• 12.950 nieuwsartikelen
  • 169.126 films
  • 11.084 series
  • 31.746 seizoenen
  • 629.334 acteurs
  • 196.173 gebruikers
  • 9.175.895 stemmen

Marktplaats

zoeken in:

Zwolle84

• 8022 berichten
  • 0 stemmen

Alexander1900 schreef:

Ik gebruik niet zo vaak de telefoon. Maar als ik de app installeer, en ik zet alle notificaties aan, dan zou ik alle meldingen te zien krijgen op mijn pc mail?

Ik begrijp je vraag niet helemaal geloof ik... Maar als je de app-notificaties instelt krijg je geen mail meer. Dan komt alles via de app zelf binnen.

Je ziet de notificaties dan ook nog steeds via de browser van je pc. Alleen krijg je op je pc dan dus geen notificaties.

trebremmit

• 2998 berichten
  • 1424 stemmen

Mag je eigenlijk kopietjes verkopen van blu-rays en dvd's op Marktplaats, zoals deze persoon doet?

Vintage Spare uit Sittard - Advertenties op Marktplaats.nl

Best wel vreemd dat dat zo verkocht wordt.

kappeuter (crew films)

• 74295 berichten
  • 5917 stemmen

Nee dat mag niet.

Objecten inbreuk intellectuele eigendomsrechten - Marktplaats - help.marktplaats.nl

Marktplaats schreef:

Voorbeelden van aanbiedingen die niet zijn toegestaan op Marktplaats:

* Niet toegestane kopieën van CD's, DVD's of Video's (waaronder bootlegs en muziek).

Ajax&Filmfreak

• 3254 berichten
  • 3643 stemmen

Ik verkoop sinds een tijdje DVD's en Blu-ray's op Marktplaats. Omdat ik graag kringloopwinkels, rommelmarkten en ook Marktplaats zelf af struin naar films om te kijken heb ik vaak films op DVD of Blu-ray liggen die ik dan (net) niet goed genoeg vind om in mijn verzameling te bewaren.

Film kijken kost me op deze manier niks meer, het leverd zelfs een heel klein beetje op.

kappeuter (crew films)

• 74295 berichten
  • 5917 stemmen

Verkopen op Vinted of Marktplaats? De Belastingdienst kijkt mee - nos.nl

Wie jaarlijks dertig items via deze digitale platforms verkoopt of voor meer dan 2000 euro verkoopt, kan vanaf nu in beeld komen bij de Belastingdienst.

Dk2008

• 10802 berichten
  • 743 stemmen

Vreemde verhouding, stel je verkoopt 40 dingen voor 1 euro per stuk heb je op jaarbasis 40 euro verdiend dat is wel wat anders dan meer dan 2000 euro. Voor het laatste valt wat te zeggen maar de opruimverkopers die andere mensen daarmee nog een plezier kunnen doen en die vervolgens belasten slaat nergens op.

(kan leuk worden op vrijmarkten, rommelmarkten gaan daar straks ook belastinginspecteurs rondlopen ??? )

trebremmit

• 2998 berichten
  • 1424 stemmen

Vraag me af hoe ze dat willen nagaan, alle gesprekken over de prijs volgen en dan banktransacties opvragen, als er contant betaald wordt is het al helemaal niet te bewijzen en hoeveel tijd en geld kost dat wel niet voor die instantie, lijkt me echt niet te doen. Ze zullen er wel een paar grote handelaren tussen uit willen halen denk ik, die niet alles opgeven.

schram101

• 16591 berichten
  • 2169 stemmen

Leuker kunnen ze het niet maken

jordandejong

• 4717 berichten
  • 1402 stemmen

Overal is personeelstekort behalve bij de belastingdienst volgens mij.

j0enne

• 9589 berichten
  • 3660 stemmen

Beste Jeroen,

Wat leuk om te zien dat je zo actief bent als verkoper op Marktplaats!

Om van onze betaaldiensten gebruik te kunnen blijven maken zijn wij nu wel wettelijk verplicht om aanvullende gegevens bij jou op te vragen.

