- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
Goede films waar alleen jij op gestemd hebt
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Waarom denk je dat 606 en misschien is het wel samengevoegd.
(Het nadeel van dit topic kan zijn dat het pindakazen in de hand werkt. Sinds enige tijd is films downloaden verboden en niet meer gedoogd. Dan zou je alleen films kunnen vermelden die op dvd/Blu-ray (VHS misschien nog) zijn verschenen of nu nog met regelmaat op Netflix of één of andere zender te zien zijn)
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Dit topic is volgens mij een tijd geleden van titel veranderd (het woord "goede" is (terecht) toegevoegd).
Dit is de topic die je zoekt, alleen de titel is veranderd. Je lijsten staan hier gewoon tussen, zoals deze.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Dit is de topic die je zoekt, alleen de titel is veranderd. Je lijsten staan hier gewoon tussen, zoals deze.
Dk2008
-
- 11166 berichten
- 788 stemmen
Die lijsten had ik al gezien. Je kan rechtsboven bij elk topic je naam intypen om je berichten terug te vinden.
Duitse films (waaronder die sprookjesfilms die jij noemt) zijn hier niet zo gewild, behalve dan die bekendere Das Boot, etc.
606
-
- 23876 berichten
- 12263 stemmen
Ja klopt, daar had ik nog niet over nagedacht.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Kun je nog steeds plaatsen hoor 606, mits de nadruk wel op de goede films ligt. Bij mij zijn dat films met 3,5* of hoger.
Bijna een jaar geleden stond de teller op 19 films waar ik alleen op gestemd had, inmiddels zijn het 29 geworden, waarvan acht 3,5* of hoger scoren.
Alle goede films waar ik alleen op gestemd heb zijn vermoed ik niet te pindakazen, danwel niet ondertiteld, vandaar waarschijnlijk dat nog steeds daar alleen mijn stem op staat, en dat zal dus ook wel lang zo blijven denk ik.
First Comes Courrage (1943) - 4,0*
WO2-film over de bezetting van Noorwegen. Schijnt de eerste film te zijn waar een vrouw een heldenrol speelt. Is ook geregisseerd door een vrouw. Gezien in het filmmuseum.
Diamond Flash (2011) - 3,5*
Debuutfilm van Carlos Vermut, bekend van Magical Girl (2014). Een bijzondere film waar hij de financiering zelf moest regelen en via internet (niet ondertiteld) in premiere ging.
Huella de Luz - A Sight of Light (1943) - 3,5*
Spaanse film uit de tijd van de dictatuur dat nogal bijzonder is aangezien het de destijds typische man-vrouwpatronen omdraait, door een arme man te tonen waar een rijke vrouw op verliefd wordt. Een soort van omgedraaide assepoester dus. Gezien op de Spaanse TV.
Invasor - Invader (2012) - 3,5*
Spaanse oorlogsfilm die zich in Irak afspeelt, gezien in een Spaanse bios.
Ismael (2013) - 3,5*
Spaans drama over familierelaties, gezien in een Spaanse bios.
La Maison de Nina (2005) - 3,5*
Film over de Franse opvanghuizen voor joodse (wees)kinderen die direct na de oorlog (uit schuldgevoel?) door de Fransen uit de grond gestampt werden. Gezien op een Franse niet ondertitelde DVD.
Valentina (1982) 3,5*
Spaanse coming of age-film die zich 100 jaar geleden afspeelt. Gezien op de Spaanse TV. Ook het vervolg 1919 (1983) heeft alleen mijn stem (3*).
Valparaíso mi Amor (1969) -3,5*
Neorealistische Chileense film, destijds vertoond in o.a. Cannes en Berlijn. Gezien via internet zonder ondertitels.
Verder ook met alleen mijn stem (3*) maar zeker wel een vermelding waard:
Celos - Jealousy (1999). Dramafilm van Vicente Aranda met Luis Tosar in een belangrijke bijrol.
Madrid 11M (2004). Docu over de aanslagen van Al-Qaeda in Madrid in 2004.
Nada (1947). Film van Edgar Neville.
The Wise Kids (2011). Amerikaanse coming of age en coming out binnen een religieuze gemeenschap.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Une Simple Histoire (1959) 3,5*
Zojuist toegevoegd. Grappig dat van Marcel Hanoun nu alleen zijn eerste en zijn laatste film op MM staan en dat daar maarliefst 50 jaar tussen zit.
Ondertussen staat de teller op 163 film waar alleen ik op gestemd heb.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Nog maar weer eens een Griek toegevoegd. Als ik ooit ga emigreren, zal ik Griekenland overwegen. 
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
En nog een Griek...
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Goed bezig!
En er ontbreekt nog zoveel...
