• 15.774 nieuwsartikelen
  • 178.104 films
  • 12.217 series
  • 33.988 seizoenen
  • 647.155 acteurs
  • 199.031 gebruikers
  • 9.373.254 stemmen

De top 100 van... (top 150 van live action jeugdfilms/Baggerman)

zoeken in:

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

De laatste twee blokken bevatten zo op het oog wel de mooiste, meest bij mij passende dingen. Daarnaast onthou ik Jiang Wen en moet ik de banden met Johnnie To aanhalen (ik had al wel de juiste titels op mijn wensenlijst) en werk maken van Pang Nog-wat.

Grappig wel dat in een door Hong Kong gedomineerde lijst Taiwan met de plekken 1, 2 en 3 gaat lopen (en 5/10). Die YesAsia links komen misschien wel van pas, een DVD volstaat dan ook wel weer wellicht. edit: eBay blijkt toch voordeliger dan YesAsia - dus...

Mooi werk, ik heb niet precies bijgehouden hoeveel ik er heb gezien, maar ik kom denk ik ergens tussen 30 en 40 uit. Misschien had je het al ergens gememoreerd, maar alleen de nummer 1 krijgt de volle 5.0* van je. Toch wel opvallend.

Observator

• 18281 berichten
  • 3579 stemmen

7/10. Mooi laatste blok. Soul ligt klaar. Baober in Love staat al wel een paar jaar op de radar, maar nooit de stap gezet hem te gaan bekijken. En dat geldt wel voor meer films in de totaallijst.

5,0* - Blowfish

4,0* - Beautiful Crazy, Starry Starry Night en Honey PuPu

3,5* - Pk.com.cn, Sparrow en Lee's Adventure

Later vandaag even de eindbalans opmaken.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Mochizuki Rokuro schreef:

Misschien had je het al ergens gememoreerd, maar alleen de nummer 1 krijgt de volle 5.0* van je. Toch wel opvallend.

Dat komt omdat, hoe je het ook draait of keert, Hong Kong toch nog steeds koning is in het wat commerciëlere werk. Vaak gestileerd, zodat ik er wel (erg) van kan genieten, maar daarmee oogst je bij mij geen 5*. Taiwan 1, 2 en 3 komt vooral door die korte periode rond 2011, al denk ik dat het zwaartepunt van Taiwan in het algemeen sowieso wel in de hogere regionen ligt. Komt toch door de link met de Japanse cinema denk ik. En modern China is dan vaak dat tikkeltje té gelikt of té klassiek voor 5*.

't is wel zo dat 2-7 bij de eerste 15 films in m'n 4.5* lijst staan, dat maakt het toch weer iets minder extreem. Maar er is nog steeds geen enkel land dat kan tippen aan Japan wat mij betreft, maar die lijst was al weggekaapt

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Dan doe jij volgend jaar een keer Japan - zo hard zal het niet lopen.

Ik zit zelf te denken wat ik (ooit) nog zou kunnen doen, je kunt eindeloos dingen bedenken - maar 't moet wel een beetje hout snijden.

tovenaar

• 6723 berichten
  • 0 stemmen

Thanks Onderhond! In totaal 32 gezien. Met een gemiddelde van 3,76 mag ik wel concluderen dat er nog genoeg in de lijst staat dat op mijn watchlist moet. De 6 toppers (4,5) zijn voor mij Isabelle, ITMFL, Good Bye Dragon Inn, Sparrow, 2046 en Millennium Mambo. Veel viertjes daarna die het gemiddelde aardig hoog houden. De twee die echt een onvoldoende scoren waren Ab-Normal Beauty en Taking of Tiger Mountain. Van Soul en Lee's Adventure nog niet echt gehoord, dus die maar eens in de bovenste regionen van de watchlist laten plaatsvatten.

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4693 stemmen

10-01: 8/10.

4.5* - Xiao Shi Da Kan [Honey PuPu]

4.5* - Hetun [Blowfish]

4.5* - Yi Dai Zong Shi [The Grandmaster]

4.0* - Xing Kong [Starry Starry Night]

4.0* - Lian Ai Zhong De Bao Bei [Baober in Love]

4.0* - Luan Qing Chun [Beautiful Crazy]

4.0* - Pk.com.cn

3.5* - Man Jeuk [Sparrow]

Laatste 10 dus duidelijk het sterkste blokje. Soul ligt klaar. Lee's Adventure heb ik tot nu toe nog nergens gevonden (ook niet te pindakazen?).

