menu

De Site / Gebruikers / Jouw eigen horror film

zoeken in:
606
lowhusky schreef:
Bedankt Doom en 606

jij ook lowhusky

darius666
ik heb wel een film titel
"when your mother in law moves in"
en dan deel 2
" when your mother in law still lives whit you"

sorry ik kon zo gauw niks beters verzinnen

ToNe schreef:

Zieke fantasie heb je daar, jongeman.

Dankje, meest gruwelijke scene heb ik verzonnen!

Yulaw is the winner

Wouter schreef:

En alles buiten beeld houden...?

Neejoh alles expliciet laten zien met een liedje ala cannibal holocaust op de achtergrond.

Heb mn eerste eigen horrorfilm al gemaakt en die kan je hier zien.
Ook zit er nu een zombiefilm à la 'of the Dead' reeks aan te komen.

heeyheey,,

is er ook ergens een topic voor gewoon jouw eigen film, of alleen voor horror films?

Denk het niet, moet je even nieuw topic openen

us_raider
Paar maanden geleden heb ik ook een horrorfilm gemaakt en daar heb ik ook een scriptje voor gemaakt. Lekker cliché, maar het is dan ook horror/thriller.

Het is de vroege morgenstond, we zien één van de jongens(Dennis) wakker worden door het snerpende geluid van een wekker. Terwijl hij zich gapend uitstrekt, richt de camera zich op de kalender die aan de tegenliggende muur hangt. Er wordt ingezoomd op een omcirkelde datum waar de volgende notitie staat: “KAMPEREN!!!”. We zien hem nog z'n Cornflakes naar binnen werken en z'n slaapzak en dergelijke bij elkaar pakken.

De volgende scène speelt zich vlakbij het Kuinderbos af. Drie jongens lopen met volle rugzakken richting het bos. Ze lopen over een lange weg die belicht wordt door het najaarszonnetje. Ondertussen laat de camera de omgeving zien, die voornamelijk bestaat uit bos en uitgestrekte landbouwvlakten. Als het uitkomt wordt een vliegtuigspoor gefilmd, als laatste teken van enige civilisatie. Ik stel voor om deze scène te versterken met het nummer The Killing Moon van Echo & The Bunnymen.

De derde scène ligt eigenlijk in het verlengde van de voorgaande scène. De drie vrienden lopen lachend over een bospad, onbewust van enige dreiging die mogelijk op de loer ligt. De camera zweeft een beetje rond het drietal heen, met als doel een claustrofobisch effect. De kijker moet dus het gevoel krijgen dat hij door de talloze bomen is ingesloten.

De heren zijn aangekomen bij de ruïne, de eindbestemming, totnogtoe tenminste... De jongens zijn een balletje aan het trappen en drinken verscheidene blikjes bier, ze hebben plezier. Één van de jongens(Sebastiaan) ziet iets als een zwarte cape achter de ruïne langs schieten. Hij houdt z'n hoofd schuin om te zien of 'het' nog een keer tevoorschijn komt. Hij let niet meer op de voetbal en daarom mist hij een toegeschoten bal. Een ander(Dennis): 'Hé man, let 's op! Waar zit je met je gedachten?' Hij: 'Sorry, ik dacht alleen dat ik iemand zag'. Derde jongen(Jelle): 'Haha, je zal hier pas iemand anders zien als pinksteren en pasen op dezelfde dag vallen.' Dennis en Jeroen, die inmiddels aardig aangeschoten zijn, liggen hierom in een deuk en dit ergert Sebastiaan die besluit om bij de ruïne te gaan kijken. Hij ziet niks, maar de kijker ziet een met stenen gemaakte boodschap op de grond geschreven. Er moet dus van bovenaf gefilmd worden.

Terwijl de drie een rondootje aan het doen zijn, richt de camera zich op een punt tussen 2 van de jongens. Een menselijke vorm is duidelijk zichtbaar tussen de bomen in de verte.

Inmiddels is het donker geworden. Ons drietal heeft een tent opgezet en drinken daarbinnen blikjes bier en eten een zak marshmallows leeg. De gedaante schiet langs en dit is het eerste moment dat Dennis, Sebastiaan en Jelle er honderd procent van overtuigd zijn dat zij niet de enigen zijn die in het duistere bos bivakkeren. Ze hebben een schaduw gezien omdat een lamp de tent van binnen verlicht. De jongens zijn alledrie duidelijk geschrokken. Jelle haalt ze uit hun trance met de volgende briljante opmerking: “What the fuck, man!”
Sebastiaan: “Wat 'what the fuck'? Je ziet toch dat er één of andere idioot is die ons de stuipen op het lijf probeert te jagen?”
Dennis: “Ach, we zijn met ons drieën, wat kan hij ons maken?”
Jelle(duidelijk nog onder de invloed van het bier): “Misschien is het wel een zij...” Hij maakt hierbij een geluid en een gebaarr dat duidelijk aangeeft dat het begerig gedrag betreft. (Je weet wel... chronicles of a teenage mind... )
Sebastiaan(duidelijk weer geïrriteerd): “Geef je even aan wanneer we mogen lachen? Dit is niet het moment voor grapjes. Laten we maar even naar buiten gaan.”

