menu

Filmdragers en apparatuur / Winkels en webshops / CD WOW! - cd-wow.nl / Wow HD

zoeken in:
WowHD was sowieso al niets meer, maanden wachten op een artikel.

j0enne schreef:
WowHD was sowieso al niets meer, maanden wachten op een artikel.

Klopt. Bij Zavvi moet je hooguit 'n weekje wachten. Boudisque raadt ik ook af; die site geeft te weinig info m.b.t. de release data van een DVD of Blu Ray.

kappeuter (crew)
megaman schreef:
Gister even gekeken op WowHD, zag ik ineens dat je niet meer met Ideal kan betalen! Nee mensen, bestel dan gewoon bij Zavvi.nl. Daar zijn met name de Blu Ray's meestal goedkoper.

Dit topic betreft een andere site, niet WowHD maar CD Wow.: http://www.cd-wow.nl

Blijkbaar zijn ze gestopt met cd's en films verkopen en is het nu een soort muziek- en entertainment nieuwssite geworden. Er is waarschijnlijk geen droog brood meer in te verdienen.

Als je van muziek en entertainment houdt, ben je hier aan het juiste adres. Of het nu muziek is, tv, showbizz of games, cd-wow.nl vertelt je er alles over. Blijf op de hoogte van binnen- en buitenlands nieuws over datgene wat je interesse wekt.

Music-and-nature-3D-wallpaper CD Wow. De naam zegt eigenlijk al genoeg. Koop jij nog wel eens een cd of mp3? Dan ben je waarschijnlijk geïnteresseerd in muziek. We delen deze interesse. En we houden van de ‘wow’-factor. Op wat voor manier dan ook. Ook een slechte plaat kan een wow-factor hebben. Of nieuws dat vers van de pers kan rollen over de nieuwste film met je favoriete acteur.

Zwolle84
kappeuter schreef:
Dit topic betreft een andere site, niet WowHD maar CD Wow.: http://www.cd-wow.nl

Volgens mij klopt de naam van dit topic gewoon niet; het was altijd www.cdwow.nl, zonder streepje. Dat typte ik vroeger tenminste altijd in als ik er ging shoppen. Als je dat nu doet (zonder streepje dus) ga je alsnog automatisch naar Wow HD.

kappeuter (crew)
Zwolle84
Jawel, klopt wel. Kijk maar naar de eerste berichten in dit topic. Ik heb toen ik het topic startte een link aangemaakt naar de site en in latere berichten wordt dit ook bevestigd.
Ik vermoed dat Wow HD handig een misleidende 'kloon' url heeft aangemaakt toen cd-wow stopte met verkoop van cd's en dvd's, of misschien zelfs eerder al.

Check

Screenshot van de site uit 2004

Zwolle84
Ah, oké. Zou ook kunnen dat ik dan de .co.uk gebruikte en dat die wel zonder streepje was.

Ik had een aantal maanden geleden twee dvd's besteld bij WowHD. Een aantal mailtjes gekregen dat de producten niet leverbaar waren en of ik nog even geduld wilde hebben. Na een tijd niets meer gehoord te hebben, heb ik ze zelf maar gemaild waar mijn bestellingen bleven. Kreeg vandaag deze reactie:
Thank you for contacting WOW HD!

As of August 1st 2015 WOWHD is under new ownership. We have no control over any orders placed prior to us acquiring WOWHD. If you have yet to receive merchandise that was ordered and paid for prior to August 1st 2015 please contact your financial institution and file a claim. For any issues regarding orders placed on or after that date please contact our customer service department at [email protected] .
Met andere woorden: ik kan fluiten naar m'n bestelling en het geld terugkrijgen zit er hoogstwaarschijnlijk ook niet in. Klote.

Had vaak naar tevredenheid dvd's gekocht op deze website, maar mij zijn ze kwijt als klant.

Zwolle84
Bizar en klote inderdaad, MH040. Ik vraag me ook af of ze dit wel zo mogen afhandelen. Als ze de toko 1 op 1 overnemen, horen daar ook de lopende bestellingen bij, toch?