Totaal gezien: 74/200 (37%).

Heel leuke lijst met een erg mooie presentatie. Zal hier vaak nog eens terug komen neuzen voor tips. Grootste hiaat waren volgens mij de (begin) jaren 90 films. Zal die toch ook eens een kans geven.

beavis

• 6627 berichten
  • 14794 stemmen

Het zit er alweer op! Dank voor wederom een boeiend topic!

Hopelijk houden we dit nog even in stand... er zijn nog voldoende landen, genres en/of periodes met hun eigen voorvechters hier op MM dacht ik.

De laatste ronde kom ik op 4/10. Nummer 1 ook al gezien... herinner me dat ik je die film destijds nog heb kunnen tippen al stond ie natuurlijk ook gelijk op je radar toen die film verscheen, maar daar was ik er een keer vroeg bij voor de verandering. Jij gelukkig ook, zodat ik em niet zelf hoefde toe te voegen

De hoogst genoteerde To lijkt me juist degene die bij de meeste mensen ook het best in de smaak valt. Een fijne kleine gestileerde film die voor mijn gevoel daardoor heel toegankelijk is. Zeker een goed beginpunt.

In totaal kom ik op 65/200 is ongeveer 1 op 3. De grootste tips zijn voor mij de films die ik ook uit de MMtop1000 al had opgepikt, Door het iets bredere draagvlak durf ik daar wel iets van te verwachtten. Maar het was ook zeker goed de lagere regionen van je favorieten eens goed te bestuderen, want ik kwam toch ook wat titels en namen tegen die me nog niet eerder waren opgevallen. En hoewel het misschien niet altijd evident is, ligt deze cinema mij toch ook wel!

Ik denk niet dat het zin heeft om net als bij MR met een tip-lijstje terug te komen, want ik ben je smaak niet beter gaan begrijpen moet ik zeggen. Maar ik heb wel nog een persoonlijke top10 voor de regio in de aanbieding:

5 - Fa Yeung Nin Wa (2000) in the mood for love

5 - Bu San (2003) Good Bye, Dragon Inn

5 - Yi Dai Zong Shi (2013) The Grandmaster

5 - Wo Hu Cang Long (2000) Crouching Tiger, Hidden Dragon

5 - Tian Bian Yi Duo Yun (2005) The Wayward Cloud

4,5 - Ai Qing Wan Sui (1994) Vive l'Amour

4,5 - Ming Jian (1980) the sword

4,5 - Sanxia Haoren (2006) Still Life

4,5 - Tian Can Bian (1983) the bastard swordsman

4,5 - Hai Tan De Yi Tian (1983) That Day, on the Beach

Straka

• 206 berichten
  • 564 stemmen

Het was leuk om deze lijst te volgen. Het aspect dat het een persoonlijke lijst is van iemand met een smaak die flink van van mijn smaak verschilt, is juist de grote charme. Uiteraard mis ik dan wel oudere titels en is er een overdaad aan die middelmatige To

De nummer 1 heb ik altijd bewust links laten liggen aangezien ik op basis van Candy Rain van dezelfde regisseur het vermoeden heb dat deze niets voor mij gaat zijn. Gelukkig ook vele titels gezien die hier zeer verdiende aandacht krijgen. Mijn eindscore staat op 52/100, niet slecht aangezien ik de laatste jaren de Chinese films wat minder heb bijgehouden.

Een persoonlijke top 10 wil ik dan ook nog wel toevoegen:

1. Fa yeung nin wa (In the Mood for Love)(Kar Wai Wong, 2000)

2. 2046 (Kar Wai Wong, 2004)

3. Suzhou He (Ye Lou, 2000)

4. Dung Che Sai Duk (Ashes of Time) (Kar Wai Wong, 1994)

5. Xia Nu (A Touch of Zen) (King Hu, 1969)

6. Da hong deng long gao gao gua (Raise the Red Lantern) (Yimou Zhang, 1991)

7. Guizi Lai Le (Devils on the Doorstep) (Wen Jiang, 2000)

8. Malu Tianshi (Street Angel) (Mu-Jih Yuan, 1937)

9. Yuen Ling-yuk (Center Stage) (Stanley Kwan, 1992)

10. Gu ling jie shao nian sha ren shi jian (A Brighter Summer Day) (Edward Yang, 1991)

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Dan doe jij volgend jaar een keer Japan

Ik ga nu 5 jaar op retraite

Finisterra schreef:

Laatste 10 dus duidelijk het sterkste blokje. Soul ligt klaar. Lee's Adventure heb ik tot nu toe nog nergens gevonden (ook niet te pindakazen?).

