Media Markt

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 813 stemmen
Hoe bestaat het. Ik heb hem 1x gekregen maar daarna niet meer.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik kreeg er vandaag geen Entertainment Card bij. Die filmmaandbordjes waren ook weg.

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 813 stemmen
In Duitsland hebben ze deze actie ook wel eens, nimm 3 bezahl 2, hij is helaas net geweest in april. Schade.

j0enne
-
- 9543 berichten
- 3510 stemmen
Tot 31 mei kreeg je zo'n cadeaukaart, maar zolang de voorraad strekt. Dan zullen ze wel op zijn.
Bij Boekenvoordeel bijvoorbeeld kreeg je 'm ook.

MH040
-
- 318 berichten
- 1003 stemmen
In Duitsland hebben ze deze actie ook wel eens, nimm 3 bezahl 2, hij is helaas net geweest in april. Schade.

Dk2008
-
- 10112 berichten
- 813 stemmen
Haha dat weet ik, zie vorige pagina. Het loont wel. Tot en met zondag geldt de aanbieding.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wat is er met die MM-site gebeurd? Het was al nooit veel, maar nu hebben ze een catalogus van liefst 79 titels op blu-ray...

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Deze week 3 voor 2 op alle entertainment.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik ga maar weer gezellig verder met m'n MM-klachten: wat is er met Media Markt ArenA gebeurd? Zo'n beetje drie kwart van de filmafdeling is weg. Grabbelbak, een lage middenstelling met 'aanbiedingen' en een rijtje chaos met blu's en dvd's door elkaar, dat is zo ongeveer wat er overgebleven is. Ik wilde met geld smijten, maar het lukte niet.

j0enne
-
- 9543 berichten
- 3510 stemmen
Ik koop d'r ook bijna niets meer.
Voor de verbouwing in Eindhoven waren d'r tenminste nog bakken met titels voor leuke prijzen, net als een lage middenstelling met titels voor €5 die regelmatig vernieuwd werden.
Nu zijn d'r geen bakken meer en een lage middenstelling waar al maandenlang dezelfde titels liggen waar niemand in geïnteresseerd is.
Het ziet er dan allemaal mooier uit, maar qua prijzen zijn ze er flink op achteruit gegaan.

Ajax&Filmfreak
-
- 3111 berichten
- 3422 stemmen
Er zijn helaas gewoon weinig mensen zoals wij, die graag fysieke films kopen tegenwoordig.
Mediamerkt etc. die willen op die vierkante meters dan andere spullen hebben staan, waar ze denken meer mee te kunnen verdienen.
Money money money....

arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Waarschijnlijk kiezen ze voor een beperkte aanbod tegen een hoge prijs, alleen de nieuwste populaire films tegen de volle prijs.

lars-pixar
-
- 1452 berichten
- 3452 stemmen
Het lijkt er op dat elk filiaal zelf zijn prijzen, assortiment, inrichting en inkoop mag bepalen. Over duidelijk zelfs, want het filiaal in Rotterdam (Binnenwegplein) vind ik persoonlijk nog altijd het interessants.
Ondanks ik dat persoonlijk vind zijn er ook een paar feiten, prijzen verschillen namelijk overduidelijk.
Simpel voorbeeld, de release van Cult of Chucky vond ik in het filiaal in Rotterdam voor tien euro en in Den Haag voor vijftien euro. Een ander voorbeeld, het filiaal in Rijswijk heeft sinds het najaar zijn entertainment niet meer geprijsd, dit mag de klant nu zelf scannen. Terwijl andere filialen nog wel de dvd's prijzen.
En dat merk ik zo al de laatste twee, drie jaar. Waarvan ik in Zuid-Holland en omstreken al een hoop filialen heb bezocht en bezoek.
Overduidelijk verschilt het dus per filiaal en dat kan zorgen voor een minder interessant assortiment, of mindere aanlokkende prijzen.

The Oceanic Six
-
- 58155 berichten
- 3829 stemmen
Ik koop d'r ook bijna niets meer.
Voor de verbouwing in Eindhoven waren d'r tenminste nog bakken met titels voor leuke prijzen, net als een lage middenstelling met titels voor €5 die regelmatig vernieuwd werden.
Nu zijn d'r geen bakken meer en een lage middenstelling waar al maandenlang dezelfde titels liggen waar niemand in geïnteresseerd is.
Het ziet er dan allemaal mooier uit, maar qua prijzen zijn ze er flink op achteruit gegaan.
Dit merk ik ook bij de MM's waar ik kom. Steeds dezelfde titels en het ligt er maanden, zit voor koopjesjagers bijna niks leuks meer bij. En de filmafdeling wordt kleiner en kleiner.

