• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.901 films
  • 12.202 series
  • 33.970 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.958 gebruikers
  • 9.369.996 stemmen

Jouw eigen horror film

zoeken in:

gandalf

• 366 berichten
  • 387 stemmen

Het menselijk brein kan op z'n tijd behoorlijk afschuwelijke/zieke/ranzige dingen bedenken. Stel dat jij zelf een horrorfilm zou mogen maken,

wie kan de meest gruwelijke/enge horrorscene bedenken?

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Dat mijn oma opeens de kamer in komt lopen.

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

Iets in de trant van: "Iemand wordt vastgebonden op een stoel en z'n ogen worden in een close-up met een keukenmesje kapot geprikt waarna de "killer" met een schaar en andere attributen verdergaat" ?

Melkor

• 357 berichten
  • 706 stemmen

Een notenkraker + man(nelijk geslachtsdeel). Zegt al genoeg zeker ?

petey

• 1901 berichten
  • 3828 stemmen

een vrouw die bij mij in de buurt woont in pikante lingerie. Dat beeld is voldoende om een viriele maand voor een eeuw impotent te maken, zijn ogen uit te steken en een lobotemie toe te passen.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Een vrouw die haar eigen Rooie Kwats (Theo Maassen) oplikt !

Nick Kang

• 973 berichten
  • 488 stemmen

Het begint een beetje op horror te lijken hierzo

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3278 stemmen

Melkor schreef:

Een notenkraker + man(nelijk geslachtsdeel). Zegt al genoeg zeker ?

Meer dan genoeg.

mister blonde

• 12693 berichten
  • 5825 stemmen

Nick Kang schreef:

Het begint een beetje op horror te lijken hierzo

dat kan je wel eens hebben in een topic met als naam ; 'jouw eigen horror film'.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

GerwinF schreef:

Iets in de trant van: "Iemand wordt vastgebonden op een stoel en z'n ogen worden in een close-up met een keukenmesje kapot geprikt

Luis Buñuel was je in 1929 al voor met dit idee in zijn "Un chien andalou". Toen ik die scene voor het eerst zag... brrrrrrr!

GerwinF

• 1643 berichten
  • 0 stemmen

tovenaar schreef:

(quote)

Luis Buñuel was je in 1929 al voor met dit idee in zijn "Un chien andalou". Toen ik die scene voor het eerst zag... brrrrrrr!

En voor de mensen die dat willen zien, neem eens een kijkje op:

http://www.wayney.pwp.blueyonder.co.uk/uca.htm

Hemdale

• 2222 berichten
  • 8822 stemmen

Wauw, ziet er heel cool uit. Doet me een beetje denken aan de Lucio Fulci close-up scenes.

Mr Confused

• 1715 berichten
  • 6588 stemmen

GerwinF schreef:

Iets in de trant van: "Iemand wordt vastgebonden op een stoel en z'n ogen worden in een close-up met een keukenmesje kapot geprikt waarna de "killer" met een schaar en andere attributen verdergaat" ?

Bekijk dan Evil Dead Trap en zoals eerder vermeld Un Chien Andalou maar eens.

film_kaza

• 3140 berichten
  • 0 stemmen

Een moordenaar die zijn slachtoffers op de meest pijnlijke en erge manieren martelt of langzaam laat sterven, en altijd een uitweg weet en zijn sporen weet te wissen alsof er niks gebeurt is.

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Hostelachtig dus..

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Ik zou een moderne versie maken van Sundel Bolong, één van mijn jeugdige 'trauma's'.

Btw, ik zoek 'm nog steeds, dus als je oude Indonesische oom nog videobanden op zolder heeft...

Memorabele scene via YouTube

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Toevallig, ben met een vriend bezig aan een scenario voor een horrorfilm die we volgende zomer gaan opnemen in volledige no-budgetstijl . Misschien kan ik hier nog inspiratie opdoen .