Lee's Adventure DVD

Ik heb de DVD daarvandaan. Thaise uitgave, waardoor ik niet 100% zeker ben of hij wel legit is.

Baggerman

• 10839 berichten
  • 8280 stemmen

Niemand durft Onderhond tips te geven??? Schijterds!

Met een onthutsende 51/200 gezien durf ik het ook bijna niet, maar een tip is maar een tip en die hoeft niet te worden opgevolgd. Slechts twee films die ik best aardig vond en die Onderhond nog niet heeft gezien:

Fu Zi (After This Our Exile) 2006

Mo Li Hua Kai (Jasmine Flower) 2004

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Fu Zi ligt al eventjes te wachten, maar 150 minuten is best taai om in te passen de laatste tijd. Jasmine Flower ken ik wel maar op de één of andere manier is die me steeds ontglipt. Zal ik wel eens opzoeken

beavis schreef:

herinner me dat ik je die film destijds nog heb kunnen tippen al stond ie natuurlijk ook gelijk op je radar toen die film verscheen, maar daar was ik er een keer vroeg bij voor de verandering. Jij gelukkig ook, zodat ik em niet zelf hoefde toe te voegen

Heb het nog even nagekeken, kreeg je PM 2 uur nadat ik de film had toegevoegd op MM. Dus meer een schampschot, maar wél een goeie natuurlijk

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3566 stemmen

Baggerman schreef:

Niemand durft Onderhond tips te geven???

Kong Bu Fen Zi (1986)

Lijkt me (wat Yang betreft) het meest aan te sluiten bij de smaak van Onderhond..... al blijft dat toch altijd een beetje koffiedik kijken

Black Math

• 5430 berichten
  • 1753 stemmen

Uit de laatste reeks 6/10 gezien, met als absoluut hoogtepunt voor mij The Grandmaster. Visueel schitterend, de vechtstijl is meer ballet dan Wing Chun, maar het is geweldig om te zien, en tegelijkertijd zo typisch Wong met een verhaal dat draait om liefde en nostalgie. Verbazingwekkend dat dat op zo'n manier samen kan vallen met martial arts. Voor mij absoluut Wongs beste, die ontzettend dicht tegen 5* aanzit, maar waar ik van weerhouden werd om wat Onderhond ook volgens mij ook ongeveer al zei: het voelt aan alsof het niet helemaal af is. Alsof er nog een director's cut moet komen met meer materiaal waarbij het net wat beter op z'n plek valt. Wong schijnt er zelf alleen erg tevreden over te zijn in de interviews.

Verder was Sparrow echt geweldig, prachtig gestileerd, en heerlijk luchtig, en dat laatste mis ik een beetje in To's andere films. Honey PuPu was visueel mooi, maar ik deel het enthousiasme over de inhoud niet, het kwam niet heel erg coherent op me over. Ik begrijp dat de mensen die hier enthousiast over zijn veelal geboren zijn in een tijdperk waar niet iedereen een PC thuis had, laat staan internet, en naar de kloof met de generatie die nu opgroeit verwijzen. Ik ben ook geboren in dat internetloze tijdperk, en toch raakt het me niet. Over een paar jaar wellicht bij een herziening.

Uiteindelijk 44/200 gezien. Genoeg voorbij zien komen wat er meer dan interessant uit ziet. Een enkeling stond nog niet op de radar, degene die ik al wel op de kijklijst had zijn zeker door dit topic een flink stuk hoger op de lijst komen te staan. Bedankt voor je moeite!

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Uiteindelijk 21 van gezien. 2x 4.5* (Rigor Mortis en Dream Home) en de resterende 19 titels op 4* of 3.5*. Geen enkele titel scoorde lager..

26 films van de lijst op DVD liggen (waarvan 18 ongezien).

