- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Films die je nog wilt/ moet zien
Films die je nog wilt/ moet zien
Joakiem
-
- 70 berichten
- 123 stemmen
Inglourious Bastards
Public Enemies
Memento
American Beauty
En een aantal films die ik reeds op DVD heb maar nog steeds niet heb bekeken als:
Cidade de Deus
There will be blood
Felon
Anchormen
moviefreak#1
-
- 14259 berichten
- 20551 stemmen
Voordat het decennium voorbij is wil ik toch nog een inhaalslag maken voor films die ik heb gemist. Titels die daar zeker bij horen :
2000 - Yi Yi * , Dayereh*, Les Glaneurs et la Glaneuse, Werckmeister Harmoniak, Eureka en Songs From the Second Floor
2001 - Luciá Y El Sexo* , Y Tu Mama Támbien* en L'Emploi des Temps
2002 - Russian Ark*, 24 Hour Party People*, In America*, Spider*, Atanarjuat en The Man Without A Past
2004 - Howl's Moving Castle* , La Mala Educacion*, Turtles Can Fly*, Nobody Knows*, Maria Full of Grace* en Toni Takitani
2005 - Grizzly Man* , Guernsey en Batalla en el Cielo
2006 - Offside*, Inland Empire*, Climates en Syndromes and a Century
2007 - Stellet Licht, My Winnipeg, Flight of the Red Balloon en 4 Months, 3 Weeks and 2 Days
2008 - Entre les Murs, Die Welle, Vicky Cristina Barcelona en Ponyo on the Cliff
2009 - Inglorious Basterds
* = in bezit op DVD
Verdere tips hoor ik graag.
Remi
-
- 6720 berichten
- 0 stemmen
Top 10 films die ik graag wil zien;
01. Wandâfuru Raifu
02. Kikujirô no Natsu
03. Pi
04. Mononoke-Hime
05. Innocence
06. Vozvrashcheniye
07. The Departed
08. Requiem for a Dream
09. Oldboy
10; Abre los Ojos
jenneke
-
- 9 berichten
- 0 stemmen
Inglorious Basterds is geweldig. Die moet je echt gezien hebben. Public Enemies ben ik niet zo kapot van.
Ik wil zeker de hobbit zien als die uitkomt en ook de 4de deel van Pirates of the Caribbean.
En natuurlijk ook Harry Potter 7.
JDSsmetje
-
- 6566 berichten
- 2178 stemmen
Verlanglijstje:
Amores Perros (2000)
Alternatieve titel: Love's a Bitch
Brücke, Die (1959)
Alternatieve titel: The Bridge
Chinatown (1974)
Cidade de Deus (2002)
Alternatieve titel: City of God
Descent: Part 2, The (2009)
Godfather, The (1972)
Alternatieve titel: Mario Puzo's The Godfather
Great Escape, The (1963)
Inglourious Basterds (2009)
Into the Wild (2007)
Lost in Translation (2003)
Nabbeun Namja (2001)
Alternatieve titel: Bad Guy
Papillon (1973)
Passion de Jeanne d'Arc, La (1928)
Alternatieve titel: The Passion of Joan of Arc
Shining, The (1980)
Soy Cuba (1964)
Alternatieve titel: I Am Cuba
Spartacus (1960)
Sue (1997)
Trainspotting (1996)
-----------------------------------------------------------
Films die ik nog wil zien van de Moviemax Online Videotheek
21 Grams
Adulthood
Blood Simple
Cadillac Records
California Dreamin'
Education of Charlie Banks, The
Feed
Indingènes
Intermission
Jumeoki Unda
Lü Cao Di
Maquinista, El
Myrin
One Day in September
One Eight Seven
Stalingrad, Docu
Ultima Parada 174
Very British Gangster, A
Vicky Chirstina Barcelona
Welle, Die
dimi303
-
- 3172 berichten
- 3247 stemmen
1. Avatar
2. Un Prophète
3. De helaasheid der dingen
4. das weiße band
5. Whatever works
6. Les regrets
7. Unspoken
8. My queen karo
9. District 9
Dit zijn zo'n beetje de films die nog op het te zien lijstje staan.
