menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / Marktplaats

zoeken in:
Inderdaad heerlijk om op marktplaats rond te snuffelen naar films, maar zoals eerder gezegd, de prijzen die vele vragen slaan nergens op. Vaak gewoon winkelprijzen of net een 1 of 2 euri eronder. Nou let ik vaak best wel op mijn geld, maar voor 2 euro meer ga ik toch net zo lief naar de winkel...

magnifique
Timmy757 schreef:
Nou let ik vaak best wel op mijn geld, maar voor 2 euro meer ga ik toch net zo lief naar de winkel...

Ik denk er het zelfde over!
Heel soms heb ik een koopje op marktplaats, en 2 x ben ik op de fiets een dvd gaan ophalen omdat het in mijn buurt was.

.

BlueVelvet schreef:
@Apollinisch: "Doe bij interesse via e-mail een bod." Waarom lijkt het je een koopje?

Omdat het zijn eigen films zijn vermoed ik.

Ja, dat zal wel inderdaad. Had ik niet door

Timmy, dat klopt, maar je moet ook echt voor de koopjes gaan

Dick2008
Dus niet Flodder 3, bod voor 25 Euro.

Combustibility schreef:
Timmy, dat klopt, maar je moet ook echt voor de koopjes gaan

Eensch . Gebruik marktplaats ook egt voor dvd's die flink schelen met winkelprijzen en lastig te verkrijgen dvd's .

Best een goed site waar je van alles en nog wat kunt vinden. Zo heb ik mijn 1ste scooter via Marktplaats vrijwel binnen een maand verkocht en heb ik wat andere dingen via Marktplaats gekocht. Alleen geen films.

Marktplaats is slecht geworden.
Zie je de echte film van Blood the Last Vampire,
doe je een bod, krijg je pas na 4 dagen de dvd
blijkt het een anime te zijn die ik dus al heb

Ik zie soms wel eens leuke dingen, maar ik heb altijd geen goed gevoel erbij. Ik vind het niet fijn als het al gebruikt is en je weet ook niet zeker of hij het wel doet. Dus ik koop het dan wel gewoon.

Misschien toch maar een keer proberen.

Ik heb tot nu toe minder goede ervaringen via ruiljedvd dan via marktplaats. Gek, maar waar. Wat ik je wel mee kan geven als je koopt op Marktplaats is dat je een hele goede communicatie moet hebben met de verkoper. Niet elke verkoper plaatst zijn/haar eigen foto's en/of heeft duidelijke informatie in de advertentie staan. Ik vraag het ook altijd nog even na.

Vraag duidelijk wat je wilt :
- In goede/uitstekende staat
- GEEN Ex-rental
- Originele DVD
- R2NL

etc... wat jouw eisen/voorkeuren ook mogen zijn.

Succes Tragie!

Haha, dankje wel

En hoe gaat de verkoop precies in zijn werk?

De koper betaald altijd eerst (gewoon geld overmaken) en dan stuurt de verkoper het (bij ontvangst van het bedrag) op. Het gaat nooit andersom

Oke, en hoe weet je of dat wel betrouwbaar is? Dat de koper eerst betaald, en je niks krijgt bijv.

Ik kijk meestal even naar de tijd dat hij/zij al op marktplaats zit, vertrouw eerder mensen die er al een paar jaar verkopen. Vaak herken je het ook wel aan het (slechte) taalgebruik

Het blijft meestal toch gissen, maar gelukkig zijn veel mensen nog te vertrouwen tegenwoordig. Oplichten met kleine items zoals dvd's is ook niet bepaald een goudmijn

melvddonk
Kan, maar komt bijna nooit voor. Als je veel dvds bij 1 persoon koopt kan je er ook nog voor kiezen (mits de verkoper dat wil) om het op te halen.

Is ook een goede. Je kunt sowieso vragen of je het op zou mogen halen (ook al kun je dat niet). Als ze 'nee' antwoorden zou ik ze lekker laten stikken, dan hebben ze waarschijnlijk iets te verbergen.

Oke, bedankt allemaal

Ik zal wel een keertje kijken.

Soms heb je ook van die gevallen er tussen staan waarvan je duidelijk ziet dat ze kopietjes verkopen

Alle nieuwe titels te koop vanaf 2,50!!

X-Men First Class
Pirates of the Caribbean 4
Spider-Man 7

Ja daaaag!! Kansloze lui af en toe

Verder heb ik denk ik één of twee deals gehad die de mist in gingen, maar daartegenover staan honderden succesvolle deals. Stuur zelf in elk geval NOOIT wat op voordat er is betaald, dat doet de ander ook niet. Voor de rest google ik de naam van de verkoper meestal ook even, als je de voor- en achternaam hebt. Met wat pech (of geluk?) komt ie bovenaan google te staan op Opgelichtopinternet.nl

Spider-man 7 nog wel

En nog bedankt voor de tip FillumGek

Inderdaad wat FillumGek zegt. Bij twijfel is er altijd google En inderdaad.. die figuren zie je inderdaad ook, maar die pik je er heel snel uit. Zie sommige zelfs prijzen van 5 - 10 euro vragen voor zulke "nieuwe films" *kuch kopietjes!*.