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Wordt het iets in de stijl van August Underground Mordum?

sinterklaas

• 11813 berichten
  • 3316 stemmen

ToNe schreef:
Ik zou een moderne versie maken van Sundel Bolong, één van mijn jeugdige 'trauma's'.

Btw, ik zoek 'm nog steeds, dus als je oude Indonesische oom nog videobanden op zolder heeft...

Memorabele scene via YouTube

Raar filmpje.Ze kon zoveel op eten omdat ze dus een gat in haar rug had. geestig en griezelig

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

ToNe schreef:

Net alsof ik die scene al kende, is hij eens op de nederlandse tv geweest?

Als ik een horror zou moeten maken dan zou het waarschijnlijk iets banaals worden met lompe karakters, teveel bloot en meer cliche's zonder enige spanning. Zoiets als The Texas Chainsaw Massacre!! Maar dan met vrouwen die afgeschermd zijn van de moderne maatsschappij en nog steeds leven in de eerste feministische golf. Owkee dat verhaallijntje moet ik vastleggen

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Net alsof ik die scene al kende, is hij eens op de nederlandse tv geweest?

Dunno, maar het zal vast een rip-off zijn van een Italiaanse sleazeflick, die vast weer een rip-off was van iets Amerikaans.
De titel vertaalt zich naar 'Hoer' en 'gat'.
Het is een soort 'bovennatuurlijke' I Spit on Your Grave en het basisgegeven is wel erg 'Elm Street'-achtig.
Deze film komt echter uit '81 en Elm Street uit '84.
Wat is het namelijk: Ze wordt verkracht door een groep en ze gaat dood na een mislukte abortus, hence the hole. Freddy was ook het resultaat van een brute gangrape.
Sleaze ten top.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Wordt het iets in de stijl van August Underground Mordum?

Lol, verre van zelfs. Eerder een soort slasher (combinatie tussen TCM en Blair Witch). Heel cliché, ik weet het, maar we doen het dan ook puur voor de fun .

Maar een kennis van mij (die kerel met dat horrorwinkeltje) is momenteel wel bezig met een Mordum-achtig snufffilmpje. Als je interesse moest hebben: http://www.filmprojectx.com

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Lachen man. Leuke vrouwtjes ook . Ziet er enigszins wel serieus uit. Goed om zulke contacten te hebben. Speel jij er niet in mee?

Een vriend van mij is trouwens ook bezig met een film genaamd Fear in the Woods en nog een kortfilm genaamd Busstop. De eerste een slasher en de tweede meer een psychologisch iets.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Altijd leuk van die vrienden die bezig zijn met film. Zo leer je nog wat bij.

Of ik ga mee doen in de film? Waarschijnlijk niet, ik ben de "regisseur". LOL.

Maar euh, we hebben al enkele schitterende locaties op het oog, desolate bossen met gruwelijke huisjes. En als de film mislukt, wordt het sowieso lachen .

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

Hou me op de hoogte. Zou leuk zijn . Ben in november in Antwerpen, misschien dat ik nog even een gastrolletje zou kunnen krijgen .

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

Wil je zeker in een scene met Heidi

Goed idee trouwens, ziet er wel erg gothic uit.

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

dutchtuga schreef:

Hou me op de hoogte. Zou leuk zijn . Ben in november in Antwerpen, misschien dat ik nog even een gastrolletje zou kunnen krijgen .

Zou erg leuk zijn, maar de opnames beginnen ten vroegste juli 2007...

dutchtuga

• 16970 berichten
  • 4101 stemmen

mikey schreef:

Wil je zeker in een scene met Heidi

.

Haha ja een heftige seksscene en dan afgeslacht worden .

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

walhalla voor de liefhebber.

mikey

• 28986 berichten
  • 5136 stemmen

dutchtuga schreef:

Haha ja een heftige seksscene en dan afgeslacht worden .

Dat is minder ziek dan eerst afgeslacht worden en vervolgens heftige sex hebben.

Owkee ik draaf door

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.