• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.985 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.106 acteurs
  • 199.248 gebruikers
  • 9.388.664 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

@ jeroen079

Niemand kan echt verstand hebben van goede films,het is namelijk een kwestie van smaak.

Enne @ kimberly er zijn talloze mensen hier op Moviemeter die er veel en veel meer hebben gezien,kijk maar eens bij stinissen die gast heeft er pas veel gezien.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

bozzy schreef:

Niemand kan echt verstand hebben van goede films,het is namelijk een kwestie van smaak.

Misschien dat smaak wordt beïnvloed door het verstand?

RuudC

• 4636 berichten
  • 2529 stemmen

man35 schreef:

(quote)

het is een trage zeikfilm die door de media/commercie op een platform is gezet

deze film is echt geen nummer 1

hij is daar neergezet door pubers/studenten als de beste ever omdat er een zielige neger in zit , zet dan de colour purple met oprah winfrey op 1 dan weten we gelijk dat er van die top 250 geen zak van klopt

De beste film bestaat niet.

jeroen079

• 19 berichten
  • 0 stemmen

nee dat klopt er is geen beste film maar er zijn toch wel veeeeel meeeer films beter dan Shawshank Redemption dat is een ding zeker

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Sowieso...

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

jeroen079 schreef:

nee dat klopt er is geen beste film maar er zijn toch wel veeeeel meeeer films beter dan Shawshank Redemption dat is een ding zeker

Zoals jij zijn er genoeg mensen die Shawshank geen goede film vinden, maar er zijn er nog meer die dat wél vinden. Het gaat tenslotte om het gemiddelde, mocht je dat nog niet in de gaten hebben.

jeroen079 schreef:

ik snap nog steets niet dat deze op nr 1 staat is echt geen reet aan

heb thuis 643 films staan (en ja alemaal gezien) en heb nog meer films gezien die ik niet heb

dus heb wel verstand van films maar deze film op 1 neeeee bij lange na niet

heb een 0.5 gegeven is eigelijk nog teveel

lord of the rings hoort eigelijk op 1 te staan

Dus omdat je 'veel' films hebt gezien heb je er ook gelijk verstand van? Dat gaat wel iets verder dan een aantal zien. Sterker nog, het heeft niets met aantal te maken.

Wat betreft LotR (afgezien van het feit dat dat niet 1, maar 3 films zijn) , die heb je in je eigen top 10 niet eens op 1 staan...

PS. probeer eens gebruik te maken van hoofdletters en leestekens!

jeroen079

• 19 berichten
  • 0 stemmen

thorak haha je wil gewoon gelijk krijgen en dat lotr bij mij niet op 1 staat ja dat is simpel er kennen er geen 6 op 1 staan en als je al veel films heb gezien dat speelt zeker wel mee

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Gelijk krijgen in wat? Ik zeg alleen maar dat als je een X aantal films hebt gezien je dan nog geen verstand hebt van films.

Roepen dat je verstand hebt van films terwijl je The Godfather en Shawshank een 0.5 geeft.... right.

Nog steeds geen hoofdletters en leestekens op je toetsenbord gevonden?

jeroen079

• 19 berichten
  • 0 stemmen

ga toch weg man meeloper dus als iedereen zegt dat the godfather en shawshank goed zijn vind jij dat ook???

en nee ik gebruik geen hoofdletters en leestekens

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Thorak schreef:

Roepen dat je verstand hebt van films terwijl je The Godfather en Shawshank een 0.5 geeft.... right.

Haha dat heeft natuurlijk niets te maken met verstand, maar gewoon met smaak. Als je de films niks aan vindt geef je die gewoon 0.5 of in ieder geval een laag cijfer. Helaas ligt het niet zo simpel op deze site. Als je je cijfer gaat toelichten in een bericht, springen ze als dolle honden op je nek.

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Dat een film je niet ligt is tot daar aan toe, maar als je een 0.5 geeft zeg je toch in principe niets klopt aan de film? Zeker als je dan jezelf een filmkenner noemt sla je de plank goed mis.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

0.5 is misschien inderdaad wat laag, hangt af van hoe je een film beoordeelt. Maar van die 5.0 schreeuwerds met beste film allertijden, terwijl ze maar een handjevol films hebben gezien, zijn nou ook niet bepaald filmkenners.

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

Dan hebben we het nog steeds over de zelfde persoon.

Maar ik ben het wel met je eens inderdaad.

Sowieso vind ik een filmkenner iemand die zich verdiept in films en verder kijkt dan "ik vind de film goed/slecht" oftewel iemand die alleen op smaak een film beoordeelt. Die kijken ook naar hoe de film gemaakt is en wat de achtergronden van een film zijn etc. Zulke mensen zijn er wel op MM, maar dat is in verhouding misschien 2% van alle gebruikers hier denk ik.

filmliefhebber92

• 1196 berichten
  • 2580 stemmen

Behoor jij daar toe?