Zo gezegd, zo gedaan. De drie stappen de tent uit en bekijken intensief de omgeving, op zoek naar teken van beweging. Ze zien niks.
Dennis: “Oké, jongens. Laten we IN IEDER GEVAL bij elkaar blijven.” Terwijl hij dit zegt raapt hij een dikke stok van de grond. Sebastiaan en Jelle doen dit ook.
Er ritselt iets in de bosjes achter de tent! Jelle is het zat en rent er als een speer naartoe en mept met z'n stok uit volle kracht en overal waar hij kan slaan. Als hij hijgend is opgehouden komen Dennis en Sebastiaan erbij staan.
Sebastiaan: “Èn?”
Jelle(betreurd): “Niks.”

Uiteraard gaan de jongens niet slapen vooraleer ze weten wat er gaande is. Ze pakken zaklampen en besluiten een 'boswandeling' te maken.
Als ze een paar minuten hebben gelopen, horen ze een gruwelijk geluid. Ik weet nog niet welk geluid we hiervoor moeten gebruiken, maar het moet iets onmenselijks uitstralen.
De jongens horen in de verte, waar het geluid ook vandaan kwam, allemaal takken kraken, net alsof er iemand door het bos rent. Ze besluiten ook te gaan rennen. Sebastiaan rent voorop, Dennis in de midden en Jelle heeft een kleine achterstand. Hij struikelt en hij wordt meteen met een duizelingwekkende snelheid meegesleurd. Sebastiaan rent nog steeds voorop en nadat hij achterom heeft gekeken en heeft opgemerkt dat Jelle mist, komt hij tot stilstand. Dennis knalt bijna tegen 'm op en heeft het ook snel door. Nog voordat ze hun gedachten en gevoelens kunnen oriënteren, horen ze weer het geluid van het wezen, ditmaal uit de richting van de ruïne. Dennis en Sebastiaan rennen naast elkaar en net als zonet komen ze erg abrupt tot stilstand. Blikken van verbijstering als ze het lijk van Jelle zien... staan! Hij staat tegen de ruïne met z'n hoofd naar beneden geknikt. Dennis en Sebastiaan komen langzaam dichtbij en daar krijgen ze hun bevestiging. Het lichaam is inderdaad levenloos.

Nu zien we ,vanuit het standpunt van het wezen, Dennis en Sebastiaan terug naar de tent lopen.
Ze wisselen geen woord, maar hun uitdrukkingen spreken boekdelen. Sebastiaan pakt hun mobieltjes uit de tent terwijl Dennis voor de tent op wacht blijft staan. Net op het moment dat Sebastiaan weer uit de tent komt, laat een geschokte Dennis z'n stok vallen. Als Sebastiaan ziet waar Dennis naar staat te kijken, worden z'n ogen groot van ontzetting.

Het volgende shot moet al in de middag worden gefilmd. Het is namelijk mijn bedoeling om de lichamen zo te leggen dat ze het symbool vormen dat we die middag ook gezien hebben.
Nu met ondertiteling(o.i.d.) in beeld waardoor duidelijk wordt wat het betekent.
Terwijl we dit zien wil ik nog één keer het geluid van het wezen horen.

-EINDE-

Ik wil het einde(alles wat gebeurt terwijl het donker is) eigenlijk niet langer hebben. Het is donker, dus het is sowieso maar de vraag of alles wel duidelijk wordt gefilmd. Daarnaast is de kans vrij groot dat de film nep en cliché wordt als je nog langer op het wezen of de moorden ingaat.
Ik wil het wezen eigenlijk niet in beeld, omdat dat al snel ten koste gaat van het mysterie omtrent het wezen. Één van de redenen van het succes achter The Blair Witch Project was dat je zo weinig zag. Hoe meer er aan de kijker wordt overgelaten, hoe enger hij het zal vinden. Een kostuum is dus niet nodig.
Ook ben ik van mening dat het slot zo goed is. Als je nog laat zien wat de reacties op de moorden zijn, benadeelt dit alleen maar de impact van het einde. Nu is het schokkend.

Klinkt wel redelijk, beetje cliché maar het idee erachter is wel oke K ben niet zo van de standaard horrorfilms.. Maar voor een horror klinkt het wel goed..

De titel van een horror-film moet heel kort zijn. (Ring, Saw, Grutsch) Dat maakt de film meteen al creepy. Bijv.: als je film over een moordende tweeling gaat moet hij simpelweg 'Twin' heten.

606
was het maar waar zou echt graag een eigen horror film willen maken.

Openings-scéne van mijn film "The Unkown":

We watch straight into the face of a man. An unkown man. It is all settled in a dark room.The camera is zoomed in very close to the mouth of the unkown man, and slowly zooms out to get a full shot of the scéne just at the end.

