- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Beste acteurs
Beste acteurs
street-racer
-
- 81 berichten
- 13 stemmen
Vin diesel en Sylvester Stallone zijn mijn favoriete
Bert1
-
- 2196 berichten
- 0 stemmen
De beste actieve Hollywood-acteurs lijken mij: Leonardo DiCaprio en Philip Seymour Hoffman.
Roowland
-
- 167 berichten
- 392 stemmen
ik snap jullie egt niet, ik zie hier alleen maar hollywood acteurs.. alleen maar amerikanen.. egtr erg dat jullie je zo laten mee slepen (Doe ik ook wel een beetje hoor) door dat arrogante en geldgeile hollywood
P8rb
-
- 10773 berichten
- 1820 stemmen
ik zie bijna alleen maar amerikaanse acteurs.
Gizzmann
-
- 5617 berichten
- 2839 stemmen
Heb er weinig verstand van, maar dit is mijn favoriete acteurs lijst:
1.Jack Nicholson
2.Al Pacino
3.Jim Carrey
4.Leonardo DiCaprio
5.Edward Norton
Ken niet echt veel niet-Amerikaanse acteurs, deze vind ik allemaal vooral goed omdat ze me opvallen, iets wat acteerprestaties in het algemeen bij mij niet doen. Verder ben ik ook er gecharmeerd van Jack Black, prima acteur EN een favoriet, maar niet zo goed als deze vijf.
*San*
-
- 102 berichten
- 0 stemmen
1. Johnny Depp
2. Owen Wilson
3. Hugh Grant
4. Chad Michael Murray
5. Orlando Bloom
Koos
-
- 308 berichten
- 2255 stemmen
Damn , ik zit een tijdje na te denken maar dit is erg moeilijk!! Denk dat DiCaprio een groot acteur gaat worden als hij zijn rollen goed uit blijft zoeken
Ik kan eigenlijk geen top maken, maar hier enkele topprestaties:
Mannen:
- Harry Dean Stanton (Paris, Texas)
- Robert De Niro (The Deer Hunter)
- Jeff Bridges (The Big Lebowski)
- Robert Sean Leonard (Dead Poets Society)
- Jack Nicholson (Five Easy Pieces)
- Nicolas Cage (Leaving Las Vegas)
- Bill Murray (Lost in Translation)
Vrouwen:
- Holly Hunter (The Piano)
- Claudia Cardinale (Once Upon a Time in the West)
- Kate Winslett (Eternal Sunshine of the Spotless Mind)
- Scarlett Johansson ( Lost in Translation)
- Eva Green (The Dreamers)
Etc!!
Edd.
-
- 3 berichten
- 1 stemmen
1: al pacino.
2: johnny depp.
3: tom hanks.
4: adam sandler.
5: ice cube
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Juist! Chad michael Murray is een ware meester in nuance en verdient zeker een plaatsje in de lijst van beste acteurs! Hoepel toch op en neem er een Break-out bij.
Zelf wil ik geen top 5 maken, maar acteurs die standaard een goede prestatie voor mij neerzetten zijn de volgende (bij lange na niet volledig):
Micheal Caine
Christian Bale
Kevin Spacey (natuurlijk)
Tim Robbins (niet altijd maar heeft toch erg memorabele rollen)
Jamie Bell
Haley Osment
KaniffNL
-
- 53 berichten
- 0 stemmen
Pff blijft toch een moeilijk iets.. Tygo Gernandt is neerlands trots voor mij persoonlijk.. Daarnaast geef ik me toch over aan geweldenaar Edward Norton.. Verder Sly, de Niro, Anthony Hopkins en Matt Damon.. Idd geen vrouwen er zijn er niet veel die constant in mijn ogen een goeie prestatie neerzetten alhoewel Kate Beckinsale een aantal leuke films neerdropt..
Koos
-
- 308 berichten
- 2255 stemmen
Juist! Chad michael Murray is een ware meester in nuance en verdient zeker een plaatsje in de lijst van beste acteurs! Hoepel toch op en neem er een Break-out bij.
Jamie Bell
Haley Osment
Kweet niet hoor ... Maar om deze 2 nu al beste acteur te noemen ...
Idd geen vrouwen er zijn er niet veel die constant in mijn ogen een goeie prestatie neerzetten alhoewel Kate Beckinsale een aantal leuke films neerdropt..
