- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Verrassend dat Cien años sin soledad: The Greatest Latin American Films of All Time bij jouw slechtere lijstjes hoort, Verhoeven. Vermoedelijk omdat het allemaal films van voor '95 zijn?
Mooie score op de Gouden Leeuwen trouwens, ik blijf op een miezerige 17 stuks steken voor nu.
Van de Cien Años Sin Soledad-lijst heb ik gelukkig nog op DVD / BR liggen: Memorias del subdesarrollo, Los olvidados, El Ángel Exterminador, Deus e o Diabo na Terra do Sol, Lucía, O Dragão da Maldade contra o Santo Guerreiro, Terra em Transe en Limite. En van de Cinema Tropical-lijst Crónicas, Memoria del saqueo, Madame Satã, El violín, Stranded: I've Come from a Plane That Crashed on the Mountains en Cinema, Aspirinas e Urubus. Dus ik zit nog niet helemaal op zwart zaad.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Limite toch kunnen vinden? Ga kijken ??
Maar inderdaad, als je daar strikt in bent, ontzeg je jezelf een hoop van dat soort films op het moment. Maar: druppelsgewijs worden er wel steeds titels uitgebracht, dus met wat geduld kun je alsnog veel zien.
Edit: en Los Olvidados is inderdaad ook erg fijn.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Van de Cien Años Sin Soledad-lijst heb ik gelukkig nog op DVD / BR liggen: Memorias del subdesarrollo, Los olvidados, El Ángel Exterminador, Deus e o Diabo na Terra do Sol, Lucía, O Dragão da Maldade contra o Santo Guerreiro, Terra em Transe en Limite. En van de Cinema Tropical-lijst Crónicas, Memoria del saqueo, Madame Satã, El violín, Stranded: I've Come from a Plane That Crashed on the Mountains en Cinema, Aspirinas e Urubus. Dus ik zit nog niet helemaal op zwart zaad.
Zeker Los olvidados kijken, die heb ik ook al gezien.
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Ook even op een rijtje gezet. Ik kijk zeker niet vooral op lijstjes, maar vind het ook leuk om er mee te spelen. En dingen als They Shoot Pictures, de Cannes-winnaars of Kinema Junpo wil ik eigenlijk wel helemaal zien, ooit, op hele lange termijn.
De toppers:
http://i67.tinypic.com/3523hxu.jpg
Nederland scoort goed en verder veel landen waar ik wel enige interesse in heb maar veel mensen blijkbaar ook niet en daardoor heb je maar aan weinig films genoeg om goed te scoren. En nota bene bij het continent, Afrika, waar ik veel te weinig uit zag is een film al genoeg voor een behoorlijk hoge score.
Dan onderin:
http://i66.tinypic.com/30v0mqx.jpg
Lijsten met films waarvan ik er te weinig zag (Bollywood, 1910) en vooral veel met films erin waar ik gewoon wat minder zin of interesse in heb (ik zal wel nooit die hele worldwide boxoffice lijsten zien).
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Met een beetje focus is het relatief makkelijk om in bepaalde lijsten in de hogere regionen te staan:
http://i66.tinypic.com/15nomdg.jpg
De afgelopen jaren kijk ik veel Spaanstalig en in de jaren daarvoor relatief veel uit de Chinese taalgebieden. De ICM-lijsten heb ik daar actief bij gebruikt en dat is dus duidelijk in de top te zien. De titels die ik uit "Cien años" en "Cinema Tropical" nog moet zien zijn niet toevallig overwegend Braziliaans.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Er wordt trouwens op dit moment gestemd voor de reddit top 250. Ik heb zelf ook vijf films genomineerd, zonder veel succes:
Sideways - 16 points
American Honey - 10 points
The Neon Demon - 10 points (maar blijkbaar erg controversieel, dus veel up- en downvotes)
Respire - 0 points
Kreuzweg - 0 points (maar staat wel bij de top 50 meest controversiele inzendingen dus veel up- maar vooral ook downvotes)
Heb trouwens het idee dat elke film serieus gedownvote wordt. Verder naar alle waarschijnlijkheid weer even lelijk als de voorbije jaren. Maar serieus toch... die lijst is toch afschuwelijk Lord of the Rings doet het beter dan in andere jaren. Chazelle's films ietsje minder. Nightcrawler en The Social Network die allebei belachelijk hoog staan, zakken ook een klein beetje. Wat mij verbaasd, zijn de hoge entries van Airplane! En The Princess Bride.
