• 15.900 nieuwsartikelen
  • 178.637 films
  • 12.252 series
  • 34.043 seizoenen
  • 648.427 acteurs
  • 199.175 gebruikers
  • 9.382.799 stemmen

Maak van een regisseur jouw toplijst

zoeken in:

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

1. 3,5* - 25th Hour

2. 3,0* - Inside Man

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

01. Do the Right Thing (1989) 5.0*

02. Clockers (1995) 4,5*

03. Mo' Better Blues (1990) 4,0*

04. When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts (2006) 4,0*

05. 25th Hour (2002) 4,0*

06. Summer of Sam (1999) 4,0*

07. Malcolm X (1992) 3,5*

08. Crooklyn (1994) 3,5*

09. Jungle Fever (1991) 3,0*

10. Get on the Bus (1996) 3,0*

11. He Got Game (1998) 3,0*

12. Inside Man (2006) 3,0*

13. She Hate Me (2004) 3,0*

14. Bamboozled (2000) 3,0*

15. Girl 6 (1996) 2,5*

16. She's Gotta Have It (1986) 2,5*

Spike = held

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

1: 25th Hour 5* (#5)

2: Clockers 4*

3: Do the Right Thing 4*

4: Crooklyn 4*

5: Summer of Sam 4*

6: When the Levees Broke: A Requiem in Four Acts 4*

7: Malcolm X 4*

8: Sucker Free City 3.5*

9: Inside Man 3.5*

10: He Got Game 3.5*

11: Bamboozled 3* (een keer herzien schuilt briljantheid in)

12: She Hate Me 2.5*

Een superheld, denk dat die net als 25th hour op de 5de plek zou komen in mijn regisseurs top 10. Nog heel benieuwd naar Mo' Better Blues en Jungle Fever. Al van kleins af aan een extreme zwak gehad voor zijn films die zich een beetje in de Ghetto afspelen van New York, zoals Crooklyn en Clockers. Hopelijk gaat die dat nog eens doen, en als die dan Chris Doyle gebruikt als camaraman verwacht ik niets minder dan 5 sterren. Ik koester deze droom even op deze lekker warme dag.

starbright boy (moderator films)

• 22415 berichten
  • 5120 stemmen

Opvallend dat de twee die het meeste van Lee hebben gezien zo sterk van mening verschillen over She's Gotta Have It. Mochizuki vindt het zijn beste film, kos zijn minste.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Jungle Fever 4.0

Inside man 4.0

Clockers 3.5

Get on the bus 3.0

25th hour 3.0

School Daze 2.0

Spetie

• 38871 berichten
  • 8176 stemmen

Leland Palmer schreef:

01. 3,5* - 25th Hour

02. 3,0* - Inside Man

Erg benieuwd naar Do The Right Thing, maar voor de rest ben ik nog niet erg bekend met deze regisseur.

Do The Right Thing komt zondag om 22:00 op TV zie ik.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

She's Gotta Have it is typisch zo'n ultra-lowbudget debuutfilmpje waarin je best het talent van de regisseur kan onderscheiden, maar het als totale film toch wel ver achterblijft bij later werk.

Alle visuele flair, muziek, onderwerpen die later aanspreken zitten er nog niet in. Wel al het relationele geneuzel dat later vooral als bijplot zou voorkomen.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

01. 4.0* - 25th Hour

02. 3.5* - Do the Right Thing

03. 2.5* - Inside Man

Vooral Do the Right Thing heeft toen ik hem zag nog weken door mijn hoofd gespookt. Wellicht is die 3,5* dan ook echt te laag (zelfs een jaar of vier na dato kan ik me die broeierige sfeer voor de geest halen). Inside Man vond ik een standaard misdaad film, 25th Hour was erg sfeervol.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Ik heb dat gespook met Clockers, wellicht is 3.5 ook te laag.

Daarintegen zou Jungle Fever kunnen zakken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Het levert in elk geval leuke discussie op. Het is wel duidelijk dat 25TH Hour als grootste gemene deler van Spike overeind staat hier bij de MM-users.

She's Gotta Have It heeft dat pure enthousiasme wat me erg aansprak, maar zich nauwelijks vergelijken laat met later Lee werk, omdat het daar teveel een trucje werd (zoals bijv. Girl 6). Over het algemeen vind ik zijn films te lang duren, vind ik een belangrijk kritiekpunt. Goed om te zien dat Do the Right Thing weer eens komt. Moet ik toch ook eens gaan herzien.

