- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Jouw film-administratie
Jouw film-administratie
Decec
-
- 6741 berichten
- 8581 stemmen
Ik doe ook bij excel bijhouden... al jaren, vanaf mijn jeugd (vroeger was ouderwetse PC symfonie) begonnen. Meer films (bijna hetzelfde als imdb) dan deze moviemeter 
Helaas vroeger schrijf ik Nederlandse (film) titel en kan niet meer achterhalen voor Engelse Titels via imdb. 
Handige allebei bijhouden via imdb/moviemeter en mijn eigen excel.
madmadder
-
- 371 berichten
- 3054 stemmen
Na het zien van een film geef ik dat aan in Letterboxd, Icheckmovies, MovieMeter en IMDB. Bij Letterboxd zet ik sinds kort ook een paar zinnen tekst bij de geziene films, gewoon voor mezelf zodat ik dat eventueel nog een keer kan terug zien. Alle sites hebben hun eigen leuke manieren om nieuwe inspiratie op te doen vind ik. Tot vorig jaar hield ik ook mijn geziene films bij op whatiwatch, maar dat is dan weer een site waar ik de voordelen niet meer van zie om dat te blijven updaten.
Ik heb ook een excelbestand waarin ik aangeef uit welke landen de films komen die ik kijk.
Ik wil eigenlijk nog wel eens mijn dvd/bluray collectie in kaart brengen. Moet alleen nog even gaan kijken hoe ik dat wil doen en wat voor mij het beste werkt. Excel valt in ieder geval af, ik heb vorig jaar ook een poging gedaan om de boeken die ik heb in te voeren, maar dat met de hand alles uittypen vind ik maar een hels werk (en iedere week komen er wel weer boeken bij, dus dan wordt het echt te veel om bij te houden vind ik). Misschien meer iets voor Icheckmovies of Letterboxd, waar je heel makkelijk nieuwe films kunt toevoegen met al hun bijbehorende statistieken.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
zit je op Goodreads, Madelon? dat vond ik wel handig. En het decennium ervoor Librarything.
madmadder
-
- 371 berichten
- 3054 stemmen
Jazeker zit ik op Goodreads, heb me al voorgenomen om daar eens een boekenplank met wat ik in bezit heb te maken. Nu nog de zin vinden. 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Goodreads is een reden waarom ik denk dat amazon ooit letterboxd gaat kopen. Goodreads is namelijk ook amazon property. al acht jaar zelfs.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik vrees dat je daar gelijk in gaat hebben. En ze kunnen zich dat makkelijk permitteren ook, ik denk niet dat Letterboxd heel duur is om over te nemen, gezien hun portemonnee.