- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Batman Begins heeft ook nog kans om in de top250 te komen.
Hopen van niet !
mierenmark
-
- 113 berichten
- 183 stemmen
warom staat deze film nog niet in de top 250
dit is een meesterwerk
op de teller van 0 naar 100 slaat deze film 100% zo geweldig
maar wel top dat jullie ook zo hoog op deze film hebben gestemt
Martijnnn
-
- 2248 berichten
- 2417 stemmen
dit is een meesterwerk
Wiki.
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
Omdat er sowiezo minstens 250 films bestaan die beter dan deze film zijn.
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Omdat er sowiezo minstens 250 films bestaan die beter dan deze film zijn.

Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
EN beste Tuinman, je geeft de film zelf ook een 4 wat een hoge plek gemiddeld in de top opleverd.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
EN beste Tuinman, je geeft de film zelf ook een 4 wat een hoge plek gemiddeld in de top opleverd.
Het is natuurlijk hoe je het bekijkt. Ik geef The Green Mile een 4.0*, maar ik vind het zeker niet terecht dat hij zo hoog staat.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
dus je geeft de film een hoog cijfer, maar je vind zijn hoge notering onterecht?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Als je het zo bekijkt is het inderdaad raar, ik geef het ook 4* maar vind deze notering wel erg hoog...
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
dus je geeft de film een hoog cijfer, maar je vind zijn hoge notering onterecht?
als je 4 een hoog cijfer vind wel. Als ik een 4 geef vind ik dat een dikke voldoende/goed, maar om in mijn top 250 te belanden moet je minimaal een dikke 4,5 scoren, dus zo hoog is een 4 niet voor mij.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
voor jou blijkbaar niet, maar een 4 gemiddeldgeeft wel recht op een hoge positie in de top, dus ja het is hoog.
Iron Maiden
-
- 2651 berichten
- 7069 stemmen
dat is waar, 
maar veel mensen snappen de hoge waardering niet, terwijl ze wel een 5 geven. tsja ;D
deTuinman
-
- 1186 berichten
- 0 stemmen
Zo'n hoog cijfer is de 4e ster niet. Je hebt nog de 4.5 en 5.0.
Films die dat cijfer hebben hebben recht in mijn toplijst.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
dit is een meesterwerk
Omdat het een homofilm is.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
The Green Mile vindt ik een mooie film, maar geen Top 5 waardig.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Ik vind The Green Mile niet eens top 250 waardig.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Shawshank Redemption op 4,40.. het moet toch niet gekker worden 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
Shawshank Redemption op 4,40.. het moet toch niet gekker worden 
Op de imdb is het 9,2. Daar is het dus nóg gekker.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Op de imdb is het 9,2. Daar is het dus nóg gekker.
Omgerekend misschien, maar je moet het door 2 delen en dan gemiddeld nog -0,4 ofzo eraf als het om de toplijst gaat, daar zijn immers omgerekend de onderste top250 films nog steeds 4,0 gemiddeld.
In ieder geval een gigantisch overschat filmpje.
DVD-T
-
- 15565 berichten
- 3129 stemmen
Zal me niks verbazen dat SSR in de toekomst nog verder zal stijgen, aangezien er daar vooral veel met de 5* word gesmeten.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
The Shawshank Redemption is juist ondergewaardeerd op MM, dus ik verwelkom die stijging. The Green Mile mag wat mij betreft wel een plaatsje of 100/200 zakken.
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
The Shawshank Redemption is juist ondergewaardeerd op MM, dus ik verwelkom die stijging.
Ondergewaardeerd? Hij staat zowat in elke Toplijst op 1 wat mij betreft zwaar overgewaardeerd.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zeker is dat overgewaardeerd, het is een goede film, maar zo speciaal en origineel is het allemaal niet.
Het is wel te merken dat sommige mensen bij die film wel erg makkelijk 5 sterren geven.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Ondergewaardeerd? Hij staat zowat in elke Toplijst op 1 wat mij betreft zwaar overgewaardeerd.
.Zeker is dat overgewaardeerd, het is een goede film, maar zo speciaal en origineel is het allemaal niet.
Het is wel te merken dat sommige mensen bij die film wel erg makkelijk 5 sterren geven.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Geldt voor nogal wat films. Ik geef met pijn en moeite 1% van de films 5*. Shawshank zit daar overigens wel tussen...
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12871 stemmen
Erwinner had er laatst een interessant artikeltje over. Daarnaast heeft de film uiteindelijk z'n voordeel gehaald door de slag met The Godfather.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
AMSTERDAM - Als mensen een afwijkende mening hebben, worden ze door hun hersenen gestimuleerd om die opvatting bij te stellen, zo blijkt uit onderzoek aan de Radboud universiteit van Nijmegen.
De onderzoekers gaven proefpersonen de opdracht om pasfoto's van vreemden met een cijfer te beoordelen op aantrekkelijkheid.
Nadat iedereen zijn oordeel kenbaar had gemaakt, verscheen op een beeldscherm het gemiddelde cijfer dat de groep had gegeven.
Smoesje
Met een smoesje onderzochten de wetenschappers vervolgens of de proefpersonen zich lieten beïnvloeden door de groepsnorm. De onderzoeksleider deed net alsof er iets fout was gegaan bij het verwerken van de gegevens en liet iedereen zijn cijfer opnieuw invullen.
Al snel bleek dat vrijwel alle deelnemers aan het experiment hun beoordeling onmiddellijk bijstelden in de richting van het groepsgemiddelde.
Verklaring
De verklaring voor het aanpassingsgedrag vonden de wetenschappers op hersenscans, die tijdens het onderzoek werden gemaakt van de proefpersonen.
Op het moment dat mensen beseften dat hun beoordeling niet overeenkwam met de groepsnorm, werd er een gebied in hun brein actief dat normaal gesproken waarschuwt bij het maken van fouten.
De resultaten van het experiment staan donderdag in het wetenschappelijke tijdschrift Neuron.
Volgens de onderzoekers zorgt de gemeten hersenimpuls ervoor dat mensen hun gedrag bijna automatisch aanpassen aan de sociale norm.
Handdoek
"Het onderzoek verklaart bijvoorbeeld waarom het hergebruik van handdoeken door hotelgasten toeneemt, als in hun kamer een kaartje hangt met de tekst '75 procent van onze gasten hergebruikt hun badhanddoek'", zo verklaart hoofdonderzoeker Vasily Klucharev in dagblad De Gelderlander.
"Het expliciet maken van de sociale norm geeft onze hersenen een sterke impuls om ons gedrag aan te passen."
Variatie
Uiteraard zijn er wel individuele verschillen in volgzaamheid. "We zagen tijdens het onderzoek een variatie in de mate waarin mensen hun oordeel bijstelden", aldus Klucharev. "Maar er was niemand die niet op zijn minst een beetje bijdraaide."
© NU.nl/Dennis Rijnvis
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
En je hebt ook mensen die tegengesteld stemmen om die reden, om maar zich maar af te zetten tegen de groep.