• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.968 gebruikers
  • 9.370.253 stemmen

Bij welke film(s) ben je in slaap gevallen?

zoeken in:

MaartenF

• 112 berichten
  • 2426 stemmen

Ik ben wel eens benieuwd bij welke film(s) jullie in slaap zijn gevallen. Mij is dat slechts twee keer overkomen, en dat was niet omdat ik moe was. Dat was bij de volgende films:

2001: A Space Odyssey (1968)

Na een uur viel ik in slaap omdat er vrijwel niks gebeurde en omdat alles zo tergend langzaam verliep. Ik heb hem later op dezelfde avond afgekeken, maar met heel veel moeite.

71 Fragmente Einer Chronologie Des Zufalls (1994)

Er zitten een hoop scenes in de film die maar niet op lijken te houden en heel slaapverwekkend zijn. Eén daarvan is een scene waarin iemand 5 minuten lang aan het tafeltennissen is tegen zichzelf. Dit was zo saai om naar te kijken dat ik in slaap viel. Ook deze film heb ik uiteindelijk afgekeken, wederom met veel moeite.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Kruistocht in Spijkerbroek

Stardust

agi

• 6 berichten
  • 3 stemmen

Kruistocht Spijkerbroek.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bij The Portrait of a Lady ondanks het meespelen van Nicole Kidman.

Rianneke_Dan

• 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Dat heb ik eigenlijk best vaak, vooral als mijn vriend 's avonds laat nog een horror of een arthouse opzet, dan gaat het best vaak mis De laatste die ik me kan bedenken is Tron Legacy, tegen het einde doezelde ik af en toe weg, echt in slaap vallen was het dus niet maar het was wel genoeg om zo wat sneller bij het einde van de film te komen

Eazy

• 569 berichten
  • 298 stemmen

George of the jungle 1 en 2

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

Zo uit het blote hoofd: White Girls, Scary Movie 2, Alles is Liefde, Angels & Demons en The Shining (1997). Stuk voor stuk uitgekauwd en slaapverwekkende films. Dankzij White Girls en Scary Movie heb ik tevens een aversie gekregen voor domme negerhumor. Films met ongrappige en overacterende zwarte acteurs zoals Martin Lawrence en Eddie Murphy vermijd ik dan ook als de builenpest.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Ironisch genoeg bij Awake.

dominion

• 4062 berichten
  • 0 stemmen

Ben ook 2 keer in slaap gevallen bij Alien.

DonOswaldo

• 6430 berichten
  • 1931 stemmen

The Exorcist, en nog tientallen andere films.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

The Curious Case of Benjamin Button was ook zo'n film waar ik op de helft in slaap ben gevallen, tot groot ongenoegen van mijn vriendin.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3398 stemmen

Tientallen films, maar dat is omdat ik midden in de nacht er nog wel eens een filmpje in wil pleuren.

M.Goodkat

• 1290 berichten
  • 1463 stemmen

1 film maar...

2001: A Space Oddysey.

Na zeker 1.5 uur dacht ik zo van 'hoe lang nog?' zonder dat ik het wist ben ik in slaap gevallen en was het de volgende ochtend.

Normaal gezien gebeurt zo iets nooit met mij want als het die richting is zet ik het gewoon af en kijk ik hem nooit meer opnieuw..

Ik wou Space Oddysey altijd een 2de kans geven maar hij ligt gewoon stof te happen op mijn schap tussen al de rest ..

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Dat die film (Oddysey) nog in de top staat. Een reden waarom ik de top niet echt in de gaten houd, de meeste films zijn daar toch alleen maar crap.

Geen films waar ik in slaap ben gevallen, maar wel een paar nooit af kunnen kijken i.v.m. speelduur; Apocalypse Now, Ben-Hur en Once upon a Time in the West.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Minotaures schreef:

Dat die film (Oddysey) nog in de top staat. Een reden waarom ik dat top niet echt in de gaten houd, de meeste films zijn daar toch alleen maar crap.

Geen films waar ik in slaap ben gevallen, maar wel een paar nooit af kunnen kijken i.v.m. speelduur; Apocalypse Now, Ben-Hur en Once upon a Time in the West.

Als je die al lang vind moet je eens een film als Lawrence of Arabia, Once Upon a time in America, Gone With The Wind, Das Boot, Dances With Wolves, ... proberen.

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2534 stemmen

Dances with Wolves lijkt me wel tof, dus die zou ik wel een keertje willen zien.

Oh, de titels die ik bij m'n vorige bericht heb ik wel af kunnen kijken, maar het was niet in een keer maar meerdere keren.

SelmaDuim

• 4907 berichten
  • 732 stemmen

Bij een heleboel films, waaronder The Matrix. Heb daarna ook nooit meer de behoefte gehad om hem opnieuw te kijken.

agi

• 6 berichten
  • 3 stemmen

dominion schreef:

Ben ook 2 keer in slaap gevallen bij Alien.

Welke Alien? Er zijn een paar films met de naam. Wie speelden erin?

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

agi schreef:

Welke Alien? Er zijn een paar films met de naam. Wie speelden erin?

Er is maar één film met die titel.

Rascal Ryan

• 77 berichten
  • 106 stemmen

Bij de film The Good Shepherd ben ik al maar liefst 4 keer(!) in slaap gevallen. Het gebeurd bij mij heel zelden dat ik echt in slaap val tijdens een film dus deze weet me klaarblijkelijk totaal niet te boeien. Misschien dat ik het op een dag ga proberen, staand met een blik energy drink en een pakje dextro nadat ik een koude douche heb genomen. Maar voorlopig blijft deze op mijn "to see stapel" liggen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Bij Rope (1948) .

Niet omdat de film saai of slecht was, (kreeg een paar dagen later een 4) maar omdat ik de nacht ervoor maar 3u geslapen had

Timmy757

• 3365 berichten
  • 598 stemmen

Meerdere films, maar dit komt vaak omdat ik dan gewoon moe ben... Zet ze op de gekste tijden op ook soms.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Godfather, Part II én Part III. Voor de rest val ik zelden in slaap, omdat ik vaak wel aanvoel of ik een film af kan kijken of niet.

TragieStar.*

• 3473 berichten
  • 1621 stemmen

Ik val niet vaak in slaap bij films, maar ik kan me nog wel herinneren dat ik bij:

Looney Tunes: Back in Action in slaap viel.

En kan me ook herinneren dat ik voordat ik aan een film wou beginnen al in slaap viel

clockwork72

• 2780 berichten
  • 1737 stemmen

Australia, na een half uur ofzo, zo saai vond ik het. En inderdaad, ik ben ook wel eens in slaap gevallen voordat ik aan een film wou beginnen ja.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

En dan werd je wakker met de DVD-la (heet dat zo?) open en een DVD in je hand?

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Nomak schreef:

(quote)
Er is maar één film met die titel.
Er is inderdaad maar één film met de titel Alien.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

Inland Empire moet je niet kijken wanneer je moe bent.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Daar moet je inderdaad heel fit voor zijn. Die film moet je bovendien veel vaker zien om de genialiteit ervan te bevatten. Er ook nog een touw aan vast kunnen knopen is weer een ander verhaal. Dat moet je niet eens willen.

Skycrawler

• 741 berichten
  • 0 stemmen

David Lynch noemde zijn films eens in een interview 'bewegende schilderijen' en daar kan ik het alleen maar eens mee zijn: Lynch maakt geen films maar kunst.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.