- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Vind ik dus wel. Vooral als je ziet wat voor misbaksels in de top 250 staan.
fight club
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Ik heb die film wel vaker in de top 250 gezien, dus het is geen nieuwkomer 
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Als er een lijst ongeloofwaardig is is die van imdb die word met de maand maar slechter
Ik vind deze top 250 vrij aardig als ik voor iets nieuws wil zien ga ik inderdaad naar de tip
Maar ik hoop niet dat over paar jaar als het gemiddelde stemmen hoger dan de 300 is dan is de sharme er inderdaad vanaf zou zonde zijn
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Als er een lijst ongeloofwaardig is is die van imdb die word met de maand maar slechter
Ik vind deze top 250 vrij aardig als ik voor iets nieuws wil zien ga ik inderdaad naar de tip
Maar ik hoop niet dat over paar jaar als het gemiddelde stemmen hoger dan de 300 is dan is de sharme er inderdaad vanaf zou zonde zijn
helemaal mee eens!
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Waarom is die zo ongeloofwaardig?
%%%%%%
-
- 2543 berichten
- 1234 stemmen
Jaa het is mijn mening
Maar als ik kijk naar The Dark knight op plaats 5 gewoon hoger als Once Upone time in the west en zo kan ik door gaan
Enzo staan er nog een hoop films op plaatsen op imdb die ik erg in twijfels trek en als dat in aantal jaar gebeurt ok maar het gebeurt zowat iedere maand
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
The Dark knight zou in mijn toplijstje ook hoger staan dan Once Upone time in the west.
starbright boy (moderator films)
-
- 22425 berichten
- 5130 stemmen
Berichten verplaatst naar Filmdragers > Algemeen > Welke film(s) heb je als laatst aangeschaft
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
The Dark knight zou in mijn toplijstje ook hoger staan dan Once Upone time in the west.
zeg dat over 43 jaar nog maar eens
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
zeg dat over 43 jaar nog maar eens
ik bedoel 41 jaar want zo oud is once upon a time in the west !
the dark knight is een uitzonderlijk goede actie film maar kan hij net zoals once upon a time in the west over 40 jaar nog goed zijn?
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Zou me in ieder geval verbazen moest die western over 40 jaar meer status hebben. Het rijtje films uit de jaren '20 die nog iets te betekenen hebben is immers ook op één hand te tellen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Zou me in ieder geval verbazen moest die western over 40 jaar meer status hebben. Het rijtje films uit de jaren '20 die nog iets te betekenen hebben is immers ook op één hand te tellen.
Er zijn ook gigantisch veel films uit die tijd verloren gegaan, doordat de studio's ze slecht bewaarden. Maar een relatief klein deel van die films is bewaard gebleven, dus logisch dat er uit die tijd minder films met die status zijn. Daarnaast zijn het ook nog eens vooral stomme films, een kunstvorm die nog niet 100% ontwikkeld is. Films uit de jaren '30 en '40 hebben duidelijk al minder problemen met herrinnerd worden. Ik denk dat men zich Once Upon a Time in the West nog wel zal herrinneren over 40 jaar. 80 jaar is echt geen richtlijn voor het herrinneren van een film. Zeker niet in het internettijdperk.
Apollinisch
-
- 21299 berichten
- 0 stemmen
Geen enkele kunstvorm is 100% ontwikkeld. Zal ook nooit gebeuren. Maar we praten over 40 jaar verder. Zal best dat de film nog herinnerd wordt, maar ik denk dat er van de status die de film nu nog heeft niet veel over zal blijven.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Geen enkele kunstvorm is 100% ontwikkeld.
Ik bedoelde het op een ander niveau dan dat natuurlijk.
Het blijft speculatie, maar ik zou niet weten waarom niet. Grote kunstwerken van 80 jaar geleden (van schilderijen tot boeken) blijven ook gewoon bekend. Natuurlijk niet allemaal, maar ik zou zeggen dat een film als Once Upon a Time in the West intussen genoeg status heeft opgebouwd om nog wat decennia mee te gaan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Once Upon a Time in the West is een tijdloos Meesterwerk. Die film blijft nog veel langer dan 40 jaar zijn status behouden.