Misschien Meryl Streep en Kate Winslett. Maar ik moet zeggen dat ik bij vrouwen lijsten ook nooit ver kom, niet dat ze slecht acteren, maar op een of andere manier blijft het me niet bij... Vaag eigenlijk!
Ronnievb
-
- 602 berichten
- 683 stemmen
Zelf wil ik geen top 5 maken, maar acteurs die standaard een goede prestatie voor mij neerzetten
Zoals ik zelf al aangeef, zijn dit acteurs die voor mij standaard een goede prestatie neerzetten. Bovendien, jij mag mij een slechte rol van een van beiden noemen, ik kan er zo geen bedenken. Dat mijn lijstje niet direct de Robert Duvalls of Marlon Brando's bevat betekent niet dat ik er niet over heb nagedacht, ik selecteer ze in ieder geval niet omdat ze toevallig een knap koppie hebben.
Razorcut
-
- 164 berichten
- 496 stemmen
En dan nu de definitieve lijst:
1) Jack Nicholson
2) Humphrey Bogart
3) Al Pacino
4)Cary Grant
5)Toshiro Mifune
6)Clint Eastwood
7)William Holden
8 James Stewart
9)Jack Lemmon
10)James Cagney ( Whadda ya say ?)
En verder nog Takashi Shimura, Brad Pitt, Matt Damon, Leonardo Di Caprio, Tom Hanks, Harrison Ford, Gene Hackman, Robert De Niro, Jean Gabin, Lino Ventura, Alain Delon, Pete Postlewhaite, David Jason, Ewan McGregor, John Hurt, Robert Duvall, Jeff Bridges, Kevin Spacey, Morgan Freeman, Christian Bale, Martin Sheen, Gary Oldman, Edward G Robinson, Harvey Keitel, Sean Penn, Marlon Brando, Charles Laughton, Paul Newman, Robert Redford, John C Reilly, Jon Voight, Sterling Hayden, Joseph Cotton, Orson Welles, Min-sik Choi, Alec Guiness, Anthony Quin, Peter Sellers, Tim Robbins, James Mason, Peter Lorre, Walter Huston, Otto Wernicke, Jake Gyllenhaal, Sean Connery, Ed Harris, Yves Montand, Bob Hoskins James Dean, Kirk Douglas, Sidney Poitier, Max Von Sydow, Gunnar Bjornstrand, Johny Depp, Ian McKellen,Ron Perlman, Gerard Depardieu, Daniel Auteuil, Ernest Borgnine, Benoit Poelvoorde, en om af te sluiten zeker ook Jan Decleir
Diegene die dit hier weet te weerleggen, zal over goede papieren moeten beschikken (alhoewel ik toegeef dat er een groot overwicht aan Amerikaanse acteur tussenzit, maar tja..you know...I mean...
janssen16
-
- 139 berichten
- 676 stemmen
Ik denk dat mijn favoriete acteur toch wel Mel Gibson is.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
mijn lijst
doug bradley
Al pacino
Robert De Niro
Joe Pesci
Jack nicholson
Armant Assante
Arnold Schwarzenegger
Sigourny weaver
Robert Englund
steven seagal
Tom Cruise
tony jaa
Martinator
-
- 172 berichten
- 0 stemmen
En dan nu de definitieve lijst:
1) Jack Nicholson
2) Humphrey Bogart
3) Al Pacino
4)Cary Grant
5)Toshiro Mifune
6)Clint Eastwood
7)William Holden
8 James Stewart
9)Jack Lemmon
10)James Cagney ( Whadda ya say ?)