The Treasure of the Sierra Madre en Aguirre, des zorn Gottes lijken wel (nipt) nieuw binnen te komen. Synecdoche, New York lijkt ook hetzelfde te doen. Wild Strawberries en Rushmore ook onder andere nieuw. A Separation lijkt er wel uit te vliegen met quasi zekerheid. The Room zou misschien nog de ultieme verrassing kunnen zijn, maar die zit er volgens mij op dit moment net niet bij. Suspiria blijft jammer genoeg ook op 44 points steken (denk dat je er nu 60 / 70 nodig hebt om er virtueel bij te zijn)
En ja Eyes Wide Shut zal (gelukkig) ook zijn opwachting maken in de lijst. Die stond er niet eens in Natuurlijk heeft de Reddit top 250 ook een recente bias. Annihilation gaat er zo bijvoorbeeld al direct in staan (nog geen maand na release). En de Oscarfilms van dit jaar doen het ook goed, terwijl die van vorig jaar veelal zwaar zakken of er zelfs uitvliegen.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
The Room gaat er dus gewoon bij zijn.
tbouwh
-
- 5650 berichten
- 4966 stemmen
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20547 stemmen
Het is wel duidelijk dat er vraag is naar meer Japanse lijstjes op ICM zo te zien.
Ik ga zeker aan deze werken, lijkt me hilarisch om na de film nog even zijn review te gaan lezen: Roger Ebert's "I Hated, Hated, Hated This Movie"
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20547 stemmen
Heb deze, deze en deze ingestuurd. Ik verwacht er niet veel van.
De Tiger Award is redelijk kansloos, al heb ik daar Finisterrae (2010) gespot, daar had ik nog nooit van gehoord dus mijn dank alvast. Die Taiwan lijst zal je eerst op ICM moeten zetten wil die een kans maken. Wat betreft de Second Run serie, ja graag. Ik zou graag een aparte tab zien voor dat soort collecties. Criterion, Eclipse, Masters of Cinema, Arrow, Artificial Eye en anderen. Je promoot daarmee de aanschaf van dvd's en blurays en je weet zeker dat ze allemaal beschikbaar zijn. Helaas zijn er mods die tegen dit soort lijsten zijn. Hopelijk kunnen we genoeg stemmen verzamelen om ze van gedachten te doen wisselen.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Die lijsten zijn toch ook zorgvuldig gecureerd door mensen met een grote liefde voor film, ik zie ze ook graag...
Ik zag in de reacties staan dat sommige lijsten automatisch genomineerd waren? Hoe zit dat?
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Blijven wel vrijblijvende suggesties, al zal men er wel rekening mee houden. Hoop alvast weer op flinke nieuwe toevoegingen. Azie (Japan en China denk ik dan), Italië en Rusland hebben wel nog geen awardslijst heeft iemand terecht opgemerkt. Al kan de awardslijst van Argentinië wel de grootste kandidaat worden om officieel te worden omdat Argentinië nog geen eigen lijst heeft.
