ad
  • 139.967 films
  • 6.690 series
  • 20.275 seizoenen
  • 435.391 acteurs
  • 282.113 gebruikers
  • 8.112.992 stemmen

Favoriete filmmuziek

zoeken in:

JohnWilliams

• 7483 berichten
  • 716 stemmen

neo schreef:

Misschien meer een probleem als je bovengemiddelde interesse hebt voor filmmuziek, maar het komt ook voor dat een gemiddelde kijker dit soort opvalt..

Het gekke vind ik dan weer dat ik hier bij John Williams geen last van heb, van de herhaling van zijn main themes, maar bij James Horner wel. Heb jij dat ook? Gek toch?!

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

Precies datgene geldt ook voor James Horner. Helaas niet perse een componist waar ik het over wil hebben, omdat dat bij uitstek de ´recycle´ componist is, of het nu om klassiek of eigen composities gaat.

JohnWilliams

• 7483 berichten
  • 716 stemmen

neo schreef:

Precies datgene geldt ook voor James Horner. Helaas niet perse een componist waar ik het over wil hebben, omdat dat bij uitstek de ´recycle´ componist is, of het nu om klassiek of eigen composities gaat.

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft natuurlijk wel goede muziek, maar dat is wel één van de redenen waarom ik zijn muziek niet altijd beluister.

Ramon K

• 13586 berichten
  • 0 stemmen

Beetje vroeg nog maar erg leuk.... uit The Lemon Drop Kid (1951)

John Barry

• 3366 berichten
  • 537 stemmen

Prachtige muziek van Pascal Gaigne bij de erg mooie film El Faro de las Orcas (2016) - MovieMeter.nl

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

Erg fijne componist die Gaigne. Vind vooral deze twee (meesterwerken) memorabel:

Matka Edeniin

Pascal Gaigne - Matka Edeniin - YouTube

AzulOscuroCasiNegro

AzulOscuroCasiNegro (2006) -Original Soundtrack by Pascal Gaigne - YouTube

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

JohnWilliams schreef:

Daar ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft natuurlijk wel goede muziek, maar dat is wel één van de redenen waarom ik zijn muziek niet altijd beluister.

Lijkt mij lastig om iemand te vinden, zowel liefhebbers als 'haters' van James Horner,, om dit te ontkennen. We zijn het overigens niet eens, enkel vanuit een objectieve beredenering. Daarom ook altijd een gemakzuchtig doelwit om welke vorm van herhaling binnen het oeuvre van een filmcomponist te ''verdedigen''.Vandaar dat ik het liever niet over Horner wilde hebben, in vergelijking met Williams, of vele anderen. Geen idee waarom jij precies componist, net als in het verleden, aanhaalt. Overigens geen favoriet, wel een groot liefhebber van zijn werk.

Simon Smith

• 1311 berichten
  • 3893 stemmen

Geralt of rivia schreef:

thanks voor de tip

De muziek voor The Village is erg mooi!

JohnWilliams

• 7483 berichten
  • 716 stemmen

neo schreef:

(quote)

Lijkt mij lastig om iemand te vinden, zowel liefhebbers als 'haters' van James Horner,, om dit te ontkennen. We zijn het overigens niet eens, enkel vanuit een objectieve beredenering. Daarom ook altijd een gemakzuchtig doelwit om welke vorm van herhaling binnen het oeuvre van een filmcomponist te ''verdedigen''.Vandaar dat ik het liever niet over Horner wilde hebben, in vergelijking met Williams, of vele anderen. Geen idee waarom jij precies componist, net als in het verleden, aanhaalt. Overigens geen favoriet, wel een groot liefhebber van zijn werk.

Zijn we het ooit wel eens dan Neo? We moeten wel in onze rollen blijven natuurlijk.

Ik gun jou componisten als Alberto Iglesias, Wojciech Kilar en Ennio Morricone goed te vinden, die vind ik ook goed. Maar gun mij om John Williams goed te vinden en kijkend naar het werk van de beste man, kan elke filmmuziekliefhebber niet ontkennen dat hij een grote inbreng heeft gehad in de filmwereld. Bijzonder ook dat ik Williams binnenkort ga ontmoeten, iets waar jij vast niet jaloers op bent, maar dat mag jij vinden.

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

Ik denk dat we het veel vaker over filmmuziek s eens zijn dan je denkt, maar daar simpelweg geen discussie over hebben gehad. Zou mij niks verbazen als we een (bijna) gelijke waardering hebben voor honderden scores. Maar gelukkig ook verschillend denken. Daarbij vind ik het op een discussiesite niet zo interessant om elkaar te gunnen om iemand goed te vinden. Evenmin om open deuren in te trappen.