Minotaures

• 7810 berichten
  • 2542 stemmen

Ik in ieder geval niet. Ik vind films heel leuk om naar te kijken en ben best kritisch af en toe, maar om nou een uitgebreid onderzoek naar te doen, nee. Ik heb er niets aan, word er niet wijzer van of krijg geen salaris... Zonde van m'n tijd dus.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Ik wou dat ik er salaris voor kreeg! Ik kan in alle bescheidenheid wel van me eigen zeggen dat ik wel een goed gemaakte film kan waarderen. Al is smaak toch een heel belangrijk punt.

Thorak

• 6354 berichten
  • 1888 stemmen

filmliefhebber92 schreef:

Behoor jij daar toe?

Tot die 2%? Nee zeker niet, ik ben gewoon een liefhebber. Maar ik denk wel van mezelf de capacteit te hebben om niet zo zwart/wit te kijken als een hoop hier.

Number23 schreef:

Ik wou dat ik er salaris voor kreeg! Ik kan in alle bescheidenheid wel van me eigen zeggen dat ik wel een goed gemaakte film kan waarderen. Al is smaak toch een heel belangrijk punt.

Dat is helemaal waar! Je smaak is toch waarmee je een film voornamelijk beoordeeld, maar er zijn genoeg mensen die een film zien die niet hun smaak is, maar toch inzien of het nou een goede film is of niet. Losstaand van het feit of zij zich er mee vermaakt hebben of niet. Je kan ergens niets aan vinden maar wel inzien dat het een degelijk gemaakte film is natuurlijk en als je zulke capaciteiten hebt (wat helemaal niets bijzonders is, maar een normaal functionerend brein) dan kun je natuurlijk van genoeg films wel bevatten waarom ze in de top 250 staan. En zo'n film dan een 0.5 geven gaat mij toch echt te ver, dat heeft helemaal niets met mee lopen te maken.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Minotaures schreef:

maar om nou een uitgebreid onderzoek naar te doen, nee. Ik heb er niets aan, word er niet wijzer van

Uitgebreid is misschien een te groot woord, maar ik heb toch altijd de nodige achtergrondinformatie erbij gezocht, zodat je van de ene film bij een andere film terechtkomt. Naarmate je ouder wordt heb je automatisch ook steeds meer films gezien, tenzij je maar steeds dezelfde blijft kijken. Ik ben absoluut geen filmkenner en eigenlijk niet eens zo'n grote filmliefhebber ook.

Dick2008 schreef:

Even goed blijf ik het een rare top 250 vinden en niet een beetje.

bericht van 2 november 2009

Er staan buiten de Top 250 zoveel leuke, onterecht vergeten, dan wel interessante of mooie, als ook heel beroemde .........films op deze site. Dus echt veel heb ik dan ook niet met de Toplijst. Wat mij betreft worden The Longest Day en Soldaat van Oranje er ook uitgeflikkerd. Generaties die er mee zijn opgegroeid, hebben die toch allang gezien. Nu worden die vanuit een hedendaagse blik bekeken en daar ben ik vaak niet blij mee. Als je echter toch een nummer 1 wilt hebben, doe dan maar één van die Godfather-films. Want die kennen echt veel mensen, waaronder ook die ze nooit (in zijn geheel) gezien hebben.

De oude klassiekers die erin staat, vind ik ook maar ?, want andere misschien veel grotere klassiekers als Gone with the wind en The sound of music staan er niet eens in. Hetzelfde geldt voor "groot publieksfilms" als James Bond, Flodder, Harry Potter....

rep_robert

• 27519 berichten
  • 4088 stemmen

Ach, het is een populariteitslijst natuurlijk he. Hoeft niet perse iets over de kwaliteit van een film te zeggen. In zo'n tiplijst op MovieMeter staan genoeg parels en anders moet je inderdaad wat gerichter zoeken.

El Loco

• 1130 berichten
  • 2400 stemmen

@ jeroen079

Je zit hier heel de tijd te verkondigen hoe slecht The Shawshank Redemption wel niet is, maar je hebt nog altijd geen duidelijk argument gegeven.

Ik zou zeggen, begin daar maar eens mee voordat je uzelf een "filmkenner" noemt.

Sven Vermant

• 472 berichten
  • 4551 stemmen

Jammer dat The Life Of Brian uit de lijst dreigt te verdwijnen.

