- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- iCheckMovies
iCheckMovies
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Interessante lijst. Wil jij hem op iCM zetten, Verhoeven?
Jammer dat er na 2014 geen lijst meer is samengesteld. Of is het project ten einde? Als ze ermee door zouden gaan, is dat wel meteen een zorg ten nadele van officiële status. Een lijst van 100 titels voor een land als Thailand lijkt me prima, maar als de lijst blijft groeien, zullen veel mensen tegen officiële status zijn.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Verhoeven kan maar een één lijst erop zetten (weet je zeker dat je niet die euro in de maand wilt lappen?), maar ik wil vanmiddag wel een nobele poging doen. Hoop dat ik die titels wel een beetje kan vinden dan.
edit: ik begin er nu mee, en het is kutwerk vanaf de eerste titel 
Niet kloppende jaartallen, andere titels op IMDb, niet toegevoegd zijn op ICM...
Zolang ik niets aan IMDb hoef te voegen ga ik door.
edit 2: Niet te doen. Ik kan zowel nummer 3 en 4 niet vinden. Dit is een enorm tijdrovende klus vrees ik. En zoveel liefde draag ik de Thaise filmgeschiedenis nu ook weer niet toe dat ik er mijn hele vrije dag aan wil spenderen.
Maar als iemand me een lijst met de IMDb linkjes toestuurt, maak ik er met alle plezier alsnog een ICM lijst van.
Het stemmen voor de jaarlijkse update van 500<400 is weer begonnen:
iCM Forum's 500<400 (2016): Nominations - s15.zetaboards.com
Gelukkig ging het maken van mijn <400 checks list makkelijker, met behulp van die handige links in het bericht op het forum.
Aan de volgorde moet ik nog wat schuiven, maar hij is al best redelijk ranked.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Bedankt voor het proberen, Jeroen. Ik gooi die link ook wel even op het onofficiële iCM-forum. Daar zitten de grootste lijst-freaks, dus wellicht dat iemand wel de toewijding heeft om dit te doen.
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Verhoeven kan maar een één lijst erop zetten (weet je zeker dat je niet die euro in de maand wilt lappen?), maar ik wil vanmiddag wel een nobele poging doen.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Ik geloof dat het een plan is in iCM3.0 (hou me er niet aan). Maar ja, wanneer zal dat zijn?
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Gelukkig ging het maken van mijn <400 checks list makkelijker, met behulp van die handige links in het bericht op het forum.
Aan de volgorde moet ik nog wat schuiven, maar hij is al best redelijk ranked.
Waarschijnlijk mis je mijn reply op het iCM-forum, dus herhaal ik het hier:
The Heart of the World heeft 1876 checks, dus hoort niet op je lijst.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Lol, ik dacht al dat de (aantal) checks counter het niet deed, omdat een film met 178 bovenaan mijn lijst stond bij sorteren op aantal checks. Dat blijkt het aantal favs te zijn
... whoopsie
Vervangen door Slam.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Lol, ik dacht al dat de (aantal) checks counter het niet deed, omdat een film met 178 bovenaan mijn lijst stond bij sorteren op aantal checks. Dat blijkt het aantal favs te zijn
... whoopsie
Vervangen door Slam.
Was effe een bug. Genre was weggevallen, waardoor alle info een plek verschoven was. Hij had zelfs een IMDb-rating van 2441. LOL
Ik heb hem net ge-update. Staat nu weer goed.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Die was dus inderdaad door op die pagina te kijken of hij toelaatbaar was, op mijn lijst gekomen!
Ik heb er 52 gezien van jouw lijst, joachimt. En daarvan heb ik er sowieso 7 in mijn eigen lijst staan, misschien enkele meer.
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Slechts 52, maar een aantal staan op de planning voor de korte termijn en ongeveer al het andere spul voor de lange termijn.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik ben wel benieuwd of er meerdere users zijn die sommige lijstjes (al jaren) bijna compleet hebben, maar geen zin hebben om die laatste twee of drie films te zien, en of ze dat ook volgehouden hebben.
Ik heb laatst toch The Fiddler on the Roof zitten kijken om er maar vanaf te zijn dat ik er nog éen 'moest'. En Dr Zhivago is ook een doorn in mijn oog, als enige ongecheckte van de oorlogslijst.