Geen idee waar je op stuurt met die laatste zin... Ik zou wel gek zijn om het niet leuk te vinden als je iemand gaat ontmoeten waar je bewondering voor hebt.

John Milton

• 15223 berichten
  • 7991 stemmen

de eerste score die ik kocht van op CD was Braveheart van Horner, en daarmee begon feitelijk mijn liefde voor film scores. In de jaren daarna begon dat zelfplagiaat inderdaad snel op te vallen. Ik werd er vooralsnog geen hater door, maar het resulteerde absoluut in puntenaftrek. Misschien als ik er weer meer naar zou luisteren dat ik nog kritischer zou worden.

maar Thomas Newman herken ik doorgaans ook binnen een paar seconden en Zimmer & protegés hebben een aantal thema's vanaf The Rock tot Pirates of the Caribbean behoorlijk uitgemolken; Horner staat erom bekend, maar er zijn meerderen die zich er nu en dan schuldig aan maken, al is een herkenbare stijl niet hetzelfde als je eigen akkoorden/melodieën wat herbewerken, terwijl ze nog steeds behoorlijk herkenbaar zijn.

Ramon K

• 13586 berichten
  • 0 stemmen

Stan Bush!

Uit Transformers: The Movie (1986):

Uit Bloodsport (1988):

Uit Kickboxer (1989) en nu ook te horen in de finale van Guns Akimbo (2019) :

Ramon K

• 13586 berichten
  • 0 stemmen

Meer favoriete (cheesy) 80's filmmuziek:

Uit Streets of Fire (1984):

En uit de film Rad (1986):

Real Life - Send Me An Angel

Uit Rad (1986) en later ook gebruikt in de BMX-exploitation flick Turbo Kid (2015) :

Leland Palmer

• 23356 berichten
  • 4195 stemmen

Inhakend op je favoriete 80's (filmmuziek) Ramon K, deze is ook heerlijk.

kappeuter (crew)

• 59779 berichten
  • 4979 stemmen

https://stem-backend.npo.nl/storage/stemtool/75/spb58Sw4lez9h8Z2Gzer0clU1XIQd570.png

Stem voor de Filmmuziek Toplijst 2021 - NPO Radio 4

Stem nu op jouw favoriete klassieke filmmuziek voor de Filmmuziek Top 50. Staat je favoriete werk niet in de lijst? Voeg dan een vrije keuze toe. Je mag maximaal 20 stukken uit de keuzelijst kiezen en daarnaast nog 3 vrije keuze's toevoegen.

Stemmen kan nog t/m morgen 20:00 uur.

De Filmmuziek Top 50 hoor je op 5 maart van 12:00 tot 18:00 uur op NPO Radio 4.

neo (crew)

• 15353 berichten
  • 8514 stemmen

Hierbij de lijst van vorig jaar:

https://www.nporadio4.nl/images/files/Filmmuziek_Toplijst_2020_DEF.pdf

Saaier en veiliger kan het niet worden. Laat ik mij dan nog maar niet uitlaten over de curieuze details.

Ik kan op voorhand al raden dat als je je niet kan vinden in die oudere lijst, eigen nieuwe inbreng totaal geen kans heeft

kappeuter (crew)

• 59779 berichten
  • 4979 stemmen

De top 2000 van NPO radio 2 is ook niet echt heel vooruitstrevend en voor veel muziekliefhebbers niet zo interessant.

Dat is de macht van het getal.

Misschien hebben mensen met een wetenschappelijk opleidingsniveau een vrij mainstream smaak.

Er luisteren wekelijks gemiddeld 784.000 mensen naar NPO Radio 4. De doelgroep van de zender is hoger opgeleiden van 40 jaar en ouder. De gemiddelde Radio 4-luisteraar is hoogopgeleid, veelal heeft hij of zij een wetenschappelijk opleidingsniveau. Ook heeft deze doelgroep gemiddeld een hoog inkomen. De verdeling mannelijke en vrouwelijke luisteraars is nagenoeg gelijk (43% vrouw, 57% man).

bron: De Ster

Maar goed, als de redactie zulke voorspelbare titels voorselecteert dan krijg je dit al snel..

Flavio (moderator films)

• 2728 berichten
  • 3537 stemmen

Austin Powers: Goldmember, ik heb de film helaas nog niet gezien maar die staat natuurlijk wereldwijd bekend om het sublieme gebruik van Beethoven's 5e symphony. Snap ook wel dat dat ten koste gaat van bv A Clockwork Orange waar Beethoven's muziek een onbelangrijke bijrol vervult.

ghostman

• 5442 berichten
  • 2 stemmen

Stelvio Cipriani - Reazione a catena (1971) , solitudine di Simone . Lijkt heel erg op Morricone .

ghostman

• 5442 berichten
  • 2 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.