En verder nog Takashi Shimura, Brad Pitt, Matt Damon, Leonardo Di Caprio, Tom Hanks, Harrison Ford, Gene Hackman, Robert De Niro, Jean Gabin, Lino Ventura, Alain Delon, Pete Postlewhaite, David Jason, Ewan McGregor, John Hurt, Robert Duvall, Jeff Bridges, Kevin Spacey, Morgan Freeman, Christian Bale, Martin Sheen, Gary Oldman, Edward G Robinson, Harvey Keitel, Sean Penn, Marlon Brando, Charles Laughton, Paul Newman, Robert Redford, John C Reilly, Jon Voight, Sterling Hayden, Joseph Cotton, Orson Welles, Min-sik Choi, Alec Guiness, Anthony Quin, Peter Sellers, Tim Robbins, James Mason, Peter Lorre, Walter Huston, Otto Wernicke, Jake Gyllenhaal, Sean Connery, Ed Harris, Yves Montand, Bob Hoskins James Dean, Kirk Douglas, Sidney Poitier, Max Von Sydow, Gunnar Bjornstrand, Johny Depp, Ian McKellen,Ron Perlman, Gerard Depardieu, Daniel Auteuil, Ernest Borgnine, Benoit Poelvoorde, en om af te sluiten zeker ook Jan Decleir
Diegene die dit hier weet te weerleggen, zal over goede papieren moeten beschikken (alhoewel ik toegeef dat er een groot overwicht aan Amerikaanse acteur tussenzit, maar tja..you know...I mean...
heb je nog 1 gemist??? 
BenicioDelToro
-
- 4178 berichten
- 1391 stemmen
heb je nog 1 gemist??? 
Ik mis Benicio in die lijst... 
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
1. Jack Nicolson
2. Ewan Mcgregor
3. Nicolas Cage
4. Robert Carlyle
5. Tom Hanks
6. Joaquin Phoenix
7. Morgan Freeman
8. George Clooney
9. Humphrey Bogart
10. Kevin Costner
11. Robin Williams
12. Mel Gibson
13. Charlton Heston
14. Gene Hackman
15. Sean Connery
16. Kevin Cosner
17. Harrison Ford
18. Clint Eastwood
19. Elvis Presley (vooral King Creol)
20. Harvey Keitel
21. Jonnhy Depp (Ik moet er toch maar aan geloven
)
Fikret8
-
- 6170 berichten
- 4233 stemmen
1. Russell Crowe
2. Sean Penn
3. George Clooney
Glorious Me
-
- 118 berichten
- 1303 stemmen
Ik mis Benicio in die lijst... 
En Philip Seymour Hoffman...
Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
Hmm leuk topic. 
Mijn favorieten in willekeurige volgorde...
Geoffrey Rush
Ralph Fiennes
Joseph Fiennes
Juliette Binoche
Audrey Tautou
Gérard Depardieu
Robin Williams
Morgan Freeman
Judi Dench
Colin Firth
Ian McKellen
Sean Connery
Brad Pitt en Leonardo DiCaprio zijn twijfelgevallen... van DiCaprio vind ik vooral zijn vroegere films goed.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Brad Pitt en Leonardo DiCaprio zijn twijfelgevallen... van DiCaprio vind ik vooral zijn vroegere films goed.
Leviwosc
-
- 883 berichten
- 335 stemmen
Ik denk dat je ergens wel gelijk hebt. Ik vind Pitt in sommige films ook heel erg sterk. En zoals je zegt, Troy kunnen we beter vergeten...
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Hmm leuk topic. 
Mijn favorieten in willekeurige volgorde...
Geoffrey Rush
Ralph Fiennes
Joseph Fiennes
Juliette Binoche
Audrey Tautou
Gérard Depardieu
..............................
.............................
Judi Dench
Colin Firth
Ian McKellen
.............................
Afgezien van het feit dat Judi Dench een actrice is
; ben ik het volledig met je eens!
W.M.J.M
-
- 4041 berichten
- 2902 stemmen
1. Robert de Niro
2. Johnny Depp
3. Al Pachino
4. Christian Bale
5. Marlon Brando
DrJ
-
- 80 berichten
- 152 stemmen
Brad Pitt
Nicolas Cage
Edward Norton
Bruce Willis
Robert de Niro
Jason Statham
russell
-
- 158 berichten
- 135 stemmen
De stoere Russell Crowe
De rokkenjager Jack Nickelson
Het alleszeggende gezicht van Anthony Hopkins
En de mooie Keanu reaves
Crowe, Nickelson en Hopkins hebben een zeer sterke persoonlijkheid die vaststaat als een blok in een film, heerlijk om naar te kijken.
Keanu vind ik een zeer mysterieus persoon en ze geven hem vaak films die hem op het lijf zijn geschreven. Hij komt zeer overtuigend over.
Van de dames vind ik Kate Hudson (skeleton Key), Connie Nielson (gladiator) en Nicole Kidman erg realistisch overkomen, ze boeien me door en door in hun films.
En zo zijn er nog veel meer goede acteurs natuurlijk.