• 15.742 nieuwsartikelen
  • 177.914 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.886 acteurs
  • 198.963 gebruikers
  • 9.370.069 stemmen

Beste bijrolacteur/ bijrolactrice

zoeken in:

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Ik weet niet of dit topic wel kan. Maar net zo belangrijk als de grote acteurs, zijn de bijrolacteurs.

Ik vind Philip Seymour Hoffman in Almost Famous wel een goede, hij zet echt een goede, ondersteunende rol neer.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Almoust Famous niet gezien maar ook bij mij is Seymour Hoffman de eerste die me te binnen schiet, kan met een kleine rol fillms beter maken. Klasse

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Philip Seymour Hoffman is inderdaad erg goed in de vele bijrollen die hij gespeelt heeft.

Christopher Walken zie je ook vaker in een bijrol dan een hoofdrol en is altijd wel een leuke verschijning.

Steve Buscemi en Peter Stormare vormen een bijrolduo in Fargo en heb ik beide nog nooit in een hoofdrol gezien. Schandalig, want ze zijn beide briljant.

Het valt me op dat Thomas Mitchell erg vaak in bijrollen gespeelt heeft in oude klassiekers. In 1939 speelde hij zelfs in 3 films die voor een Oscar voor beste film genomineerd werden: Gone With the Wind, Mr. Smith Goes to Washington en Stagecoach. Voor die laatste kreeg hij zelf een Oscar. Andere bekende films waar hij in speelde zijn It's a Wonderful Life, High Noon, Lost Horizon, The Hunchback of the Notre Dame en The Outlaw. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik zijn rollen niet echt memorabel vindt.

John C. Reilly is ook een echte bijrolacteur. Ook hij speelde eens in 3 films die allemaal voor Beste film genomineert werden: Gangs of New York, Chicago en The Hours (waar hij zelf ook genomineert voor werd). Dit was in 2002. Erg goede acteur ook.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Gangs of New York is aardig en Chicago verschrikkelijk dus heel veel positiefs zegt dat niet

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Waarover niet? Over de Oscars of over John C. Reilly? Die laatste is toch erg goed al is zijn rol in Gangs of New York erg klein.

feanaro surion

• 5765 berichten
  • 1770 stemmen

Over de Oscars en over zijn rol, ik heb niet op hem gelet maar hij heeft de films in ieder geval niet beter gemaakt...

moviefreak#1

• 14390 berichten
  • 25163 stemmen

Chris Cooper is ook echt zo'n bijrolacteur. Beloond met een Oscar voor Adaptation.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Philip Seymour Hoffman

michelnijmegen

• 53 berichten
  • 371 stemmen

Joe Pesci is net teveel voor een hoofdrol maar perfect als bijrol!!

AddictedToMovies

• 1780 berichten
  • 0 stemmen

chris cooper zie je heel vaak in een niet te grote rol geweldig spelen. net zoals gary sinise.

ik vind dat robin williams het geweldig doet bij good will hunting.

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Steve Buscemi

Joe Pesci

Phillip Seymoure Hoffman

lowhusky

• 8230 berichten
  • 0 stemmen

michelnijmegen schreef:

Joe Pesci is net teveel voor een hoofdrol maar perfect als bijrol!!

Inderdaad

mikoz

• 11297 berichten
  • 867 stemmen

Steve Buscemi.

Remi

• 6720 berichten
  • 0 stemmen

Michael Madsen

ToNe

• 2865 berichten
  • 2336 stemmen

Elisha Cook Jr.

(afbeelding)

stinissen (crew films & series)

• 23434 berichten
  • 76917 stemmen

Elisha Cook Jr. is hier te zien dacht ik in de The Maltese Falcon.

Dragon

• 62559 berichten
  • 4509 stemmen

stinissen schreef:

Elisha Cook Jr. is hier te zien dacht ik in de The Maltese Falcon.

Volgens mij is het The Killing.

catweasel

• 1571 berichten
  • 951 stemmen

-Glenn Close

-Miriam Margolyes

-Kathy Bates

-Ian Mckellen

-Fionnula Flanagan

-Isabella Rossellini

-Maggie Smith

-Judi Dench

-Michael Gambon

-Emma Thompson

-Valeria Golino

-Geoffrey Rush

-Timothy Spall

-Vanessa Redgrave

-Joan Plowright

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

ToNe schreef:

Elisha Cook Jr.

(afbeelding)

Die acteur verdient gewoon meer krediet. Vrij letterlijk zelfs, want ik zag hem nu al in vier films, waarvan hij in 3 een flinke bijrol had, een waarbij hij niet bij de hoofdcredits (op poster of dvd-hoes) genoemd werd. De films die ik met hem ken zijn The Killing (na Hayden toch wel de grootste rol, maar geen postercredits, in tegenstelling tot de 2 minuten rol van Coleem Grey), The Maltese Falcon (idem), Shane (idem) en The Big Sleep (2 korte scènes). Speelt altijd loser-types, maar komt op deze manier over alsof hij in het echte leven ook steeds de loser was. Maar altijd leuk om hem in een film te zien.

bebdn

• 1884 berichten
  • 1148 stemmen

Sluit me aan bij Phillip Seymoure Hoffman:

Magnolia

Happiness

The Big Lebowski

Boogie Nights

Talented Mr Ripley

25th Hour

Hij red zelfs M.I.3

één van mijn favo's

Werwolf

• 4604 berichten
  • 1197 stemmen

Zonder twijfel Steve Buscemi

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Grace Kelly

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Grace Kelly is niet echt een bijrolactrice. Speelde toch vooral hoofdrollen volgens mij.

Naomi Watts

• 54554 berichten
  • 3155 stemmen

Grace speelde voornamelijk bijrollen (uitzonderingen daargelaten).

basketballerke

• 4727 berichten
  • 0 stemmen

Robert deNiro als de jonge Vito Corleone

soom

• 24919 berichten
  • 2751 stemmen

Christopher Walken.

CAPIpsv

• 766 berichten
  • 628 stemmen

Joe pesci

kiriyama

• 9849 berichten
  • 0 stemmen

Zonder twijfel één van de beste bijrol acteurs ooit:

Jack Nance en ook Tadanobu Asano is erg sterk in een bijrol al zie ik hem wat liever in een hoofdrol.

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

Jack Nance heeft inderdaad mooie bijrollen. Vind hem vooral in Blue Velvet een erg goede rol hebben

gondwana

• 1212 berichten
  • 1464 stemmen

The One Ring schreef:

(quote)

Die acteur verdient gewoon meer krediet. Vrij letterlijk zelfs, want ik zag hem nu al in vier films, waarvan hij in 3 een flinke bijrol had, een waarbij hij niet bij de hoofdcredits (op poster of dvd-hoes) genoemd werd. De films die ik met hem ken zijn The Killing (na Hayden toch wel de grootste rol, maar geen postercredits, in tegenstelling tot de 2 minuten rol van Coleem Grey), The Maltese Falcon (idem), Shane (idem) en The Big Sleep (2 korte scènes). Speelt altijd loser-types, maar komt op deze manier over alsof hij in het echte leven ook steeds de loser was. Maar altijd leuk om hem in een film te zien.

een william h macy van de vorige generatie voor mijn part...

ik ga voor john leguizmo (of hoe hij ook heet), bennie blanco from the bronx, ook schitterend in Romeo+juliet als Tybalt, prince of cats.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.