- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
MovieMeter top 1000 project - Editie 2015
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Mijn laatste update was een half jaar geleden, maar in de tussentijd zag ik slechts drie films van de lijst, het was niet echt een focus-punt voor me de afgelopen tijd
625) JFK - 7
368) the Broken Circle Breakdown - 8
301) All the Presidents Men - 8
Redelijke films dus. Films over Amerikaanse presidenten trekken mij niet onmiddellijk aan, maar blij deze klassiekers toch ook eens te hebben gezien. En de films van Van Groeningen had ik al te lang uitgesteld. Vind ze tot nu toe allemaal wel goed eigenlijk. Fijne acteurs ook vaak.
Sta nu op 924/1000
Wil nog steeds een aantal Japanse en Chinese films die ik nog niet heb gezien graag afstrepen, maar deze zomer staan ze iig nog niet op mijn kijk-lijst...
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
755 / 1000
Niet slecht voor een 25-jarige snaak.
5 Centimetres per Second (Shinkai)
Dolls (Kitano)
Le Mépris (Godard)
Innocence (Oshii)
Tetsuo (Tsukamoto)
zijn de grote missende schakels.
mrklm
-
- 11374 berichten
- 9897 stemmen
Bij Film > Toplijsten en favorieten > MovieMeter Top 1000 Project uitslag - Editie 2015:
Er is bijzonder weinig waardering voor de Amerikaanse western. Shane staat er niet eens in, High Noon, Rio Brave en vooral The Searchers staan bijzonder laag. How come?
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
ja, ik kijk er wel naar uit, en ik schat tegen de start van de volgende top 1000 aan 750 films te zitten (misschien meer als ik er zin in heb begin volgend jaar, en niet zoals dit jaar een lentefilmdip had). En de meesten zullen ook zeer recente films zijn, dus ik weet nog niet of ik wel een mooie top 250 kan insturen als 1/3e genomineerd zal worden. Ik zal er wel in slagen om 250 films te kiezen die ik mooi vind, maar die lijst kan er snel weer anders uitzien, als ik films herkijk (meesten 1x gezien) of als ik veel films die ik nog niet gezien heb, zie (waaronder films die hoog genoteerd staan die geen "eerlijke" kans krijgen van ik).
kan er geen aangepaste formule zijn, waar ik toch kan meedoen en minder invloed op de lijst heb (want ik wil absoluut niet pretenderen een filmkenner te zijn). misschien één met 100 films of een halverende invloed?
47/100 gezien van top 100
208/1000 gezien van top 1000
(heb wel icm nog niet helemaal geupdatet, dus een dogville staat er misschien nog niet bij). veel films die hoogstaan wil ik ook zeker wel nog eens zien wanneer ik zin & tijd ervoor heb.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Je hoeft toch geen geen film kenner te zijn om een lijst te maken met wat jij leuke/goede films vind.
Gewoon lijst maken en die telt net zo goed mee als de lijst van iemand anders.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Ik sta nu op 668 checks, vergeleken met 647 checks op 28 maart 2016.
Das geen enorme stijging, maar dat viel te verwachten met de focus die ik het afgelopen jaar had op 2016 films. Sinds 9 oktober geen enkele film van de lijst gezien, dat is toch wel opvallend. Dit jaar proberen wat meer van deze lijst te zien dan een twintigtal
.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Dit schreef ik in juni:
Inmiddels 403/1000. Niet slecht, da's gemiddeld ruim 30 per jaar.
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Jup, dat is relatief gezien een behoorlijk verschil met hoeveel ik er zag, rond de 30% meer.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Toen de lijst was afgerond eind juni 2015 had ik 577 van de 1.000 films gezien. Ondertussen zit ik aan 608.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Zal er dit jaar een top 1000 gehouden worden?
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Zal er dit jaar een top 1000 gehouden worden?
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3122 stemmen
Zou het ook leuk vinden als we dit jaar weer een top 1000 gaan krijgen.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Ik wil wel meehelpen, al is het probleem wel dat je het makkelijk kan onderschatten en dat er meer werk in kruipt dan gedacht. Verder weet ik ook niet hoe je op een makkelijke manier alles bijeen kan tellen (ben geen Excel-kenner).
Prinz
-
- 1085 berichten
- 4221 stemmen
Ik wil wel meehelpen, al is het probleem wel dat je het makkelijk kan onderschatten en dat er meer werk in kruipt dan gedacht. Verder weet ik ook niet hoe je op een makkelijke manier alles bijeen kan tellen (ben geen Excel-kenner).
Dan moet je er al niet aan beginnen.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Doordat de csv-export nu wel MM- en IMDb-nummers bevat is het deze keer wel wat makkelijker te verwerken door iemand met uitgebreide excelkennis mits iedereen uniform hetzelfde format hanteert. Maar het blijft een enorme klus.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
Ik had al aangegeven een volgende keer het stokje weer door te willen geven. vooral omdat ik er nu ook een baan bij heb, en zoiets is inderdaad wel heel veel werk. Wat we wel kunnen en moeten doen, inderdaad nu we imdb-codes kunnen vragen aan de deelnemers, is om aan mensen van het ICM-forum zoals joachimt te vragen naar de slimme codes/stukjes software die ze daar hebben ontwikkeld om de berekeningen niet meer handmatig te hoeven doen... ik kan net als The One Ring de vorige keer mijn files en ervaringen als hulp aanbieden, maar iemand anders moet zichzelf echt even als vrijwilliger naar voren schuiven ben ik bang.
horizons
-
- 5687 berichten
- 2402 stemmen
Sowieso moet iedereen exact zelfde format aanleveren. De IMDB code is daarbij de ideale unieke zoekwaarde per film. Dat scheelt al tijd.