Maar Bamboozled herzien, daar ga ik écht niet aan beginnen. Dus ik denk niet dat ik Macmanus zijn staat van enthousiasme zal bereiken

orbit

• 12092 berichten
  • 0 stemmen

Irritante vent en regisseur.. ga ik maar eens geen beoordelingen aan geven, vond al zijn films zeurderig en moraliserend.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3282 stemmen

En dat zijn ze toch echt niet. Hij laat juist heel erg de kijker bepalen wat ervan te vinden.

11: Bamboozled 3* (een keer herzien schuilt briljantheid in)

Ik vond het ook een prima film en daarom dus ook erg onderschat. Het is geen meesterwerk maar wel een grappige film met scherpe kantjes.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

1. Do the Right Thing (4,5) (dvd)

2. Clockers (4,5) (dvd)

3. Jungle Fever (4,5) (dvd)

4. Crooklyn (4) (dvd)

5. Get on the Bus (3,5)

6. He Got Game (3)

7. Girl 6 (3)

Mo' Better Blues, Bamboozled & She Hate Me in bezit op dvd, tv-opname van 25th Hour op hdd.

Art

• 13507 berichten
  • 3660 stemmen

Fijn regisseur!

01. Do the Right Thing (4*)

02. Malcolm X (4*)

03. 25th Hour (4*)

04. Clockers (3,5*)

05. Inside Man (3,5*)

06. Summer of Sam (3,5*)

07. Jungle Fever (3,5*)

Op dagen als vandaag krijg ik spontaan zin in Do the Right Thing, misschien dat ie binnenkort wel een halfje erbij krijgt. En volgens mij heb ik Clockers tekort gedaan met die 3,5*!

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

1. Inside Man - 4,0

2. Jungle Fever - 3,5

Maar 2 films gezien, allebei vrij goed, alleen wil zijn klassieker Do the Right Thing en nog vele anderen zien.

Macmanus

• 13726 berichten
  • 3705 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Het levert in elk geval leuke discussie op. Het is wel duidelijk dat 25TH Hour als grootste gemene deler van Spike overeind staat hier bij de MM-users.

She's Gotta Have It heeft dat pure enthousiasme wat me erg aansprak, maar zich nauwelijks vergelijken laat met later Lee werk, omdat het daar teveel een trucje werd (zoals bijv. Girl 6). Over het algemeen vind ik zijn films te lang duren, vind ik een belangrijk kritiekpunt. Goed om te zien dat Do the Right Thing weer eens komt. Moet ik toch ook eens gaan herzien.

Maar Bamboozled herzien, daar ga ik écht niet aan beginnen. Dus ik denk niet dat ik Macmanus zijn staat van enthousiasme zal bereiken

Kan gebeuren Spike Lee is geen constante regisseur beetje zoals Miike. Maar toch zie ik in al zijn films de liefde die hij voor film heeft terug. Hij stopt altijd wel een politieke noot in zijn films, maar heb hem nog nooit op moraliserend kunnen betrappen. Wat ik vooral knap vind aan hem is hoe mooi hij een sfeer van een buurt, vriendengroep weet neertezetten. Best uniek is die daarin.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8176 stemmen

@ Mochizuki Rokuro En jij maar denken vanochtend dat het een veilige naam was . Levert toch nog aardig wat discussie op deze regisseur. Maar dat is juist leuk dacht ik zo.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Ja dat is inderdaad juist leuk. Met veilig bedoelde ik ook dat heel wat mensen konden posten omdat ze iets van m gezien hebben. Van de week had ik ineens weer een 'nobody' gelanceerd zodat bijna niemand kon meedoen en me toen voorgenomen dan maar twee weekjes koest te zijn. Kon het vanmorgen toch nog niet laten. Als jullie nu wat eerder opstaan (of s avonds er iemand inslingeren) da hoef ik me niet bezwaard te voelen

Spetie

• 38871 berichten
  • 8176 stemmen

Ja dat is inderdaad juist leuk. Met veilig bedoelde ik ook dat heel wat mensen konden posten omdat ze iets van m gezien hebben. Van de week had ik ineens weer een 'nobody' gelanceerd zodat bijna niemand kon meedoen en me toen voorgenomen dan maar twee weekjes koest te zijn. Kon het vanmorgen toch nog niet laten. Als jullie nu wat eerder opstaan (of s avonds er iemand inslingeren) da hoef ik me niet bezwaard te voelen

Oke ik snap hem. Toch vind ik het wel leuk om regisseurs te zien waarvan ik niets gezien heb. Veilig is leuk, maar onveilig kan echter nog veel interessanter zijn.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Spetie schreef:

Do The Right Thing komt zondag om 22:00 op TV zie ik.

