• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.880 films
  • 12.199 series
  • 33.965 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.942 gebruikers
  • 9.369.514 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

zoeken in:

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Mensen die mee willen doen zullen vaak ook tijd nodig hebben om allerlei films nog (eens) te kijken alvorens een lijst te maken, want minimaal 250 is niet niks.

Ik zou het eens in de twee jaar doen, anders krijg je het vastroest-effect net als bijvoorbeeld de top 250.

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Eens. Als je eenmaal behoorlijk wat films hebt gezien, dan verandert in een jaar tijd ook vrijwel niets aan je aller allerbeste films. En ik kan me voorstellen dat sommigen (zoals ik) nog niet de kans hebben gehad om de tips die ze uit de editie van dit jaar hebben opgedaan te bekijken.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik ben ook voor tweejaarlijks. Maar zoals filmpegasus aangeeft is het een behoorlijke kluif. Er moet wel iemand zijn die het leuk vind en er tijd voor heeft. Ik hoop dat ook dat iemand zich naar voren schuift

Dievegge

• 3166 berichten
  • 8185 stemmen

Waarom eens geen kleinere poll voor films uit de Benelux?

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Dievegge schreef:

Ik wil wel eens zoiets organiseren. Genoeg "ideetjes". Europese film bijvoorbeeld. Of Aziatische film kunnen we wel eens doen bvb.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dievegge schreef:

Hoe doen films het uit de Benelux. (Scores, meningen, interesse)

Ik heb zelf gezien films:

Nederland: 187

België: 14

Luxemburg: geen.

TornadoEF5 schreef:

(quote)

Ik wil wel eens zoiets organiseren. Genoeg "ideetjes". Europese film bijvoorbeeld. Of Aziatische film kunnen we wel eens doen bvb.

Vaak is dat al heel lastig door al die samenwerkingsverbanden in films. Bijvoorbeeld een Engels/Amerikaanse film.

De bedoeling van het top 1000 project was, zoals je in de updates iedere dag kunt zien, uiteenlopende smaken en films, om dat in een lijst samen te vatten.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Dk2008 schreef:

(quote)

Hoe doen films het uit de Benelux. (Scores, meningen, interesse)

(quote)

Vaak is dat al heel lastig door al die samenwerkingsverbanden in films. Bijvoorbeeld een Engels/Amerikaanse film.

De bedoeling van het top 1000 project was, zoals je in de updates iedere dag kunt zien, uiteenlopende smaken en films, om dat in een lijst samen te vatten.

Ja als de film die eerste is uit GB is, mag die opgenomen. Maar anders kunnen we Europa (en GB uitsluiten), maar dan kunnen die typische Britse films zoals Dead Man's Shoes niet meedoen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Als we wat specifieker gaan is een top 500 bvb geen slecht idee. En laat mensen een top insturen vanaf 100 films. Dat verlaagt de barrière voor deelname. Tenslotte beperk je ook het aantal films als je enkel Europees of Aziatisch zou gaan. Maar het is zeker geen slecht idee. Ben wel voorstander in afwachting van een eventuele nieuwe top 1000 binnen enkele jaren.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Film Pegasus schreef:

Als we wat specifieker gaan is een top 500 bvb geen slecht idee. En laat mensen een top insturen vanaf 100 films. Dat verlaagt de barrière voor deelname. Tenslotte beperk je ook het aantal films als je enkel Europees of Aziatisch zou gaan. Maar het is zeker geen slecht idee. Ben wel voorstander in afwachting van een eventuele nieuwe top 1000 binnen enkele jaren.

Ik wil het wel doen hoor.

Deze maand zelfs kan hoor. Leg dan wel een deadline voor midden/eind januari. Enig probleem is, dat ik niet met Excel kan werken en dus niet weet hoe alles te verwerken qua scores enzo. En dus op dat vlak tips nodig heb van iemand. En ook algemeen rond organiseren.