De hang naar drama/romantiek kan ik niet veel mee, maar het schaarse aantal horrortitels heb ik er meteen tussenuit gehaald en hoog op de to-watch lijst gezet, in combinatie met een hele boel actie. Ik mis verder niet veel in de lijst. In mijn lijstje zou veel meer van Jackie Chan staan (en Bruce Lee), evenals een paar van mijn favorieten zoals Lik Wong (1991) en Yi Boh Lai Beng Duk (1996) . Maar verder weer met veel interesse gevolgd, hopelijk kan ik er de komende tijd een paar afvinken

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Vanwege vakantie weinig kunnen volgen helaas, maar ik zie wel titels die ik wel een keertje wil zien, China is voor mij nog steeds een grote onbekende.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ik heb ook wel wat tips, maar sommige kent-ie toch al (maar haalden de lijst niet), dus ik ben nog even aan het grasduinen. Tussen mijn hoge stemmen zoeken heeft geen zin, dus ik zoek een beetje tussen de 1.5* wordt vervolgd

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Uit OH's Top 10 zag ik Sparrow (3,5*) en The Grandmaster (4,0*) en dat brengt het totaal voor mij op 80/200 geziene films en als ik daar via de tips een keer 100/200 van kan maken dan ben ik al erg tevreden. Ik ben niet iemand die graag reclame maakt, maar voor de mensen die moderne Hong Kong cinema willen zien zonder daarvoor 'blind' dure dvd's aan te moeten schaffen is netflix (internationaal dan) een welkome oplossing; daar kun je regelmatig moderne HK films op vinden.

Het was een interessante lijst Onderhond. Dank daarvoor!

Toch even klagen: waarom geen Sammo Hung????

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Badalamenti schreef:

(quote)

Kong Bu Fen Zi (1986)

Lijkt me (wat Yang betreft) het meest aan te sluiten bij de smaak van Onderhond..... al blijft dat toch altijd een beetje koffiedik kijken

Heeft mijn Top 500 zelfs gehaald. Haalde niet de MM Top 1000, toch?

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Ramon K schreef:

Toch even klagen: waarom geen Sammo Hung????

Als regisseur vind ik hem meestal niet super. Vermakelijk, dat wel, maar niet meer dan dat. Hem 3 films van hem op 3.5* staan: Blade of Fury, The Moon Warriors en Once Upon a Time in China and America.

Moet van z'n films op MM enkel nog Tower of Death zien, onbegrijpelijk hoe lastig die film te vinden is. Ook met Corey Yuen in de regiestoel en Bruce Lee voor de camera. Je zou toch verwachten dat die film wat meer bekendheid zou genieten.

En ik heb Sammo Hung al in de still van SPL gestoken, maar dat kon jij dan weer niet zo appreciëren geloof ik

Ramon K

• 13575 berichten
  • 0 stemmen

Als regisseur vind ik hem meestal niet super. Vermakelijk, dat wel, maar niet meer dan dat. Hem 3 films van hem op 3.5* staan: Blade of Fury, The Moon Warriors en Once Upon a Time in China and America.

Ik heb zelf 5 of 6 films van hem op 4,0* staan en dat zijn niet de 3 films die jij noemt.

Maar het is me duidelijk.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Net als gisteren weer de helft gezien, 5/10.

4.0* - Honey PuPu | Starry Starry Night | Sparrow

3.5* - Blowfish | Soul

The Grandmaster heb ik nog niet gezien door toen dat gedoe met de director's cut. Anders had ik hem gewoon in de bioscoop gezien, maar ik haal hem uiteraard nog wel een keer in deftige kwaliteit binnen. De andere films staan uiteraard ook op mijn radar. Jammer dat er van Honey PuPu geen blu-ray is, dan zou ik hem misschien hebben herzien. Ook weer zo'n onevenwichtige film met geniale scènes maar ook met flink mindere momenten. Wel grappig hoe de usual suspects eind 2011 meteen haastig de film gingen opzoeken na Onderhonds aankondiging, waaronder ik (en met uitzondering van beavis die blijkbaar nog eerder was).

En Onderhond bedankt voor de arbeid die je erin hebt gestoken en de fraaie presentatie.

Nog even mijn top tips (ik wilde een gewone top tien plaatsen maar dat is alleen maar Yang, Tsai, Hou en Wong) met films zonder stem van OH die hij niet per se verschrikkelijk gaat vinden:

01. No. 89 Shimen Road (2010) (ik kan je verzekeren dat er weinig Nederlands aan is )

02. Zuotian (2001)

03. Zheng Hun Qi Shi (1998)

04. Dim Dui Dim (2014)

05. Dead Slowly (2009)

06. Lu Mao Zi (2004)

07. Nam Nam (2010)

08. Choh Chin Luen Hau Dik Yi Yan Sai Gaai (1998)

09. Biandan, Guniang (1998)

10. Sha Shou Hu Die Meng (1989)

Nu Spanje of Tsjechoslowakije?