Ajax&Filmfreak
-
- 3111 berichten
- 3422 stemmen
Wat Lars ervaart ken ik ook wel.
De MM vestigingen die ik het vaakst bezoek,
(Amsterdam noord, centrum en zuid oost)
hebben vaak alle 3 andere prijzen voor de zelfde films.
En tot voor kort vond ik die in Zuid oost een goede collectie hebben, maar dat schijnt dan ook een van de grotere (of zelfs de gootste) MM van europa te zijn en dan zijn ze het naar mijn mening ook wel aan hun stand verplicht.
Als ik dan lees dat Zwolle daar kwam en de filmafdeling voor een groot deel weg is, dan vrees ik het ergste voor alle andere filialen in de toekomst.
Als de flaggenschip winkel de toonaangever is.......
Morgen ben ik er toevallig weer, ga zeker even naar de filmafdeling kijken..

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
De filmafdeling in MM Amersfoort is ook vrijwel weg, zag ik van de week. Ze hebben zelfs geen middenstelling meer met 'aanbiedingen' (hoewel het dat stiekem al nooit waren). En voor (semi-)nieuwe films betaal je inmiddels standaard over de 20 euro. IK BEN TOCH NIET GEK???!!!!

Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Heel herkenbaar allemaal. Recentelijk zelf nog naar mm rotterdam alexandrium geweest omdat ik een mm cadeaukaart van iemand had gekregen. Wilde daar de ps4 game South Park The Fractured But Whole van kopen. Besloot niet via internet te doen maar in de winkel om ook weer eens een keer langs de primark te gaan. Ben ik dus bij MM alexandrium, geen ps4 south park game. Alleen de xbox one versie. Kom op, die game was nog steeds vrij recent en na onderzoek bleek dat de rest van de winkels in Rotterdam die wel gewoon hadden liggen. Dus maar even bij de filmafdeling gekeken en ook daar was ik heel snel weg. Geen bakken of iets dergelijks, geen displays met aanbiedingen of wat dan ook. Maar vooral dvd's en blu-rays die zo waanzinnig duur zijn. Werd me weer heel duidelijk dat de films in Nederland vaak erg duur zijn, een bol.com en mediamarkt vragen vaak van die belachelijk duren prijzen. Bij bol.com neem ik jaarlijks de series 2v30 nog mee, maar voor de rest ook nog nauwelijks iets anders meer. Mediamarkt was een winkel waar ik nog geregeld heen ging en vrijwel altijd met meerdere films terug kwam. Hedendaags een winkel waar ik zelfs nooit (op deze ene keer na) meer ben geweest. Online aanbod stelt ook gewoon niks voor.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Wow, in MM-land is 22 euro voor een blu-ray een aanbieding die je in een folder zet. Als het de normale prijs was zou ik al op m’n voorhoofd tikken, de leus van deze prachtige keten scanderend.

lars-pixar
-
- 1452 berichten
- 3452 stemmen
Wow, in MM-land is 22 euro voor een blu-ray een aanbieding die je in een folder zet. Als het de normale prijs was zou ik al op m’n voorhoofd tikken, de leus van deze prachtige keten scanderend.
Was volgens mij niet bedoeld als aanbieding, maar meer als een overzicht van nieuwe releases.
Wel een leuke aanbieding, die niet in de folder voorkwam en wellicht niet in elk filiaal is, zijn de 2 voor 15 blu-rays actie en de 2 voor 10 dvd actie. In Rotterdam kwam ik tevens ook nog de actie tegen van 3 4K Ultra HD Blu-rays voor 60 euro. Dat kan je volgens mij meer zien als 3 halen 2 betalen, want ik dacht dat de prijs per stuk op 30 euro ligt, was het niet?

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Ik vrees van wel. De 'normale' prijzen zijn volgens mij nooit afgerond.

lars-pixar
-
- 1452 berichten
- 3452 stemmen
Dat heb je goed gezien, ja. Dan was het inderdaad toch bedoeld als aanbieding. En nu ik vergelijkingen doe met bol.com zie ik inderdaad dat de Media Markt het hier aanbied als aanbiedingen. Alsnog is Media Markt met deze aanbieding goedkoper dan bol.com, ook al scheelt het maar ongeveer 2 euro.