Maar zal wel een heel gedoe zijn om uit te zoeken, ook omdat je met een buitenlandse site te maken hebt. Bij je bank zul je dan nog de meeste kans maken, vermoed ik. Als je ze die mail laat zien kunnen ze de betaling wellicht terugdraaien?

Mocht je met PayPal betaald hebben, dan is het sowieso heel goed en eenvoudig te fixen. Ik ben daar in het verleden ook succesvolle claims gestart.

Veel geld kwijt?

Ik denk inderdaad ook dat het lastig wordt, ten eerste omdat het een buitenlandse website was en ten tweede omdat ik niet kan bewijzen dat ik mijn bestellingen nooit heb ontvangen.

Het gaat om rond de €20 @ Zwolle84 , betaald met iDeal. Geen gigantisch bedrag, maar weggegooid geld is natuurlijk altijd teveel.

Zwolle84
MH040 schreef:
betaald met iDeal.

Dan wordt het heel lastig, vrees ik. iDEAL-betaling terugdraaien - Rabobank

MH040 schreef:
As of August 1st 2015 WOWHD is under new ownership. We have no control over any orders placed prior to us acquiring WOWHD. If you have yet to receive merchandise that was ordered and paid for prior to August 1st 2015 please contact your financial institution and file a claim. For any issues regarding orders placed on or after that date please contact our customer service department at [email protected] .

Het bedrijf heeft de rechten en plichten overgenomen van WOWHD en is nu dus volledig aansprakelijk van alles wat er in het bedrijf is gebeurd en wat er komen gaat. De zogeheten lijken uit de kast, en daar valt o.a. jou levering in. Dus, ze horen jou nog steeds het product te sturen.

Maar zoals Zwolle84 zegt kun je waarschijnlijk naar je de centen fluiten want iDeal doet er niks aan en een rechtszaak beginnen kan niet aangezien het om een te kleine bedrag gaat.

Het enige wat je nog kunt doen is een 'dreigmail' sturen op de hoop je centen of het product terug te krijgen. Eventueel nog wetsartikelen erin zetten zodat ze weten dat het menens is.

starbright boy (moderator)
Online wordt gesuggereerd dat WowHD failliet is geweest en een doorstart heeft gemaakt. Dan kun je helemaal naar je geld fluiten want dat zit dan in het faillissement. Lijkt erop dat ze dat woord willen vermijden in hun communicatie en het dan maar "no control" over orders noemen.

MH040 schreef:
Het gaat om rond de €20 @ Zwolle84 , betaald met iDeal. Geen gigantisch bedrag, maar weggegooid geld is natuurlijk altijd teveel.

Heel snel contact opnemen met je bank dan, creditcardbetalingen kunnen banken gedurende 6 maanden terugdraaien, al zullen ze daar wel moeilijk over doen als je pas na een maand klaagt.

Klinkt als dat die leverancier heeft zitten te stallen zodat de periode voorbij is dat je de betaling terug kunt draaien, maar gewoon meteen bij je bank vragen om die betaling terug te draaien. Hun mailtje is het bewijs dat ze niet geleverd hebben.

Waarschijnlijk zullen idealbetalingen ook binnen 3 of 6 maanden door banken teruggedraaid kunnen worden. Ze kunnen het zeer waarschijnlijk wel, iets anders is of ze het ook willen.

starbright boy (moderator)
Dat is nutteloos. Ideal betalingen zijn NIET terug te draaien door een bank. Dat is namelijk in principe hetzelfde als een gewone overschrijving en daar kan het ook niet bij.

ja, ik las het net. Never mind... Volgende keer met creditcard betalen indien mogelijk, dan ben je als koper stukken beter beschermd.

kan-ik-een-ideal-betaling-terugdraaien

Of via PayPal, je hoort/leest er wel eens wat over, maar gaat altijd prima bij mij.

arno74 schreef:
Waarschijnlijk zullen idealbetalingen ook binnen 3 of 6 maanden door banken teruggedraaid kunnen worden. Ze kunnen het zeer waarschijnlijk wel, iets anders is of ze het ook willen.