Vul je gegevens aan en zorg dat je weer kunt verkopen.

Wat een lachertje.

Dit is dus de reden waarom van vier betaalverzoeken ik nog steeds geen geld heb ontvangen, terwijl de spullen al opgestuurd en ontvangen zijn.

Edit. Gegevens geüpload, bedragen zijn nu gestort. Rare gang van zaken.

thunderball

• 5742 berichten
  • 1380 stemmen

Begrijp ik het nu goed: voordat jij je verdere gegevens had aangeleverd blokkeerde Marktplaats de aan jou gestorte betalingen, terwijl jezelf de verkochte spullen al had verstuurd?

Dat is een vorm van chantage.

Wanneer ze nu zouden zeggen: je kunt pas weer iets verkopen, wanneer we je verdere gegevens hebben, dat is redelijk, maar niet wanneer je de spullen al hebt verkocht.

j0enne

• 9589 berichten
  • 3660 stemmen

Ja, dat heb je goed begrepen.

Ik had op zondag en maandag in totaal 4 betaalverzoeken verstuurd, allen keurig betaald, dus had ze ook direct op de post gedaan.

Vervolgens werd 't dinsdag, woensdag, donderdag, nog steeds niets ontvangen.

Gister kreeg ik ineens dat bericht, na o.a. 't uploaden van je I.D. werden de bedragen daarna in een mum van tijd gestort.

Sowieso, hoe wil je bewijzen dat 't om handel draait?

Als je de ene na de auto verkoopt oké, dat is makkelijk te bewijzen.

Heb zelf een collectie van 6000+, koop dan films om aan de collectie toe te voegen, maar ook weer om te verkopen.

Handel of hobby?

The Oceanic Six

• 60231 berichten
  • 4047 stemmen

Heeft dit niet te maken met dat de belastingdienst wil weten of je een structurele handelaar bent in goederen? Dat is wat anders dan Mien van 6 hoog die een set antieke kopjes verkoopt zo nu en dan.

j0enne

• 9589 berichten
  • 3660 stemmen

Ja, dat heeft er mee te maken, maar hoe wil je ooit bewijzen dat 't om handel draait of puur om hobby?

Sowieso is 't natuurlijk geen vetpot, maar 't is vooral de hobby om de overbodige films de deur uit te krijgen, ook al is 't maar voor een euro.

The Oceanic Six

• 60231 berichten
  • 4047 stemmen

j0enne schreef:

Ja, dat heeft er mee te maken, maar hoe wil je ooit bewijzen dat 't om handel draait of puur om hobby?

Sowieso is 't natuurlijk geen vetpot, maar 't is vooral de hobby om de overbodige films de deur uit te krijgen, ook al is 't maar voor een euro.

Ja eens, dat is lastig te bewijzen. Je bent sowieso geen webshop maar een particulier. Denk ook niet dat jij belangrijk voor ze bent, maar wel particulieren die spullen importeren en via MP doorverkopen. Op zulke mensen aast de Belastingdienst wel.

kappeuter (crew films)

• 74295 berichten
  • 5917 stemmen

j0enne schreef:

Gaat om de hoeveelheid:

Wie jaarlijks dertig items via deze digitale platforms verkoopt of voor meer dan 2000 euro verkoopt, kan vanaf nu in beeld komen bij de Belastingdienst.

Verkopen op Vinted of Marktplaats? De Belastingdienst kijkt mee - nos.nl

j0enne

• 9589 berichten
  • 3660 stemmen

30 stuks a €1 per stuk is toch ook lachwekkend.

The Oceanic Six

• 60231 berichten
  • 4047 stemmen

30 items is wel weinig, dat is iets boven de 2 items per maand.

En als je een advertentie herplaatst, telt dit dan als 2 stuks?

Lovelyboy

• 3453 berichten
  • 2551 stemmen

Collega opperde om gesprek en verkopen te verwijderen en niet aan te geven als 'verkocht' waarna men een beoordeling kan achterlaten. Geen idee of dit een oplossing is.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.