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Jaa, knappe inspanning en knappe lijst, maar helaas niet echt mijn gading hierin kunnen vinden buiten de gebruikelijke Taiwanezen, Yang en Kai War Wong.

Ondanks dat wel van deze lijst genoten.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

McSavah schreef:

Nog even mijn top tips (ik wilde een gewone top tien plaatsen maar dat is alleen maar Yang, Tsai, Hou en Wong) met films zonder stem van OH die hij niet per se verschrikkelijk gaat vinden:

Interessant ljistje, een paar films waar ik nog nooit van gehoord had!

Finisterra

• 15532 berichten
  • 4693 stemmen

Toch even mijn eigen ranking gemaakt (*** zijn toevoegingen van mezelf met minstens 3.5*). Tips voor Onderhond heb ik helaas niet...

1. 5.0* - 2046

2. 4.5* - Fa Yeung Nin Wa [In the Mood for Love]

3. 4.5* - Xiao Shi Da Kan [Honey PuPu]

4. 4.5* - Qian Xi Man Po [Millennium Mambo]

5. 4.5* - Hetun [Blowfish]

6. 4.5* - Mon Seung [Diary]

7. 4.5* - Yi Sa Bui Lai [Isabella]

8. 4.5* - Ni Na Bian Ji Dian [What Time Is It There?]

9. 4.5* - Yi Dai Zong Shi [The Grandmaster]

10. 4.0* - Di Si Zhang Hua [The Fourth Portrait]

11. 4.0* - Bu San [Good Bye, Dragon Inn]

12. 4.0* - Xing Kong [Starry Starry Night]

13. 4.0* - Si Fei [Guilty]

14. 4.0* - Kaiwang Chuntian De Ditie [Spring Subway]

15. 4.0* - Bang Bang Wo Ai Shen [Help Me Eros]***

16. 4.0* - Lian Ai Zhong De Bao Bei [Baober in Love]

17. 4.0* - Hei Yan Quan [I Don't Want to Sleep Alone]

18. 4.0* - Ye Yan [The Banquet]

19. 4.0* - Gau Ngao Gau [Dog Bite Dog]

20. 4.0* - Di Yi Ci [First Time]

21. 4.0* - Dao Jian Xiao [The Butcher, The Chef and the Swordsman]

22. 4.0* - Luan Qing Chun [Beautiful Crazy]

23. 4.0* - Zhou Yu De Huo Che [Zhou Yu's Train]

24. 4.0* - Chun Gwong Cha Sit [Happy Together]***

25. 4.0* - Jin Yi Wei [14 Blades]

26. 4.0* - Di 36 Ge Gu SHi [Taipei Exchanges]

27. 4.0* - Pk.com.cn

28. 4.0* - Wai Dor Lei ah Yet Ho [Dream Home]

29. 4.0* - Ying Xiong [Hero]

30. 4.0* - Ci Chu Yu Bi Chu [Here, Then]

31. 4.0* - Tian Bian Yi Duo Yun [The Wayward Cloud]

32. 4.0* - Chung Hing Sam Lam [Chunking Express]***

33. 4.0* - C+ Jing Taam [The Detective]

34. 4.0* - Dong [The Hole]

35. 4.0* - Chi Ming Yu Chun Giu [Love in a Puff]

36. 4.0* - Fuk Sau Che Chi Sei [Revenge: A Love Story]

37. 4.0* - Ah Fei Zing Zyun [Days of Being Wild]

38. 3.5* - Zhu Li Ye [Juliets]

39. 3.5* - Er Shi Si Cheng Ji [24 City]***

40. 3.5* - Shamo

41. 3.5* - Zui Hao De Shi Guang [Three Times]

42. 3.5* - Yi Yi [A One and a Two…]***

43. 3.5* - Chuan Qiang Ren [The Wall-Passer]

44. 3.5* - Kohi Jiko [Café Lumiere]***

45. 3.5* - Rang Zi Dan Fei [Let the Bullets Fly]

46. 3.5* - Geung Si [Rigor Mortis]

47. 3.5* - Heung Gong Yau Gok Hor Lei Wood [Hollywood Hong-Kong]

48. 3.5* - Man Jeuk [Sparrow]

49. 3.5* - Sie Mong Se Jun [Ab-Normal Beauty]

50. 3.5* - Mi Guo [Lost Indulgence]

51. 3.5* - Shi Mian Mai Fu [House of Flying Daggers]