En ik zie dat Jungle Fever zaterdag bij MTV is. Dus blijkbaar Spike Lee weekendje aldaar.

Spetie

• 38871 berichten
  • 8176 stemmen

Als jullie nu wat eerder opstaan (of s avonds er iemand inslingeren) da hoef ik me niet bezwaard te voelen

Ga jij maar lekker je gang . Wij slapen nog wel even door dan. Helemaal niets bezwarends aan voor je dacht ik zo.

kos

• 46702 berichten
  • 8859 stemmen

Mijn Do the Right Thing DVD'tje is mijn meest gespeelde denk ik. .

Al kijk ik regelmatig niet de hele film maar korte stukjes.

Gizzmann

• 5617 berichten
  • 2873 stemmen

-25th Hour (2002) 4,5*

Als ik er zondagavond ben zal ik zeker klaarzitten om DtRT te bekijken!

soom

• 24921 berichten
  • 2753 stemmen

Met veilig bedoelde ik ook dat heel wat mensen konden posten omdat ze iets van m gezien hebben.

Ik heb eigenlijk best wel wat regisseurs waarvan ik denk dat het interessant is om ze hier te plaatsen. Onder andere Rokuro Mochizuki zelf, Cameron Crowe en Abel Ferrara. Iemand die één van deze 3 zou willen 'behandelen..?'

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

soom schreef:

Onder andere Rokuro Mochizuki zelf, Cameron Crowe en Abel Ferrara. Iemand die één van deze 3 zou willen 'behandelen..?'

Rokuro Mochizuki wie is dat? Ik geloof niet dat er buiten de episode in Jam Films iemand iets van 'de meester' gezien heeft.

Ik heb trouwens de DVD van Onibi (een van zijn hoogtepunten) dubbel sinds deze week, dus als iemand een interessante titel heeft om te ruilen (maar dat is nogal off topic)...

Ferrara is wel erg fijn om eens te doen.

citybird

• 4964 berichten
  • 4139 stemmen

1 - 4,0* - Clockers (1995)

2 - 3,5* - Jungle Fever (1991)

3 - 3,5* - Get on the Bus (1996)

4 - 3,0* - He Got Game (1998)

5 - 3,0* - Girl 6 (1996)

6 - 3,0* - Summer of Sam (1999)

guulbert

• 1618 berichten
  • 18 stemmen

1. 25th Hour 4.5*

2. Inside Man 2.5*

Poisonthewell

• 4939 berichten
  • 13421 stemmen

1. Do the Right Thing 4.5*

2. 25th Hour 2*

3. Inside Man 2*

4. Bamboozled 1*

Do the Right Thing behoort uiteraard tot het Amerikaanse filmcanon, maar verder heb ik nog niks goeds gezien van de man.

maxcomthrilla

• 15579 berichten
  • 2847 stemmen

01 - 4,0* Do the Right Thing

02 - 3,5* Inside Man

03 - 3,5* 25th Hour

Zijn beste films heb ik volgens mij al achter de rug. 2 aardige films en een goede film. Zijn docu en Malcolm X scoren hier op MM ook wel goed, maar lijken zo op het oog dik aangezette, erg langdradige ( 2 x minstens 200 minuten ), ongenuanceerde drama `s. Het klinken als films die ik zoveel mogelijk uit de weg ga.

Knisper

• 13040 berichten
  • 1279 stemmen

Toch indrukwekkend hoor, When the Levees Broke, onvoorstelbaar wat daar allemaal gebeurd is en vooral is misgegaan tijdens de ramp en vooral ook de nasleep. En de docu is vooral niet dramatisch dik aangezet ofzo, heel af en toe wil Spike Lee duidelijk een punt maken, maar hij laat wel verschillende soorten mensen met vooral veel verschillende meningen aan het woord.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.