Daarna waarde toekennen aan positie. (cq is het een lijst van 250 films of 500 films, alles hetzelfde zou eigenlijk mooiste zijn, en eerlijkste denk ik).
Alle lijsten in een excel bestand (of equivalent) zetten. En daarna los gaan met draaitabellen. 
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Het zou fijn zijn mocht een top 100 ook kunnen. Bij een top 250 zou ik 3* films ook in de lijst hebben, hoewel dat nog altijd films zou zijn die ik bijvoorbeeld graag zou opleggen of waar ik met plezier naar keek (anders zat ik hier niet). Een Iron man of een The Transporter zou dan bijvoorbeeld net in de lijst komen, maar dat zijn films waar ik ook bijvoorbeeld graag naar kijk
(en een film zou nog altijd op veel steun moeten rekenen vooraleer in de lijst terecht te komen (tenzij het aantal deelnemers heel laag zou liggen)).
(194 films met minstens 3,5*, 315 films met minstens 3,0* atm)
John Milton
-
- 24218 berichten
- 13383 stemmen
Minder inleveren mocht sowieso wel, meen ik, destijds.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1725 stemmen
Oké, dan zie ik wel als het zover is, tot hoever ik wil gaan 
TheBunk
-
- 746 berichten
- 3093 stemmen
Regel was wel minstens 250 titels. Ik persoonlijk zou het niet doen als ik al aan de 3* films geraak binnen de eerste 250. Zelfs 3.5* films zijn wmb discutabel. Maar goed, je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.
En verder: stel dat de Top 1000 2017 pas na de zomer begint heb je nog een goed half jaar om er nog flink wat goeie films doorheen te jagen 
mjk87 (moderator films)
-
- 14512 berichten
- 4509 stemmen
250 was het minimum (lijkt me ook nu een goede lijn) en alles tussen 250 en 500 kon. Ik heb sowieso enkel 4,0* en hoger, voor mij het minimum, maar dat is aan eenieder opzich.
arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Na de zomer zou trouwens ook niet zo erg zijn, voor mijn gevoel is het nog een beetje vroeg voor een nieuwe top 1000 maar ik kan me goed voorstellen dat mensen die niet aan eerdere edities meededen wel staan te springen.
Waar de grens ligt is heel persoonlijk. Nu (met ruim 2400 stemmen) zou ik zo'n tweehonderd 3,5*-films meenemen om aan de top-500 te komen, maar ik stem ook heel streng, mijn stemgemiddelde ligt op 2,9*, en 4* of hoger geef ik slechts aan ca. een op de tien films die ik heb gezien (de 5* bewaar ik voor 1% van de films die ik zie). Die 3,5* is bij mij nog altijd ver bovengemiddeld en daarvan (ca. 600 stuks) zou op dit moment maar een op de drie in mijn top-500 belanden.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Berichten verplaatst naar Film > Toplijsten en favorieten > Persoonlijke Top 250/500
Badalamenti
-
- 23135 berichten
- 3565 stemmen
Al de hele week aan het luisteren naar de Classics 1000 op Radio 1. Jaarlijks terugkerende lijst met ook deze keer weer opvallende stijgers of dalers en interessante nieuwkomers..........
En daarmee is het bruggetje gemaakt naar onze Top 1000
Te vroeg voor een nieuwe lijst (zoals hierboven wel eens wordt geopperd) lijkt me niet....... al zegt mijn buikgevoel dat het waarschijnlijk niet voor dit jaar gaat zijn.
Het is vooral kwestie iemand te vinden die en veel tijd heeft en veel zin en de nodige vaardigheden om alle gegevens te verwerken..........
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 berichten
- 5447 stemmen
Ik wil mij binnenkort wel bezig houden om deze tweejaarlijkse traditie verder te zetten. Geen evidente job, maar met wat hulp van de vorige 'trekkers' moet dit best wel lukken. Als mensen dit zien zitten, wil ik dit wel doen. En is het enkel nog een geschikte datum vinden. Een datum die mij tijd geeft om alles te verwerken, om mensen films te laten (her)bekijken en die ideaal is om de presentatie van de 1.000 beste films te kunnen volgen.
beavis
-
- 6627 berichten
- 14782 stemmen
zeer goed nieuws inderdaad!!!
zou toch zonden zijn als de traditie al na twee keer gesneuveld was geweest
ik stel me zo voor dat je er zo lang over kan doen als je zelf prettig vind, na de deadline voor de lijsten verwacht niemand dat de resultaten al gelijk kunnen startten, dus gun jezelf daar de tijd, en dan moet het in verloren uurtjes nog best te doen zijn.