• 15.773 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.029 gebruikers
  • 9.373.211 stemmen

Filmmarathon

zoeken in:

JanDahler

• 199 berichten
  • 262 stemmen

Gisteren een filmmarathon gehouden, het was mn eerste, en het is erg goed bevallen!

-The Machinist 3.5*

-From Dusk Till Dawn 4.0*

-Planet Terror 3.5*

-The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford 3.5*

-Sin City 4.0*

Dit gaat zeker niet mn laatste filmmarathon zijn, heb vakantie nu dus in de loop vd week ga ik er nog wel eens eentje houden denk.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

chevy93 schreef:

(quote)
Waarom Braveheart?
Zie de reactie nu pas. Enkele vrienden vonden deze film fantastisch dus hebben we die dan maar gehuurd.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Ik ga aan eentje beginnen, gewoon omdat ik er zin in heb. Dit zijn de titels:

A Walk to Remember

Scoop

Requiem for a Dream

The Descent Part 2

The Hitcher

Funny Games U.S.

Goal!

Almost Famous

Black Cat, White Cat

en ev. nog aangevuld

(last minute wijzigingen niet uitgesloten)

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

"Scarface" is er tussen gekomen en heb ik net bekeken. The Descent Part 2 wordt er uitgeknipt

Voorlopig staat het zo:

A Walk to Remember (0,5*)

Scoop (3,0*)

Scarface (4,0*)

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Wat een verscheidenheid voor een marathon. Ik zou helemaal gek worden.

Requiem nu gaat je zeker bevallen.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Requiem was inderdaad schitterend ! Misschien wel een top 10 positie waardig! Ben wel 1/1,5u verloren daar 'onvoorziene' omstandigheden (dvd-speler bezet), nog voor het kijken van Requiem for a Dream. Bovendien heb ik trouwens om ongeveer middernacht een telefoontje gekregen dat er morgen (vandaag dus) een uitgebreide voetbaltraining zal zijn, dus zal ik een beetje vroeger stoppen om toch nog wat te kunnen slapen. Nu eerst The Hitcher, al zit ik nog met mijn hoofd nog steeds bij Requiem.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Jammer van die training, anders had ik wel wat langer verder gedaan dan 8 uur. Maar ach, het was een marathon voor het plezier, dus een echte zonde heb ik niet begaan lijkt me. Anyway, de resultaten:

A Walk to Remember (0,5*)

Scoop (3,0*)

Scarface (4,0*)

Requiem for a Deam (5,0*, # 3)

The Hitcher, remake (1,5*)

Goal! (2,0*)

664 minuten (11u04m), niet echt veel, maar ach. Heb er alleszins een echte topper bij! En zeker voor herhaling vatbaar. Als ik donderdagavond en vrijdag niets te doen krijg, doe ik er nog eentje!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

HULPKREET ! Ik ben dus van plan om weer een (langere) marathon te houden maar ik heb mijn bedenkingen of ik bepaalde films al dan niet moet programmeren omdat die misschien te zwaar zouden kunnen zijn. Ik had gehoopt dat jullie mij kunnen helpen. Het gaat om volgende titels:

Schindler's List

The Untouchables

Happiness

Napola

Een antwoord zou echt welkom zijn !

Rascal Ryan

• 77 berichten
  • 106 stemmen

The Untouchables is een aanrader voor in je marathon. Schindler's List kan daarentegen best wel zwaar zijn. Zwart/wit oorlogsdrama die best lang duurt. Niet echt een popcorn film zullen we maar zeggen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

JDSsmetje schreef:

Schindler's List

The Untouchables

Happiness

Napola

Eerste twee zijn prima te doen. Die twee erna zijn beduidend lastiger omdat het beide afschuwelijke tegenvallers waren maar echt zwaar als in taaie kost zijn ook die niet te noemen.

timbo_

• 13116 berichten
  • 3861 stemmen

Rascal Ryan schreef:

Schindler's List kan daarentegen best wel zwaar zijn. Zwart/wit oorlogsdrama die best lang duurt.

Valt toch wel mee? Het is Spielberg hoor. Buiten het onderwerp is het totaal geen film die veel van de kijker vergt en die makkelijk wegkijkt.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Bedankt beiden!

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Straks begin ik hieraan:

18h00:20h15 Black Cat, White Cat

20h30:22h30 Full Metal Jacket

23h00:00h45 The Descent Part 2

01h00:02h45 Funny Games U.S.

03h00:04h30 Paranormal Activity

04h45:06h45 28 Days Later

07h00:09h00 Almost Famous

09h15:10h45 Zombieland

11h00:12:30 Porky's Revenge

Poepgezicht

• 298 berichten
  • 1247 stemmen

Sterkte zeg, dat is echt een lange marathon!

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

JDSsmetje schreef:

Straks begin ik hieraan:

Wat vind je leuk aan zulke lange marathons? Films kijk je toch voor de fun, niet voor de grote aantallen of de tijdsduur....

