• 15.747 nieuwsartikelen
  • 178.079 films
  • 12.212 series
  • 33.983 seizoenen
  • 647.066 acteurs
  • 199.011 gebruikers
  • 9.372.278 stemmen

iCheckMovies

zoeken in:

joachimt (crew films)

• 3796 berichten
  • 9726 stemmen

Straka schreef:

Geen enkele forumlijst. Het forum kan gebruikt worden voor het bespreken van de site en hoeft zelf geen officiele lijsten te genereren.

Net als de lijsten van Reddit, Fok en FilmTotaal? Of Doubling the Canon?

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

Zou ik geen enkel bezwaar tegen hebben om die te schrappen.

En nu we toch bezig zijn:

Most Favorite en Most checked zouden vervangen kunnen worden door een sorteerfunctie en hoeven dan geen officiele toplijsten te zijn

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Zag er 99 maar weet niet hoeveel ik vooruit of achteruit ben gegaan. Nog genoeg te zien.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

http://i65.tinypic.com/jrd4yu.jpg

Ben ik de enige die hoopt dat het nieuwe design er nooit van komt? Veels te veel toeters en bellen.

Lv92

• 278 berichten
  • 0 stemmen

Inderdaad.

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Vind het ook verschrikkelijk. Ik snap echt niet waarom er een 3.0 moet komen, het is toch prima zo?

Dat hele blok aan de rechterkant met films die deze week kennelijk populair zijn slaat echt nergens op trouwens. Less is more.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

moviefreak#1 schreef:

Ik snap echt niet waarom er een 3.0 moet komen, het is toch prima zo?

Een wat modernere look om nieuwe mensen aan te trekken. Gewoon nodig.

Los daarvan valt er genoeg aan te merken op het redesign, maar het huidige is ook verre van perfect.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Dit jaar een aantal ICM-toplijsten centraal gehad, zonder het doel te hebben de hele lijst compleet te maken, maar vaak een aantal films te zien (de landen lijsten van Tsjechië, Polen en India bijvoorbeeld). Focus lag ook wel op films die in meerdere toplijsten voorkomen, dus dan komen TSPDT (943/1012) en S&S (736/818) al gauw bovendrijven.

Dit zijn de 8 films die in 9 of meer toplijsten staan die ik nog niet gezien heb:

Greed – 19 toplijsten

Shoah – 16 toplijsten

La Chienne – 9 toplijsten

El Sol del Membrillo – 9 toplijsten

La Hora de los Hornos – 9 toplijsten

Lonesome – 9 toplijsten

La Meglio Gioventu – 9 toplijsten

Roger & Me – 9 toplijsten

Verder dit jaar vooral gewerkt aan de Gouden Beer- (54/73) en Gouden Leeuw lijst (53/60), de Best British Films (96/102), Most Significant German Films (84/102) en Masters of Cinema (247/268), maar andere lijsten komen ook met enige regelmaat voorbij.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

https://www.icheckmovies.com/signature/925/tspdt+2000s.png

Zag gisteren The World's End en vandaag Calvary. Niet direct twee films die ik in me hoofd had voor Kerstmis maar op de een of andere manier had het zo moeten zijn. De één is ronduit hilarisch en de ander een theologisch schaakspel dat ik veels te weinig zie. Aanraders.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

Zelfs je go-to atheïst had die nochtans in zijn Toplijst staan

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Nieuw jaar, nieuwe kansen!

Overigens weet ik niet waarom, maar ICM heeft de positiewisselingen niet geregistreerd en nu lijkt het alsof de lijst exact hetzelfde is! Nieuwe films zijn:

Relatos Salvajes http://www.imdb.com/title/tt3011894/

Tôkyô Monogatari http://www.imdb.com/title/tt0046438/

Suna no Onna http://www.imdb.com/title/tt0058625/

Interstellar http://www.imdb.com/title/tt0816692/

Whiplash http://www.imdb.com/title/tt2582802/

Woodstock http://www.imdb.com/title/tt0066580/

Gorro

• 701 berichten
  • 11654 stemmen

Heeft iemand toegang tot de Volkskrant top 50 van dit jaar? Ik zou hem graag weer aan iCheckMovies toe willen voegen.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

chevy93 schreef:

Overigens weet ik niet waarom, maar ICM heeft de positiewisselingen niet geregistreerd en nu lijkt het alsof de lijst exact hetzelfde is!

Blijkbaar was er iets misgegaan bij het kopiëren van de lijst met IMDb-links en heb ik dezelfde lijst geplakt. Ja, dan is het idd hetzelfde.