Te triest.

melvddonk
Ik heb één keer gehad dat een dvd niet aangekomen is en ik nooit meer wat gehoord heb van de verkoper en ik heb één keer gehad dat ik een gekopieerde dvd ontvangen heb ipv het origineel. Achteraf bleek dat ik een tvfilm kocht die nooit op dvd was uitgebracht, maar dat wist ik toen niet. Ging om Loverboy (Nederlandse film). Verder is er nooit wat negatiefs gebeurd en heb ik altijd goede verkopers getroffen.

Toch vind ik het nog fijner om hier op de site via een user dvds te kopen. Als het een user is die je vaak voorbij ziet komen of iemand is die regelmatig meegedaan heeft aan de pakketservice dan weet je bijna zeker dat je een goede verkoper te pakken hebt.

Tot nu toe altijd goede ervaringen met marktplaats.

Vrijdag nog 19 ex-rentals ontvangen (goede titels) voor €35.00 inclusief.

Vorige keer had ik een stuk op 25 gesealede blu-rays voor €70.00 inclusief.

Meestel koop ik de dvd's bij FRS of BOL.com en anders bij E-Plaza, Blokker en Bart Smit.

Ik vertrouw marktplaats gewoon niet.. vind het altijd maar freaky.. heb altijd het idee dat je zo belazerd kan worden... Hmz

magnifique
Goede ervaringen mee, ik koop meestal lastig te vinden dvd's die niet meer of nauwlijks te vinden zijn in winkels of web-shops.

De meeste dvd's koop ik van mensen die hun collectie van de hand doen, zijn echte liefhebbers die altijd netjes zijn geweest op hun dvd's. Er zijn ook een aantal handelaren die mooie dvd's hebben omdat ze grote partijen ergens hebben opgekocht, vaak nog in seal.

Verder inderdaad zo als hier boven al gezegd: Duidelijke communicatie via e-mail is belangrijk.

Ik vraag altijd de staat van de dvd, als nieuw of gebruikerssporen?
Krassen of stickers?
Verkleuringen?
Origineel?
Nederlandse uitgave of welke andere uitgave met Nerderlandse ondertitels?
Zelfde als foto bij advertentie?

Veel plezier met speuren op marktplaats!

Hobgoblin schreef:
Ik vertrouw marktplaats gewoon niet.. vind het altijd maar freaky.. heb altijd het idee dat je zo belazerd kan worden... Hmz

Niet geheel onterecht.
Ik ben zelf ook enkele keren belazerd, en je hebt niets om op terug te vallen.

Gelukkig komt het niet vaak voor, maar het blijft altijd afwachten wat je krijgt na aankoop.

In Overigen > Algemeen > 2 hele grote originele 2012 posters!:

Wellicht dat er hier geïnteresseerden zijn, ik heb zojuist twee grote film posters van de film 2012 op marktplaats gezet: ? 2 hele grote originele 2012 posters! - Posters - Marktplaats.nl - link.marktplaats.nl

Ik weet nu vrijwel zeker dat wanneer je - voor het eerst - op advertenties reageert en of wanneer iemand anders op jouw advertentie reageert, je nu geen mailtje meer ontvangt. Je krijgt nu alleen nog maar de melding te zien als je op marktplaats zelf bent. Dit heeft marktplaats sinds kort ingevoerd.
Zodra er eenmaal contact is gekomen, dan krijg je wel de mailtjes.

Ik baal hiervan. Nu moet ik veel dagen wachten op een - eerste - reactie i.p.v. bijna altijd dezelfde dag nog.

Zwolle84
Alexander1900 schreef:
Ik weet nu vrijwel zeker dat wanneer je - voor het eerst - op advertenties reageert en of wanneer iemand anders op jouw advertentie reageert, je nu geen mailtje meer ontvangt. Je krijgt nu alleen nog maar de melding te zien als je op marktplaats zelf bent. Dit heeft marktplaats sinds kort ingevoerd.
Zodra er eenmaal contact is gekomen, dan krijg je wel de mailtjes.

Ik baal hiervan. Nu moet ik veel dagen wachten op een reactie i.p.v. bijna altijd dezelfde dag nog.

Dat kun je zelf inschakelen. Ik laat alle notificaties via de app lopen, dan ontvang je ze in realtime.

Ik gebruik niet zo vaak de telefoon. Maar als ik de app installeer, en ik zet alle notificaties aan, dan zou ik alle meldingen te zien krijgen op mijn pc mail?

Zwolle84
Alexander1900 schreef:
Ik gebruik niet zo vaak de telefoon. Maar als ik de app installeer, en ik zet alle notificaties aan, dan zou ik alle meldingen te zien krijgen op mijn pc mail?

Ik begrijp je vraag niet helemaal geloof ik... Maar als je de app-notificaties instelt krijg je geen mail meer. Dan komt alles via de app zelf binnen.

Je ziet de notificaties dan ook nog steeds via de browser van je pc. Alleen krijg je op je pc dan dus geen notificaties.

geplaatst:
Mag je eigenlijk kopietjes verkopen van blu-rays en dvd's op Marktplaats, zoals deze persoon doet?

Vintage Spare uit Sittard - Advertenties op Marktplaats.nl

Best wel vreemd dat dat zo verkocht wordt.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Nee dat mag niet.
Objecten inbreuk intellectuele eigendomsrechten - Marktplaats - help.marktplaats.nl

Marktplaats schreef:
Voorbeelden van aanbiedingen die niet zijn toegestaan op Marktplaats:
* Niet toegestane kopieën van CD's, DVD's of Video's (waaronder bootlegs en muziek).

Gast
geplaatst: vandaag om 23:10 uur

geplaatst: vandaag om 23:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.