Misschien dat je ook tzt hier
Film >> Genres en landen >> De Griekse film
een paar woorden kan schrijven over waar voor jou het bijzondere van Griekse cinema zit
...met wellicht een paar namen/stromingen e.d. om op te letten
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
eindelijk iets van Cordeiro en Reis op MM!
dank!
Hun films staan al een tijdje hoog op mijn wensenlijst
Er was een paar jaar terug ook op verschillende plekken in de wereld een retrospectief
(en nu ik net weer even google, zie ik binnenkort ook een kans in België CINEMATEK - Programma - Trás-os-Montes ). Er zijn dus goede/gerestaureerde prints in omloop, maar voor zover ik weet geen behoorlijke releases die je thuis kan bekijken....
hoe was jouw versie/screening?
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
hoe was jouw versie/screening?
Zo heb ik hem gekeken:
http://i.imgur.com/ZP0Hsva.png
http://i.imgur.com/W5XwAOv.png
http://i.imgur.com/PV9j2FF.png
Niet zo best dus. Ik heb hem twee keer gekeken. Eén keer in slow-motion om timestamps voor ondertiteling te maken en daarna nog eens nadat iemand de vertaling had ingevuld.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Fu Rong Zhen (1986) 3,5*
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
ai... Beter dan dat kan ik het ook niet vinden inderdaad 
Met zulke invloedrijke filmmakers en films die veel op de beelden/sfeer rustten (volgens mij), wacht ik dan voorlopig nog wel even op een screening of een goede release....
Net als met de films van Kelemen (die je op VHS kwaliteit zou moeten/kunnen bekijken als je je geduld niet kan bedwingen) ben ik wel héél nieuwsgierig, maar juist daardoor wil ik die films ook wel echt in een behoorlijk kijkbare kwaliteit zien...
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Die hoop ik binnenkort van Beavis te lenen! 
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Die hoop ik binnenkort van Beavis te lenen!
Haha, ik wilde nèt neerzetten: 'dat lijkt me wel wat voor Verhoeven!'
Dievegge
-
- 3166 berichten
- 8185 stemmen
Kvinna utan Ansikte (vrouw zonder gezicht)
Mijn interesse was gewekt door de naam Ingmar Bergman op de DVD-doos. Hij heeft alleen het script geschreven, de regie is van Gustaf Molander. Ik verwachtte een trage film met goede dialogen, maar hij was goed over de hele lijn, ook visueel en qua tempo. Zie mijn mening.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Dit is best een mijlpaal om de eerste stemmer te zijn.
Met sommige films is de eindeloze zoektocht ernaar en het eindelijk vinden ervan spannender dan de film zelf en dat is hier zeker het geval. Het is een typische Feuillade-serie en biedt precies wat je kunt verwachten, als je Les Vampires, Judez en Tih Minh al hebt gezien. Het verveelt geen moment, maar ik sla er ook niet steil van achterover. Het zit degelijk in elkaar met een goed geconstrueerd misdaad-verhaal. Mijn probleem met Feuillade is echter dat hij voor het vertellen van het verhaal te veel afhankelijk is van de tekst-schermpjes. Te vaak kijk je gewoon naar pratende mensen, een auto die aan komt rijden etc... waarbij visueel niet veel verteld wordt. De uitzonderingen zijn er te weinig om tot een echt goede film te leiden. Toch nog wel genoeg de moeite waard om hier te posten. 3,5*
Als je de andere series nog niet hebt gezien, kun je daar beter eerst mee beginnen, voordat je je aan deze waagt.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Goede omschrijving van Feuillade joachimt
Snap op zich wel waarom dit soort serials heel populair waren destijds, maar er werd ook toen al betere cinema gemaakt. De invloed van pulp op meer high-bow art (bij Feuillade denk ik aan de Surrealisten) was belangrijk te noemen, maar waarom moeten deze serials nu nog steeds in een film-canon worden opgenomen? Heb Les Vampires, Fantomas en Judex gezien, maar weet niet of ik snel nog dieper zou willen graven... kost zoveel tijd ook 
en btw:
de teller stond op 368 bij mijn laatste update in maart, nu 386! 
de tips
Experimenteel met de nadruk op de editing die de film bijna als muziek 'gecomponeerd' maakt. Ben recent in het werk van Hanoun gedoken en dat is daar zeker aan verwant. Kristl is alleen wat absurder.
