- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Even voorstellen
Even voorstellen
Shinobi
-
- 4305 berichten
- 2550 stemmen
Oh, leuk vers bloed.
Eens kijken of ik je tegenkom in wat recente horrorfilms. 
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Lol. Misschien begreep hij niet dat het een grap was.
Sorry Noami Watts
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3124 stemmen
Welkom Ilse uut Finnerwol
. Veel plezier op MM.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Hallo filmliefhebbers. Ik ben Alex, man van 35 uit Vlaanderen. Ik hou van schrijven, ben stripverzamelaar, spendeer veeeel tijd op het internet en om de paar weekends pik ik graag een Formule 1 race mee al is het latste tijd nogal beetje saai, maar goed volg die sport als sinds mn 11de.
En ja films is natuurlijk ook één van mijn hobby's zowel kijken als verzamelen. Ik heb me hier aangemeld na hier zo een beetje te hebben gelezen en ook leuke info te hebben gehaald wat films betreft. Vooral de korte inhoud was voor mij heel interessant om over te nemen in mijn filmdatabase waarvoor dank. Ik ben persoonlijk niet goed in het maken van recensies, samenvattingen en ik ga me ook niet bezighouden met stemmen. Ik ga ook zelden of nooit af op waarderingen van een film of dat nu door professionals of liefhebbers is. Smaken verschillen nu eenmaal en je hebt nooit 2 personen met een identieke smaak.
Ik hou van veel genres: fantasy (vooral de echte sprookjes en diegene met weinig geweld, gene Harry Potter dat vind ik stom), thriller (vooral psychologische), horror (niet de goedkope slasher evenwel), familiefilm en comedy zolang het geen pure chick flick, overdreven romantisch of onderbroekenlol is op enkele uitzonderingen na (oa Police Academy en She's the Man). Ik hou nog steeds van animatie al zal ik daar meer kiezen voor de wat oudere films vooral van Disney. Drama, wel ben ik heel selectief in en zal enkel die thema's nemen die me aanspreken. Ik kies ook heel vaak voor films met een vrouwelijk hoofdpersonage.
Waar ik niet van hou zijn pure actiefilms, films waar beeld primeert op verhaal zoals Avatar, westerns en misdaadfilms (op Vlaamse TV gooien ze je dood met misdaadseries). Ik zal dan wel een slechte Belg zijn, maar ik hou dus totaal niet van films van eigen bodem. De thema's en genres die hier gebruikelijk zijn spreken me totaal niet aan. Daens is een grote uitzondering hierop.
Ik wil hier vooral gaan discussiëren over diverse films (hetgeen ik probeerde op imdb maar dat is gewoon te groot en je kan er maar heel moeilijk "vrienden" maken) en ook mensen vinden met wie ik de passie voor films kan delen. Misschien zijn er hier ook wel mensen die me kunnen helpen met films van mijn verlanglijstje te vinden.
Sorry lange introductie post!
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Welkom Alex. Niets mis dan een zeer informatieve introductie. Veel plezier gewenst, en wat je mist aan imdb zou je hier prima kunnen vinden.
mjk87 (moderator films)
-
- 14516 berichten
- 4514 stemmen
Welkom Alex. En psychologische thrillers hou je van? --> The Insider (1999)
Movie-Addicted
-
- 2221 berichten
- 3435 stemmen
Welkom op MM en tof dat je je even voorstelde. Veel plezier met films! 
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4886 stemmen
Welkom Alex. Fijn om weer een Vlaams filmliefhebber er bij te krijgen !!!!
Ikzelf ben ook hier terecht gekomen omdat ik op ImdB ook mijn ei niet kwijt kon. Mijn Engels is behoorlijk, maar om nu een ellenlange mening neer te pennen, dat is andere koek. En dat is nu eens iets wat ik dus echt graag doe.
Zelf heb ik geen flauw benul hoe het zit met "vrienden" maken hier op MM. K'heb zo de indruk dat dit beperkt blijft binnen een beperkte groep die elkaar al langer kent. Ik ben sowieso dan wel al kandidaat om in discussie te gaan over allerhande films 
Veel plezier alhier 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Welkom! 
