- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Online dvd's huren
Online dvd's huren
Rusrink
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Wie betaald de portokosten als je ze terug stuurt dan?
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
Normaal de verkoper, als ze binnen de wettelijk geregelde tijd (in denk in België zeven werkdagen) en in ongeopende verpakking teruggestuurd worden...
Rusrink
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
ongeopent? hoe kan je ze dan kijke, wel ff de hele topic lezen voor je replied:)
Bad_Religion
-
- 624 berichten
- 628 stemmen
Meestal krijg je een retourenvelop, of een antwoordnummer.
speedy23
-
- 18945 berichten
- 14043 stemmen
ongeopent? hoe kan je ze dan kijke, wel ff de hele topic lezen voor je replied:)
Natuurlijk meg je het pakje openen. Maar bij mij is het ooit gebeurd met een VHS-cassette. Het cellofaanpapier was verwijderd en ze werd niet meer teruggenomen omdat ze 'bekeken' zou zijn.
bagno
-
- 4 berichten
- 0 stemmen
Op www.plusdvd.nl kun je 14 dagen lang een proef abonnement nemen, als je na deze proef periode geen vast abonnement wilt hoef je verder niets te doen, volgens plusdvd geen gezeur achteraf. Ik heb zo'n proef abonnement uitgebrobeerd.
Ik kreeg een film toegestuurd welke ik de volgende dag weer terugstuurde. De bedoeling is dat je dan automatisch weer een andere film krijgt toegestuurd (via een lijstje welke je zelf op de site hebt gemaakt, maken zij een keuze) Ik kreeg geen andere film toegestuurd, doch een email waarin ik werd gevraagd of ik een vast abonnement wilde?! Ik klikte op de link "nee" waarna ik naar hun site werd doorgelinkt en mij werd gevraagd waarom ik op "nee" had geklikt.
Bovenstaande is binnen 4 dagen gebeurt, dus niks 14 dagen proef, en dus wel gezeur achteraf. Bij deze gewoon een waarschuwing aan degene die overweegt online dvd's te gaan huren, doe het niet bij plusdvd, want die flessen de zaak. Ik heb plusdvd een email gestuurd, en vroeg om tektst en uitleg, doch je raad het al, geen antwoord!
joepklinkenberg
-
- 5 berichten
- 193 stemmen
Ik ben van plan mijn dvd’s voortaan online te gaan huren. Na wat vergelijkingen tussen de huidige spelers twijfel ik nog tussen een drietal aanbieders. Dit zijn Moviemile, INTERDVD en DVDPost (niet te verwarren met DVDperpost). Heeft er iemand ervaring met één of meerdere van deze verhuurders? Jullie reactie is van harte welkom!
jantje.vlaam
-
- 57 berichten
- 59 stemmen
Ik heb in het verleden 9 maanden gebruik gemaakt van Moviemile. Het was erg goedkoop en goed geregeld. Je krijgt de DVD in een klein doosje (is stevig) en daarin zit ook de gefrankeerde retourenveloppe. Je mag de film zo lang als je wilt houden. Tegenwoordig mag je met het instapabo geloof ik maar vier films per maand bekijken, maar dat weet ik niet meer zeker, ik ben geen abo mee (heb 2mbit abo bij Eweka).
Nadeel, je moet een lijst van 15 films samenstellen en hun sturen dan een film van die lijst op. Je krijgt daardoor vaak niet de meest recente films snel in huis. Dan kun je beter naar een Videoland wall outlet gaan, dat is nog goedkoper mits je ze binnen 3 uur terug brengt.
Hannibal
-
- 9125 berichten
- 3083 stemmen
Ik ben al een tijdje lid van DVDpost (€16,00 per maand). Ze versturen steeds de bovenste van de lijst. Alleen vind ik de keuze van de klassieke films beperkt. Als je gewoon de nieuwste films wilt is er niets aan de hand want die hebben ze allemaal. Ik zeg aan het eind van deze maand mijn abonnement op, want ik huur liever 7 weekfilms voor 'n week bij Videoland. Het nadeel is van huren per post is dat je steeds moet wachten tot ze weer een nieuwe opsturen. Dan zit je zo twee á drie dagen zonder film!!
joepklinkenberg
-
- 5 berichten
- 193 stemmen
Ik ben al een tijdje lid van DVDpost (€16,00 per maand). Ze versturen steeds de bovenste van de lijst. Alleen vind ik de keuze van de klassieke films beperkt. Als je gewoon de nieuwste films wilt is er niets aan de hand want die hebben ze allemaal. Ik zeg aan het eind van deze maand mijn abonnement op, want ik huur liever 7 weekfilms voor 'n week bij Videoland. Het nadeel is van huren per post is dat je steeds moet wachten tot ze weer een nieuwe opsturen. Dan zit je zo twee á drie dagen zonder film!!
Het voordeel van DVDpost is dat je inzicht heb in de beschikbaarheid van je gewenste dvd. Is het niet? Maar dan geef ik toch de voorkeur aan INTERDVD. Deze beschikken ook over meer klassiekers in het assortiment. Heb nu een proefabonnement bij PLUSDVD. Maar dan zit je toch zeker 4 dagen per wisselbeurt te wachten op een nieuwe film.
Hannibal
-
- 9125 berichten
- 3083 stemmen
Het voordeel van DVDpost is dat je inzicht heb in de beschikbaarheid van je gewenste dvd. Is het niet?
Klopt, 5 sterren is meteen beschikbaar. 1 ster is moeilijk beschikbaar.
EMG
-
- 3 berichten
- 0 stemmen
Ben nu bezig met grogz.nl en heb de eerste films binnen. gaat perfect via internet bestellen en het wordt gratis gebracht en dat voor de zelfde prijs als in de videotheek.
