- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Grappige dikzakken
Grappige dikzakken
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Ik vind dikke acteurs/actrices altijd wel grappig om in een film voorbij te zien komen.
Bud Spencer

Fat Bastard

Jack Black

Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen

Chris Farley, rest his soul, had een paar leuke, droge films gemaakt.
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Mark Addy, bekend van de serie Still Standing is echt een baas! 

Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Zou je Jack Black écht een dikzak noemen?
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Nee als ik hem zou zien in het echt geef ik hem een hand en vraag hoe het ermee gaat, maar hij is wel aardig dik ja.
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2534 stemmen
Danny DeVito mag natuurlijk niet ontbreken!
Ik wou Joe Pesci ook neerzetten, maar niet echt een dikzak te noemen.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Ben het niet eens met de titel van dit topic want 'dikzak' vind ik gewoon een scheldwoord en klinkt helemaal niet vriendelijk, maar goed.
Een leuke 'wat stevigere' vrouw vind ik toch wel Melissa McCarthy. Erg leuk in Gilmore Girls 

Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Mike & Molly wil ik wel eens checken, van Chuck Lorre en Katy Mixon
. Al is de topictitel wel bedenkelijk ja. Alsof je ook een topic maakt over grappige afro-amerikanen en het grappige nikkers gaat noemen
.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Wat stellen jullie dan voor? Iets als "Grappige zwaarlijvigen"? Nee dat klinkt lekker. 
dominion
-
- 4062 berichten
- 0 stemmen
Grappige acteurs met een dikke buik klinkt beter.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Maar slaat nergens op omdat het niet alleen om hun buik gaat..
De benaming 'dik' of 'dikke' is iig al een stuk beter dan 'dikzak', dat laatste heeft een wat negatieve lading terwijl de eerste gewoon feitelijk juist is. Niet dat 't mij wat kan schelen, ik hecht niet zoveel waarde aan scheldwoorden dus...
Lekkah laten!
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Feitelijk juist? Ligt er maar net aan wat je referentiekader is natuurlijk. En 'dik' en 'dikke' hebben minstens zo negatieve ladingen als 'dikzak'.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Ik denk dat je voor jezelf wel goed kan bepalen wanneer iemand dik is, niet? Buik over de riem, onderkin, okselvet
Gewoon tekenen van overgewicht.
Daarnaast valt er over dat laatste gewoon te twisten, ik vind dat dikzak een negatievere klank heeft.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Wat moviemafketel dus wil zeggen is dat hij het grappig vind om dikke mensen in films voorbij te zien komen, niet eens omdat hun personage grappig is, maar omdat ze dik zijn? Dat zou dan sowieso al nergens op slaan natuurlijk, en dan is dikzak ook nog eens een scheldwoord. Noem het dan gezette acteurs, volle acteurs, stevige acteurs. Klinkt al heel anders.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik denk dat je voor jezelf wel goed kan bepalen wanneer iemand dik is, niet? Buik over de riem, onderkin, okselvet
Gewoon tekenen van overgewicht.

Of neem m'n broer, die zelfs nog wat langer is dan ik, die werd een keer aangesproken met "hé lange". Toen 'ie terugriep "hé dikke" werd 'ie raar aangekeken. 
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het is maar hoe je het op wilt vatten.. De dikke acteur speelt bijna uitsluitend de funny guy, dus vanzelfsprekend wil moviemafketel dan een selectie van de leukste dikkerds 
FillumGek
-
- 8987 berichten
- 3398 stemmen
Grappige dikkerdjes klinkt wel vriendelijker
Maar wat een commotie weer, ik had niet eens het idee dat het verkeerd op gevat zou kunnen worden aangezien al die dikke komedianten 9 van de 10 keer ook een gezonde dosis zelfspot hebben.
Jonah Hill

moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Zat er nog over na te denken vannacht of ik dikkerdjes of dikzakken zou gebruiken. Ik ben zelf ook niet 1 van de lichtste, dus je moet het helemaal niet zien dat ik dikzakken belachelijk maak. Vind het gewoon grappige karakters in films(in het echt trouwens ook vaak) over het algemeen. En grappige dikkerdjes klinkt ook niet echt lekker, maar goed. Back on topic maar weer.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Gaat echt weer te ver op deze manier 
moviemafketel
-
- 19752 berichten
- 2118 stemmen
Die van dominion is ook niet de bedoeling. Ik zoek naar grappige dikzakken en niet naar dikzakken.
Elineloves
-
- 24071 berichten
- 3630 stemmen
Mo'Nique, erg leuk in 'Phat Girlz'.

Queen Latifah, ook vaak een leuke verschijning in films. Onlangs nog gezien in 'The Dilemma'.