menu

Film / Toplijsten en favorieten / Top 10 (of meer) Kung Fu/ Martial Arts

zoeken in:
Iemand deze al gezien?

Ben niet echt een fan van dat genre. Veel kungfu-films heb ik niet gezien, maar ik ken wel een paar goede. Drunken Master met Jackie Chan vond ik wel tof, de typische shaolin-films uit Hong Kong zijn meestal ook de moeite. Vooral 36th Chamber of Shaolin. Dat is dé klassieker.

De oude Hong Kong-films van John Woo zijn eigenlijk gewoon kungfu-films, maar dan met geweren. Dat vind ik persoonlijk leuker.

De echt oude HK films van Woo zijn net wel voornamelijk martial arts films.

Hmm.. The Killer en die andere (weet de titel niet meer, die met die superagent Tequila) ken ik. Dat is typische heroic bloodshed, heel veel schieten dus. Daarvoor heeft hij dus nog ouderwetse kungfu-films gemaakt?

Nog nooit van die films gehoord.

Yip Man
Net gekeken, een van de betere MA films! Aanrader

goongumpa schreef:
Ben niet echt een fan van dat genre.

Nu ik een aantal van de films (opnieuw) gezien heb, moet ik hier toch op terugkomen en zeggen dat ik ze onderschat heb.
Ik ben van plan regelmatig een film uit de legendarische Shaw brothers-studio's mee te pikken. Eerst ga ik de Five Venoms en Mad Monkey Kung Fu nog eens herzien.

dominion
Shogun Assassin
Ong-Bak
Chocolate
Master of the Flying Guillotine
Enter the Dragon
Fist of Fury
Tom Yum Goong
Born To Fight
Ong Bak 2
Bloodsport
Kickboxer
The Street Fighter(1974
Fearless
Eastern Condors
Hero

Eindelijk kan ik ook een representatieve Top 10 martial art films plaatsen:

01 - 4,5* Deu Suay Doo
02 - 4,0* Tom Yum Goong
03 - 4,0* Jin Yi Wei
04 - 4,0* Chocolate
05 - 4,0* Ong - Bak
06 - 4,0* Shi Mian Mai Fu
07 - 3,5* Siu Nin Wong Fei Hung Ji Tit Ma Lau ( Iron Monkey )
08 - 3,5* Jui Kuen
09 - 3,5* Ye Yan
10 - 3,5* Ying Xiong

In totaal nu zo `n 25 martial art films gezien. Zeker geen favoriet genre van mij maar mits de gevechten of/en de humor in orde zijn is het soms best wel leuk en spectaculair kijkvoer. Zeker leuk genoeg om de belangrijkste martial art films nog verder af te lopen.

Ben sinds kort pas begonnen met het verzamelen van dit soort dvd's.

Kleine opsomming op dit moment:

Ying Xiong
Huo Yuan Jia
Kickbokser (1989)
Unleashed

Gast
geplaatst: vandaag om 08:26 uur

geplaatst: vandaag om 08:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.