Popeye Doyle
-
- 276 berichten
- 0 stemmen
American History X
The Shining
Apocalypse Now
The Deer Hunter
Goodfellas
Donnie Brasco
Million Dollar Baby
All Presidents Men
All That Jazz
A Fistful of Dollars
For a Few Dollars More
The Outlaw Josey Wales
Inside the Third Reich
Nighthawks
The Thomas Crown Affair
Heat
The Untochables
JFK
Klute
Birdman of Alcatraz
Mississippi Burning
Shaft
Midnight Express
Defiance
Casino
The Friends of Eddie Coyle
Family of Cops 1-2-3
JDSsmetje
-
- 6566 berichten
- 2178 stemmen
Het volgende staat op het programma voor de komende weken/maanden:
Meg Ker a Nep (Red Psalm)
Kenka Erejii (Fighting Elegy)
Natvris Khe (The Tree of Desire)
Holubice (The White Dove)
Deutschland Bleiche Mutter (Germany Pale Mutter)
Shunpu Den (Story of a Prostitute)
Krug Vtoroj (The Second Circle)
Elegiya Dorogi (Elegy of a Voyage)
Vostochnaya Elegiya (Oriental Elegy)
Odinokij Golos Cheloveka (The Lonely Human Voice)
Un Homme Qui Dort (The Man Who Sleeps)
Ambavi Suramis Tsikhitsa (The Legend of the Suram Fortress)
Tini Zabutykh Predkiv (Shadows of Forgotten Ancestors)
Szerelem (Love)
Szegénylegények (The Round-Up)
Csend és Kialtas (Silence and Cry)
Vidas Secas (Barren Lives)
Woyzeck
Fitzcarraldo
Cobra Verde
Nosferatu: Phantom der Nacht (Nosferatu the Vampyre)
Aguirre, der Zorn Gottes (Aguirre: The Wrath of God)
Mein Liebster Feind - Klaus Kinsk (My Best Friend)
Cry Freedom
Hard Candy
En dan nog een twintigtal films die op mijn recorder staan.
JDSsmetje
-
- 6566 berichten
- 2178 stemmen
In het algemeen films van:
Werner Herzog
Claude Chabrol
Miklós Jancsó
Aleksandr Sokurov
Sergei M. Eisenstein
Sergei Parajanov
Ingmar Bergman
Michelangelo Antonioni
Hiroshi Teshigahara
Seijun Suzuki
Kon Ichikawa
Kenji Mizoguchi
Masaki Kobayashi
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Sommige van mijn must-see films heb ik al in bezit maar nog niet gezien.
The Beyond (1981)
House by the Cemetery (1981)
Paranormal Activity (2007)
Ponyo (2008)
Tales from Earthsea (2006)
De Vierde Man (1983)
Er zijn ook films die nog moeten uitkomen op DVD/Blu-Ray of al wel uit zijn maar dat ik ze nog niet heb gekocht. Tot slot dan de films die pas in de bioscoop draaien of nog moeten komen dit jaar of de komende jaren.
Alien Prequel #1 (2011)
Alien Prequel #2 (2012)
Conan (2011)
The Expendables (2010)
Ghostbusters III (2012)
Hisss (2010)
The Hobbit: Part 1 (2012)
The Hobbit: Part 2 (2013)
Indiana Jones 5 (2012)
James Bond 23 (2011)
The NeverEnding Story (2012)
The Power of the Dark Crystal (2011)
Red Sonja (2011)
Resident Evil: Afterlife (2010)
Shutter Island (2010)
Silent Hill 2 (2011)
Star Trek Sequel (2012)
The Thing (2011)
The Ward (2010)
The Wolfman (2010)
Zwart Water (2010)
PS: De smiley's geven aan hoe graag ik de film zou willen zien en hoeveel ik er van verwacht. Een houdt uiteraard in dat ik er erg naar uitkijk en meestal zijn dat films van een favoriete reeks zoals James Bond en Indiana Jones.
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Net als je dacht dat het niet gekker kon
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2295 stemmen
Een kleine greep uit de films die ik nog graag zou willen zien .
Un Prophète
Das Weisse Band
An American Crime
Brothers
Le Concert
À l'Intérieur
Lost Highway
Mary and Max
Mean Streets
Micmac à Tire-Larigot
Once Upon a Time in America
Pale Rider
Una Pura Formalità (ben benieuwd naar Roman Polanski)
Verder zou ik nog meer van David Lynch en Lars von Trier willen zien.
Rascal Ryan
-
- 77 berichten
- 106 stemmen
Een vriend/klasgenoot staat er op dat ik alle Lord Of The Rings films moet gaan kijken. Maar dit zie ik niet zo zitten. Niets spreekt me echt aan van heel dat epische gedoe.
Ook adviseerde hij Ben Hur. Waar ik dan weer wel nieuwsgierig naar ben.
Verder wil ik nog zien:
Léon
21 Grams
De Helaasheid Der Dingen
Public Enemies
Singin' In The Rain
The Big Kahuna
Der Untergang
In The Loop
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Een kleine greep uit de films die ik nog graag zou willen zien .
Dat is een heel mooi lijstje Ik wil veel van die zelfde titels zien (Un Prophète staat alweer een hele tijd in mijn kast) en heb er al een paar van gezien. Ik ben ook bezig met het ontdekken van David Lynch. Heb een hele tijd geleden Eraserhead bekeken en sinds die film vind ik het een onwijs interessante regisseur. Met Rabbits als meest vervreemde film die ik tot nu toe gezien heb. Mulholland Dr. Staat ook al weer een half jaar in de kast (heb er nog geen tijd voor gehad)
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
Net als je dacht dat het niet gekker kon
wyatt earp
-
- 5006 berichten
- 2295 stemmen
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
En dan nog het gebruik van smileys als maatstaf voor het verwachtingspatroon.
