- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Maak van een regisseur jouw toplijst
Maak van een regisseur jouw toplijst
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Tarantino
Reservoir dogs 3,5
Pulp fiction 2,0
Jackie brown 1,5
Kill Bill v1 4,5
Kill Bill v2 4,5
Death proof 2,0
Inglorious 3,5
Django 3,5
Hateful eight 2,5
Kubrick
Spartacus 3,5
Dr.Strangelove 3,5
2001 3,0
A clockwork Orange 3,0
The Shining 4,0
Full metal jacket 3,5
Eyes Wide Shut 4,5
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
1. 5,0* 2001: A Space Odyssey
2. 4,5* A Clockwork Orange
3. 4,0* Eyes Wide Shut
4. 4,0* Lolita
5. 3,5* Dr. Strangelove
6. 3,5* The Shining
7. 3,5* Spartacus
8. 3,0* The Killing
9. 3,0* Barry Lyndon
10. 3,0* Paths of Glory
11. 2,0* Full Metal Jacket
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
01. 4.5* - 2001: A Space Odyssey
02. 4.5* - The Shining
03. 4.5* - Paths of Glory
04. 4.0* - A Clockwork Orange
05. 4.0* - The Killing
06. 4.0* - Eyes Wide Shut
07. 3.5* - Spartacus
08. 3.5* - Barry Lyndon
09. 3.5* - Full Metal Jacket
10. 3.5* - Dr. Strangelove
Vooral Dr. Strangelove is aan herziening/verlaging toe. Verder vind ik Kubrick nog steeds wel een iconisch regisseur die deze scores verdient. Lolila staat al jaren op de niet prioritaire watchlist.
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1870 stemmen
Stanley Kubrick
01) 4,5* - Paths of Glory (1957) #8
02) 4,5* - Eyes Wide Shut (1999) #9
03) 4,5* - Barry Lyndon (1975)
04) 4,0* - Lolita (1962)
05) 4,0* - Full Metal Jacket (1987)
06) 4,0* - The Killing (1956)
07) 4,0* - A Clockwork Orange (1971)
08) 4,0* - The Shining (1980)
09) 4,0* - Spartacus (1960)
10) 3,0* - Killer's Kiss (1955)
11) 3,0* - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964)
12) 2,0* - Fear and Desire (1953)
13) 1,5* - 2001: A Space Odyssey (1968)
'2001' wil ik nog een keer herzien, was toen niet echt gefocust op de film, en dus is het niet echt een representatieve score. Verwacht wel dat ie in score gaat stijgen.
Verder: Kubrick blijft geniaal.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
Full Metal Jacket (1987) - 3.5*
Eyes Wide Shut (1999) - 3.5*
2001: A Space Odyssey (1968) - 3.0*
Shining, The (1980) - 3.0*
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) -2.5*
Kubrick maakt bijzondere films, maar ze konden me nog niet echt boeien. The Shining moet ik echt herzien, die vond ik een geniaal sfeertje hebben maar die heb ik nooit echt 'goed' gekeken. Full Metal Jacket zijn 1e deel is ook sterk.
Vind bijna alle films iets sterks maar ook weer iets uiterst saai hebben nu ik er zo over nadenk.
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
1. Eyes Wide Shut - 4.5*
2. A Clockwork Orange - 4*
3. The Shining - 3.5*
4. Full Metal Jacket - 3.5*
5. 2001: A Space Oddysey - 2.5*
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2492 stemmen
01. 5,0* - Spartacus
02. 4.0* - Paths of Glory
03. 4.0* - Shining, The
04. 4,0* - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
05. 3,0* - Killing, The
06. 2,0* - Full Metal Jacket
07. 1.5* - Clockwork Orange, A
08. 0,5* - 2001: A Space Odyssey
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Legende.
