• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.196 series
  • 33.962 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.940 gebruikers
  • 9.369.469 stemmen

MovieMeter top 1000 project - Editie 2015

zoeken in:

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

arno74 schreef:

Voor shorts e.d. (<45m)zouden we wat mij betreft ook een aparte top kunnen maken (los van dit project bedoel ik). Door ze zo in de top 1000 mee te nemen blijven ze onderbelicht, en tussen de shorts valt vast genoeg leuks te ontdekken.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

arno74 schreef:

Voor shorts e.d. (<45m)zouden we wat mij betreft ook een aparte top kunnen maken (los van dit project bedoel ik). Door ze zo in de top 1000 mee te nemen blijven ze onderbelicht, en tussen de shorts valt vast genoeg leuks te ontdekken.

Voor mij persoonlijk zijn shorts toch meestal wel een heel ander ding dan features, vandaar dat ik ze de vorige keer buiten beschouwing had gelaten. Maar voor veel(?) anderen zijn ze niet alleen even belangrijk, maar ook nog eens goed vergelijkbaar met features. De vorige keer was iig besloten om ze mee te laten doen. In de praktijk bleek het aantal genomineerde shorts toch klein, maar er ontstond ook weer niet een heel duidelijk geluid om ze nu achterwege te laten. Aangezien ik in principe zo min mogelijk van de regels wou veranderen en omdat het wel/niet meenemen van shorts een discussie is die vaker is gevoerd en meestal toch wel in het voordeel van de shorts wordt beslist, leek me de beslissing al duidelijk.

(en ik had zelf ondertussen stiekem ook al drie shorts in mijn lijst )

Een aparte poll voor shorts is uiteraard de beste manier om een overzicht te krijgen daarvan, maar er is (nog) niet echt een traditie van polls op MovieMeter. Voor zover ik weet is dit de eerste die nu ook herhaald gaat worden. Gezien het vele werk en omdat een overdaad aan polls de zaak ook minder spannend maakt op langer termijn, hou ik het voor mezelf hier voorlopig bij deze.

Cellulord

• 597 berichten
  • 2382 stemmen

arno74 schreef:

The Act of Killing. Die staan (al heel lang) op mijn nog zien-lijst.

Zeker zien. Sterke docu!

keywords (uit MM reviews): Heftig, surreëel, onthullend, onthutsend, verontrustend, huiveringwekkend, weerzinwekkend, sadisme, klucht, mafiafilm, snuf, propaganda

Ferdydurke

• 1353 berichten
  • 854 stemmen

Ik wil ook wel meedoen.

Wordt nog wel een klusje, want ik heb relatief weinig gestemd op MM, en zal dus even moeten graven in mijn geheugen en allerlei andere archieven.

Tenzij ik tussen nu en 22 juni nog een stuk of honderd geweldige films ga zien

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

binnengekomen lijsten:

1. Chainsaw (250)

2. beavis (350)

3. Tanita (500)

Pieter Montana

• 6678 berichten
  • 2285 stemmen

Ik ben vooral benieuwd naar de films uit 2010-2012. Bij de vorige editie stonden er 72 films uit die periode in de lijst. Het is voorlopig nog raden hoezeer die films terugkeren in de huidige lijst (Machete, Lincoln, Killing Them Softly?). Welke films hebben hun eigen hype overleefd?

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

Het is alleen wel jammer dat ik weet dat de meeste shorts (de structurele en andersoortig onbekend experimenteel spul) nooit de uiteindelijk top-1000 gaan halen, maar ik neem ze toch koppig op. De docu's die ik verder opneem zie ik als een onderdeel/genre van film en plaats ik op gelijke hoogte met een pakweg horror of romantische film, vooral omdat het uitsluitend experimentele en quasi-fictionele films betreft.

Knisper

• 13038 berichten
  • 1278 stemmen

Ik heb juist besloten om wat shorts te gaan kijken. Past beter in mijn schema en wie weet wat er straks van terugkomt in mijn lijst.

chevy93

• 12753 berichten
  • 1323 stemmen

Hij(?) is helaas al een tijd niet meer online geweest, maar ik zou toch erg benieuwd zijn naar de lijst van NarcissusBladsp.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

05. Film Pegasus (500)

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik heb niet gewacht op de deadline. Deze top 500 zit echt wel goed voor mij, allemaal films met 4* of meer.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

Die deadline was nog ver weg toch? Komt me wel goed uit, beetje druk met nieuwe pc in elkaar flansen.

SimonSav

• 337 berichten
  • 3414 stemmen

Tof idee dit ik ga er ook eens werk van maken. Heb al een Top 250 staan die ik eens per jaar update, misschien breidt ik hem nog even uit tot 300/350 of iets dergelijks.

Als ik het goed lees dan krijg ik een PM met een adres waarheen ik de hele handel moet heen mailen?