Gang_Star
-
- 6837 berichten
- 3401 stemmen
Sommige films zijn zo'n 2 of 3 euro goedkoper, alhoewel ik twijfel of ik Geostorm niet bij Boekenvoordeel heb zien staan voor 19,99. Zou me niks verbazen als ze bij Media Markt helemaal met films zouden kappen. Het is me eens te meer duidelijk geworden dat die afdeling daar er totaal niet meer om doet. Prijzen zijn belachelijk hoog en de personeelsbezetting is minimaal daar. Was vorige week nog even bij de Media Markt in Alexandrium. Viel me meteen op dat die actie van Blu-ray 2v10 en 2v15 totaal niet te vinden waren. Een film als Snowpiercer stond daar voor ik dacht een bedrag van rond de 9 euro terwijl die online stond als 2v10. Zo hetzelfde met de game Wolfenstein 2, geprijsd voor 38 euro, maar online prijs 26,99. Op het moment dat ik bij de pc afdeling iemand aanspreek en vraag of er nog iemand is die over de games en film afdeling ga, krijg ik te horen dat die er pas vanaf 12 uur is. Beetje vreemd dus. Die medewerker kon mij echter gelukkig wel helpen en heeft meteen de prijs in de computer aangepast en vertelde dat ze de prijswijzigingen van die week hadden overgeslagen. Hoe bedoel je overslaan, je hebt aanbiedingen in de folder staan, waar mensen (zoals ikzelf) mede voor komen en dan zijn je prijzen gewoon niet aangepast. Slechte zaak wat mij betreft. Heb die blu-rays dus maar gelaten voor wat het was, wolfenstein 2 voor de juiste prijs afgerekend en een game drive voor de ps4 gekocht. Mij zien ze daar niet meer terug.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Heb die blu-rays dus maar gelaten voor wat het was, wolfenstein 2 voor de juiste prijs afgerekend en een game drive voor de ps4 gekocht.
Dat zal ze leren.

Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Zonet even naar de Media Markt in Breda geweest omdat ik hier toch in de buurt zat vanwege mijn werk. De Belgische vestigingen zijn al serieus aan het achteruitgaan (ik was sowieso al een liefhebber van Saturn, vond daar altijd meer mijn zin dan in MediaMarkt terwijl ze wel van hetzelfde bedrijf zijn) maar deze was wel helemaal treurig. Een onoverzichtelijke bak met wat films die al meer beschadigt zijn dan wat anders en duur, jongens toch. X-Men Origins Wolverine was daar nog 2 euro duurder dan X-Men Apocalypse? Waar is de logica.
Verder ook qua CDs belachelijk trouwens. Onvoorstelbaar dat dit soort ketens het nog blijft doen. Ik ben in het verleden in Duitsland en Zwitserland naar Saturn en MediaMarkt gegaan, daar kunnen de Belgische en Nederlandse vestigingen nog iets van leren.

Brix
-
- 19149 berichten
- 4602 stemmen
Ik ben in het verleden in Duitsland en Zwitserland naar Saturn en MediaMarkt gegaan, daar kunnen de Belgische en Nederlandse vestigingen nog iets van leren.
Ja, die ervaring heb ik ook.
Bovendien ook bij Müller winkels in Dld. grote keuze.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Lijkt erop dat ze grotendeels/helemaal met films gaan stoppen. De weinig overgebleven schappen bij de Arena zijn angstig leeg.

lars-pixar
-
- 1452 berichten
- 3452 stemmen
Lijkt erop dat ze grotendeels/helemaal met films gaan stoppen. De weinig overgebleven schappen bij de Arena zijn angstig leeg.
Zelfde situatie als in Rotterdam Centrum, maar dat was al een paar jaar geleden voorspelt. Helaas. En filialen de Arena en Rotterdam Centrum hadden dan zelfs nog het grootste entertainment assortiment van alle filialen.

kappeuter (crew films)
-
- 70706 berichten
- 5620 stemmen
Media Markt overladen met honderden negatieve reacties: 'Het is een puinhoop bij jullie’ | AD.nl
De klantenservice van Media Markt heeft de afgelopen dagen een karrenvracht negatieve reacties over zich heen gekregen. Klanten klagen steen en been over de slechte bezorging en de gebrekkige manier van communiceren. Volgens Media Markt is een technische storing in het logistieke proces de boosdoener, maar ook de explosieve vraag naar ventilatoren en airco’s speelt een rol in de huidige bezorgchaos. Wat daar precies is misgegaan, laat het bedrijf in het midden.

Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Niets dan slechts over MM hoor, maar komt dit niet gewoon door dat gekloot van PostNL met de bezorging? Zelfs het altijd betrouwbare bol.com rekende een extra dag bezorgingstijd omdat PostNL zijn zaakjes niet op orde heeft.