De sterren wel afgerond naar boven, maar bijzonder genoeg om te noemen. Verwant aan Parajanov, wat kaler wel. Roept vooral een gevoel/stemming op en laat narratie weer lekker los
had ik al iets bij geschreven
schreef ik dit over op het ICM forum:
The photography is indeed sometimes reminding of Japanese independent work (but, also indeed, not that extreme... next to Noisy Requiem I'd say the 80's movies from Masashi Yamamoto and maybe also the works of Kazuo Kuroki) but conent-wise it also reminded me of UK (experimental) cinema from the 80's and 90's... a high-rise, industrial landscape, poverty, weird alchohol addicted personas... and the bleakness that comes with the subjectmatter. Needles to say it had my attention, yet was not entirely gripped by it, until the very end where finally a point is made that makes the movie rise above all the things (some might even call them clichés or caricatures) it reminded me of. Good recommendation! did not love it that much immediately, but this is one of those 'growers'
4/5 and 7,5/10... maybe 8
zeer to the point. Ook cool gebruik van expressionistische en experimentele technieken. onverwacht en heel modern voor Oost-Duitsland
McSavah
-
- 9960 berichten
- 5268 stemmen
Poeh, allemaal fijne omschrijvingen! Had er pas twee van genoteerd, en die krijgen nu nog wat meer prioriteit.
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Goede omschrijving van Feuillade joachimt
Snap op zich wel waarom dit soort serials heel populair waren destijds, maar er werd ook toen al betere cinema gemaakt. De invloed van pulp op meer high-bow art (bij Feuillade denk ik aan de Surrealisten) was belangrijk te noemen, maar waarom moeten deze serials nu nog steeds in een film-canon worden opgenomen? Heb Les Vampires, Fantomas en Judex gezien, maar weet niet of ik snel nog dieper zou willen graven... kost zoveel tijd ook
Oh ja, Fantomas vergeten te noemen. Heb ik natuurlijk ook gezien. Ik geloof dat ik nu alle lange Feuillade-series heb gezien. Of zijn er nog meer dan die vijf?
joachimt (crew films)
-
- 3795 berichten
- 9718 stemmen
Teller staat momenteel op 154 films waar ik de enige stem ben.
Al 8 maanden geleden dat ik naar deze statistiek keek.....
Teller staat nu op 182. Zojuist op Naissance d'un Golem (1991) van Amos Gitai gestemd. Niet de moeite waard, maar ook niet zo slecht als de IMDb-rating doet vermoeden.
Ik moet weer eens tijd maken om films toe te voegen aan MM.......
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ook maar weer eens een update:
Inmiddels 157 films met mij als enige stemmer.
In de categorie dikke voldoendes:
At' Zije Republika (1965) 4.5*
Nikdo Se Nebude Smát (1966) 4*
Ôkami (1955) 4*
Romance pro Kridlovku (1967) 4*
Zal later ook de 3,5*'en nog even doornemen.
Onderhond
-
- 87585 berichten
- 12833 stemmen
De teller staat op 316 eenzame stemmen. China is ondertussen het 4de grootste filmland (cijfers uit 2014) maar in het Westen nog steeds onontgonnen zo blijkt. Nochthans doen ze daar heel hard hun best om gezien te worden. Zoals steeds de selectie 4* films:
01. 4.0* - 1980 Nian Dai De Ai Qing (2015)
02. 4.0* - Ai Shang Que Jiao Zu (2015)
03. 4.0* - Chang Jiang Tu (2016)
04. 4.0* - Da Tang Xuan Zang (2016)
05. 4.0* - HK: Hentai Kamen - Abnormal Crisis (2016)
06. 4.0* - Home: Itoshi no Zashiki Warashi (2012)
07. 4.0* - Huang Xin Jia Ni (2001)
08. 4.0* - Jieguo (2006)
09. 4.0* - Kiyosu Kaigi (2013)
10. 4.0* - Saihate Nite (2014)
11. 4.0* - Seiji: Riku no Sakana (2011)
12. 4.0* - Peony Pavillion
13. 4.0* - Yu Gou (2010)
Malick
-
- 9142 berichten
- 640 stemmen
Update na ruim anderhalf jaar. Ondertussen zijn drie van de vier tips door verschillende gebruikers gezien dus dan blijft alleen deze over:
- Natural History (James Benning)
Waar zijn McSavah en Beavis?
Sta nu overigens op ruim zestig titels met de volgende pareltjes:
- Dawson City: Frozen Time (Bill Morrison)
- 5. Október (Martin Kollár)
- Koca Dünya / Big Big World (Reha Erdem)
- Laavor et Hakir / Through the Wall (Rama Burshtein)
- Maestà (Andy Guérif)
- La Soledad (Jorge Thielen Armand)
- Tabl / Drum (Keywan Karimi)
- Liberami ( Federica Di Giacomo)
- Una Hermana (Sofía Brockenshire en Verena Kuri)
Allemaal titels die ik op filmfestivals heb gezien. Een aantal kunnen jullie binnenkort bewonderen op het IFFR, Imagine en zelfs in de filmhuizen. En de Latijns-Amerikaanse films hopelijk op het LAFF in het najaar.