Worden lijstjes trouwens bekendgemaakt? Omdat ik zie dat Onderhond een top 500 heeft ingestuurd en ik daar wel benieuwd naar ben

vinnypassy

• 20 berichten
  • 12 stemmen

Ah nice. Zal eens kijken of ik het niet vergeet, het zal dan een top 350 of 400 worden. Veel werk om zulke grote lijsten te verwerken, dus dan wil ik daar wel aan meewerken. Misschien wordt dat dan gelijk de stap hier eindelijk eens wat actiever te worden.

John Milton

• 24218 berichten
  • 13383 stemmen

SimonSav schreef:

Tof idee dit Worden lijstjes trouwens bekendgemaakt? Omdat ik zie dat Onderhond een top 500 heeft ingestuurd en ik daar wel benieuwd naar ben

Je kunt deze alvast eens doorbladeren: https://www.icheckmovies.com/lists/onderhonds+top+movies/onderhond/

(Als ik zo vrij mag zijn)

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

05. Film Pegasus (500)

06. Spetie (500)

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16349 stemmen

The Noisy Requiem heeft hopelijk ook je lijstje nog gehaald Spetie!

Spetie

• 38871 berichten
  • 8141 stemmen

Dat heeft die ja!

Metalfist

• 12407 berichten
  • 3964 stemmen

Ik wil hier ook wel eens een poging voor doen. Speel al jaren met het idee dat ik graag al mijn 4*-4.5* eens zou herzien, maar dat komt er toch niet van. Zal dus waarschijnlijk wel wat films weglaten die er gevoelmatig niet inpassen. In wat voor kolom opmaak wil je de Excel eigenlijk juist binnenkrijgen beavis?

Onderhond

• 87585 berichten
  • 12833 stemmen

John Milton schreef:

(Als ik zo vrij mag zijn)

Dat mag, maar er is ook een versie met trailers en een review bij. Die vind ik zelf leuker

SimonSav

• 337 berichten
  • 3414 stemmen

Thanks

mister blonde

• 12689 berichten
  • 5824 stemmen

Heb mijn lijst ook zojuist ge-emaild.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

en met een kleine vertraging

binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

05. Film Pegasus (500)

06. Spetie (500)

07. mister blonde (500)

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

05. Film Pegasus (500)

06. Spetie (500)

07. mister blonde (500)

08. BBarbie (500)

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

binnengekomen lijsten:

01. Chainsaw (250)

02. beavis (350)

03. Tanita (500)

04. Onderhond (500)

05. Film Pegasus (500)

06. Spetie (500)

07. mister blonde (500)

08. BBarbie (500)

09. SimonSav (350)

Ook een eerste update wat betreft de verwerking van alles.

Heb de 8 lijsten tot nu toe verwerkt, hoe langer de lijst met ingezonden titels wordt hoe langzamer dat gaat, dus nogmaals een verzoek aan iedereen om niet perse tot de deadline te wachtten, anders gaat er een lang gat vallen tussen deadline-stress en uitslag-pret

Er zijn nu in totaal 2366 (uit 3600) unieke titels genoemd

2 daarvan staan op 7 lijsten

10 daarvan staan op 6 lijsten

43 daarvan staan op 5 lijsten

...

714 daarvan staan op 2 lijsten

De diversiteit die de eerste MM lijst zo geslaagd maakte, lijkt mij nog steeds aanwezig. Er is één user met een redelijk unieke smaak waarvan de #1 (en behoorlijk wat andere top10 titels) nog door niemand anders is genoemd. Maar er begint langzaam dus ook wat overlap te ontstaan. 25 deelnemers als minimum stellen was zeker de juiste inschatting.

beavis

• 6627 berichten
  • 14782 stemmen

als er andere zaken zijn die ik in mijn updates mee zou kunnen nemen (zonder users of films met name te noemen) dan hoor ik het graag uiteraard!

McSavah

• 9960 berichten
  • 5268 stemmen

beavis schreef:

Er is één user met een redelijk unieke smaak waarvan de #1 (en behoorlijk wat andere top10 titels) nog door niemand anders is genoemd.

Dat zal BBarbie dan wel zijn, want Avalon is denk ik al wel een tweede keer genoemd

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Ik heb 2 musicals in mijn top 10, denk niet dat die veel aan bod zullen komen.

BBarbie

• 12893 berichten
  • 7675 stemmen

McSavah schreef:

Dat zal BBarbie dan wel zijn, want Avalon is denk ik al wel een tweede keer genoemd

Daar ben ik ook bang voor, maar dat ligt niet aan mij maar aan AL die anderen, die de verkeerde films kijken.

Film Pegasus schreef:

Ik heb 2 musicals in mijn top 10, denk niet dat die veel aan bod zullen komen.

Emmy Rossum en Natalie Wood hebben zojuist hun battle gewonnen in de knock-out. Die heb je in ieder geval alvast binnen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.