52. 3.5* - Su-Qi Er [True Legend]

53. 3.5* - Dai Chui Bo [Nightfall]

54. 3.5* - Nanguo Zaijan, Nanguo [Goodbye South, Goodbye]

55. 3.5* - Chun CHun Yu Dong [Lips and Soul]

56. 3.5* - Wu Xia [Swordsmen]

57. 3.5* - Dong Fung Po [Merry-Go-Round]

58. 3.5* - Tales from the Dark 2***

59. 3.5* - Jin Líng Shí San Chai [The Flowers of War]

60. 3.5* - Jing Wu Feng Yun: Chen Zhen [The Legend of Chen Zhen]

61. 3.5* - Hu Die [Butterfly]

62. 3.5* - Do Lok Tin Si [Fallen Angels]***

63. 3.5* - Ren Xiao Yao [Unknown Pleasures]***

64. 3.5* - B+ Ming Taam [The Detective 2]

65. 3.5* - Shun Liu Ni Liu [Time and Tide]

66. 3.5* - Gwai Wik [Re-Cycle]

67. 3.5* - Gin Gwai [The Eye]

68. 3.5* - Ai Qing Wan Sui [Vive l’Amour]***

69. 3.5* - Mou Gaan Dou [Infernal Affairs]***

70. 3.5* - Sun Taam [Mad Detective]

71. 3.5* - Zhixi [Suffocation]

72. 3.5* - Dung Che Sai Duk [Ashes of Time]***

73. 3.0* - Lang Zai Ji [The Warrior and the Wolf]

74. 3.0* - Jianyu [Reign of Assassins]

75. 3.0* - Wu Qingyuan [The Go Master]

76. 3.0* - Yip Man [Ip Man]

77. 3.0* - Meng Ying Tong Nian [Electric Shadows]

78. 3.0* - Fung Bou [Firestorm]

79. 3.0* - Man Tam [Blind Detective]

80. 3.0* - Da Shang Hai Tan Zhi Ma Yong Zhen [Once upon a Time in Shanghai]

81. 3.0* - Lat Sau San Taam [Hard-Boiled]

82. 2.5* - Xiao Cheng Zhi Chun [Springtime in a Small Town]

83. 2.5* - Fuk Sau (Vengeance)

84. 2.5* - Sien Nui Yan Wan [A Chinese Fairy Tale]

85. 2.5* - Hong Men Yan [White Vengeance]

86. 2.5* - Du Zhan [Drug War]

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Finisterra schreef:

44. 3.5* - Kohi Jiko [Café Lumiere]***

Heb ik nog even over getwijfeld, maar is mij toch wat te Japans, ondanks dat Hou uit Taiwan komt. Maar da's een persoonlijk gevoel, had evengoed wel in de lijst kunnen staan.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Interessant ljistje, een paar films waar ik nog nooit van gehoord had!

Twee ervan via de pakketservice gezien (Dead Slowly en First Love: Litter on the Breeze) en eentje getipt gekregen in het Super Tip-Topper spel (Green Hat). My Heart Is That Eternal Rose en First Love zijn overigens door Doyle geschoten.

Onderhond

• 87594 berichten
  • 12842 stemmen

Green Hat kende ik wel, maar die leek me wat landelijk voor mijn smaak, vandaar nooit gekeken.

Slim om Doyle er zo even slinks tussen te gooien trouwens, dat helpt

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Onderhond schreef:

Green Hat kende ik wel, maar die leek me wat landelijk voor mijn smaak, vandaar nooit gekeken.

Dat valt dus reuze mee (misschien de setting wel, dat is in ieder geval geen metropool). Het is allemaal vrij los en speels, ook de manier waarop het is geschoten. Niet die typische Chinese armoe cinema waar je zo'n hekel aan hebt. De regisseur heeft daarna ook een HK-film gemaakt zie ik, dat zegt wellicht ook al wat.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

Ja, daar zitten al twee of drie titels tussen die ik ook had willen nemen, dus dat wordt lastig. Dead Slowly en So Close to Paradise. Ik zoek nog even verder.

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Ja, daar zitten al twee of drie titels tussen die ik ook had willen nemen, dus dat wordt lastig. Dead Slowly en So Close to Paradise. Ik zoek nog even verder.

Ik wilde nog erbij zeggen "met de medewerking van Mochizuki Rokuro", want ik zag verdacht vaak jouw naam in de stemmenlijst opduiken.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.