- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
freek_93
-
- 668 berichten
- 1666 stemmen
Hoi allen,
Ben al zo'n anderhalf jaar lid, maar heb mezelf nog nooit in deze sectie van MM geweest. Dus bij deze zal ik me even voorstellen! 
Ik ben Freek. 20 Jaar. Studeer bedrijfskunde in Groningen, 2de jaars. Woon ook in deze prachtstad.
Mijn hobby's zijn:
- Sporten en sport kijken, met name tennis, squash, voetbal en fitness (hier kijk ik dan echter niet naar). Elke sport vind ik eigenlijk leuk om te zien. Volg echter alleen de eredivisie goed en zo af en toe de premier league (Match of the day 1 en 2). En de Grand slams volg ik altijd goed. Altijd al fan geweest van Nadal en bij de vrouwen ben ik meestal voor Stosur.
- Muziek luisteren: Vooral fan van het rock genre. Favoriete bands zijn The Raconteurs, Interpol, The Fratellis, RHCP, Foo Fighters en nog veel te veel..
- Gamen: Meer een bezigheid in het verleden want de xbox is kapot, geen geld voor een nieuwe. Wel beter voor de studie natuurlijk. Dus potjes Fifa met vrienden blijft het bij.
- Chillen met vrienden/uitgaan
- en of course films. Onder mijn favoriete films horen End of Watch, Reservoir Dogs, Cloverfield, The Dark Knight, The Prestige, Changeling en Lucky Number Slevin. (check mijn vijf sterren sectie if you want to see more..)
- Ook kijk ik redelijk veel series. All time favo is toch wel Community (seasons 1,2,3). Verder GoT, Breaking Bad, Chuck, The Walking Dead, Jericho en Scrubs.
Geen idee wat ik nog meer kan vertellen.. Dit is ook wel meer dan genoeg ghehe.
Leviex
-
- 22 berichten
- 1202 stemmen
Geen flauw idee wat de sfeer op dit forum is, dus ook lastig om mezelf voor te stellen. Ga toch een poging wagen;
Ik ben Levie, 18 jaar en woonachtig in Uden, een redelijk groot dorp uit Brabant.
Mijn hobby's zijn voetbal, uitgaan en fitness. Ook kijk ik veel films. Altijd al gedaan.
Favo genres zijn romantische drama's of drama, maar coming of age vind ik ook een geniaal genre wat vooral herkenbaar is/was, maar de laatste tijd kijk ik veel animatie.
Kijk gemiddeld zo'n 5 films per week, vooral doordeweeks. Heb hier een account op aangemaakt omdat ik niet echt een andere plek wist om mijn films te delen, in mijn vriendenkring zitten er bijna geen mensen die dezelfde films kijken ( of de hoeveelheid ) als ik, uitzonderingen daar.
Ben heel veelzijdig qua films, maar heb moeite met naar pure actie kijken.
Ben verder cynisch voor zover dat er iets toe doet.
Nou hey dat ging toch best aardig geloof ik
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
in mijn vriendenkring zitten er bijna geen mensen die dezelfde films kijken ( of de hoeveelheid ) als ik, uitzonderingen daar.
Ik ken dat gevoel
Welkom in elk geval.
Leviex
-
- 22 berichten
- 1202 stemmen
Hehe, niet dat ik het heel erg vind hoor, ben bijvoorbeeld wel met een vriend naar het PAC-festival in Eindhoven geweest laatst. Was ook mijn eerste ervaring met zoiets, was echt geweldig.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3123 stemmen
Welkom Levie
. En Johan en Freek ook nog welkom. Veel plezier op MM.
Joerii
-
- 3 berichten
- 22 stemmen
Hoi, mijn naam is Joerii. Ik ben veel actief op Musicmeter de laatste tijd en dacht, laat ik me hier ook is inschrijven. Ik ben lang niet zoveel met films bezig als met muziek, wegens tijdgebrek. Ik heb nu wat stemmen geplaatst op films die zo in me op komen maar zal morgen of vanavond even naar me collectie kijken want ik weet nu al dat ik wat prachtige films vergeten ben! Ik merk wel nu al dat hier strenger wordt gestemd als op Musicmeter!
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Welkom Joerii.
En strenger? Ik denk het niet, alleen wat ik zelf met muziek heb is dat ik daar meer luister naar wat ik echt goed denk te vinden, en films pak ik wat ik pakken kan. Dan gaan gemiddeldes vanzelf omlaag.
