menu

Film / Toplijsten en favorieten / Door jezelf ondergewaardeerde films

zoeken in:
denk je dat die allemaal mogelijik/ooit door jou opgewaardeerd zouden kunnen worden?!?
monty python, persona en harakiri verdienen het iig in mijn ogen

Meneer Bungel
Short cuts, Back to the future, It's a Wonderful Life en Festen ook. Lucky Number Slevin ben ik het dan weer helemaal mee eens.

Oh ja, en ik werd ook behoorlijk gek van Von Trier's The Idiots.

Mwa, Short Cuts ben ik ook niet helemaal tevreden over, maar nog altijd een dikke 3,5*. Al is dat voor Altmanbegrippen wat magertjes bij mij. It's a Wonderful Life en Persona zijn dan wel weer geweldig. Harakiri en Monty Python staan ook op een goede 4* hier. Diary of a Country Priest heb ik dan nog niet gezien, maar een grote kans dat ik die film wel sterk vind.

Edit: The Idiots vind ik gewoon een alleraardigst filmpje met een leuk concept en een aantal leuke scenes.

beavis schreef:
denk je dat die allemaal mogelijik/ooit door jou opgewaardeerd zouden kunnen worden?!?
monty python, persona en harakiri verdienen het iig in mijn ogen

Niet allemaal. Maar een paar zoals Persona en Harakiri - slechte DVD's toendertijd - wil ik zeker te zijner tijd herkijken. Short Cuts, Back to the Future en Festen kun je vergeten. Back to the Future heb ik helaas nooit in mijn jeugd gezien en daardoor mis ik een soort van nostalgie. In mijn jeugd keek ik sowiezo nauwelijks naar films was veel meer buiten in de natuur bezig met vriendjes. En in de ochtend samen met mijn broers en zusjes tekenseries kijken. Een aantal voorbeelden:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=gMNsDOOW0Ck

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=Nmnkg69pOR4

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

https://www.youtube.com/watch?v=JaTghF5sq-o

https://www.youtube.com/watch?v=Jq5faHmWizU

https://www.youtube.com/watch?v=pgiNb5UeVSk

https://www.youtube.com/watch?v=7IzSGvXc_PM

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Krijg er spontaan tranen van in me ogen.

Zag Festen dit jaar in de herkijk in het Filmhuis en daar ben ik helemaal klaar mee.

De films van Jacques Tati, vooral Play Time dan. Hoewel de man zeker mooie films kan maken, kan ik er nooit echt volop van genieten. De slapstick van Tati die geweldig zou moeten zijn brengt me zeer zelden aan het lachen waardoor zijn films, die zowiezo al wat langer zijn dan de gemiddelde komedie, al snel behoorlijk saai worden.

Au Hasard Balthazar: hoewel ik het werk van Bresson meestal waardeer (Pickpocket, Un Condamné à Mort S'est Échappé) wist ik niet goed wat ik met deze film moest. De motieven die Bresson voor deze film had zijn me totaal onduidelijk en het irriteert me enigszins wel om hier op moviemeter te lezen dat velen de rol van de ezel prachtig vinden. Die ezel kon me echt niet veel boeien.
Toch heb ik het gevoel dat Au Hasard Balthazar geen super slechte film is en geef ik hem een nipte 3*

Shichinin no Samurai: zeer leuke, soms grappige en mooie film die voorbij vloog en vlot een 3,5* scoort bij mij. Maar waar zit hem dat geniale dat er voor zorgt dat deze film in alle lijstjes die je kunt vinden op het internet gezien wordt als een van de beste films allertijden?

