- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Geweldige onbekende films
Geweldige onbekende films
CAPIpsv
-
- 766 berichten
- 624 stemmen
My Bodyguard.
Met een jonge Mat Dillon.
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Yours, Mine and Ours. Een film met Henry Fonda en Lucille Ball.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2114 stemmen
Simon Of The Desert van Buñuel.
Heerlijk filmpje.
kiriyama
-
- 9849 berichten
- 0 stemmen
springtime in a small town
ivan the terrible
zhou yu's train
hwal
suna no onna
swankel
-
- 261 berichten
- 536 stemmen
children of men is toch niet zoooo verschrikkelijk bekend.
Matthis
-
- 84 berichten
- 642 stemmen
Der Tunnel (2001) Met o.a. Heino Ferch, Alexandra Maria Lara en - jawel - Sebastian Koch
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
Depencia Sexual is er zo een die dankzij dit topic misschien wat onder de aandacht kan worden gebracht. 16 luttele (veel te magere) stemmen.
Sollomon T.
-
- 61 berichten
- 54 stemmen
Ultranova van Bouli Lanners vond ik nog een knappe film , hij staat op de site maar er is nog niet veel op gestemd ( ik zelf heb ook nog niet gestemd ,zal ik maar eens doe
en
ongetwijfeld al iets bekender dan Ultranova ,
Shultze Gets the Blues
filmlover
-
- 36 berichten
- 208 stemmen
1) National Treasure ~ spannend....
2)A Walk to Remember ~ erg diepgaand en emotioneel
3) Love Actually ~ mijn nummer 1 in m'n top 10!
Ken je deze films?
Reinbo
-
- 70661 berichten
- 0 stemmen
Favoriet van Tarantino. In True romance draait deze film en zijn 2 vervolgen in de bios waar de hoofdrolspelers elkaar ontmoeten. Voor €6 te koop in Free Record Shop. Geweldige geweldadige gangster/martial arts film.
filmlover
-
- 36 berichten
- 208 stemmen
Pride and Predjudice
een echte aanrader!
Verfilming van het gelijknamige boek van Jane Austen
filmlover
-
- 36 berichten
- 208 stemmen
La Meglio Giuventu
Een prachtig 6 uur en 10 min durend familie-epos,
prachtig geacteerd en speelt zich af in het mooie Italië!
Meestal opgesplitst in 2 of meer delen.
onlangs op tv
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Onbekendere interessante films die ik gezien heb (en een veel groter publiek verdienen):
Francesco, Giullare di Dio (Rossellini, 1950)
Da Uomo a Uomo (Petroni, 1968)
Letter from an Unknown Woman (Ophuls, 1948)
Nijushi no Hitomi (Kinoshita, 1954)
Dongdong de Jiaqi (Hsiao-hsien Hou, 1984)
Hadaka no Shima (Shindo, 1960)
Marcelino Pan y Vino (Vajda, 1955)
Meghe Dhaka Tara (Ghatak, 1960)
Ninjo Kami Fusen (Yamanaka, 1937)
Etc. Er zijn zoveel goede onbekende films met veel te weinig stemmen....
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Cristo Si È Fermato a Eboli (Francesco Rosi, 1979)
Albero degli Zoccoli, L' (Ermanno Olmi, 1978)
Leggenda del Santo Bevitore, La (Ermanno Olmi 1988)
C'eravamo Tanto Amati (Ettore Scola 1974)
Letyat Zhuravli ( Mikheil Kalatozishvili 1957)
Long Good Friday, The ( John Mackenzie 1980)
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
1) National Treasure ~ spannend....
2)A Walk to Remember ~ erg diepgaand en emotioneel
3) Love Actually ~ mijn nummer 1 in m'n top 10!
Ken je deze films?
Dit zijn toch gewoon hele bekende films?
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Hetzelfde bij La Meglio Gioventù.