1. 2001: A Space Odyssey (1968) 5*
2. A Clockwork Orange (1971) 5*
3. Eyes Wide Shut (1999) 4.5*
4. Barry Lyndon (1975) 4.5*
5. The Shining (1980) 4.5*
6. Paths of Glory (1957) 4.5*
7. Lolita (1962) 4.5*
8. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) 4*
9. Full Metal Jacket (1987) 4*
10. The Killing (1956) 3.5*
11. Spartacus (1960) 3*
12. Killer's Kiss (1955) 3*
Black Math
-
- 5390 berichten
- 1735 stemmen
5,0* - Eyes Wide Shut
2,0* - 2001: A Space Odyssey
2,0* - Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
1,5* - A Clockwork Orange
1,0* - Lolita
0,5* - Barry Lyndon
The Shining, Spartacus en Full Metal Jacket ook ooit gezien, maar kennelijk nog niet de behoefte gehad die te herzien. Best vreemd dat ik Kubricks film niet echt goed waardeer op Eyes Wide Shut na. De sfeer daar is echt heel erg prikkelend, en het is allemaal heel erg surrealistisch, waar ik erg gek op ben. Ik sta dus nog steeds achter de volle score voor die film, maar het voelt wel aan als een vreemde uitzondering.
Baldur
-
- 687 berichten
- 2879 stemmen
01. Full Metal Jacket 4*
02. A Clockwork Orange 4*
03. The Shining 4*
04. The Killing 4*
05. Paths of Glory 4*
06. Eyes Wide Shut 3*
07. 2001: A Space Odyssey 3*
08. Dr. Strangelove 2*
mikey
-
- 28328 berichten
- 4915 stemmen
old school to newer stuff
killers kiss 3.5
the killing 4
spartacus 3.5
lolita 3.5
dr strange 4
2001 4
clockwork 5
shining 4.5
full metal 3.5
eyes wide shut 4
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Kubrick:
1. Shining, The (1980) - 4.5
2. Full Metal Jacket (1987) - 4.5
3. 2001: A Space Odyssey (1968) - 4.5
4. Eyes Wide Shut (1999) - 4.0
Ooit ook eens Dr. Strangelove en Spartacus bekeken, maar weet van beide films nog maar weinig.
Lolita staat al jaren op het ooit-nog-zien-lijstje.
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Full Metal Jacket (1987) - 3.5*
Eyes Wide Shut (1999) - 3.5*
2001: A Space Odyssey (1968) - 3.0*
Shining, The (1980) - 3.0*
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (1964) -2.5*
Kubrick maakt bijzondere films, maar ze konden me nog niet echt boeien. The Shining moet ik echt herzien, die vond ik een geniaal sfeertje hebben maar die heb ik nooit echt 'goed' gekeken. Full Metal Jacket zijn 1e deel is ook sterk.
Vind bijna alle films iets sterks maar ook weer iets uiterst saai hebben nu ik er zo over nadenk.
Zeker doen. Lijkt me wel een film voor jou, al lijkt het me typisch een film die je meerdere keren moet hebben gezien vooraleer je die echt, echt, echt begint te waarderen. Ik heb ook een vermoeden dat die nog een pak omhoog kan gaan. Althans, dat gevoel heb ik toch. Bij 2001 heb ik het gevoel dat die de omgekeerde beweging zal maken, en dat het te veel als een experimenteel artificieel onafgewerkt product zal overkomen bij een volgende kijkbeurt. Het is alleen een heel rare film waar ik ook van hou. Ik denk dat vele films wel van hem zoiets hebben en dat je zotveel kijkbeurten nodig hebt om het enorm te kunnen waarderen, als je het ooit al doen. Daarom dat ik zijn werken over thematieken die me wat minder doen, nog wat links laat liggen
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
een experimenteel artificieel onafgewerkt product
Onderhond
-
- 87215 berichten
- 11969 stemmen
03. Martin Scorsese
01. 2.5* - Hugo
02. 2.5* - Shutter Island
03. 2.5* - Aviator, The
04. 2.0* - Cape Fear
05. 2.0* - Goodfellas
06. 2.0* - Raging Bull
07. 1.5* - Gangs of New York
08. 1.5* - I Call First
09. 1.0* - Wolf of Wall Street, The
10. 1.0* - Casino
11. 1.0* - King of Comedy, The
12. 1.0* - After Hours
13. 1.0* - Taxi Driver
14. 1.0* - No Direction Home: Bob Dylan
15. 0.5* - George Harrison: Living in the Material World
16. 0.5* - Departed, The
Dievegge
-
- 3000 berichten
- 7699 stemmen
Scorsese en Tarantino zijn de enige twee regisseurs met een reikwijdte van 5,0* tot 0,5*.