(nu is die wel goed)

Woland

• 4796 berichten
  • 3817 stemmen

Ligt het aan mij, of werken de lijstjes niet meer in de nieuwe layout? Allereerst, ik kan geen nieuwe lijst meer maken. En ik kan ook geen films toevoegen aan bestaande lijsten, bij het zoeken naar een film verspring ik namelijk naar de nieuwe layout alsof ik een compleet nieuwe zoekopdracht uitvoer. En als ik dan vervolgens in de nieuwe layout naar Lists - added by you wil gaan krijg ik een 404. Hebben meer mensen dat soort problemen?

joachimt (crew films)

• 3796 berichten
  • 9726 stemmen

We overwegen een Anime-list officieel te maken, maar we kunnen wel wat input van anderen gebruiken. Je kunt stemmen en discussiëren op twee plekken.

Op het officiële forum: Which anime list should be official? - Lists - iCheckMovies forum - discuss.icheckmovies.com

Op het onofficiële forum: Error - icmforum.com

Graag horen we daar jullie mening!

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

Paste is veruit de beste optie wat mij betreft. Ook meer dan overdue trouwens, zo'n lijst

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Die van Paste lijkt me wel wat. De nadruk ligt op films waar die BFI lijst 50 series bevat. Die MAL lijst is gewoon een favorietenlijst van de leden van die website, dan kunnen we net zo goed een lijst vanuit IMDB, het ICM Forum of MovieMeter maken. Dus met afstand de Paste lijst graag.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

8 stemmen, Inc de mijne. Dat is niet veel.

Maar ik heb ook op paste gestemd.

joachimt (crew films)

• 3796 berichten
  • 9726 stemmen

Onderhond schreef:

Paste is veruit de beste optie wat mij betreft. Ook meer dan overdue trouwens, zo'n lijst

Helemaal mee eens (ook al geef ik persoonlijk niks om Anime). Het probleem was vooral het vinden van een degelijke lijst van een goede bron. MAL leek lange tijd de beste optie. Dat schijnt op Anime-gebied de grootste website te zijn, heb ik me laten vertellen. Het grootste probleem met die lijst is vooral, dat we allemaal regels moesten opstellen over wat we wel een niet op de lijst plaatsen. Het begrip "standalone" is niet zo helder in dat genre.

Paste is net nieuw. Ik ben blij dat de meeste mensen daar tot nu toe achter staan.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12841 stemmen

MAL lijkt me vooral een lijst van animeliefhebbers pur sang, Paste is meer een lijst van filmliefhebbers die een lijst van favoriete animes gemaakt hebben. De voorkeuren op beide fora wijzen in ieder geval in de richting van Paste, hopelijk wordt die lijst daarna ook nog goedgekeurd

Gorro

• 701 berichten
  • 11654 stemmen

Gorro schreef:

Heeft iemand toegang tot de Volkskrant top 50 van dit jaar? Ik zou hem graag weer aan iCheckMovies toe willen voegen.

Inmiddels via Blendle toegang gekregen en op iCheckMovies gezet: https://www.icheckmovies.com/lists/de+volkskrant+film+of+the+year+2016/gorro/

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

is het niet deze link? Hij pakt die andere net niet.

John Milton

• 24221 berichten
  • 13386 stemmen

126 nieuwe checks in de Brief Encounters list. Leuk, maar ik lever wel 50 checks in. Voor- en nadelen, I suppose

Waren en meer lijsten grondig gewijzigd, joachimt? Ik drop echt 4 plaatsen in de ranking...

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Mijn tweede platinum.

joachimt (crew films)

• 3796 berichten
  • 9726 stemmen

John Milton schreef:

126 nieuwe checks in de Brief Encounters list. Leuk, maar ik lever wel 50 checks in. Voor- en nadelen, I suppose

Waren en meer lijsten grondig gewijzigd, joachimt? Ik drop echt 4 plaatsen in de ranking...

Niets bijzonder verder. Reddit is deze week nog gewijzigd, maar dat betekent niet zo veel voor het wel of niet officieel zijn van checks. Brief Encounters heeft veel meer gevolgen. Stuk of 55 titels worden nu onofficieel en stuk of 62 andere worden officieel.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Le pont des arts stond laatst nog op een officiële lijst en nu niet meer. Weet iemand welke lijst dat was?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Bedankt!

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

ze hebben het een tijdje wat rustiger aan gedaan, maar er komen nieuwe officiële lijsten aan binnenkort

Spanje, Polen, anime, oorlog en nog een onbekende

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.