Hoe langer de introductiepost, hoe beter. Zo leren we nog iemand kennen 
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
Hallo allemaal,
amateurschrijver die van bijna alle soorten films houdt zoals bijv:
The usual suspects Noriko no shokutaku
Mou gaan dou Dans la maison
blijf graag op de hoogte van wat wel wat is en wat niet
aanraders altijd welkom,(non hollywood/foreign movies ook)
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
Hallo,ik ben nieuw hier,en ik hoop een leuke tijd tegemoet te komen
narva77 (crew films)
-
- 12725 berichten
- 6540 stemmen
En ook hartelijk welkom op de site Alex uit Vlaanderen! Goede introductie, zo leer je iemand eens een beetje beter kennen! Veel plezier op de site gewenst! 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Bedankt voor het warme welkom allemaal 
Ik ben niet iemand die gauw veel over mezelf vertel, maar op een internetforum gaat dat al veel makkelijker zeker om zo een beetje mensen met gelijklopende interesses te vinden. Ik was ook al een hele tijd op zoek naar een site als deze om meningen over films te kunnen delen. Dit forum lijkt me ook al veel levendiger dan alle andere filmfora die ik zo eens heb bezocht.
mjk87, van die film had ik nog niet gehoord. Als ik de korte inhoud lees, lijkt het niet meteen mijn ding. Ik ben niet zo gek op Al Pacino.
ikkegoemikke, gelukkig dat ik dan niet de enige Vlaming ben
Ik heb je profiel bekeken en heb gezien dat je wel erg dichtbij woont voor mij. Misschien kunnen we eens lijstjes uitwisselen en later misschien ook films. Ik zal je nog een pm sturen. Imdb is voor mij nog een goede infosite, maar om er echt goed te kunnen discussiëren of mensen te leren kennen is het niet zo interessant. Er is te veel fandom en ook mensen die het leuk vinden om films af te kraken al is het maar gewoon om anderen op de kast te jagen.
Ik vind het ook niet erg om op een forum te zijn waarin meerderheid Nederlanders zijn. Jullie hebben tenminste zulke forums. Zo gebruik ik ook Catawiki.nl om verzamelobjecten te beheren. In België met 2 landstalen zie ik dat niet snel gebeuren en Vlaanderen op zich is gewoon te klein daarvoor.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik kies ook heel vaak voor films met een vrouwelijk hoofdpersonage.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Heb nhetzelfde, hetpallet van de vrouw is zoveel dieper, intiemer, eleganter en expressiever en passioneler dan die van de man. Heb ik niet alleen in film maar ook in muziek, dans e.d. Vrouwen hebben een veel mooiere esthetiek.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Het is niet zozeer dat ik me niet kan identificeren met iemand van het mannelijk geslacht, maar zoals Naomi Watts in zijn laaste bericht zei de belevingswereld van een vrouw/meisje lijkt me net iets rijker op vlak van expressie, gevoelens en dergelijke. Dat lijkt misschien een cliché van vrouwen zijn emotioneler en mannen meer macho, maar je ziet het zo vaak bevestigd in film, verhalen etc. De man is de stoere held die vecht voor vaderland, die de kostwinner is, die de vrouw en kinderen beschermt en redt... en de vrouw heeft dan maar een ondergeschikte rol als zorgdraagster. Bovendien wil ik me als ik naar een film kijk niet identificeren met een personage, ik wil er mee meevoelen en meegaan op avontuur niet een andere persoon zijn. Ik wil vluchten in fantasie maar ik wil vooral ook mezelf blijven. En ja blijkbaar gaat me dat beter af met vrouwelijke hoofdpersonages. Ook mijn stripverzameling zijn overwegend vrouwelijke helden. Als ik schrijf zijn 90% van mijn hoofdfiguren vrouwelijk. Een klein deel van mezelf wil ergens de mannelijke overheersing een beetje doorprikken, niet om dwars te liggen maar het spreekt me gewoon meer aan ook al ben ik zelf geen vrouw.
niethie
-
- 7319 berichten
- 7243 stemmen
Heb nhetzelfde, hetpallet van de vrouw is zoveel dieper, intiemer, eleganter en expressiever en passioneler dan die van de man. Heb ik niet alleen in film maar ook in muziek, dans e.d. Vrouwen hebben een veel mooiere esthetiek.

