menu

Film / Toplijsten en favorieten / Grootste afknapper bij een film die je gezien hebt

zoeken in:
Elke film heeft zo zijn imperfecties, maar zijn er bepaalde scenes van een film die je gezien hebt waar je eigenlijk meteen de film wou afzetten. Storende fouten, grofweg blunders van de maker of andere zaken die je zo irriteerde dat je er meteen van afknapte.

Graag de titel er boven zetten en de scene die je beschrijft tussen spoilers!!!!!

Nomak
- Cannibal Holocaust: Het doden van dieren puur voor de film en dan ook nog eens pronken met de ingewanden.
- The Fourth Kind: Niet echt een bepaalde scène, maar het stoorde me mateloos dat men er meermaals op hamerde dat het allemaal gebaseerd is op ware feiten en dat er een hele hoop "echte" beelden in de film verwerkt zitten. Leugens! Er is totaal niets van waar.

Ik denk dat ik nog 100 films zou kunnen opnoemen, vooral films die ik een laag cijfer heb gegeven. Maar dan ben ik volgende week nog met dit bericht bezig.

Ja uiteraard bestaan er films die 1 grote afknapper zijn, maar ik heb het meer over een film die bijvoorbeeld een uur geweldig was en dat er dan opeens een scene komt waar je van denkt: "He maar dat slaat werkelijk nergens op" en dat je dan bijna meteen op de stopknop wil drukken, omdat je meteen volledig bent afgeknapt.

Nomak schreef:

- The Fourth Kind: Niet echt een bepaalde scène, maar het stoorde me mateloos dat men er meermaals op hamerde dat het allemaal gebaseerd is op ware feiten en dat er een hele hoop "echte" beelden in de film verwerkt zitten. Leugens! Er is totaal niets van waar.

Enige wat The Fourth Kind wil bereiken hiermee is het creëren van een reëel sfeertje. Niets mis mee, toch? Op sommige momenten na vond ik het behoorlijk overtuigend gebracht.

Een flater waar ik nu direct aan moet denken is de seksscène in Alone in the Dark. Zelden zo'n slecht getimede scène gezien. Maakt het aan de ene kant ook wel lachwekkend. Goeie ouwe Uwe Boll

moviemafketel schreef:
Ja uiteraard bestaan er films die 1 grote afknapper zijn, maar ik heb het meer over een film die bijvoorbeeld een uur geweldig was en dat er dan opeens een scene komt waar je van denkt: "He maar dat slaat werkelijk nergens op" en dat je dan bijna meteen op de stopknop wil drukken, omdat je meteen volledig bent afgeknapt.

Dit is mij nog nooit overkomen. Ik laat me niet door een enkele scène ontmoedigen om de rest te zien. Alles ervoor was toch gewoon prima?

Ik vind het vaak ergerlijk wanneer een rauw, spannend en donker filmpje, plots een heel nep en zoetsappig einde krijgt. De hele film zit je in spanning en is het realistisch, en dan wordt er afbreuk aan gedaan door een vreselijk cliché Hollywoodish happy-einding er van te maken. Hou ik niet van.

Je zult het misschien niet letterlijk doen, maar dat je er wel aan begint te denken.
Een kauwgombal kan ook lekker zijn, totdat je merkt dat er in plaats van een kauwgompje een wormpje inzit. Dan spuug jij dat ding toch ook meteen uit? Zal vast wel een keer bij een film zijn geweest dat je de maker niet meer serieus kon nemen en daarna ook niet meer van de film kon genieten?

Niet meer genieten is natuurlijk wel anders dan hem afzetten.

Einde bij Brotherhood of War. Goeie opbouw, geweldige gevechten, maar die ene laatste was minder omdat er neppe CGI vliegtuigen in voorkwamen...

Ik kan me serieus geen film herinneren die bijna geheel geweldig is, op een of twee scènes na. Zal er eens over nadenken.

The Village. Het einde. Meer hoef ik denk ik niet eens te zeggen. Jeetje, wat een ellende.

Hetzelfde zeg ik over It.

Met een waardig einde was dit twee maal een prima film. Dankzij de eindes is het gewoon prut geworden.

Elineloves schreef:
Niet meer genieten is natuurlijk wel anders dan hem afzetten.

Ok dan alleen de gedachte aan afzetten.

Haha ja It is een perfect voorbeeld. Godallemachtig, de hele film zit je geboeid te kijken en toen echt "WTF"? Het was gelukkig het einde al, maar als dat op de helft van de film was geweest had ik serieus aan meteen uitzetten gedacht.

Geboeid kijken bij The Village? Dat is echt een film die ik in het begin al een afknapper vond en waarbij ik mezelf door de resterende minuten heen moest worstelen.

Ajax&Litmanen1 schreef:
The Village. Het einde. Meer hoef ik denk ik niet eens te zeggen. Jeetje, wat een ellende.

Hetzelfde zeg ik over It.

Met een waardig einde was dit twee maal een prima film. Dankzij de eindes is het gewoon prut geworden.

Een film kan door middel van een minder einde toch niet ineens prut worden? Ik snap dat niet helemaal. Het einde van It vond ik ook niet denderend, maar heb verder ontzettend genoten van de rest van de film. Het einde scheelt misschien 0,5* over de totale rit.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Zeer herkenbaar Dat was echt ongelofelijk. Volgens mij ook meteen een lange tijd geen films meer gekeken.

