• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.880 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.942 gebruikers
  • 9.369.514 stemmen

James Bond vs Jason Bourne vs Ethan Hunt

zoeken in:

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

And the winner is...?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Je opent een nieuw topic en levert zelf geen enkele bijdrage...?!

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

James Bond DUH!!

Niet alleen de grondlegger, maar ook de meeste charmante. En qua coolheidsfactor laat hij de rest ver achter zich natuurlijk.

Bourne is verder wel oke, maar beetje een aftreksel van veel helden. Ethan Hunt is saai, maar bovenal, erg ongeloofwaardig. Vooral als ie vertolkt wordt door niemand minder dan Tom Cruise.

Pastichio Rocker

• 6344 berichten
  • 0 stemmen

Cody Banks

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Bourne. Bond is de vernieling ingewerkt door de sentimenteel labiele vertolking van Craig. Over Hunt begin ik al helemaal niet.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8141 stemmen

Bourne natuurlijk, hoewel de nieuwe Bond (Craig) best aardig is. Hunt komt niet eens in de buurt van eerstgenoemden.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Waarom Ethan Hunt een apparte vermelding nodig heeft met zijn middelmatige M.I. films is mij een raadsel. Waarom dan niet meteen Bourne vs James Bond vs Rambo vs Dirty Harry vs Frank Martin vs John McClaine vs Rocky vs Martin Riggs vs Axel Foley. (enzovoort)

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Bourne. Ten eerste omdat dit karakter het best vertolkt wordt (Matt Damon speelt niet Jason Bourne, hij is Jason Bourne). Ten tweede omdat ik niet van een gladjanusheld met meer praatjes dan inhoud houd (vb. Bond). Ten derde omdat Bourne kwaliteiten bezit die ik in de andere helden minder of niet terugvind: groot uithoudingsvermogen, snel, bikkelhard, slim, sober, sterk, knap, vastberaden, ... en ga zo maar door. Mijn favoriete actieheld in elk geval.

Fikret8

• 6169 berichten
  • 4233 stemmen

Daar kan ik me helemaal in vinden.

Kraay

• 6190 berichten
  • 1474 stemmen

Bond vind ik maar niks, de Bourne-films waren al helemaal doodsaai, Ethan Hunt vond ik eigenlijk ook maar een irritant mannetje, ik ga toch maar voor Ethan Hunt.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

James Bond met grote voorsprong. De Bourne-films zijn wel niet slecht, maar hebben hun inspiratie bij Bond gehaald. Bond heeft al bewezen dat hij de tand des tijds heeft doorstaan al zal door het wisselend genre-gebruik iedereen wel een paar films kunnen opnoemen uit de reeks die je niet aanspreken. De gemiddelde kwaliteit van de Bournefilms is wel beter, maar als figuur staat Bond beter recht en heeft hij meer charisma. Ethan Hunt is hier echt het buitenbeentje. Op zich niet slecht, maar de films moeten sowieso al onderdoen voor de reeks, en zo hard kan ik me de Hunt uit de reeks ook al niet meer herinneren.

AHWA

• 16922 berichten
  • 1293 stemmen

Hunt is vrij saai, Bourne is fantastisch en Bond is te afwisselend. Voor spanning moet je bij Bourne zijn. Voor een swingende spionagefilm met veel humor moet je naar Bond. Voor doorsnee aktiefilms bij Hunt.

Bacon

• 1012 berichten
  • 1378 stemmen

Sean Connery als Bond > de rest.

Glacius

• 4297 berichten
  • 3030 stemmen

Fikret8 schreef:

Waarom Ethan Hunt een apparte vermelding nodig heeft met zijn middelmatige M.I. films is mij een raadsel. Waarom dan niet meteen Bourne vs James Bond vs Rambo vs Dirty Harry vs Frank Martin vs John McClaine vs Rocky vs Martin Riggs vs Axel Foley. (enzovoort)

Ja, John McClaine, Rocky en Rambo, Martin Riggs, Axel Foley, Frank Martin zijn ook echt vergelijkbare characters in hetzelde (sub)genre.

Tympous

• 31 berichten
  • 105 stemmen

Bourne is geweldig naar mijn mening, maar dat is omdat hij zo slim is

606

• 23876 berichten
  • 12263 stemmen

juiste volgorde

bond

bourne

hunt

JP1230

• 28 berichten
  • 389 stemmen

1. Bond: De sterkste van de drie. Een filmpersonage dat al enkele keren herinterpreteert is door verschillende regisseurs & acteurs maar steeds enkele kenmerken heeft behouden waardoor ze zelfs 40 jaar an datum nog stand houden.

2. Bourne; zeer sterk filmpersonage dat zeer sterk vertolkt wordt maar (nog) niet de vergelijking doorstaat met de veelzijdigheid van Bond

3. Ethan hunt: Minderwaardige eenzijdig karakter in een trilogie die uitblinken in het ontbreken van een unieke stijl.

Lad

• 5700 berichten
  • 0 stemmen

Bourne

MinQkel

• 24 berichten
  • 19 stemmen

jason bourne

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Vreemd dat Bourne zo populair is. Ik vind de laatste twee delen leuk, maar niet geweldig juist doordat de hoofdpersoon een karakterloos figuur is. Ethan Hunt ken ik nauwelijks, maar Bond lijkt de enige te zijn met echt opvallende karaktereigenschappen.

thunderball

• 5878 berichten
  • 1414 stemmen

Glacius schreef:

(quote)

Ja, John McClaine, Rocky en Rambo, Martin Riggs, Axel Foley, Frank Martin zijn ook echt vergelijkbare characters in hetzelde (sub)genre.

Dat zijn geen spionnen, de vermelde drie in de titel wel.

Kr!kke

• 5394 berichten
  • 2568 stemmen

bij mij komt Bourne op de eerste plaats

totalreject

• 408 berichten
  • 1089 stemmen

Bij mij duidelijk James Bond. Daarna Bourne, maar dat komt puur omdat ik een hekel aan Tom Cruise heb. De Bourne films vond ik ook niet zo geweldig.

Richard_Voorhees

• 2311 berichten
  • 2135 stemmen

Bond blijft een legende, dus die staat sowieso op nummer 1 voor mij. Daarna zou ik ook voor Bourne kiezen en... waarom staat Ethan Hunt er tussen? Zo bijzonder vond ik hem in ieder geval niet.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Jack Bauer wint want hij slaat ze allemaal de vernieling in en laat ze bekennen waar de bom is verstopt.

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

The Oceanic Six schreef:

Jack Bauer wint want hij slaat ze allemaal de vernieling in en laat ze bekennen waar de bom is verstopt.

Maar doet er dan wel 24 uur over...

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Maar Jack doet het wel zonder rare gadgets (007), zonder langdurig geheugenverlies (Bourne) en hij heeft ook niet steeds zon raar melodietje aan zijn kop hangen als hij iets stoers doet (Hawke)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Daar heb je wel een punt.

HAL-LO

• 24 berichten
  • 797 stemmen

That's a no-brainer.

Bond!

Pitakaas

• 2962 berichten
  • 246 stemmen

Easy, 007!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.