Welkom mensen!
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Ik kan me hier wel in vinden. Naomi Watts is wellicht uw favoriete actrice
Ik denk wel dat we zeker films gaan vinden die ons beide zullen aanspreken.
Ik heb bewust voor Ofelia van Pan's labyrinth gekozen omdat ik ontzettend met haar meeleef in haar ervaringen. Ik heb ook voor het genderneutrale Alex gekozen als username.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
Hou ook wel van vrouwelijke hoofdpersonages
meer dan de helft van me top 10 heeft er een.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Dat dacht ik ook
. Sta er ook vaak van te kijken hoeveel met acteurs aan komen zetten, toch vaak veel beperkter dan vrouwelijke counterparts.
Ik kan me hier wel in vinden. Naomi Watts is wellicht uw favoriete actrice
Ik denk wel dat we zeker films gaan vinden die ons beide zullen aanspreken.
Ik heb bewust voor Ofelia van Pan's labyrinth gekozen omdat ik ontzettend met haar meeleef in haar ervaringen. Ik heb ook voor het genderneutrale Alex gekozen als username.
Correct. Haha, ik wens tot op de dag van vandaag ook dat ik minimaal voor een genderneutrale username had gekozen.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Ik weet nog wel dat bij mijn mondeling Nederlands in het eindexamenjaar van de middelbare school ter sprake kwam dat niet 1 van mijn 12 boeken door een vrouw was geschreven. Vrouwelijke schrijvers en regisseurs hebben toch een andere belevingswereld ofzo; 1 die mij niet bijzonder aanspreekt blijkbaar.
In mijn tijd moest je nog 20 boeken lezen voor Nederlands. In mijn ouders hun tijd zelfs 30. Hoeveel zou het nu zijn? 2 whatsappjes, 3 twitterberichten en een e-mail? Overigens ben ik het met je eens wbt vrouwelijke hoofdpersonages. Zeker de hedendaagse heb ik helemaal niets mee. Het zijn altijd van die overdreven feministische bitches. Zogenaamde "powerwomen". Ze vechten, ze drinken en ze boeren als echte kerels. Lachwekkend gewoon.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Correct. Haha, ik wens tot op de dag van vandaag ook dat ik minimaal voor een genderneutrale username had gekozen.
Kan ik je ook bij je echte voornaam noemen als je niet wil dat ik Naomi zeg
Ik moet zeggen als ik een mannelijke acteur had moeten kiezen als username ik zou bij God niet weten wie te nemen. Ik heb gewoon geen favoriete acteurs enkel favoriete actrices. Ik heb wel acteurs die me een film doen vermijden om te kijken zoals Tom Cruise, Nicolas Cage en HUgh Grant. Ook Arnie Schwarzenegger en Mister Stallone kunnen me niet bekoren.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
In mijn tijd moest je nog 20 boeken lezen voor Nederlands. In mijn ouders hun tijd zelfs 30. Hoeveel zou het nu zijn? 2 whatsappjes, 3 twitterberichten en een e-mail? Overigens ben ik het met je eens wbt vrouwelijke hoofdpersonages. Zeker de hedendaagse heb ik helemaal niets mee. Het zijn altijd van die overdreven feministische bitches. Zogenaamde "powerwomen". Ze vechten, ze drinken en ze boeren als echte kerels. Lachwekkend gewoon. Kijk dan maar eens in mijn filmcollectie als ik die eens allemaal in mijn filmlijst heb gezet. Daar zullen ook een pak films zijn met vrouwelijke hoofdpersonages die geen power bitches zijn.
Persoonlijk vind ik vechten, drinken en boeren ook bij mannen helemaal niet aantrekkelijk om te zien. Als een man dat wel allemaal mag, dan kan je ook niet gaan zeggen dat vrouwen het niet mogen.
