• 15.963 nieuwsartikelen
  • 178.998 films
  • 12.271 series
  • 34.076 seizoenen
  • 649.163 acteurs
  • 199.256 gebruikers
  • 9.389.050 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

Heb deze nog niet gezien. Ziet er wel goed uit.

Angrod_Pallanén

• 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Super blij dat The Dark Knight bij de Top 25 hoort overigens! Wel verdiend.

Wannes84

• 643 berichten
  • 680 stemmen

Weet niet of het voorstel hier al geopperd is, dus corrigeer me als ik in herhaling val.

Waarom de users zelf niet laten bepalen welke top hij of zij invoert? Ik kan me voorstellen dat sommige gebruikers een topvijf voldoende vinden, terwijl anderen dan weer zouden gebaat zijn hun 20 beste films op te lijsten.

Vandaar dat ik het geen slecht idee zou vinden om een tool te ontwikkelen waarbij je, alvorens je je toplijst ingeeft, moet bepalen hoeveel films (5, 10, 15, 20 of 25) je daarin wil zien verschijnen.

Feedback is zeker welkom!

Dk2008

• 11167 berichten
  • 788 stemmen

Gaat niet gebeuren denk ik, ik ben er zelf ook al eens over begonnen.

Film >> Toplijsten en favorieten >> Je persoonlijke top 10 zie mijn bericht vanaf 20 april 2009 en reacties daarop.

De enige mogelijkheid is lijstjes in topics. Als je tien te weinig vindt, hier bijvoorbeeld:

Film >> Toplijsten en favorieten >> Net niet in je top 10

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Wannes84 schreef:

Weet niet of het voorstel hier al geopperd is, dus corrigeer me als ik in herhaling val.

Waarom de users zelf niet laten bepalen welke top hij of zij invoert? Ik kan me voorstellen dat sommige gebruikers een topvijf voldoende vinden, terwijl anderen dan weer zouden gebaat zijn hun 20 beste films op te lijsten.

Vandaar dat ik het geen slecht idee zou vinden om een tool te ontwikkelen waarbij je, alvorens je je toplijst ingeeft, moet bepalen hoeveel films (5, 10, 15, 20 of 25) je daarin wil zien verschijnen.

Feedback is zeker welkom!

Hoe ga je dat dan regelen met puntenverdeling?

Vaughn

• 38 berichten
  • 14 stemmen

Bij Shawshank Redemption, The (1994):

Ik snap er echt geen bal van waarom deze film zowel op IMDB als hier op #1 in de Top-250 staat....

Oké, toegegeven; het is een goede film maar om het nou werkelijk DE BESTE FILM ALLER TIJDEN te noemen vind ik echt ongelooflijk overgewaardeerd en overdreven!

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Nieuw in de top 250: My Sister's Keeper (2009)

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Echt onbegrijpelijk hoe zo'n woensdagavonddrama zich in een toplijst kan nestelen.

garlic senior

• 4690 berichten
  • 0 stemmen

My Sister's Keeper moet ik nog zien, maar geen hoge verwachtingen van. Verschil met IMDB-gemiddelde is aardig groot.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

Let op! Discussies over de top 250-notering van deze film horen in het forum, niet bij de film.

AnthonyG.

• 356 berichten
  • 348 stemmen

Vaughn schreef:

Ik snap er echt geen bal van waarom deze film zowel op IMDB als hier op #1 in de Top-250 staat....

Oké, toegegeven; het is een goede film maar om het nou werkelijk DE BESTE FILM ALLER TIJDEN te noemen vind ik echt ongelooflijk overgewaardeerd en overdreven!

Deze film wordt algemeen beoordeeld als goed en heeft een underdogkarakter op gebied van verwachtingen. Weinigen gaan de film slecht vinden en de meeste vinden hem heel goed, waardoor de score hoog wordt.

Als we over beste films aller tijden bezig zijn, ga je vaak controversiele films of films die niet iedereen aanspreken opnoemen als je persoonlijk favoriet.

Verder, als men het maximale uit zijn concept haalt (en dat hebben ze hier ook wel gedaan) met welk recht zou je dan een lage score geven?

Sergio Leone

• 4415 berichten
  • 3104 stemmen

AnthonyG schreef:

Verder, als men het maximale uit zijn concept haalt (en dat hebben ze hier ook wel gedaan) met welk recht zou je dan een lage score geven?

Het recht op vrije meningsuiting?

Vinokourov

• 3143 berichten
  • 2909 stemmen

garlic senior schreef:

My Sister's Keeper moet ik nog zien, maar geen hoge verwachtingen van. Verschil met IMDB-gemiddelde is aardig groot.

Inderdaad, opvallend! Meestal ligt het MM-cijfer (vermenigvuldigd met twee) altijd iets lager (en m.i. meer correct) dan die van Imdb.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Vinokourov schreef:

(quote)

Inderdaad, opvallend! Meestal ligt het MM-cijfer (vermenigvuldigd met twee) altijd iets lager (en m.i. meer correct) dan die van Imdb.