Movie Moron
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Goedendag iedereen,
laat ik me dan ook maar even introduceren. Ik ga online door het leven onder de naam Movie Moron. Ben verre van een expert op filmvlak, maar geniet er enorm van om 's avonds een blueray erin te gooien en de dagelijkse stress te ontvluchten. Mijn interesse in films begon tijdens de pubertijd en uitte zich voornamelijk in het verslinden van horrorfilms. Doorheen de jaren is mijn smaak echter wat verbreedt, en probeer ik van meerdere genres te genieten. Ik heb meer films gezien dan mijn stemaantal momenteel weergeeft, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik na zoveel jaar ook niet echt meer weet wat ik al dan niet weer gezien hebt.
Door een relatie te hebben met het prachtige land Iran, ligt er ook een zekere interesse in de Iraanse cinema.
tot spreeks!
Movie Moron
-
- 6 berichten
- 0 stemmen
Zeker weten, een flinke lading bloed, of een creepy spookmeiske zo nu en dan, kan je dag direct goedmaken 
Fueledable
-
- 231 berichten
- 3444 stemmen
Ik zal me ook eens voorstellen. 
Ik zit hier al een tijdje op MovieMeter en volg een aantal dingen, maar ik heb me altijd op de achtergrond gehouden, en dacht daar nu verandering in te brengen.
Mijn naam is Iris en ik ben 20 jaar. Ik was altijd heel sceptisch qua films. Ik wilde alleen maar films kijken die na 2000 waren gemaakt, maar dankzij niethie heb ik oudere films leren waarderen.
Nu zit ik in de 'Japanse-films-fase'. Dus als iemand suggesties heeft? Inclusief anime! 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Welkom Iris en veel plezier, en fijn dat je je smaak verbreed 
mjk87 (moderator films)
-
- 14515 berichten
- 4513 stemmen
Dan alsnog welkom Iris
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Nu zit ik in de 'Japanse-films-fase'. Dus als iemand suggesties heeft? Inclusief anime!
En welkom, natuurlijk!!
Fueledable
-
- 231 berichten
- 3444 stemmen
Totoro heb ik gezien, die is inderdaad geweldig.
Die andere zal ik eens proberen!
soom
-
- 24919 berichten
- 2751 stemmen
Als je van horror houdt, dan raad ik je overigens zeker aan om Ringu te kijken, en de originele Grudge.
En nog meer anime filmpjes: Howl's Moving Castle, Spirited Away, Mononoke-Hime.
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Welkom Fueledable.
Hierbij wat suggesties:
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Welkom Fueledable, Japanse films is wel nogal een breed begrip 
Fueledable
-
- 231 berichten
- 3444 stemmen
Oh, dankjewel Shinobi! Dat lijstje zal ik even opslaan.
Ja, klopt DonOswaldo. Maar ik wil ook alle genres proberen. Horror ken ik wel, maar ik ken bijvoorbeeld niet veel komedies of fantasy. Anime is altijd goed, want daar ben ik dol op. De Ghibli's die ik heb gezien vond ik fantastisch.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Fueledable Gokudô Sengokushi: Fudô (1996) is ook een mooie film 
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Fueledable: duidelijk 
Bij komedie/fantasy komen bij mijzelf de wat meer absurde films op: Survive Style 5+, Cutie Honey, Love Exposure, HK: Hentai Kamen. Of voor helemaal over-the-top (horror)komedie/fantasy kom je uit bij films als Tokyo Gore Police, Helldriver etc.
Anime is er genoeg, om er een paar te noemen:
Whisper of the Heart
The Girl Who Leapt Through Time
Summer Wars
Perfect Blue
Millennium Actress
Paprika
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik heb 86 Japanse films gezien, en 7 daarvan vond ik echt goed:
Heaven's door
Hôhokekyo tonari no Yamada-kun
Kimyô na sâkasu
Kokuhaku
Shinkuronishiti
Tekkon kinkurîto
Vital
dimi303
-
- 3418 berichten
- 3664 stemmen
Misschien ook wat aanraders dan:
Regisseurs: ( een aantal )
Hirokazu Kore-eda ( sociale drama's met soms een magisch randje, vooral ook gekend om zijn casting met kinderen )
Akira Kurosawa ( één van de grootste en bekenste Japanse regisseurs )
Hitoshi Matsumoto ( absurde humor )
Hyoshi Kurosawa ( horror, thriller, mysterie )
en als laatste misschien de films van studio ghibli die je waarschijnlijk uit post hier al wel kent.
Welkom en ontdek zou ik zeggen. 
Fueledable
-
- 231 berichten
- 3444 stemmen
Dankjewel allemaal, hier kan ik wel wat mee!