- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
stanvh
-
- 44 berichten
- 70 stemmen
In Film > Toplijsten en favorieten > Films met meer als 1000 stemmen:
Ik zou graag een lijstje willen maken met films met meer als 1000 stemmen. De reden hiervan is dat deze films meestal wel goede films zijn. En er best veel films zijn die mensen helemaal niet kennen die wel bekeken moeten worden. En ik doel vooral op de wat onbekendere films.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
chevy93
-
- 12755 berichten
- 1325 stemmen
Wat is de eerste film van 2010 die de lijst binnen zal komen?
Inception: 22 juli 2010
Temple Grandin: geen release
Toy Story 3: 23 juni 2010
Kokuhaku: geen release
Black Swan: 3 februari 2011
Shutter Island: 18 februari 2010
Incendies: 10 februari 2011
My Name Is Khan: 11 februari 2010
Kick-Ass: 15 april 2010
How To Train Your Dragon: 31 maart 2010
Submarino: 16 september 2010
Zo te zien dus Submarino en 2 dagen later Shutter Island.
what is truth
-
- 468 berichten
- 969 stemmen
Het aantal films dat uitgekomen is blijft maar toenemen (maar das logisch natuurlijk aldus Johan C.). Is het misschien een idee om ooit van de top 250 een top 500 te maken. Ik heb het idee dat films die ongeveer bij het grote publiek gemiddeld 3.5 van de 5 punten of hoger scoren meestal wel de moeite waard van het kijken zijn.
LimeLou
-
- 2048 berichten
- 777 stemmen
Dat zou best wel een goed idee kunnen zijn.
dutchtuga
-
- 16970 berichten
- 4101 stemmen
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Opvallende film in de top 250: My Name Is Khan (2010)
starbright boy (moderator films)
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Dat is wel een interessante ja. Er staan al tijden Bollywoodfilms in de tiplijst maar dit is voor het eerst dat er een opduikt in de top 250. Vooral ook omdat deze een erg groot publiek bereikt heeft.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Ja, en dat terwijl een klassieker als Sholay (1975) maar 31 stemmen heeft.
Keane1983
-
- 1015 berichten
- 943 stemmen
Terug komend op de slechte film van de Spice Girls.... Ik denk dat deze dames meer succes hebben 
Op z'n minst 5.0*
quator
-
- 17 berichten
- 1198 stemmen
Ik zou graag een lijst willen hebben van wat de stemmen zijn zijn van alle films
quator
-
- 17 berichten
- 1198 stemmen
Ik zou graag een lijst willen, of opgestuurd krijgen, wat de stemmen zijn van alle films
maxroelofs
-
- 2838 berichten
- 1659 stemmen
Daar vraag je wat! Kun je niet gewoon op stemgemiddeldes zoeken?
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8216 stemmen
Vanaf 1 April nieuw in de top 250: How to Train Your Dragon (2010)
En het is geen grap! 
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Die staat ook in de imdb-lijst. Wel opvallend, want vele nieuwe binnenkomers van de afgelopen tijd waren MM-only.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12873 stemmen
Hopelijk er snel weer uit, wat zo'n film in een toplijst te zoeken heeft ...
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Waarschijnlijk de enige serieuze lijst:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12873 stemmen
Als je van oubollige cinema houdt wel ja.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Het brein achter die lijst is zeker in 1950 overleden...
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12873 stemmen
Het is vooral (uitsluitend) een lijst van mensen uit de industrie zelf, je krijgt dus een hoop namen die voor allerlei redenen buiten de film zelf interessant zijn.
trebremmit
-
- 3015 berichten
- 1465 stemmen
Duffe lijst inderdaad, vooral die Hitchcock adoratie heb ik nooit wat van begrepen.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Gewoon een goede lijst hoor. Niet perfect, maar behoorlijk goed. De Tsukamoto's zullen er ook nog wel een keer insluipen.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12873 stemmen
Dan lopen ze nog steeds 3 generaties achter 
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Het brein achter die lijst is zeker in 1950 overleden...
Niet meteen overdrijven, er staan maar een paar films van voor 1950 in de top 10. 
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Als je van oubollige cinema houdt wel ja.
Wat een puberachtige opmerking.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12873 stemmen
Niet "puberachtiger" dan te claimen dat het de enige serieuze lijst zou zijn. En verder ook gewoon een claim die op waarheid berust.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Ik zei "waarschijnlijk" de enige serieuze lijst, zeker als ik zie hoe hij is samengesteld. In de meeste andere lijsten sluipen altijd hypes en trends binnen en die maar van tijdelijke aard zijn. Dan zijn er talloze lijsten die alleen maar de mening vertegenwoordigen van 2 of 3 filmcritici. Zijn die dan serieuzer? TSPDT is behoorlijk 'grootschalig' en houdt alleen maar rekening met de mening van mensen die serieus met film bezig zijn. Verder zie je toch al de grote regisseurs? Ja, er zitten er vele oude namen bij maar ik zie niet in waarom dat oubollig is. Geen enkele moderne of hedendaagse componist noemt Stravinsky oubollig omdat ze weten dat hij meer in een lijst thuishoort dan zijzelf.
Welke lijst doet het beter? Welke is meer omslachtig? Laat maar zien.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12873 stemmen
Wat er voor zorgt dat je een lijst vol films krijgt die vaak interessant zijn om andere redenen dan dat de film zelf goed is. Een hoop praktische zaken (zoals techniek of context van de film) die met het eindresultaat weinig te maken hebben.
Alleen al om die reden is een lijst als die van IMDb gewoon boeiender. Daar krijg je de stem te zien van mensen die de films kijken, niet van mensen die film maken.
Is dat een reden om iets niet oubollig te noemen? Punt is dat wat er van de laatste 20 jaar aan cinema in de TSPDT voorkomt getuigt van een zéér beperkte kijk. Je hoeft de lijst niet eens door te nemen om te weten dat het waarschijnlijk eindigt bij een paar Kitanos en In The Mood For Love, waarschijnlijk ook nog een paar Zhang Yimous. Echt wel films waar je zo'n lijst voor nodig hebt ja ...
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
De mensen uit de business die gestemd hebben zullen ook logischerwijs minder voor zichzelf of collega's stemmen maar naar voorbeelden die hen inspireerden. En dan kom je ook al snel op oudere films uit.