01. 5,0* Taxi Driver
02. 5,0* The King of Comedy
03. 4,0* The Age of Innocence
04. 3,5* New York, New York
05. 3,0* Raging Bull
06. 3,0* Mean Streets
07. 3,0* Casino
08. 3,0* The Color of Money
09. 3,0* New York Stories
10. 3,0* Hugo
11. 2,5* Alice Doesn't Live Here Anymore
12. 2,5* After Hours
13. 2,0* No Direction Home: Bob Dylan
14. 2,0* Cape Fear
15. 1,5* Goodfellas
16. 1,5* Kundun
17. 1,5* The Last Temptation of the Christ
18. 1,5* The Aviator
19. 1,0* Shutter Island
20. 0,5* The Departed
21. 0,5* Gangs of New York
22. 0,5* The Wolf of Wall Street
TornadoEF5
-
- 5541 berichten
- 1482 stemmen
Taxi Driver - 5.0*
The Departed - 4.0*
The Wolf of Wall Street - 3.0*
En HAL is dan weer het leukste en meest intrigerende filmpersonage ooit, en bepaalde segmenten zijn dan weer zo goed. Ik denk dat ik de volgende keer het eerste segment oversla wanneer ik hem bekijk, om ervoor te zorgen dat ik meer aandacht in die andere stukken heb. The point van segment 1 is me ondertussen wel duidelijk.
(verwijderd)
-
- 1480 berichten
- 0 stemmen
The Wolf of Wallstreet (2013) - 4.5*
The Departed (2006) - 4.0*
Gangs of New York (2002) - 3.5*
Taxi Driver (1976) - 3.5*
Shutter Island (2010) - 3.0*
Goodfellas (1990) - 3.0*
Nu ik mijn lijstje zie vind ik Scorsese interessanter dan ik eigenlijk altijd in gedachten had. Eerstgenoemde film is één van de briljantste comedy's die ik zag en dan moet ik direct denken aan de helikopter/zwembad scène . Nummer 2, 3 en 4 zijn erg vermakelijk, maar geen meesterwerken of iets dergelijks, althans, dat zag ik er nog niet in. Shutter Island heb ik destijds niet helemaal begrepen en Goodfellas viel me gewoon tegen.
Ja, toch maar weer eens specifiek een film opzoeken van Scorsese.
Serpicos
-
- 1064 berichten
- 3465 stemmen
01. 4.5* - Taxi Driver (1976)
02. 4.0* - Wolf of Wall Street, The (2013)
03. 4.0* - Hugo (2011)
04. 4.0* - Shutter Island (2010)
05. 3.5* - Goodfellas (1990)
06. 3.5* - Departed, The (2006)
TheBunk
-
- 739 berichten
- 3093 stemmen
Scorsese. Fascinerende filmmaker die vijftien jaar geleden mijn favoriet was (toen mijn cinema-ontdekkingsreis nog in de kinderschoenen stond). Alleen Taxi Driver staat nog steeds waar die toen stond: helemaal bovenaan mijn toplijst...
01. 5.0* - Taxi Driver (1976)
02. 5.0* - Raging Bull (1980)
03. 4.5* - Goodfellas (1990)
04. 4.5* - The Departed (2006)
05. 4.0* - Mean Streets (1973)**
06. 4.0* - The Aviator (2004)
07. 4.0* - Bringing Out the Dead (1999)**
08. 4.0* - Casino (1995)
09. 4.0* - The King of Comedy (1983)
10. 4.0* - The Wolf of Wall Street (2013)
11. 3.5* - Alice Doesn't Live Here Anymore (1974)
12. 3.5* - No Direction Home: Bob Dylan (2005)
13. 3.5* - Gangs of New York (2002)
14. 3.5* - The Last Temptation of Christ (1988)**
15. 3.5* - I Call First (1967)
16. 3.5* - After Hours (1985)
17. 3.5* - Hugo (2011)
18. 3.0* - Shutter Island (2010)
19. 3.0* - The Last Waltz (1978)
20. 3.0* - Cape Fear (1991)
21. 2.0* - New York, New York (1977)
Films met ** zijn aan een herziening toe
eRCee
-
- 13346 berichten
- 1923 stemmen
1. Shutter Island - 3,5*
2. The departed - 3,5*
3. Taxi driver - 3*
4. The aviator - 3*
5. Hugo - 2,5*
6. Goodfellas - 1,5*
Niet echt interessant, ook niet onderscheidend.
