetten

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

salvatore schreef:

Een zwart wit - 3d - first person - tienerslasher door de ogen van de killer. Clou het blijkt een videogame te zijn in 2020 waarbij je zon visualisatie zonnebril op moet zetten

Kan niet wachtten tot hij uitkomt

starbright boy (moderator films)

• 22396 berichten
  • 5068 stemmen

Waarom niet eens leuker casten? Bijvoorbeeld Jim Carrey in het thrillerdeel en Sean penn in het komische? Of Haley Joel Osment als bad guy en Michael Madsen als good guy?

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik zie Jim Carrey niet met zijn elastische kop in een thriller.

Maarja, proberen kan geen kwaad.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

salvatore schreef:

Clou het blijkt een videogame te zijn in 2020 waarbij je zon visualisatie zonnebril op moet zetten

Zo'n idee heb ik ook wel een keertje gehad.

Nabije toekomst, waar er voor de verandering eens een keertje een perfecte maatschappij heerst. Zo perfect dat emoties als waanzin eigenlijk enkel nog ervaard worden in speciaal daarvoor ontworpen games. Film zou beginnen als een Cube of Saw en evolueren naar een totale mindfuck, en dan bedoel ik niet een Lynch die enkele vreemdere figuren laat opdraven . Maar de clou is dus basically dezelfde als die van salvatore.

Leuk lijkt het me trouwens om met een allegaartje internationale acteurs te werken, die gewoon elk in hun eigen taal acteren en converseren. Een Asano, Qi, Nahon, Bonnevie,Gallo etc etc in één film lijkt me wel leuk.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Good Guy : Chow Yun Fat

Bad Guy : Min-sik Choi

Vrouw : Aishwarya Rai

De film gaat over een Koreaan, Chinees en Hindoestaanse die moeten wachten op de vliegveld van Malesie, om elk weer terug te keren naar huis. Chow Yun Fat speelt een ex politie agent , die oneervol is ontslagen door de Maleisische politie en nu weer terug naar mainland china gaat. Min-sik Choi is een archeoloog en Aishwarya Rai speelt een vrouw die was gevlucht voor haar familie, omdat ze haar wilden uithuwelijken, maar nu toch haar terug gevraagd hebben, met de belofte dat ze niet meer met de man in kwestie hoeft te trouwen.

Ze vertellen elkaars verhaal en de reden waarom ze weer teruggaan. Aish is echter een geile slet en neukt met beide mannen. Alle 3 nemen ze de reis naar huis. Chow Yun Fat wordt homo, want hij gelooft niet dat er nog een vrouw zo goed kan neuken als Aish, en dus niet telkens weer teleurgesteld wil worden. De archeloog wordt geobserdeerd door hindoestanen en verkracht elke hindoestaanse vrouw die langsloopt, en zegt steeds oh Aish ik mis je zo, ik mis je zo. Aishwarya pleegt zelfmoord omdat ze niet in de schande kan leven. The end.

Moraal van het verhaal? In een film is het niet nodig om alsmaar een bepaalde of verwachte verhaallijn te hebben, zo is het in het echte leven ook niet.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

YuLaw16 schreef:

In een film is het niet nodig om alsmaar een bepaalde of verwachte verhaallijn te hebben, zo is het in het echte leven ook niet.

Daar ben ik het mee eens.

Als je geen verwachte of bepaalde verhaallijn gebruikt dan wordt een film al snel afgekraakt omdat het niet aan de verwachtingen van de mensen voldoet.

Maar aan de ene kant is er reden genoeg om dan een film af te kraken omdat het hele verhaal wordt omgegooid wat er voor zorgt dat het al snel voor 90% on-realistisch is.

Zoals jou verhaal bijvoorbeeld, allemaal zeer onwaarschijnlijk.

Mensen zien meestal liever een film waarin ze vaste aspecten verwachten, ik tenminste.

kos

• 46685 berichten
  • 8843 stemmen

YuLaw16 schreef:

Good Guy : Chow Yun Fat

Bad Guy : Min-sik Choi

Vrouw : Aishwarya Rai

De film gaat over een Koreaan, Chinees en Hindoestaanse die moeten wachten op de vliegveld van Malesie, om elk weer terug te keren naar huis. Chow Yun Fat speelt een ex politie agent , die oneervol is ontslagen door de Maleisische politie en nu weer terug naar mainland china gaat. Min-sik Choi is een archeoloog en Aishwarya Rai speelt een vrouw die was gevlucht voor haar familie, omdat ze haar wilden uithuwelijken, maar nu toch haar terug gevraagd hebben, met de belofte dat ze niet meer met de man in kwestie hoeft te trouwen.

Ze vertellen elkaars verhaal en de reden waarom ze weer teruggaan. Aish is echter een geile slet en neukt met beide mannen. Alle 3 nemen ze de reis naar huis. Chow Yun Fat wordt homo, want hij gelooft niet dat er nog een vrouw zo goed kan neuken als Aish, en dus niet telkens weer teleurgesteld wil worden. De archeloog wordt geobserdeerd door hindoestanen en verkracht elke hindoestaanse vrouw die langsloopt, en zegt steeds oh Aish ik mis je zo, ik mis je zo. Aishwarya pleegt zelfmoord omdat ze niet in de schande kan leven. The end.