Lord Flashheart
-
- 6454 berichten
- 2375 stemmen
Kijk dan maar eens in mijn filmcollectie als ik die eens allemaal in mijn filmlijst heb gezet. Daar zullen ook een pak films zijn met vrouwelijke hoofdpersonages die geen power bitches zijn.
Persoonlijk vind ik vechten, drinken en boeren ook bij mannen helemaal niet aantrekkelijk om te zien. Als een man dat wel allemaal mag, dan kan je ook niet gaan zeggen dat vrouwen het niet mogen.
DonOswaldo
-
- 6430 berichten
- 1931 stemmen
In mijn tijd moest je nog 20 boeken lezen voor Nederlands. In mijn ouders hun tijd zelfs 30. Hoeveel zou het nu zijn? 2 whatsappjes, 3 twitterberichten en een e-mail? Overigens ben ik het met je eens wbt vrouwelijke hoofdpersonages. Zeker de hedendaagse heb ik helemaal niets mee. Het zijn altijd van die overdreven feministische bitches. Zogenaamde "powerwomen". Ze vechten, ze drinken en ze boeren als echte kerels. Lachwekkend gewoon. Misschien dat ik je verkeerd begrijp, maar wat is er in hemelsnaam mis met vechtende vrouwen? Dat mannen over het algemeen een sterkere fysiek hebben betekend niet vrouwen dat niet kunnen. Een Gina Carano o.d. is fysiek sterker dan het gros van de normale man. W.b. boeren en drinken, boeren zie ik volgens mij bijna niet á nooit tenzij ze een vrouw speelt die zich meer 'one of the guys' voelt. En drinken is niet iets dat per se bij mannen hoort, dat het niet in jouw referentiekader past, tja.
En om je vraag te beantwoorden, je moet nog steeds boeken lezen op school, maar dat had je vast zelf al door.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Hallo filmliefhebbers. Ik ben Alex,
Veel plezier (en succes) op deze site. (Dit geldt eigenlijk voor alle mensen die zich hier hebben voorgesteld).
Ik ben niet iemand die gauw veel over mezelf vertel, maar op een internetforum gaat dat al veel makkelijker
Dat gaat je inderdaad goed af.
Imdb is voor mij nog een goede infosite, maar om er echt goed te kunnen discussiëren of mensen te leren kennen is het niet zo interessant. Er is te veel fandom en ook mensen die het leuk vinden om films af te kraken al is het maar gewoon om anderen op de kast te jagen
Wat het eerste betreft, die intentie heb ik nooit gehad, hier niet, daar niet, eigenlijk nergens op het internet. Wel zie ik in je berichten wat overeenkomsten. Dus toen dacht ik moet ik nou reageren of niet. Bij deze dan. O.a familiefilms kijk ik sinds een aantal jaar ook graag. (Vroeger niet, toen waren het vooral klassiekers, ..). Alleen die scoren bij IMDb vaak veel beter dan hier. Ook is de berichtgeving daar vaak positiever danwel afwisselender.
Omdat bij veel films de informatie spaarzaam is moet ik automatisch wel even naar IMDb, wat mensen daar zoal vinden van de film.
Wat het tweede betreft, zover ik het tot dusver ervaren heb is dat hier ook het geval. Bij de ene film wel de ander niet. Sommige mensen vinden het leuk om films af te kraken, andere mensen nemen een kritische houding aan bij een film. Dit laatste kan dan als zodanig dan ook zo worden opgevat. Van A tot Z een film gaan analyseren is wat overdreven, maar kritische kanttekeningen zijn goed. Dat kunnen ze daar vaak beter.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
@alexspyforever. O jee, misschien heb ik toch minder overeenkomsten, als ik je berichten al lees bij Shrek en Bambi. 
Niettemin. Welkom.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
@alexspyforever. O jee, misschien heb ik toch minder overeenkomsten, als ik je berichten al lees bij Shrek en Bambi. 
Niettemin. Welkom.
Oh er zijn andere tekenfilms waar ik ook wel positieve commentaren heb gezet. Ik ben iemand die vooral op kijkt of ik het verhaal en/of de karakters leuk vindt. Er zullen zeker en vast wel films/tekenfilms zijn die we allebei leuk vinden