- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste horrorfilms
Beste horrorfilms

John Milton
-
- 19848 berichten
- 10921 stemmen
Precies, ik heb de titels die er nu staan alvast vanaf geplukt, want die zijn er over een paar maanden misschien alweer vanaf gevallen. Leg alvast een voorraadje aan

joolstein
-
- 8394 berichten
- 7115 stemmen
I Ik kom slechts tot 28%, Gok dat er een aantal users zijn die daar boven zitten (en vast ook genoeg onder).

John Milton
-
- 19848 berichten
- 10921 stemmen
Dat treft, ik ben dol op A24-*kuch* horror
Ik heb twee 4* films (Mad God inderdaad en The House), en vier zevens en een zesje. Wel de moeite wat mij betreft. Verwacht dat er bij die resterende 72% ook nog wel een paar 4* zullen zitten.

joolstein
-
- 8394 berichten
- 7115 stemmen
Mad God is mijn enige 4*
Crimes of the Future 3,5*
Fresh, The Black Phone, Dawn Breaks Behind the Eyes, Pahanhautoja (Hatching) en Hellbender 3*
X 2,5*
You Won’t Be Alone 2*
Flux Gourmet 1,5*
4* en 3,5* films uit mijn eigen lijstje zijn onder andere;
All My Friends Hate Me (Film, 2021)
Al staan deze hier op MM van 2021 op Letterboxd staan ze van het jaar 2022

John Milton
-
- 19848 berichten
- 10921 stemmen
https://diaboliquemagazine.com/wp-content/uploads/2014/04/Hidden-Horror.jpg
Hidden Horror: A Celebration of 101 Underrated and Overlooked Fright Flicks - ICM
Kwam deze lijst tegen, met filmliefhebbers/makers/critics van over de hele wereld die hun favoriete minder bekende horrorfilm mogen uitlichten. Voor 9 euro gelijk het boek maar gekocht. Als ik het zo lees is het wel de moeite, en zullen met 101 films korte stukjes zijn. 4,5* op Goodreads, hoog!
Ik kom met 47 titels bijna tot de helft van de films in het boek, dus nog genoeg te ontdekken… Al zou je ook kunnen zeggen: zo hidden and overlooked zijn ze dan ook weer niet; en er staan inderdaad wel wat titels tussen die ik als bekend zou duiden. Toch leuk om eens in op ‘ontdekkingstocht’ te gaan met de horrorchallenge dit najaar in het verschiet.

joolstein
-
- 8394 berichten
- 7115 stemmen
Mooie lijst Al was het maar omdat Dark Waters (1993) uit mijn nummer 3 favoriet erin staat! Ik kom met 59 titels