Dat vind ik nou niet. De top250 staat vol films die op IMDb slechter scoren.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

De nummer 1 in de top 250 heeft op imDb een 9,5 en op MovieMeter 4,42 (maal 2 = 8,84)

Films die onderaan hangen hebben op imDb een 8,0 en op MovieMeter 3,75 (maal 2 = 7,5)

Vino heeft dus wel degelijk gelijk.

Onderhond

• 87616 berichten
  • 12875 stemmen

Maar dat is niet noodzakelijk wat AGE-411 zegt natuurlijk. Het gaat over film-specifieke vergelijkingen.

AGE-411

• 10342 berichten
  • 750 stemmen

Fikret8 schreef:

De nummer 1 in de top 250 heeft op imDb een 9,5 en op MovieMeter 4,42 (maal 2 = 8,84)

Films die onderaan hangen hebben op imDb een 8,0 en op MovieMeter 3,75 (maal 2 = 7,5)

Vino heeft dus wel degelijk gelijk.

Ik bedoel wat onderhond zegt (denk ik?). De laatste tijd komen er veel films de top 250 binnen die op IMDb slechts een 7,4 ofzo halen.

AnthonyG.

• 356 berichten
  • 348 stemmen

Sergio Leone schreef:

(quote)

Het recht op vrije meningsuiting?

Zeker hebben we dat, maar ergens willen we toch een beetje neutraal/profesioneel zijn en goede films erkennen. Nu ja, ik kan evenveel genieten van films die me aanspreken van thematiek* als films die goed uitgewerkt zijn.

*behoudens dat de uitwerking toch redelijk is

nu ja, we gaan off-topic.

man35

• 8 berichten
  • 28 stemmen

Vaughn schreef:

het is een trage zeikfilm die door de media/commercie op een platform is gezet

deze film is echt geen nummer 1

hij is daar neergezet door pubers/studenten als de beste ever omdat er een zielige neger in zit , zet dan de colour purple met oprah winfrey op 1 dan weten we gelijk dat er van die top 250 geen zak van klopt

El Loco

• 1130 berichten
  • 2401 stemmen

man35 schreef:

(quote)

het is een trage zeikfilm die door de media/commercie op een platform is gezet

deze film is echt geen nummer 1

hij is daar neergezet door pubers/studenten als de beste ever omdat er een zielige neger in zit , zet dan de colour purple met oprah winfrey op 1 dan weten we gelijk dat er van die top 250 geen zak van klopt

zielige neger!!??zielige reactie ja

Stijn B.

• 413 berichten
  • 1197 stemmen

Blijft een mysterie waarom een film als "Shawshank Redemption" op 1 staat in zulke lijsten. Voor mij één van de meest overschatte films allertijden. Net als Pulp Fiction btw.

AC1

• 5775 berichten
  • 909 stemmen

Blijkbaar hebben ze iets dat ontzettend hard aanspreekt bij de mensen.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

Een bovengemiddelde misdaad/drama film, maar inderdaad niet een film die zich duidelijk onderscheid ten opzichte van alle andere bovengemiddelde genregenoten.

The Green Mile vind ik zelfs nog meer overschat.

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

Het zou ook een leuk idee zijn om een toplijst te maken van beste Nederlandse films.

Fikret8

• 6172 berichten
  • 4238 stemmen

bozzy schreef:

Het zou ook een leuk idee zijn om een toplijst te maken van beste Nederlandse films.

http://www.moviemeter.nl/list/topmisc/NLD

bozzy

• 2161 berichten
  • 670 stemmen

@ Fikret8

Thanx !

jeroen079

• 19 berichten
  • 0 stemmen

ik snap nog steets niet dat deze op nr 1 staat is echt geen reet aan

heb thuis 643 films staan (en ja alemaal gezien) en heb nog meer films gezien die ik niet heb

dus heb wel verstand van films maar deze film op 1 neeeee bij lange na niet

heb een 0.5 gegeven is eigelijk nog teveel

lord of the rings hoort eigelijk op 1 te staan

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

jeroen079 schreef:

Let op! Discussies over de top 250-notering van deze film horen in het forum, niet bij de film.

stfuympos

• 13362 berichten
  • 731 stemmen

El Loco schreef:

(quote)

zielige neger!!??zielige reactie ja

Die zielige neger zit in Green Mile btw.

kimberlyVD

• 5946 berichten
  • 1571 stemmen

jeroen079 schreef:

ik snap nog steets niet dat deze op nr 1 staat is echt geen reet aan

heb thuis 643 films staan (en ja alemaal gezien) en heb nog meer films gezien die ik niet heb

dus heb wel verstand van films maar deze film op 1 neeeee bij lange na niet

heb een 0.5 gegeven is eigelijk nog teveel

Mja, uiteraard ben jij de enige op dit forum die zoveel films heeft of gezien heeft...

Moet ik ook maar eens mee beginnen, lijkt me leuk!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.