The Last Airbender was ook 1 grote lijdensweg. Ik dacht eigenlijk al toen ik die vliegende hond uit The Never Ending Story zag, dat het alleen nog maar beter kon worden en het werd daadwerkelijk nog absurd slechter ook. Ik zet nooit letterlijk een film vroegtijdig af, maar wat kan film kijken soms ook een verschrikking zijn dan.

Het is vooral vervelend wanneer je een film kijkt op aanraden van iemand anders, die zegt dat het ge-wel-dig is, en je er zelf echt met een groot WTF vraagteken bijzit tijdens het kijken. Had ik met The Sorcerer's Apprentice.

Nomak
dutchtuga schreef:
Enige wat The Fourth Kind wil bereiken hiermee is het creëren van een reëel sfeertje. Niets mis mee, toch? Op sommige momenten na vond ik het behoorlijk overtuigend gebracht.
Genoeg films die een reële sfeer neerzetten zonder groffe leugens. Ik vind het gewoon belachelijk dat men het op die manier doet. Ondanks dat vond ik het best wel een goede film, al had ik er wel meer van verwacht.
moviemafketel schreef:
ik heb het meer over een film die bijvoorbeeld een uur geweldig was en dat er dan opeens een scene komt waar je van denkt: "He maar dat slaat werkelijk nergens op" en dat je dan bijna meteen op de stopknop wil drukken, omdat je meteen volledig bent afgeknapt.
Recent had ik zo een gevoel bij The Box. Hele sterke en mysterieuze opbouw van het verhaal. Maar vanaf het moment dat ze met dat science fiction gedoe begonnen (vanaf de scène in de bibliotheek) zakte de film wel echt in mekaar en vond ik er niet veel meer aan.

Nomak
Ik heb een perfect voorbeeld gevonden waarbij ik zelfs zo razend en teleurgesteld was dat ik de televisie heb uitgezet. Niet bij een film maar bij de serie 24.

Seizoen 6, als Jack Curtis doodschiet.
Man, wat was ik toen teleurgesteld en haatte ik Jack op dat moment. Televisie uitgezet en geroepen dat ik nooit meer zou kijken.

Gelukkig had mijn moeder het opgepakt op video zodat ik een paar dagen/weken later toch nog heb doorgekeken.

Zal een modje maar weer eens vragen of hij mijn topic-titel wil veranderen.
Series mag ook idd!!!

In dat geval heb ik regelmatig lopen vloeken tijdens het kijken van Lost. Dit zullen velen herkennen, denk ik. En dat er toch vrij vroeg een einde werd gemaakt aan The L Word. Had er graag nog meer seizoenen van gezien.

Hoewel het lang geleden is dat ik de LOTR films heb gezien, bevatten alle drie de films een groot aantal afknappers. Het zijn vooral die momenten van slechte CGI (wat steeds duidelijker wordt), zoals in Moria en de gevechten. Daarnaast zijn er een groot aantal scènes met ergenissen. Zoals het surfen op de slurf van olifant, of schild, uitbarsting van Galadriel, alle momenten met Arwen. Hoewel ik de films kan waarderen, hadden ze veel beter kunnen zijn.

Het einde van The Mist vond ik echt een gigantische afknapper, en verpestte gelijk heel de film voor mij. Zelden ooit zo geërgerd aan een einde.

Bij series had ik dat vooral bij Gilmore Girls. Dat einde was echt vreselijk, vergeleken bij de rest van de serie. Echt zo jammer dat ze dat op die manier hebben afgeraffeld. Was ik ook erg ontevreden over.

En bij Mcleod's Daughters was het een enorme dooddoener dat ze na 3/4 seizoenen elke keer wisselde met personages. Steeds andere acteurs en actrices, wat het kijken een stuk minder leuk maakt.

Wat voor mij trouwens ook een grote afknapper is dat je vaak bij een SE van een Disney ineens andere liedjes tegenkomt in de film. Liedjes die in de originele versie niet voorkomen, maar die ze in een SE er dan toch ergens in hebben gepropt. Ik snap nog steeds niet waarom ze dat doen.

Rianneke_Dan schreef:
Het einde van The Mist vond ik echt een gigantische afknapper, en verpestte gelijk heel de film voor mij. Zelden ooit zo geërgerd aan een einde.

Vreemd, vond het einde redelijk geniaal en origineel. Zorgde (bij mij) voor een hogere waardering.

Jawaddedadde schreef:
(quote)

Vreemd, vond het einde redelijk geniaal en origineel. Zorgde (bij mij) voor een hogere waardering.

Hier hetzelfde. Puur en rauw. Was juist blij dat er geen zoetsappig happy ending was.

Graag filmgerelateerde informatie tussen spoilers. Heb The Mist nog niet gezien namelijk.

Jawaddedadde schreef:
(quote)

Origineel was het zeker, maar het is wel een einde waar je als kijker tegen moet kunnen. Ik kon dat dus totaal niet waarderen, maar dat is ook persoonsgebonden denk ik.

Ik vond het einde ook prima, hoewel het niet helemaal goed uitgevoerd werd door de betreffende acteur. Het had ook iets komisch, en dat mag niet de bedoeling geweest zijn. Ik weet nog dat een boel mensen in de bioscoop spontaan begonnen te lachen.

Ik weet nog dat een boel mensen in de bioscoop spontaan begonnen te lachen.

Met het gemiddelde bioscooppubliek dat we hier hebben is zoiets niet te wijten aan de filmmaker.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:00 uur

geplaatst: vandaag om 08:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.