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Top 250
Zijn er nog meer dan ik dacht.
AGE-411
-
- 10236 berichten
- 723 stemmen
Alien Prequel #1 (2011)
Alien Prequel #2 (2012)
Conan (2011)
The Expendables (2010)
Ghostbusters III (2012)
Hisss (2010)
The Hobbit: Part 1 (2012)
The Hobbit: Part 2 (2013)
Indiana Jones 5 (2012)
James Bond 23 (2011)
The NeverEnding Story (2012)
The Power of the Dark Crystal (2011)
Red Sonja (2011)
Resident Evil: Afterlife (2010)
Shutter Island (2010)
Silent Hill 2 (2011)
Star Trek Sequel (2012)
The Thing (2011)
The Ward (2010)
The Wolfman (2010)
Zwart Water (2010)
PS: De smiley's geven aan hoe graag ik de film zou willen zien en hoeveel ik er van verwacht. Een houdt uiteraard in dat ik er erg naar uitkijk en meestal zijn dat films van een favoriete reeks zoals James Bond en Indiana Jones.
Moet dat er allemaal nog door komen?
Ga ik even een capsule cyancali halen...
megaman
-
- 1484 berichten
- 229 stemmen
En dat is....schokkend?
En dan nog het gebruik van smileys als maatstaf voor het verwachtingspatroon.
En nu? Word ik verbannen van Moviemeter?
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Enkele regisseurs wiens oeuvre ik (verder) wil ontdekken:
- Alfred Hitchcock
- David Cronenberg
- Jesus Franco
- Pier Paolo Pasolini
- Jean-Luc Godard
- Jean-Pierre Melville
- Roberto Rosselini
- Federico Fellini
- Luchino Visconti
- Fritz Lang
- Howard Hawks
- Stanley Kubrick
- Nicolas Roeg
- Richard Fleischer
- Robert Altman
- Russ Meyer
- Max Ophüls
brucecampbell
-
- 3268 berichten
- 6425 stemmen
Enkele regisseurs wiens oeuvre ik (verder) wil ontdekken:
- Jesus Franco
Die heeft in ieder geval een groot oeuvre!
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Ja, echt ongelofelijk hoeveel films die man op z'n naam heeft staan. Of ze allemaal even interessant zijn, betwijfel ik wel ten zeerste.
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Ik had verwacht dat jij een regisseur als Kubrick al volledig ontdekt zou hebben.
yeyo
-
- 6308 berichten
- 4460 stemmen
Ik vind het inderdaad ook raar dat ik nog zo weinig van hem heb gezien. (enkel The Shining en Full Metal Jacket)
Meneer Bungel
-
- 13163 berichten
- 0 stemmen
O.a. Stalker, maar eigenlijk is de lijst eindeloos.
Heb nu wel eindelijk 'The stepfather', 'Don't torture a duckling' en wat ander mooi spul (daar ga ik alvast even van uit) in bestelling staan...
Uit yeyo's lijstje zou ik Pasolini, Franco en Roeg kiezen, van Meyer heb ik een box klaarliggen maar, nogmaals, het lijstje blijft voorlopig ein-de-loos...
chevy93
-
- 12691 berichten
- 1243 stemmen
Ik vind het inderdaad ook raar dat ik nog zo weinig van hem heb gezien. (enkel The Shining en Full Metal Jacket)
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30451 berichten
- 5199 stemmen
Leuk topic dat ik nog niet had gezien. Kan ik wat tips bijhouden. Deze 10 films staan momenteel bovenaan m'n lijstje van films die ik nog wil zien (maar helaas nog niet op dvd heb liggen)
* Mary & Max
* Stalker
* Harry Brown
* Pi
* Nightmare on Elm Street
* Byôsoku 5 Senchimêtoru
* Il Grande Silenzio
* This is Spinal Tap
* 12 Angry Man
* M
Kr!kke
-
- 5394 berichten
- 2547 stemmen
The Godfather 3
The Shawshank Redemption
EW101
-
- 1256 berichten
- 2284 stemmen
Een aantal dvd's die ik nog moet zien:
-Gangster VIP 3-5
-Towering Inferno
-Below
-Frailty
-Eaten Alive
-House 4
-Children of the Corn 1-3
-Mongolian Deathworm
-Prins
-Vinyan
-Amphibious
-Killing Fields
-Memento
-McBain
-Mortal Kombat 2
-De Ijzeren Reus
-Seventh Seal
- De Tweeling
-Midnight in Paris
-Gangs of New York
-Grandmaster
-Ninja
-NInja Apocalypse
-Black Devil Doll
-The Others
-Sukiyaki Western Django
-Outpost 3
-City of God
-Run!Bitch Run!
-Tokyo Story
-Darkman
-Neverending Story
-Versus
-Tokugawa
-Yakuza's Law
-Die Andere Heimat
-Stalker
-Solaris
-The Good, the Bad and the Weird.