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Eerst dacht ik ook dat dat niets voor mij zou zijn, maar uit de (iets kortere) marathon van vorige keer blijkt dat ik dat echt graag doe. Dus ja, ik vind dat plezant. Bovendien is het vakantie, wat houdt me tegen.

moviemafketel

• 19752 berichten
  • 2118 stemmen

Maar is het wel gezond haha. Vraag ik me echt af.

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

En dan om 12.30 kruip je onder de lakens en dan kom je om 10 uur in de avond er weer uit. Kan je lekker de hele nacht feesten.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

precies.

Ik heb ook wel eens het idee om een nachtje even lekker films te kijken, maar na 3...misschien 4 films, ga ik liever m'n nest in.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

JDSsmetje schreef:

Straks begin ik hieraan:

Mooie lijst, vrees dat Porky's revenge niet goed genoeg is om je wakker te houden.

Zou zelf gewoon lekker om 10.00 uur begonnen zijn, zodat ik om 4.30 uur lekker naar bed zou kunnen.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Wakker blijven is eigenlijk niet echt een probleem voor mij. Ik gebruik dan ook geen red bulls of andere gelijkaardige drankjes. Ik laat alleen een emmer koud water naast mij staan . Ook morgenmiddag ben ik trouwens niet van plan om te slapen.

Black Cat, White Cat viel tegen. Gewoon niet echt mijn humor, al was de muziek wel leuk (2*). Nu eerst even pauze en dan ga ik Full Metal Jacket herzien.

Q Jones

• 3524 berichten
  • 2880 stemmen

Laatst ook een kleine marathon gehouden.

Wall Street

Irréversible

Zoolander

Daarna naar Predators geweest in de bios

als Afsluiter Evelyn

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Gedaan met de herziening van Full Metal Jacket. Misschien een halfje af de 4,5*, misschien ook niet. Heb namelijk nog wat bedenktijd nodig. Anyway, zit nog perfect op schema. Eerst eens een verfrissende douche voor ik aan de nacht begin, en dan het hopelijk goede vervolg op The Descent.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Het tweede deel van The Descent was verrassend goed (4*), Funny Games U.S. iets minder, maar heeft ook wel zijn goede momenten (2,5*). Verder heb ik 28 Days Later verwisseld met Paranormal Activity. 28 Days Later was heel aardig (3*) en dus nu beginnen aan Paranormal Activity. Als ik het goed heb zit ik nog steeds goed op schema. Nog een uurtje en het begint op te klaren...

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Net klaar met Zombieland. Loop een half uur voor en nu ik de pauze zal skippen 45 minuten. Op Reinbos advies ga ik Porky's Revenge niet kijken, ik neem The Untouchables.

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Black Cat, White Cat (2,0*)

Full Metal Jacket (4,0*)

The Descent Part 2 (4,0*)

Funny Games U.S. (2,5*)

Paranormal Activity (1,0*)

28 Days Later (3,0*)

Almost Famous (3,0*)

Zombieland (2,5*)

The Untouchables (3,5*)

13woutie13

• 4384 berichten
  • 0 stemmen

Gefeliciteerd

Ik vind het serieus een hele goede prestatie.

Maar als ik jou was zou ik lekker een hapje gaan eten en onder de lakens kruipen, je moet wel gezond blijven hoor

JDSsmetje

• 6568 berichten
  • 2313 stemmen

Haha, ja, ik wacht alleen nog op de ribbetjes dat in de oven zitten.

Bedankt voor de felicitaties alleszins.

Justinw

• 5378 berichten
  • 1803 stemmen

Marathon's plannen doe ik niet aan. Meer toevallig als ik 3 films achter elkaar zie.

Met series kijk ik soms wel 4-8 afleveringen als ik er helemaal inzit.

Laatste keer dat ik 3 films achter elkaar keek ging ook per ongeluk. Namelijk

Hot Tub Time Machine

Popcorn

Planet Terror

De eerste 2 films waren niet echt top. Maar met 2 vrienden en een drankje wel gezellig.

Jessen0wnt

• 3199 berichten
  • 2579 stemmen

Hoewel dit weinig met films te maken heeft wilde ik even uit alle enthousiasme vertellen dat ik net terug ben van een vergadering vanuit een terrein ergens in Almere. We hebben een bevestiging gekregen om daar een Halloween evenement te beginnen, we hebben ons budget, we mogen het gehele terrein gebruiken, ze zijn erg flexibel enzovoort. Hartstikke leuk. Zo heb je een vakantie niks te doen, en zo krijg je de aankomende 9 a 10 weken het heel erg druk. Wel leuke drukte. Joepie! For the record we zijn hier al 2 jaar mee bezig en na de ene teleurstelling na de andere hebben we dan eindelijk een locatie, geld en toestemming gehad om Almere eens van een andere kant te laten zien. Ik ben tevree

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.