- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Geweldige onbekende films
Geweldige onbekende films
Dragon
-
- 62559 berichten
- 4509 stemmen
- Fantômas - À L'Ombre De La Guillotine (1913)
- Juve Contre Fantômas (1913)
- Fantômas Contre Fantômas (1914)
Vroeger eens gezien in het filmmuseum van Brussel met live pianomuziek.
Spijtig genoeg zonder nederlandse (of engelse) ondertiteling en de veelvuldige, lange franse tussenteksten waren bijna onmogelijk te volgen voor iemand die het frans niet perfect beheerst.
Niemand hier heeft ze blijkbaar gezien (of er toch niet op gestemd).
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
To End all Wars.
Onderhond
-
- 87592 berichten
- 12835 stemmen
Film met Gallo, mijn interesse is zeker gewekt
. Maar eens zien te vinden dan.
Ozarklynch
-
- 1317 berichten
- 581 stemmen
Film met Gallo, mijn interesse is zeker gewekt
. Maar eens zien te vinden dan.
. Stiekem best benieuwd wat je er van gaat vinden...
lebowski
-
- 173 berichten
- 324 stemmen
Das Kaninchen bin Ich, een van de films die boven kwamen drijven na het vallen van het IJzeren Gordijn. Voor-tref-fe-lijk 
Mindflight
-
- 126 berichten
- 1300 stemmen
Ancientry, een korte film van ene Paul de Mol uit 1967, in eerste instantie een stomme film, maar in 1999 voorzien van elektronische muziek door Marcel Wiercks, een leraar van mij. Prachtig filmpje echt. Ik kan helaas geen screenshots vinden.
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Thomas est Amoreux
korte film Joymeal
korte film De Chinese Muur
korte film De Man in de Linnenkast
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Persoonlijk vind ik Tea with Mussolini ook een meesterwerk. Maar vooral door de actrices die erin meespelen. Judi Dench, Maggie Smith en Joan Plowright.
pink_roosje
-
- 1792 berichten
- 807 stemmen
Ik ben dol op de miniseries van Hallmark en Bridge pictures. Bijna allemaal vind ik ze wel goed.
Tea with Mussolini vind ik trouwens ook een steengoede film en zeker omdat Dame Judi Dench en Maggie Smith er samen in spelen.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Ik ben dol op de miniseries van Hallmark en Bridge pictures. Bijna allemaal vind ik ze wel goed.
Veel van deze series zijn idd erg goed. Ook de Strauss Dynasty is een onbekend pareltje, dat wel op dvd is uitgebracht.
Ik ben gewoon gek op Toscane en op deze Dames.
Judi Dench en Maggie Smith spelen ook in A Room with a View, deze film speelt zich ook af in Toscane.
Art
-
- 13507 berichten
- 3658 stemmen
Daar is toch One van Metallica op gebaseerd?
Toch maar eens gaan opzoeken dan.
U-96
-
- 11875 berichten
- 2062 stemmen
Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (1996). Documentaire. Echt het kijken waard. Hopelijk dat hij nog eens uitgezonden wordt op SBS6.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 berichten
- 5066 stemmen
Helemaal eens met Rogier. Erg boeiende documentaire.
Johnny Got His Gun staat ook hier op de meterslange to see lijst.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
Absoluut The 10th kingdom.
Deze geef ik dik een 5*
Mojo Pin
-
- 291 berichten
- 0 stemmen
Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills (1996). Documentaire. Echt het kijken waard. Hopelijk dat hij nog eens uitgezonden wordt op SBS6.
Reportage is sowieso een interessant programma. Daar komen echt de vreemdste dingen voorbij. Laatst ook, met een gozer die teveel naar Queen of the Damned had gekeken. Hij dacht dat ie een vampier was geworden 
En jaren terug was er toen ook een aflevering over de brute moord op een bejaard echtpaar. De dader was obsessief fan van The Crow...
Knisper
-
- 13038 berichten
- 1278 stemmen
Homem Que Copiava, O is wat mij betreft de film die veel meer aandacht verdient. Een film waarin de verschillende genres en personages een keer echt goed zijn uitgewerkt. Cidade de Deus komt niet eens aan de enkels van deze landgenoot, dus ik vind het jammer dat hij minder bekend is.
-
- 11900 berichten
- 5305 stemmen
Had ik hier To End all Wars al genoemd??
italian
-
- 1391 berichten
- 262 stemmen
Italiaanse oude komedies zijn ook om van te smullen 
en wat die films zo goed maakt is de acteur Toto' !
ik ben hier de enige user op MM die daar meer dan twee films van heeft gezien.
briljant acteerwerk van die man en soms lig ik echt in een deuk
zeker aanraders om eens goed te kunnen ontspannen. 
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Ben laatst begonnen met het aanschaffen van enkele Britse dvd's via Boudique. De service en de prijzen zijn me enorm meegevallen en de films zijn werkelijk top.
Ik heb de volgende films besteld:
-Maurice
-Quartet
-Howards End, allen uit de Merchant Ivory collection
-Danton
-Where Angels Fear to Tread
Het zijn films waar ik lang naar gezocht heb, maar die in Nederland amper verkrijgbaar zijn. We moesten ons schamen!!
Het zijn stuk voor stuk geweldige films, maar hier heeft niemand blijkbaar belangstelling. 
Poisonthewell
-
- 4939 berichten
- 13393 stemmen
LolliLove. Schitterende, superscherpe satire/mockumentary gemaakt voor slechts 1500 dollar door de geweldige Jenna Fischer en haar man James Gunn.
moviefreak#1
-
- 14390 berichten
- 25163 stemmen
Las Hurdes van Luis Buñuel. Ook bekend als Tierra sin Pan en Land Without Bread.
Een documentaire van pakweg 30 minuten uit 1933 waarin Buñuel een bezoekje brengt aan Las Hurdes waar de mensen helemaal van de rest van de wereld zijn afgekapt en waar ze moeten overleven met wat ze krijgen van de natuur.
De film was verboden in Spanje omdat de regering destijds het bestaan van dit soort bergdorpjes niet erkende 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Meesterlijke verfilming van iets dat eigenlijk zwartgallig is, maar door één sublieme (misschien wel de beste ooit!) acteerprestatie boeit van begin tot eind!
mister blonde
-
- 12693 berichten
- 5825 stemmen
Penny Serenade uit 1941. Voorloper van vele geweldige romantische drama's later in de jaren '40.
film_kaza
-
- 3140 berichten
- 0 stemmen
The 10th kingdom.
de eerste 2 uur (en het laatste half uur) is het niet al te goed maar voor de rest gewoon totaal 5! En dat is 4,30 uur.
lowhusky
-
- 8230 berichten
- 0 stemmen
wat verstaan we onder 'onbekend' ?
map of the human heart
men in war
laugh, clown, laugh
the phantom of the opera