Baldur
-
- 687 berichten
- 2879 stemmen
01. Taxi Driver 5*
02. The Wolf of Wall Street 4*
03. Goodfellas 4*
04. Shutter Island 4*
05. Raging Bull 3*
06. Mean Streets 3*
07. Casino 3*
08. Cape Fear 3*
09. The Color of Money 3*
10. After Hours 3*
11. The Departed 2*
leatherhead
-
- 3556 berichten
- 1812 stemmen
01. 3,5* - Raging Bull (1980)
02. 2,5* - Taxi Driver (1976)
03. 2,5* - Goodfellas (1990)
04. 2,0* - Cape Fear (1991)
05. 2,0* - Departed, The (2006)
06. 1,0* - Casino (1995)
Cikx
-
- 2106 berichten
- 1008 stemmen
1. Taxi Driver - 5*
2. Goodfellas - 4*
3. The Wolf of Wall Street - 4*
4. Shutter Island - 4*
5. The Departed - 4*
6. Casino - 4*
7. The King of Comedy - 3.5*
8. After Hours - 3.5*
9. Raging Bull - 3.5*
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Martin Scorsese
1. Taxi Driver (1976) 4*
2. Cape Fear (1991) 3,5*
3. Hugo (2011) 3,5*
4. Shutter Island (2010) 3,5*
5. Goodfellas (1990) 3,5*
6. Departed, The (2006) 3,5*
7. Aviator, The (2004) 3*
8. Wolf of Wall Street, The (2013) 2*
9. Casino (1995) 2*
filmliefhebber92
-
- 1195 berichten
- 2492 stemmen
01. Goodfellas 5*
02. Casino 5*
03. Raging Bull 4,5*
04. Taxi Driver 4*
05. Cape Fear 4*
06. Mean Streets 4*
07. The Departed 4*
08. The Wolf of Wall Street 3,5*
09. Gangs of New York 3,5*
10. Shutter Island 3,5*
11. The Aviator 3*
stephan-0115
-
- 1340 berichten
- 1870 stemmen
01 Taxi Driver - 4,0*
02 The Wolf Of Wall Street - 3,5*
03 Raging Bull - 3,0*
04 The Departed - 3,0*
05 Goodfellas - 3,0*
06 Shutter Island - 3,0*
Niet slecht, maar wordt verder ook niet warm van Scorsese.
Collins
-
- 6243 berichten
- 3719 stemmen
Scorsese:
1. After Hours (1985) - 4.5
2. King of Comedy, The (1983) - 4.0
3. Hugo (2011) - 4.0
4. Shutter Island (2010) 3.5
5. Color of Money, The (1986) - 3.5
6. Wolf of Wall Street, The (2013) - 3.5
7. Taxi Driver (1976) - 3.0
8. Last Temptation of Christ, The (1988) - 3.0
9. Cape Fear (1991) - 3.0
10. Casino (1995) - 2.5
Met een voorkeur voor zijn 'lichtere' werk.
horizons
-
- 5655 berichten
- 2322 stemmen
Scorsese:
Taxi Driver 3,5
Raging Bull 3,0
The Color of Money 3,0
Goodfellas 3,0
Cape Fear 3,5
Casino 2,5
The Departed 4,0
Shutter Island 3,5
Hugo 4,5
kappeuter (crew films)
-
- 72622 berichten
- 5778 stemmen
Omdat dit topic te groot is geworden (grotere belasting voor site), gaan we nu hier verder:
Film >> Toplijsten en favorieten >> Maak van een regisseur jouw toplijst #2
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.