Van mij mag de ICM top 1000 trouwens wel officieel worden. Al heeft die lijst misschien één groot nadeel. Namelijk dat alle films in die lijst quasi al een officiele status hebben (er is daar juist een discussie over geweest op dat forum), en gebruikers zoals ons al de ICM top 500 films met minder dan 400 checks en de Canon-lijst hebben om invloed uit te oefenen, en via die manieren officieel kunnen worden. En dat kan dan ten koste gaan van een andere mogelijke officiële lijst.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Ha, onderhond is wel slim, gewoon onze eigen moviemeter top 1000 nomineren. Ik moet wel zeggen, ik vind dat er opvallend weinig recente films genomineerd zijn. Zelfs de meest succesvolle recente films hebben eigenlijk in het algemeen vrij weinig nominaties (heel veel lijsten zijn ook niet echt up-to-date). Bekende films als Man On Fire, Training Day, The Machinist, Blood Diamond, The Butterfly Effect, Captain Fantastic maar ook filmpjes zoals Another Earth, Cashback, Allegro, Reconstruction en Valhalla Rising zouden op die manier officieel kunnen worden.
En Moviemeter heeft nog geen eigen lijst. Ik zou dit veel meer van waarde vinden dan bvb. de reddit top 250 of filmtotaal top 100. Ik vind onze top 1000 heel erg gevarieerd. Voor elk wat wils, en bepaalde films die echt officieel moeten zijn, zouden er ook mee officieel worden. Moviemeter heeft wellicht net iets meer de recente bias dan de ICM top 1000, maar ICM in het algemeen vind ik dan weer qua officiel checks een bias hebben op oudere films. Want op de TSPDT 21th Century List na, vind ik dat er relatief weinig aandacht is voor recent ontvangen goede films.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
De Tiger Award is redelijk kansloos, al heb ik daar Finisterrae (2010) gespot, daar had ik nog nooit van gehoord dus mijn dank alvast. Die Taiwan lijst zal je eerst op ICM moeten zetten wil die een kans maken. Wat betreft de Second Run serie, ja graag. Ik zou graag een aparte tab zien voor dat soort collecties. Criterion, Eclipse, Masters of Cinema, Arrow, Artificial Eye en anderen. Je promoot daarmee de aanschaf van dvd's en blurays en je weet zeker dat ze allemaal beschikbaar zijn. Helaas zijn er mods die tegen dit soort lijsten zijn. Hopelijk kunnen we genoeg stemmen verzamelen om ze van gedachten te doen wisselen.
De derde is een Thaise lijst.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Van 126/127 gezien naar 115/250 gezien
Met The Room op plek 232 als hoogtepunt. Onderaan de films die eruit vallen en die nieuw zijn. Opvallend dat The Force Awakens de top 250 niet haalt.
Snatch ---> Blade Runner 2049
Zootopia ---> Get Out
Moon ---> Logan
The Martian ---> Rashomon
Tropic Thunder ---> Baby Driver
The Pianist ---> Before Sunrise
The Force Awakens ---> Lady Bird
12 Years a Slave ---> To Kill a Mockingbird
Ocean’s Eleven ---> Paris, Texas
The Witch ---> Eyes Wide Shut
The Exorcist ---> The Master
Toy Story 2 ---> Your Name
Spotlight ---> Phantom Thread
V for Vendetta ---> The Shape of Water
Kill Bill: Vol. 2 ---> The Handmaiden
Donnie Darko ---> Annihilation
The Tree of Life ---> Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Collateral ---> The Florida Project
Evil Dead II ---> The Assassination of Jesse James
Hunt for the Wilderpeople ---> Call Me by Your Name
North by Northwest ---> Howl's Moving Castle
10 Cloverfield Lane ---> Mean Girls
Annie Hall ---> Do the Right Thing
Ghost in the Shell ---> Solaris
RoboCop ---> City Lights
Sing Street ---> Eraserhead
Gattaca ---> Synecdoche, New York
The Raid ---> Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
For a Few Dollars More ---> Willy Wonka & the Chocolate Factory
Dazed and Confused ---> Tokyo Story
The Sixth Sense ---> On the Waterfront
The Usual Suspects ---> Coco
Who Framed Roger Rabbit ---> The Passion of Joan of Arc
Modern Times ---> The Treasure of the Sierra Madre
Captain America: Civil War ---> Fantasia
Dawn of the Planet of the Apes ---> It Follows
Braveheart ---> Iron Man
Dead Poets Society ---> Predator
Butch Cassidy and the Sundance Kid ---> The Nightmare Before Christmas
(500) Days of Summer ---> 28 Days Later...