Presenteren kan ik wel

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

Dievegge schreef:

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Ik zou niet eens tot de 50 goede Nederlandse en Vlaamse films komen vrees ik, laat staan 100

danuz

• 12935 berichten
  • 0 stemmen

John Milton schreef:

Ik zou niet eens tot de 50 goede Nederlandse en Vlaamse films komen vrees ik, laat staan 100

Ik nieteens een top 10 écht fijne films

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Misschien dat net, maar niet gevuld met negens dan. Maar dat zegt ook wat over het hiaat in mijn Vlaamse filmkennis natuurlijk. Misschien als ik in de loop der jaren wat meer kwaliteitsfilms uit eigen regio en van de zuiderburen had gekeken dat het er wat rooskleuriger uit zou hebben gezien. Maar ik heb dat niet gedaan doordat ik lang niet wist hoe ik de parels van de enorme overload aan butttfilms moest scheiden. Begint langzaamaan wat te komen...

Badalamenti

• 23135 berichten
  • 3565 stemmen

België : 52

Nederland : 25

Waarvan de meerderheid niet boven de middelmaat uitstijgt.... wel goed Du Welz, Dardenne, Van Groeningen, Brosens. Maar die zijn (denk ik) bekend genoeg.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Belgie & Nederland is te weinig. Dat doe ik dus sowieso niet. Doe dan liever Scandinavie, West Europa, Zuid-Europa en Oost-Europa apart.

En West-Europa zou dan zijn: Belgie, Nederland, Frankrijk, Duitsland, Ierland, Liechtenstein, Monaco, Luxemburg, Oostenrijk & Zwitserland

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Badalamenti schreef:

België : 52

Nederland : 25

Bij mij is het zowat andersom:

België : 28 (07 zonder co-producent vinkje)

Nederland : 52 (44 zonder co-producent vinkje)

Van die 28 Belgische coproducties onder mijn stemmen scoren er 14 stuks 4* en 3 films 4,5*, zonder dat vinkje 4 films van 4* en slechts één 4,5*

Van de 52 Nederlandse coproducties onder mijn stemmen scoren er 15 stuks 4* en 2 films 4,5*, zonder dat vinkje 12 films van 4* en geen enkele 4,5*. Overigens zijn die twee coproducties Broken Circle en Dancer in The Dark, dus niet heel Nederlands.

Daarmee zou ik dus een half decent top 25 kunnen maken, maar meer niet !

Kanttekening: als ik zoek op MovieMeter op Nederlandse films met meer dan 25 stemmen die hoger dan een 3,5* hebben (ik zou echt positieve verwachtingen moeten hebben om überhaupt een Nederlandse film met lager dan dat te kijken), dan zijn dat er slechts 55. Het co-producent vinkje brengt het slechts tot 78. En daar zitten behoorlijk wat docu's tussen (die niet iedereen even graag kijkt)...

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Dk2008 schreef:

3* of meer

Nederland: 84 (is nog niet de helft)

België: 6

Over het algemeen zijn er ook weinig lijstjes-liefhebbers op de site. Veel mensen hebben geen persoonlijke top 10. In allerlei topics wordt er wat meer gereageerd. Maar meestal blijft het toch bij 10 à 20 films.

Alleen al hier http://www.moviemeter.nl/forum/18 staat het vol met allerlei lijstjes en beste dit en beste dat.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

3* is toch geen lijstjesmateriaal? Ik zal zelden een 3 sterrenfilm opnieuw kijken, in mijn ratingsysteem is dat 6/10 en betekent 'net voldoende, zeker niet goed. Hoogstens aardig'. Je wilt toch geen zesjes in je toplijst, Dick?

Maar je hebt beduidend meer NL films gezien dan ik, maar dat had ik ook wel verwacht.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

Ik kan begrijpen dat 1 1/2 jaar wachten wel lang is. (Dus het is niet als kritiek bedoeld).

Maar ik vind een top 100 ook al redelijk veel.

Toplijst moet inderdaad iets meer zijn dan alleen goed of aardig of voldoende.

Malick

• 9142 berichten
  • 640 stemmen

Zag er uit Nederland ongeveer 350 en uit België ongeveer 110. Maar is dit niet iets voor dit topic?

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Jup lijkt me inderdaad beter!

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Ja, vind het wat vreemd dat iedereen hier plots begint te zeggen wat hun aantal Be en NL films zijn die ze gezien hebben.