Number23

• 8638 berichten
  • 5699 stemmen

Wow kom net Sister's Keeper tegen. Snel een keertje kijken dan.....

degoe

• 18 berichten
  • 94 stemmen

In De Site > Algemeen > Idee: toplijsten van de laatste maand/ x dagen:

Hallo, Ik wou ten eerste even kwijt dat ik dit een goede site vind, de grote kracht ligt in het overzichtelijk presenteren van de films met een representatieve beoordeling van de gemiddelde nederlander.

Nu vind ik de toplijsten ook erg handig om te bepalen welke films ik nog wil zien. Alleen op een gegeven moment heb je alle films uit de lijst gezien die je interessant lijken.

Af en toe kom je dan nog terug om te kijken of er leuke films uitgekomen zijn die de moeite waard zijn. Het is echter moeilijk om te zien welke films er allemaal uit zijn gekomen in de laatste periode/ sinds je vorige bezoek en dan moet je als nog alle beoordelingen opzoeken om te zien of ze de moeite waard zijn. Nou leek het mij handig om automatische toplijsten op de site te hebben die de beste films (met beoordeling) van de afgelopen periode op een rijtje zetten. Hierin kan je dan makelijk bepalen wat je wilt zien...

Zijn er nog meer voorstanders van dit idee, hopelijk kunnen we het idee waar maken als er genoeg voorstanders zijn.

W.M.J.M

• 4041 berichten
  • 2902 stemmen

Top Recent? Dat is del ijst met beste films van de afgelopen twee jaar.

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

degoe schreef:

met een representatieve beoordeling van de gemiddelde nederlander

..... in een bepaalde leeftijdsklasse, met een bepaald genre en van het mannelijke geslacht.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

degoe schreef:

In De Site > Algemeen > Idee: toplijsten van de laatste maand/ x dagen:

Hallo, Ik wou ten eerste even kwijt dat ik dit een goede site vind, de grote kracht ligt in het overzichtelijk presenteren van de films met een representatieve beoordeling van de gemiddelde nederlander.

Nu vind ik de toplijsten ook erg handig om te bepalen welke films ik nog wil zien. Alleen op een gegeven moment heb je alle films uit de lijst gezien die je interessant lijken.

Af en toe kom je dan nog terug om te kijken of er leuke films uitgekomen zijn die de moeite waard zijn. Het is echter moeilijk om te zien welke films er allemaal uit zijn gekomen in de laatste periode/ sinds je vorige bezoek en dan moet je als nog alle beoordelingen opzoeken om te zien of ze de moeite waard zijn. Nou leek het mij handig om automatische toplijsten op de site te hebben die de beste films (met beoordeling) van de afgelopen periode op een rijtje zetten. Hierin kan je dan makelijk bepalen wat je wilt zien...

Zijn er nog meer voorstanders van dit idee, hopelijk kunnen we het idee waar maken als er genoeg voorstanders zijn.

Zoals W.M.J.M al zei heb je de Top 100 Recent en is er verder nog Toplijst van het jaar 2011, Nu in de bios, Recent te Huur en Recent te koop

degoe

• 18 berichten
  • 94 stemmen

Ok ok ok, ik had daar overheen gekeken. Bedankt voor de info, lijsten zijn erg handig inderdaad.

Nu een ander idee;

Wat als er een toplijst is die alleen de films meeneemt die uitgekomen zijn sinds de users laatste bezoek?

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

degoe schreef:

Nu een ander idee;

Wat als er een toplijst is die alleen de films meeneemt die uitgekomen zijn sinds de users laatste bezoek?

Gisterenavond?

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

De lijsten zijn dan ook 'recent'. Als je sinds je laatste bezoek zo lang op de site bent weggeweest dat je film in de bioscoop of te huur en te koop hebt gemist, heb je blijkbaar minder interesse in moviemeter en vraag ik me af waarom je je zo druk maakt in lijstjes.

Ik ben vast niet de eerste die dit meld, maar ik doe het toch maar. Als ik de toplijst eens tegen het licht hou van 'hoeveel mensen hebben de moeite genomen op deze film te stemmen' * de gemiddelde beoordeling dan komt de lijst er toch op bepaalde plekken anders uit te zien. Is dat niet rechtvaardiger? Dit zouden dan de eerste 20 zijn:

1. Shawshank Redemption, The

2. Green Mile, The

3. Pulp Fiction

4. Gladiator

5. Godfather, The

6. Se7en

7. Lord of the Rings: The Return of the King, The

8. Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring, The

9. American History X

10. Scarface

11. Lord of the Rings: The Two Towers, The

12. Forrest Gump

13. Fight Club

14. Matrix, The

15. Saving Private Ryan

16. Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

17. Reservoir Dogs

18. Dark Knight, The

19. Schindler's List

20. American Beauty

Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.