Sunrise, A Song of Two Humans: Geef mij maar L'Atalante van Jean Vigo (een film die hier wel is mee wordt vergeleken) want Sunrise vond ik nu eens echt geen goede film. Hij was saai, het verhaal was oninteressant en de chemie die je tussen de geliefden zou moeten voelen, voelde ik dus niet.

en dan ja de Lord of the Rings Trilogie: ik snap het wel dat die film door velen wordt gezien als een van de beste ooit, maar ik behoor toch niet tot die groep. Hoewel ze soms wel leuke scenes hebben, vind ik de films over het algemeen wel saai en zeker veel te lang. De Trilogie komt bij ook vaak gewoon over als gemakkelijk entertainment en niets anders. Niets voor mij dus.

ik lach slechts zeer zelden om slapstick, maar de beste filmmakers in het genre hebben vaak méér op de agenda dan alleen pure humor. Bij Tati had ik aanvankelijk (heb ze chronologisch gekeken na als Tati-leek een dvd-boxje van zijn films gekocht te hebben) moeite met daar grip op te krijgen. Een van zijn best gewaardeerde is Les Vacances de Monsieur Hulot die wel puur voor humor en nostalgische sfeer gaat, wat bij mij totaal niet aankwam, maar een andere groep fans (waar ik mezelf dan toe reken) vind juist Play Time geweldig. Wellicht als je die nog eens kijkt zonder in de veronderstelling te zijn dat je zou moeten lachen, haal je er misschien meer uit... én wordt ie wellicht nog wel leuk ook

Bij Sunrise begrijp ik de kritiek ook wel, daar valt karakter/plot-technisch e.d. best wel wat op aan te merken. Heb die vrij recent herkeken (na hem héél lang geleden eens gezien te hebben) en was toch wel redelijk "omver geblazen" van wat misschien wel het hoogtepunt is van het Duitse expressionisme in de cinema, of eigenlijk (mijn kunst kennis buiten cinema schiet hier toch een beetje tekort wellicht) meer de invloed van een eerdere generatie Romantische landschap-schilders die hier volledig cinematisch en heel sterk tot uiting kwam! Heb de film verhoogd van 3 -> 4,5 sterren en was vóór die tijd dus ook voor mij een titel die ik hier had kunnen plaatsen!

Net berekend dat ik 3 stuks het ergst ondergewaardeerd heb:
- The Hangover (totaal niet mijn humor)
- Ocean's Eleven (na meerdere keren kijken verliest het z'n kracht voor mij)
- Once upon a time in America (vind ik niet zo bijzonder als men gemiddeld vindt)

Verder iets minder ondergewaardeerd: Pan's Labyrinth, Forrest Gump, Intouchables, The Butterfly Effect, Inglourious Bastards

beavis schreef:
Bij Sunrise begrijp ik de kritiek ook wel, daar valt karakter/plot-technisch e.d. best wel wat op aan te merken. Heb die vrij recent herkeken (na hem héél lang geleden eens gezien te hebben) en was toch wel redelijk "omver geblazen" van wat misschien wel het hoogtepunt is van het Duitse expressionisme in de cinema, of eigenlijk (mijn kunst kennis buiten cinema schiet hier toch een beetje tekort wellicht) meer de invloed van een eerdere generatie Romantische landschap-schilders die hier volledig cinematisch en heel sterk tot uiting kwam! Heb de film verhoogd van 3 -> 4,5 sterren en was vóór die tijd dus ook voor mij een titel die ik hier had kunnen plaatsen!

Wat Sunrise betreft hoop ik dezelfde ervaring te krijgen als die jijzelf hebt gehad. Vooralsnog heb ik de film al drie keer proberen te kijken, maar het wil maar niet klikken tussen mij en Murnau, terwijl ik het zowat goed zou moeten vinden. Vrijwel iedereen met een vergelijkbare smaak aan de mijne prijst de film (en Murnau) de hemel in en het kan ook niet liggen aan het tijdvak, dat ligt mij ook als gegoten. Misschien zeer binnenkort weer eens proberen.

Ik hoger dan 4, gemiddeld 3 of lager, daar heb ik er overigens 27 van.
Door mij overgewaardeerd dus. Of is dat een ander topic?

Dreiecke schreef:
- The Hangover (totaal niet mijn humor)

Die heb ik ook maar 2,0* gegeven. Wat een flauwe "humor" zat daar in zeg. Ik vond de film verder ook niks bijzonders.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:29 uur

geplaatst: vandaag om 05:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.