Dit geldt alleen indien je na een eenmalige aankoop via iDeal, je ongevraagd getrakteerd wordt op een automatische incasso of extra afschrijving(en) waar je dus helemaal niet mee akkoord bent gegaan. Want iDeal is een eenmalige transactie. Sommige bedrijven maken misbruik van iDeal betalingen.

Heeft nog iemand recente ervaringen met bestellingen bij WOWHD?

Ik heb al diverse keren mijn bestelling niet ontvangen, maar kreeg wel na een hele tijd mijn geld terug.
Nu weer een bestelling na lange tijd niet ontvangen.
Reclameren leverde een onprettige reactie op, en naar mijn geld kan ik fluiten denk ik.
Het was geen groot bedrag gelukkig (een DVD v. € 11,-) maar met dat bedrijf wil ik niks meer te maken hebben.

Onzettend veel besteld daar Brix en altijd alles netjes ontvangen. Er is toen een overname geweest of een doorstart en sindsdien is het huilen met de pet op. Toen nog een keer iets besteld en tevens niet ontvangen. Toen een stevig mailtje gestuurd en gedreigd met digitale aangifte bij de politie en binnen twee dagen was het bedrag teruggestort €25. Tip Het ging om een Criterion; out of stock destijds (zogenaamd)

Moraal: nóóit meer deze webwinkel. Doe mij maar zavvi.nl , base.com of Amazon UK/DE

Geweldige ervaringen mee! Gr

de grunt

Dank voor de reactie.

Inderdaad vroeger ging het altijd prima, maar sinds die overname .....
Ik maakte er de laatste tijd nog maar weinig gebruik van.

De door jou genoemde bedrijven zijn ook mijn favorieten, behalve dan base.com. want die kende ik nog niet.
Zal ik eens gaan opzoeken.

Dank voor de tip.

base.com is een hele mooie webwinkel en zeer betrouwbaar. Succes

Zwolle84
En daarnaast Dodax.nl voor de cd's. Belachelijke prijzen, relatief snelle en gratis bezorging. Films hebben ze ook, maar dat zijn vaak wel Duitse uitgaven.

de grunt schreef:
base.com is een hele mooie webwinkel en zeer betrouwbaar. Succes
Hoe zit het met de levertijd? Vind het een interessante optie!

Max tien werkdagen en hij valt op de mat.

Na drie maanden wachten op de dvd Wichita toch maar eens een mailtje gestuurd.
Ik kreeg een aardige reactie terug, en kon kiezen, mijn geld terug, of de dvd opnieuw versturen, ik heb dat tweede gekozen en kreeg de dvd vandaag binnen. Wel apart dat het nu wel binnen twee weken kan.

trebremmit
Rest de vraag of het nu die eerste bestelling is die (eindelijk) binnenkwam of de vervangende
Maar dat kun je denkelijk wel zien op de verzenddatum die op het pakje staat?

Daar heb ik nog naar gezocht, maar kon het niet vinden.

Het zag er trouwens nog netjes uit, dus ik neem aan dat het de vervangende is.

Mocht de 2e alsnog arriveren dat houd ik mij aanbevolen voor overname
Bij WOW zelf bestel ik echt niks meer.

de grunt schreef:
Moraal: nóóit meer deze webwinkel. Doe mij maar zavvi.nl , base.com of Amazon UK/DE
Zavvi levert nog weleens beschadigde hoezen. Best vaak, zelfs. Toch moet ik toegeven er vaak te hebben besteld.

Die andere twee alternatieven pas ik ook vaak toe maar heb je naast de Amerikaanse Amazon nog een adres voor regio A Criterion uitgaven? Ergens zou ik WowHD willen proberen maar anderzijds zie ik ook dat de Nederlandse teksten gewoon door Google Translate zijn gegooid. Dat biedt ook al niet echt vertrouwen.

Flipman kijk uit!

Base.com is een mooie, betrouwbare webwinkel voor Criterion (regio-B)

Barnes & Noble is een mooie, betrouwbare webwinkel voor Criterion (regio-A)

* Bij die laatste: nu alle Criterion's (op voorraad) - 50%

Gast
geplaatst: vandaag om 20:22 uur

geplaatst: vandaag om 20:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.