Moraal van het verhaal? In een film is het niet nodig om alsmaar een bepaalde of verwachte verhaallijn te hebben, zo is het in het echte leven ook niet.

.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Het zou mij een hele leuke film lijken

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Materny schreef:

(quote)

Maar aan de ene kant is er reden genoeg om dan een film af te kraken omdat het hele verhaal wordt omgegooid wat er voor zorgt dat het al snel voor 90% on-realistisch is.

ja maar wat versta jij onder realisme? Menselijke geest is trouwens zo onvoorspelbaar, en het zou heel goed kunnen dat een seksverslaafde, een man die te bang is om weer teleurgesteld te worden en een psychopaat elkaar op een vliegveld zouden ontmoeten. De kans is niet groot maar het kan wel.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Als ik regisseur zou zijn zou ik een film maken over een oude hippy die ooit met zijn vrouw een paar jongentjes uit Afrika heeft geadopteerd. De man en zijn vrouw hadden drugsproblemen en uiteindelijk heeft een drugsdealer zijn vrouw vermoord.

Jaren later blijken zijn twee geadopteerde zonen harde drugsdealers te zijn en als hij er achter komt dat één van zijn zonen een drugsverslaafde vrouw heeft vermoord staat hij voor een dilemma.

De hoofdrol voor David Carradine ?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Ik luisterde gisteren Stellar Regions van John Coltrane, daaromheen zou gewoon een film gemaakt moeten worden. Een enorm freaky film vanzelfsprekend over iemand die knettergek is of aan het worden is.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Ik versta onder realisme realiteit.

Mensen verwachten realiteit in films zoals die van jou.

En eigenlijk maakt het niet uit of de menselijke geest onvoorspelbaar is.

Want wat films betreft zijn mensen heel voorspelbaar, ze willen namelijk allemaal een goedlopend verhaal zonder onrealistische plotwendingen.

Want onrealistische plotwendingen maken een film moeilijker,en vaak ook slechter, en dan haken de meeste mensen al af.

En ook al heb ik het fout met dit alles, als een plot of dergelijke verhaallijn met zo'n extreme plotwending zoals de jouwe een succesformule was geweest, dan was het allang met succes gebruikt in de filmwereld.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Materny schreef:

En ook al heb ik het fout met dit alles, als een plot of dergelijke verhaallijn met zo'n extreme plotwending zoals de jouwe een succesformule was geweest, dan was het allang met succes gebruikt in de filmwereld.

Ik ben nooit fan geweest van een succesformule.

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dat verklaart al heel wat

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Ik heb liever een goede film, met weinig fans. Dan een slechte film, die ontzettend beroemd geworden is, als ervaren regisseur.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

YuLaw16 schreef:

Ik heb liever een goede film, met weinig fans. Dan een slechte film, die ontzettend beroemd geworden is, als ervaren regisseur.

Je hebt volkomen gelijk. Maar het is zeer moeilijk om een behoorlijk budget bij elkaar te schrapen voor zulke films. Daarom doen veel mensen eerst wat ervaring op met financiëel aantrekkelijke hollywood-producties.

YuLaw16

• 605 berichten
  • 976 stemmen

Halcyon schreef:

(quote)

Je hebt volkomen gelijk. Maar het is zeer moeilijk om een behoorlijk budget bij elkaar te schrapen voor zulke films. Daarom doen veel mensen eerst wat ervaring op met financiëel aantrekkelijke hollywood-producties.

Ja daarom, schreef ik ook, als ervaren regisseur. Want het zou onrealistisch en naief te stellen zijn, dat een goede beginnende regisseur niet de kans zou willen nemen om eerst beroemd te worden en dan pas zich uit te leven (als ie dus een naam heeft). Maargoed, neem nou bijvoorbeeld Wes Craven zijn oudere films zijn briljant, maar Scream is dan zo ontzettend mainstream en oppervlakkig, dus het zou ook andersom kunnen worden.

Onderhond

• 87592 berichten
  • 12835 stemmen

Volgens mij gaat het zelfs bij de meeste regisseurs andersom. Beperkte middelen dwingt tot creativiteit. Kijk naar een Nolan, Wachowski's, Lynch, Tsukamoto, Jackson. Allemaal regisseurs die met talent en geen geld wisten (en weten) te schitteren. De omgekeerde stap is toch vaak veel moeilijker (al zie je dat ook wel, bij een Van Sant bijv).

Materny

• 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Saw is ook zo''n voorbeeld.

Gecreerd uit een budget van niks maar het verhaal was origineel, en nu stromen de miljoenen binnen.

Saw was trouwens eerst bedoeld voor alleen maar op een festival te laten zien maar er was zo''n grote indruk bij het publiek achtergelaten dat ze met wat hulp toch gingen draaien in de bios.