Short Term 12 ---> Wind River
Spider-Man ---> Monsters, Inc.
Cool Hand Luke ---> Rushmore
Aladdin ---> Wild Strawberries
Requiem for a Dream ---> Kingsman: The Secret Service
The Wrestler ---> This Is Spinal Tap
The Great Escape ---> The Room
Rogue One: A Star Wars Story ---> Nausicaä of the Valley of the Wind
Shutter Island ---> Let the Right One In
The Cabin in the Woods ---> Starship Troopers
La Dolce Vita ---> The Searchers
Das Boot ---> The Green Mile
Kubo and the Two Strings ---> Aguirre, the Wrath of God
Planet of the Apes ---> Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Casino ---> Halloween
Crouching Tiger, Hidden Dragon ---> Yojimbo
The Lives of Others ---> The Sting
A Separation ---> Andrei Rublev
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
https://www.icheckmovies.com/signature/925/schneider+1001+movies.png
Vier jaar later heb ik met Los Olvidados van Buñuel eindelijk de 600 gehaald! En jullie?
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
https://www.icheckmovies.com/signature/107250/schneider+1001+movies.png
Maar echt hard gaat het niet hoor, ik heb er dit jaar pas 7 checks bijgehaald.
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Ik sta op 506. Vandaag zijn er weer twee op blu ray op de deurmat gevallen.
joachimt (crew films)
-
- 3479 berichten
- 9066 stemmen
(afbeelding)
Vier jaar later heb ik met Los Olvidados van Buñuel eindelijk de 600 gehaald! En jullie?
Dit was ooit de eerste filmlijst die ik gebruikte om filmtips te vinden. Toen niet als lijst online, maar het daadwerkelijke boek in de kast. Ik kreeg het boek in 2004 nog voordat ik mijn eerste kabelverbinding voor internet had. Ik had toen nog maar een handjevol films ervan gezien. Heb in de jaren erna zoveel mogelijk van die lijst gekocht en gekeken, maar er bleven natuurlijk veel titels over die je niet kunt (althans toen) vinden zonder de speciale plekjes op het internet te kennen. De laatste titel van die versie keek ik in 2011 (zelfs voor het ontdekken van de speciale plekjes......). Alle titels waren netjes afgevinkt in mijn boek, want iCM kende ik toen nog niet.
Sindsdien kijk ik alles van alle versies, maar ik doe niet mijn best altijd platinum te houden. Er blijven altijd een paar recente titels over (o.a. omdat ik zelden naar de bios ga), die ik nog wil kijken. Momenteel sta ik dus op 998/1007. Van de overige negen heb ik toevallig van de week zeven stuks op Bluray gekocht (3 voor 25 actie bij BOL).
Alastor
-
- 2633 berichten
- 3018 stemmen
https://www.icheckmovies.com/lists/reviewed+by+the+east+european+film+bulletin+eefb/alastor/
Hoe scoren jullie op de Oost-Europese film?
Ik kom tot 51/473.
John Milton
-
- 21559 berichten
- 11722 stemmen
Ik blijf op een iets bescheidenere 32 stuks steken... Wel een hoop goede films tussen, valt me op
Onderhond
-
- 87213 berichten
- 11968 stemmen
9/473, waarbij drie duimpjes omlaag.
Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
124 / 473
Waarvan nul duimpjes omhoog of omlaag.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Ai, enkel The Saragossa Manuscript gezien. Niet meteen een enorm succes, maar wel één van de meest vreemdste cinema ervaringen dat ik al heb gehad. Al een tijd van plan om nog eens opnieuw voor te gaan zitten, maar het is er nog niet van gekomen.
starbright boy (moderator films)
-
- 21290 berichten
- 4461 stemmen
Ik heb er 60 gezien.