Silvio Dante
-
- 2943 berichten
- 2114 stemmen
Ik zou nog zeer graag 10 Rillington Place toevoegen;
voor mijn part vele sterker dan Henry: Portrait Of A Serial Killer, vooral omwille van de perfect gecaste Richard Attenborough als seriemoordenaar John Christie.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 30449 berichten
- 5199 stemmen
Enkele leuke films met laag aantal stemmen, die ik toch nog goed vond:
Baby: secret of the lost legend (leuke avonturenfilm)
Boys (typisch Jan Verheyen, maar toch toffe tienerfilm)
Dief! (sterke Axel Daeseleire in deze misdaadfilm)
Gezien van Paemel en Boerenpsalm (waar Vlaanderen sterk in was jaren '80)
The last unicorn (wat vergeten animatiefilm waar veel van kunnen leren)
Marcelino pan y vino (staat in m'n top 10, pure topdrama)
Swiss family Robinson en Treasure Island (wat mij betreft klassiekers en avonturenfilms zoals ze niet meer gemaakt worden, maar helaas niet zo bekend)
Ook niet zoveel bekeken zijn de Laurel & Hardy films en Films van Woody Allen.
En Belgische films zijn op deze Nederlandse site nog vrij onbekend (andersom ken ik ook niet zoveel Nederlandse films) Veel films heb ik al verschillende keren gezien en zijn bij mij overbekend terwijl die hier nog geen 50 stemmen halen:
Vlaamse boerenfilms als Pallieter, Mira, Gezin van Paemel, Boerenpsalm en Het Sacrament: films die Jan De Cleir, Senne Roefaer en consoorten groot hebben gemaakt. Zaman, de eerste Vlaamse actiefilm waar Zaak Alzheimer voorbeeld van genomen heeft. Verder nog: Jan Zonder Vrees (tekenfilm), Paniekzaaiers en Zware Jongens (met Gaston & Leo), miniserie Diamant, Dief!, Taxandria en films die toch nog tussen 50 en 100 stemmen halen: Alles moet weg, Matroesjka's, De Kus en Manneken Pis.
ninky
-
- 10 berichten
- 661 stemmen
Little Criminals (1995)
Echt een geweldig indrukwekkende film. Helaas kan ik hem nergens terugvinden. Hij schijnt nooit officieel uitgebracht te zijn. Ik hoop dat ze hem ooit weer een keer op tv uitzenden.
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Boven al Lonesome Dove Verder:
King Creole
De Laatste Eenhoorn
Viva Las Vegas
Swing Kids
Love Me Tender
El Cid
This Is Elvis
Subway
Scarlett
Freddie the Frog
For the Moment
Black Robe
James Dean
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
American Madness van Frank Capra heeft hier pas 5 stemmen, maar is een dikke aanrader.
Ganesha
-
- 95 berichten
- 92 stemmen
Son of Man (2006)
Heeft ook nog maar 5 stemmen
Voor een reden waarom hij goed is, zie mijn berichtje bij de film
TerryA
-
- 358 berichten
- 1376 stemmen
5 niet zo bekende maar toch fascinerend oorlog (anti-oorlog) films ...
oolog (Mexican revolutie): Fistful of Dynamite (van Sergio Leone)
oorlog (WW2): The Hill (zwart wit film uit jaren 60 van Lumet met Sean Connery)
oorlog (pre WW1): The Wind & The Lion (ook met Connery in hoofd rol)
oorlog (Falklands): Tumbledown
oorlog (nuclear/futuristic): Threads
x_ShamieeJ
-
- 158 berichten
- 70 stemmen
1) National Treasure ~ spannend....
2)A Walk to Remember ~ erg diepgaand en emotioneel
3) Love Actually ~ mijn nummer 1 in m'n top 10!
Ken je deze films?
Deze films zijn tog niet onbekend?
Ik heb ze alle 3 gezien.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
American Madness van Frank Capra heeft hier pas 5 stemmen, maar is een dikke aanrader.
Hé ja, ik heb ook een onbekende film gezien!