En kijk eens wat een resultaat.

cornelis

• 4744 berichten
  • 681 stemmen

Beperkte middelen dwingt tot creativiteit.

Beperkte middelen dwingen echter ook tot (creatieve en praktische) beperkingen. Zo simpel is het ook. Niet elke concessie is oplosbaar met een geniale vondst.

Daarnaast is het systeem waarin duurdere films tot stand komen voor bepaalde invloeden op het eindresultaat verantwoordelijk te houden.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Materny schreef:

Saw is ook zo''n voorbeeld.

Gecreerd uit een budget van niks maar het verhaal was origineel, en nu stromen de miljoenen binnen.

Het verhaal was goed gevonden, maar origineel zou ik niet durven zeggen. Ik zie er nog altijd een combinatie van Cube en Seven in.

Turkeyloverz

• 4239 berichten
  • 1459 stemmen

Good guy: Daniel Radcliffe

Bad Guy : Rupert Grint

Girl : Emma Watson

Daniel ,een arme jongen, en Emma, een rijk meisje, houden veel van elkaar, maar Emma's vader wil dat Emma met de rijke, kwaadaardige Rupert trouwt.Er begint een strijd tussen Radcliffe en Grint.De vader organiseert een toernooi met 3 onderdelen waarbij de kampioen met zijn dochter trouwt. Hij doet er wel alles aan om het voor Rupert makkelijker te maken..

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13393 stemmen

Ik zou best een echte noir willen maken als ik filmmaker zou zijn. En zo 'authentiek' mogelijk. Sowieso in groezelig zwart-wit (dus niet net zoals andere neo-noirs als Chinatown en L.A. Confidential), maar visueel meer a la Sin City (exclusief alle fancy effecten). De plot is niet zo belangrijk, als het maar ingewikkeld aandoet; in de noirtraditie liefst gebaseerd op een of ander pulp-misdaadromannetje. Stijl is veel belangrijker. De film moet er donker uitzien, met enkel nachtelijke scenes, veel schaduwen en eindeloze regenbuien. De dialoog moet snel en slim zijn (Bogey-style), en uiteraard met voice-over. In de rol van (anti-)held zou ik graag Jack Black eens proberen (volgens mij heeft ie echt wel een goede serieuze vertolking in zich), en wellicht Olivia Williams als femme fatale. Het hoofdpersonage is ex-detective of iets dergelijks. Bijrollen bijvoorbeeld John Cusack als zieke geest en Philip Seymour Hoffman als hoofddetective (om maar eens wat te noemen). Aan het einde is iedereen behalve PSH dood, die vervolgens met een of andere memorable cynische quote de film afsluit.

Tsja beetje abstract, maar ach, het is niet alsof het er ooit van zal komen

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

In de beeldende stijl van Fritz Lang's Kriemhilds Rache, een mini epiek over een goddelijke entiteit die achter een peinzende man verschijnt, met alle gevolgen van dien.

Rijst dan de vraag, of het wel done is om anno 200X, met zwart-wit beeld vol filmruis, muziekbegeleiding, 'power' acting en intertitles te komen.

Riddick

• 434 berichten
  • 650 stemmen

Good Guy: Mickey Rourke

Bad Guy: Tobey Maguire

Girl: Gloria Stuart ( oude vrouw uit Titanic ond. )

Geregisseerd door: Kevin Costner

Genre: Western

Mickey Rourke speelt een jongen van 18 die door zijn vele pak slagen van zijn moeder er erg oud uit ziet.

In tegen stelling tot zijn vader die door Tobey Maguire word gespeeld heeft Rourke een talent; Glazenwasser.

Tobey kan daar niet tegen en huurt Huurmoordenaar(es) die door de Charmante Gloria Stuart word gespeeld om zijn zoon te vermoorden, maar Gloria word verliefd op Rourke.

Door een Spetterend Complot en een uitstekend Geschreven Script stralen de Sterren uit in deze film.

Een film met een boodschap, Liefde.

Rourke geeft zijn leven op als Glazenwasser zijn enige talent en gaat leven met zijn Vrouw Gloria.

Waardoor er harde Actie Onstaat in de film.

Met Quotes van Shakespeare: Mijn Favoriete kleur onder de 10 is woensdag......

Hou je vast want 2006 word een mooi jaar..

A.S.E.

• 386 berichten
  • 1476 stemmen

Hilarisch !

Riddick

• 434 berichten
  • 650 stemmen

Nou ff serieus ..

Good Guy: Kevin Costner

Bad Guy: Guy Pearce

Girl: Katie Holmes

Ik denk dat dit wel een Goede Western zou opleveren.

Costner heeft al veel evaring als Western 'Cowboy' en speelt het goed, Guy Pearce heb ik gekozen door zijn Smalle Kop, Badguy is een geknipte rol voor hem.

En Katie Holmes is de Dochter van Costner die verliefd word op Guy Pierce ect ect...

Greetz ..

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.