Nu ik dacht dat ik iets gepost had, maar blijkbaar niet. Wat moet ik nu doen. Moet die top 500 Europa er nu komen (met minimaal een lijstje van 100 films), of moet ik het opdelen in kleinere regio's? En welke regio's dan?

Als ik Europa zou opdelen in regio's doe ik het zo. (dan werk ik wel met minimaal top 50 ofzo. ) en presenteer ik top 250?

- Frankrijk

- West-Europa (Ierland, Benelux, Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland)

- Zuid-Europa (Spanje, Italie, Turkije en Griekenland)

- Oost-Europa (al de rest van Europa dat niet Scandinavie is)

- Scandinavie

- Azie (evt. top 1000 als hier vraag voor is)

- Latijns-Amerika

- Commonwealthlanden (Canada, Australie, Nieuw-Zeeland en VK dus)

- Evt. Europa zonder VK

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar geen kleinere toplijsten. Die top 1000 is een leuk initiatief dat eens om de zoveel tijd loopt, maar best intensief is. Een overdaad aan dit soort lijsten en men is het weer binnen de kortste keren beu.

Dk2008

• 11166 berichten
  • 788 stemmen

TornadoEF5 schreef:

Wat moet ik nu doen

Niks. Gewoon veel films kijken en stemmen. En kan je overal lijstjes plaatsen op de site.

Wat is eigenlijk het leuke aan gemeenschappelijke lijstjes. (Vaak blijft het toch maar een opstelsom van een aantal deelnemers).?

arno74

• 8700 berichten
  • 3342 stemmen

Voor het top 1000 project lijkt me de grens van minimaal 250 om 1000 te presenteren wel prima. Een top 50 lijkt me wel heel beperkt. Maar je zou, als je zin in hebt, een top 100 in "De Top 100 van... " kunnen presenteren. Daarbij mag je dan best anderen vragen om hun toplijst van dat thema op te sturen en dan stel je aan de hand daarvan een top 100 samen, wordt het lijstje alleen maar beter van lijkt me. Wel even letten dat je geen overlap hebt met de recente lijsten daar, en met de lijsten die daar in de planning staan. Maar verkijk je dus niet op de enorme hoeveelheid tijd die dat vergt, en je moet anderen ook de tijd geven om hun lijstjes naar je op te sturen. Er komt veel bij kijken.

Prinz

• 1085 berichten
  • 4221 stemmen

Onderhond schreef:

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar geen kleinere toplijsten. Die top 1000 is een leuk initiatief dat eens om de zoveel tijd loopt, maar best intensief is. Een overdaad aan dit soort lijsten en men is het weer binnen de kortste keren beu.

Dit.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

arno74 schreef:

Voor het top 1000 project lijkt me de grens van minimaal 250 om 1000 te presenteren wel prima. Een top 50 lijkt me wel heel beperkt. Maar je zou, als je zin in hebt, een top 100 in "De Top 100 van... " kunnen presenteren. Daarbij mag je dan best anderen vragen om hun toplijst van dat thema op te sturen en dan stel je aan de hand daarvan een top 100 samen, wordt het lijstje alleen maar beter van lijkt me. Wel even letten dat je geen overlap hebt met de recente lijsten daar, en met de lijsten die daar in de planning staan. Maar verkijk je dus niet op de enorme hoeveelheid tijd die dat vergt, en je moet anderen ook de tijd geven om hun lijstjes naar je op te sturen. Er komt veel bij kijken.

Ja, ik wil dat wel doen...

Maar probleem is dat mijn top 100 een lijst is die jullie allemaal gezien hebben, en een lijst is waar de Harry Potter films net uit verdwenen zijn? En dus ik er zelf kwalitatief nog niet geheel over tevreden ben. Ik wil wel mijn top 100 presenteren, maar ik zou dat dan beter doen in een top 100 topicje.

Kijk: het is voor mij simpel. Gewoon een top 500 Europa en een top 500 Azie dan maar?

Spetie

• 38871 berichten
  • 8141 stemmen

Onderhond schreef:

Mee eens.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ja, wat mij betreft in 2017 weer.

TornadoEF5

• 5616 berichten
  • 1725 stemmen

Zo lang nog

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.