- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Boeiende psychopaten in films
Boeiende psychopaten in films
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3591 stemmen
Ik heb Michael Meyers hier al wel zien staan, maar Jason en Freddy nog niet. En Billy en die andere gast uit Scream en die moeder en hulpje uit deel 2 zijn ook aardig verknipt.
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Coffin Joe uit Embodiment of Evil
En uit The Strange World of Coffin Joe, Hallucinations of a Deranged Mind en al die andere meuk...nee, geef mij toch inderdaad maar Michael Myers.
Vascago
-
- 4798 berichten
- 3591 stemmen
Die andere 2 heb ik nooit gezien, maar vond Embodiment of Evil zeker een leuke film. Keer wat anders. En misschien is Coffin Joe wel ten goede veranderd voor jou in de 30 jaar sinds de vorige film. En je kunt toch niet ontkennen dat ie een behoorlijke psychopaat is, wat je ook van hem vind. En daar gaat dit topic over 
Kameradski
-
- 13 berichten
- 7 stemmen
zie dat is nu echt datgene dat ik haat: in sommige films, ik zal eerlijk zegge de meeste films worden pscyhopaten verkeerd gespeeld, wat ik het meeste haatte is de scene in scream waar ze het woord psychotic gebruikten voor billy loomis en stuart lmacher, ivp psychiopathic . en wnr billy tegen sidney zegt dat gewelddagie films geen pscyhopathen creert maar juist inspireert: FOUT pscyhopaten weten niet dat ze ziek zijn , zij vinden vanzichzelf dat ze juist normaal zijn, drm werkt therapie ook niet bij pscyhopathen. . psychopathise persoonlijkheid is iets totaal anders als een pscyhotische persoonlijkheid. fuck er zou zoeits als universele film regels moeten bestaan die luiden: als je een pscyhopatisch personage wilt laten spelen in je film dan moet je rekening houden met de pscyhopath checklist. dat is helemaal zelfde als dat mensen het ook haten als er in films verkeerde fysica wetten worden toegepast (tenzij dat het express is gdn om 1 of andere reden) wij willen toch juist een correct beeld krijgen van deze aandoening in films, zodat mensen geen foute ideen krijgen over pscyhotische en pscyhopathice persoonlijkheden
Kameradski
-
- 13 berichten
- 7 stemmen
- Patrick Bateman (Christian Bale) American Psycho
- The Joker (Heath Ledger) The Dark Knight
- Michael Myers (Daeg Faerch) Halloween (2007)
ohja, heath ledger speelde de rol van de alombekende pscyhopatisvche clown perfect, hij heeft heel de pscyhopatische persoonlijkheid van de joker perfect ingestudeerd.
het is zelfs het allereerste joker personage in een batman film waar de pscyhopatische persoonlijkheid van de joker juist wordt gespeeld, waar in de vorige batman films zeker helemaal geen sprake van was, mss komt dat ook wel omdat christopher nolan een realistische kijk wou geven van een crimineel met clownschmink, en zkr affstand wou houden van het oorspronkelijke comic beeld van de joker...
ronduit geniale rol:D
doodah
-
- 1538 berichten
- 1232 stemmen
Kevin Spacey deed in Seven ook niet slecht als psychopatisch gestoorde moordenaar.
Kameradski
-
- 13 berichten
- 7 stemmen
The ones I saw and rememberd...
Francis Dollarhyde aka The Toothfairy in Manhunter 1986
Alex Delarge in A Clockwork Orange 1971
Caligula in Caligula 1979
Anton Chigurh in No Country for Old Men 2007
Frank Booth in Blue Velvet 1986
Francis Begbie in Trainspotting 1996
the pope
-
- 5380 berichten
- 2398 stemmen
Javier Bardem in No Country for Old Men.
ezra1971
-
- 185 berichten
- 93 stemmen
Michael Myers
Jason
Norman Bates
Javier Bardem
rocky I.S
-
- 159 berichten
- 1200 stemmen
-Dr. Hannibal "The Cannibal" Lecter (hannibal series)
-Jigsaw (Saw series)
-Michael Myers ( Halloween series)
-Leatherface (Texas chainsaw massacre series)
-Jack Torrace (The shining)
lamalord
-
- 83 berichten
- 127 stemmen
Jigsaw !
oh yes, There will be blood.

DonViseroo
-
- 127 berichten
- 0 stemmen
Michael Myers
omdat het een personage is waar je echt niet bij weet wat er in zijn hoofd om gaat, je krijgt er ook niet veel informatie over, zeer boeiend vind ik
Glacius
-
- 4297 berichten
- 3030 stemmen
Dat is toch geen psychopaat. Dat is gewoon een geniale crimineel.
Gozer.. Zoek het woord psychopaat eens op 
Bottleneck
-
- 8233 berichten
- 2117 stemmen
Wat te denken van Annie Wilkes in 'Misery'...
Toen ik die film voor het eerst zag was ik doodsbang voor dr 
http://redstatebluestate.mlblogs.com/kathy%20bates%20misery.jpg
Xx_se7en_xX
-
- 575 berichten
- 495 stemmen
Javier Bardem in No Country for Old Men.
Ja, inderdaad. Gewoon geniaal 
Xx_se7en_xX
-
- 575 berichten
- 495 stemmen
Pennywise van 'It'
de 'Creep' door Sean Harris in 'Creep'
popquizhotshot
-
- 18 berichten
- 33 stemmen
Buffalo Bill (Ted Levine) in Silence of The Lambs - "it places the lotion in the basket.."
Eervolle vermeldingen: Hans Gruber (Alan Rickman) in Die Hard, Frank Booth (Dennis Hopper) in Blue Velvet en Max Cady (Robert de Niro) in Cape Fear.
popquizhotshot
-
- 18 berichten
- 33 stemmen
En Robert Blake natuurlijk, in Lost Highway
Jawaddedadde
-
- 5348 berichten
- 2196 stemmen
Een niet te onderschatten psychopaat:
SS-tandarts Christian Szell uit Marathon Man.
TomaskeX
-
- 377 berichten
- 106 stemmen
Mijn favoriet: Norman Bates uit Psycho:
http://2.bp.blogspot.com/_27xZRVcQIsU/Rh95mxfhycI/AAAAAAAAA08/71XWerNfzHI/s400/NormanBates.gif
Jason Voorhees:
Micheal Myers mag niet ontbreken:
http://www.iwatchstuff.com/2007/02/27/mike-myers.jpg
Leatherface: http://www.spawn.com/features/mm7/images/leatherface.main.top.jpg
En Jigsaw natuurlijk:
http://www.virginmedia.com/images/jigsaw-431x300.jpg

Huesca
-
- 27 berichten
- 96 stemmen
Robert Carlyle als: Francis Begbie in Trainspotting en als Hitler in The rise of evil.