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Goh, in een ander topic zeg je nog geen ervaring met ze te hebben. Wil je deze spam voor je houden? Hoewel, spam, ik denk dat niemand hier nu meer iets te maken wil hebben met die site.
EmDee
-
- 7192 berichten
- 1417 stemmen
Wat zijn er toch zielige mensen tevinden op het web.
joepklinkenberg
-
- 5 berichten
- 193 stemmen
Wat zijn er toch zielige mensen tevinden op het web.
Yekezzez
-
- 2512 berichten
- 1126 stemmen
jex
-
- 258 berichten
- 5969 stemmen
Ik ben lid van moviemile en plusdvd. Dus ik betaal zo'n 42 euro voor 16 films per maand. Dat is meer dan 1 euro goedkoper dan bij de videotheek. Minpunt is dat je meestal nooit de films krijgt die als eerste op je lijst staan, ik wacht al weken op Zatoichi terwijl die op nr 1 staat en heb bijna 2 maanden moeten wachten op Bowling for Columbine.
Da Jando
-
- 1383 berichten
- 965 stemmen
Dat lijkt me inderdaad een groot nadeel. Ik huur vaak films op gevoel. Zo van: ah, nu heb ik zin in zo'n soort film, of nu in iets van dat gerne. En soms wil je films die pas in de verhuur zijn gegaan zo snel mogelijk zien natuurlijk.
sweetheartemma
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Is dit wel volledig veilig via dommiciliëring?
sweetheartemma
-
- 2 berichten
- 0 stemmen
Ik heb nu een abonnement genomen bij dvdpost.
Ik ben eens benieuwd hoe snel de wisselingen gebeuren, want dat vind ik toch erg belangrijk. Ik wil er het uiterste uithalen nu ik een abonnement heb ongelimiteerd.
Wat ook leuk is, je kunt 50% krijgen zodat je maar de helft moet betalen, maar dat zag ik te laat Dus betaal ik de volledige pot.
Nu heb ik een bericht gezet op de klantendienst, ben ik eens benieuwd of ze me misschien toch maar 50% aanrekenen.
Ik laat jullie wel meer weten over mijn ervaringen!
dennis1984
-
- 121 berichten
- 314 stemmen
Heeft er al iemand ervaring met emmy, hierbij is een proefabonnement voor 2 weken voor 0.99 cent mogelijk? Mag ook via pm
Poehsas
-
- 26 berichten
- 17 stemmen
Ik heb ook bij plusDVD een proef abbonement genomen om te kijken of het iests is.... tevens nam ik bij een ander ook een proefabbenement, om te vergelijken welke me het beste zou bevallen.
Het kwam erop neer dat die ander veel sneller en vaker leverde, dus daar wilde ik dan wel een abbenementje nemen.
Om mijn verhaal kort te maken, ontving ik van PlusDVD een mail, of ik een abbonemt wilde.
ik mailde keurig terug en vertelde nee en ook waarom niet, maar dat ik in de toekomst toch wel terug zou komen omdat ze een aantal films hebben die ik nog erg graag wilde zien.
Maar die dag behoorde ik ook nog een DVD toegezonden te krijgen.... en had tenslotte nog 5 dagen over.... ik mailde ze met de vraag of ik voor dit weekend nog een leuke film in huis kon verwachten. dit was hun antwoord:
Geachte mevrouw Ros ,
We begrepen dat u liever bij de concurent kijkt. Dat mag, kunt u dan ook aan hun vragen of u nog een film krijgt voor het weekend.
Met vriendelijke groet,
Klantenservice
Nou, ik was perplex, wat een onprofesioneel antwoord zeg, zo ga je toch niet met je klanten om????
Ik laat het hier ook mooi niet bij zitten!!!
Justice4All
-
- 2152 berichten
- 457 stemmen
Wie heeft ervaring(en) met online DVD-huren. Zo ja welke site in een aanrader?
timbo_
-
- 13112 berichten
- 3747 stemmen
Een vriend van mij was erg over emmy te spreken. alleen konden soms bepaalde films niet leveren.
jordybeukeboom
-
- 6794 berichten
- 2423 stemmen
Zelf vind ik http://www.moviemile.com een erg uitgebreid assortiment hebben. Ik heb 100 euro prepaid betaald, daarvoor sturen ze mij (verzendkosten inbegrepen) 50 dvds.
Je krijgt er 5 thuisgestuurd en als je ze terugstuurt krijg je gelijk weer een nieuwe (met een maximum van 5 in huis dus). Deze keer hebben ze mij 2 x Kurosawa en 3 x Bergman opgestuurd
Verder was ik een paar maanden geleden bij Videoland, en die hadden ook enkele verrassende titels liggen, zoals Seom van Ki-Duk. Ik heb daar een prepaid-abo genomen. Ik heb 50 euro ingelegd waarvoor je 75 euro huurtegoed krijgt. Hoe meer (week)films je daar overigens huurt hoe minder het kost (quantumkorting dus)
Overigens huur ik zelf nooit dagfilms, weekfilms zijn veel goedkoper en zoals de naam het al zegt hoef je je niet druk te maken dat je dat ding binnen 24 uur alweer terug moet brengen...
Reservoir Dogs
-
- 1393 berichten
- 819 stemmen
In Filmdragers en apparatuur > Winkels en webshops > dvdpost.be:
Zijn hier soms mensen vertrouwt met dvdpost ?
Ik kreeg onlangs een mail:
"Wij hebben een mooie aanbieding voor u : 6 gratis films huren gedurende 1 maand, zonder verdere verplichting."
Maar ik voel gewoon dat er een addertje onder het gras zit, of is dat onterecht? Het is blijkbaar een promotie.
DVDPost - VOD streaming & online DVD rental - public.dvdpost.com