Unkown man:

A friend of a friend of mine, knew this guy in Australia. The numb was so crazy he tried to pierce his own cock. So one day, he went into his little cabin and when he tried to hit the nail that should go straight into his wilson, he missed. The fucking asshole missed. Guess what, his little pink panter splashed open. Blood everywhere. He poured some coke over it in an attemp to ease the pain. Well, it didn’t help. So there he walked back to his house with his pants down. But even before he got inside his house he fainted. When he woke up a couple of hours later his entire squad of genitalians was gone. Out of the blue gone. What happend? The rats felt attracted to the smell of coke and blood and had a good time eating misters’s soft flesh.Now, I know what you’d like to do. Grab your balls and protect them, that was also my reaction when I heared the story for the first time. But it seems you’ve just found out that your hands are stuck, tied down to the chair you sit on. The thought of several small teath chiewing on your most holy piece of yourself. You know wich feeling is equal to that? The feeling of acid, burning acid. He holds up a watergun And guess what I’ve got in here today.

The camera moves to another point a point straight in front of the person who sits tied down. The quality of the video is very poor. From behind the camera we see bits of liquid stuff hitting the testicles of the person tied down. When the camera zooms out we see this last shot was viewable on a youtube screen.

Klinkt als een standaard Saw Ripp-off in de trant van Hostel. Waar het niet dat de moordenaar enkele scéne's later al word afgemaakt.

Meer verraad ik niet van het script

Een man heeft zojuist zijn vrouw verloren, die is aangereden. Na de begrafenis zuipt hij zijn eigen helemaal stuk uit ellende waardoor hij raar gaat denken. Hij denkt dat zijn vrouw levend is begraven en zit daar erg mee. (vrouw is natuurlijk dood) Op een nacht na weer een hele teug drank wil ie zijn vrouw gewoon redden. Hij gaat naar de begraafplaats en begint daar de graf van zijn vrouw leeg te graven. Totdat ie de kist ziet. "niet bang zijn hoor..zei hij...ik kom je bevrijden. Hij breekt met zijn schep de kist open en ziet zijn vrouw daar liggen die al half is weggerot. Hij haalt haar uit de kist en een verotte lijklucht komt hem tegemoet. De maden kropen over de dode vrouw heen. Hij zet haar in de auto en rijd naar huis.

Thuis aangekomen neemt hij zijn vrouw mee naar binnen en legt haar op bed. Hij begint ineens opgewonden te raken en trok zijn kleren uit. Ook de kleren van zijn vrouw deed hij uit en ging even later met zijn dode vrouw penitreren. De maden kropen overal uit maar dat had ie niet door met zijn zatte kop. Hij verbeeld dat zijn vrouw zeggen: Ja, ja ga door, ga door.

De volgende dag is ie weer buiten bewust zijn en word wakker met zijn dode vrouw naast hem in bed. Hij schrok zich de tering. WTF is dit? schreeuwde hij. Oh mijn god wat heb ik gedaan. Hij komt erachter wat er is gebeurt en als een wilde brengt ie zijn vrouw terug naar de begraafplaats en begraaft haar weer. Zo leeft ie nog tijden vol met spijt en schaamte.

9 maanden later ligt ie te slapen en word wakker van een schuifelend geluid. Of eerder gekruip. Hij hoort ook baby geluiden. Als zijn slaapkamerdeur dan open gaat ziet ie daar een kleine afzichtelijk gedrocht op de grond kruip waar maden uit de neus en oren kruipen. De kop is half weggerot en je ziet op sommige plaatsen bot. Het was een een of ander baby. De man schreeuwt en verstijfde van angst. Wat...Wie....ben jij?
Waarop het gedrocht naar hem wees en zei: P..P..PAPPAAAAAA!!!!

606
klink spannend sinterklaas

Niet goor en ziek?

606
sinterklaas schreef:
Niet goor en ziek?

nee helemaal niet ben een horror freak

Tsja, dan ben je er aan gewent he.

606
sinterklaas schreef:
Tsja, dan ben je er aan gewent he.

haha ja klopt zeker wel

Inderdaad.

Ik heb twee korte gemaakt met familieleden no budget of script, gewoon improviseren.. Verder niet de moeite om te uploaden o.i.d.

Beeldkwaliteit was erg slecht omdat ik van mov naar avi moest converteren zodat ik hem editen kon in moviemaker tsjah...

Edie schreef:
Ik heb twee korte gemaakt met familieleden no budget of script, gewoon improviseren.. Verder niet de moeite om te uploaden o.i.d.

Beeldkwaliteit was erg slecht omdat ik van mov naar avi moest converteren zodat ik hem editen kon in moviemaker tsjah...

Vertel er wat meer over
Wat gaat het over, etc

Edie schreef:

Huh? Je kan zelfs in Moviemaker toch gewoon DV inladen?

salvatore schreef:
(quote)

Vertel er wat meer over
Waar gaat het over, etc

gotti schreef:
(quote)

Huh? Je kan zelfs in Moviemaker toch gewoon DV inladen?

Sorry hoor maar moviemaker zuigt. Final Cut Pro is erg goed. Of als je het simpel wilt houden gebruik dan gewoon iMovie. Maarja, iMovie kan alleen op mac en jullie gebruiken vast alleen die (...)PC.

Check mijnfilm.come2me.nl

Gast
geplaatst: vandaag om 11:36 uur

geplaatst: vandaag om 11:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.