Kunnen jullie daar volledig vrede mee hebben, zo'n bijna compleet lijstje?
p.s. nog tien dagen om een <400 lijst aan te leveren...
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Rank: http://i65.tinypic.com/2i0zsj6.jpg
Closest award: http://i66.tinypic.com/4r9jdv.jpg
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Ik heb zes awards. Allen brons:
Moviesense (52/101)
Filmtotaal (55/100)
2010's (30/50)
1990's (26/50)
Most Checked Movies (151/250)
Drama (28/50)
Close to an award
Fok (114/250)
Reddit (108/250)
Sci-Fi (22/50)
Thriller (23/50)
Crime (23/50)
2000's (23/50)
Actie (20/50)
Avontuur (20/50)
Top 250 (103/250)
Dievegge
-
- 3170 berichten
- 8194 stemmen
Ik heb laatst toch The Fiddler on the Roof zitten kijken om er maar vanaf te zijn dat ik er nog éen 'moest'. En Dr Zhivago is ook een doorn in mijn oog, als enige ongecheckte van de oorlogslijst.
Dr. Zhivago vind ik niet iets om tegen op te kijken. Hij duurt lang, maar als je hem over twee dagen bekijkt, gaat hij vlot vooruit.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Het is vooral die speelduur inderdaad, Dievegge. Het liefst kijk ik een film in een keer, maar dan moet je er wel echt een deel van de dag voor uittrekken in dit geval. Maar: hij gaat misschien dit jaar nog wel opgezet worden 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Wachten op de romance challenge
Ik zal hem trouwens ook bekijken dan. We kunnen onze reviews dan weer vergelijken met elkaar 
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
...
Gladiator (2000) at #7 in Romance
...
Gladiator op nr. 7 in de romantieklijst? Ben ik de enige die hiervan opkijkt? Misschien Romeins en Romantisch verward?
Ik sta trouwens ook te kijken van andere films op die romantieklijst staan.
Dievegge
-
- 3170 berichten
- 8194 stemmen
Misschien moeten we een prijs uitreiken aan de eerstvolgende die een recensie over Zhivago schrijft.
Zwolle84
-
- 8022 berichten
- 0 stemmen
Het is vooral die speelduur inderdaad, Dievegge. Het liefst kijk ik een film in een keer, maar dan moet je er wel echt een deel van de dag voor uittrekken in dit geval.
Je kunt wel heel makkelijk een pauze inlassen, er zit een intermission in. Als je dan een blokje om gaat zit je er zo weer in.
Dievegge
-
- 3170 berichten
- 8194 stemmen
Zolang je maar niet het hoekje om gaat.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Die genredefinieringen mogen inderdaad wat strenger. Erger me er kapot aan.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
de nieuwe lijst is er!
https://www.icheckmovies.com/lists/icm+forums+500dashleft400/
en zo zijn er in één klap twee Sono films "officieel"!
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Slechts 13 van gezien, maar wel alle 13 een vermelding waard!
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Meer Sono is altijd toe te juichen, maar ik ben wel van 137 naar 126 checks gegaan. 
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik ben van 68 naar 66 checks gegaan. Kan ik goed mee leven!
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Die ICM-Forumzelfbevredigendemetalijst zou niet officieel hoeven zijn.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Meer Sono is altijd toe te juichen, maar ik ben wel van 137 naar 126 checks gegaan.
Dit is een hele normale daling. Bijna iedereen daalt in aantal checks als de lijst wordt geupdate. Aangezien er altijd een heleboel films afvallen, omdat ze over 400 zijn gegaan, wordt de lijst elk jaar flink ververst. Ik ging zelf van 293 naar 283. Het scheelt natuurlijk, dat ik redelijk wat nieuwe titels heb gezien, omdat die in de World Cup gekeken zijn. Tsja, deze lijst wordt nou eenmaal voor een groot deel bepaald door het kijkgedrag van de forumleden. Op zich logisch.
joachimt (crew films)
-
- 3797 berichten
- 9728 stemmen
Die ICM-Forumzelfbevredigendemetalijst zou niet officieel hoeven zijn.
Welke forum-lijst had je liever officieel gezien? De 1001 favoriete films? Lijkt me niks toevoegen aan andere grote best of lijsten.
Straka
-
- 206 berichten
- 564 stemmen
Geen enkele forumlijst. Het forum kan gebruikt worden voor het bespreken van de site en hoeft zelf geen officiele lijsten te genereren.