Ongelooflijk dat er mensen zijn die denken dat een hype als The Dark Knight ook zo een status zal krijgen als Once Upon a Time in the West.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Once Upon a Time in the West is waarschijnlijk ook ooit als hype begonnen. Iedere tijd heeft zijn tijdloze meesterwerken. Welke dat voor na 2000 worden lijkt me nog moeilijk te zeggen maar misschien is The Dark Knight er één van.
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
Once Upon a Time in the West is waarschijnlijk ook ooit als hype begonnen. Iedere tijd heeft zijn tijdloze meesterwerken. Welke dat voor na 2000 worden lijkt me nog moeilijk te zeggen maar misschien is The Dark Knight er één van.
dat is inderdaad mogelijk, the dark knight is inderdaad erg goed.
maar het blijft een filmpje. neem daarin tegen lord of the rings in 2003, zie ik die later wel nog steeds hoog staan.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Ja, de Lord of the Rings trilogy zal volgens mij ook nog wel lang hoge posities in de toplijsten behouden. Ik hoop het in ieder geval, want het zijn echt wel meesterwerken.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Computerwerken en nog lelijk ook...
Curly1985
-
- 819 berichten
- 357 stemmen
wanneer word de toplijst van moviemeter geupdate? er zijn een hoop films zoals the dark knight en slumdog millionaire die in de lijst horen te staan.
ps lord of the rings computerwerk en lelijk? haha! als iets nog steeds staat als een huis qua special effects dan zijn t de lord of the rings films wel.
Gollem anyone? ooit zoveel emotie gezien in een computeranimatie?? en wat te denken van de scene in the two towers dat de hele boel overstroomt..??
en alle locaties zoals de toren van saruman zijn miniaturen, geen computer aan te pas gekomen en wat te denken van alle met de hand gemaakte kostuums wapens etc..
lord of the rings was een van de moeilijkste projecten ooit en ze zijn er dubbel en dwars in geslaagd het te realiseren.
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
wanneer word de toplijst van moviemeter geupdate? er zijn een hoop films zoals the dark knight en slumdog millionaire die in de lijst horen te staan.
De top 250: de films met de hoogste waardering op MovieMeter. Om voor deze lijst in aanmerking te komen moet een film minstens 200 stemmen ontvangen hebben. Films die in de afgelopen 2 jaar in de bioscoop zijn gaan draaien komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Ik zag laatst weer een stukje LOTR en af en toe zijn de achtergronden wel héél erg duidelijk lelijk computerwerk, daar hadden ze wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Laatst zag ik ook LotR en viel het me vies tegen tegen hoe deel I qua specialeffects door de mand viel. Hypefilms, de naam zegt het al, kunnen uiteraard nooit tijdloos worden.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
ps lord of the rings computerwerk en lelijk? haha! als iets nog steeds staat als een huis qua special effects dan zijn t de lord of the rings films wel.
Gollem anyone? ooit zoveel emotie gezien in een computeranimatie?? en wat te denken van de scene in the two towers dat de hele boel overstroomt..??
en alle locaties zoals de toren van saruman zijn miniaturen, geen computer aan te pas gekomen en wat te denken van alle met de hand gemaakte kostuums wapens etc..
lord of the rings was een van de moeilijkste projecten ooit en ze zijn er dubbel en dwars in geslaagd het te realiseren.
Ben ik het helemaal mee eens. Voor deze films hebben ze enorm veel echt gebouwd. De eerste ring van Gondor, hebben ze helemaal gemaakt, en niet op schaal ofzo hoor. Levensecht met een poort van 3.5 m hoog inbegrepen. Zo kan je wel een tijdje doorgaan. De mannen van de weta workshop hebben daar inderdaad prachtig werk geleverd.
doodah
-
- 1538 berichten
- 1236 stemmen
Computerwerken en nog lelijk ook...
Als je LOTR al een lelijk computerwerk vind, wat moet je dan wel niet vinden van 300. Dat is pas een lelijke "computermade" film.
De LOTR zeker niet. Om je hiervan te overtuigen, kan ik je de making of van vooral de Return of the King aanraden.
kimberlyVD
-
- 5946 berichten
- 1571 stemmen
Als je LOTR al een lelijk computerwerk vind, wat moet je dan wel niet vinden van 300. Dat is pas een lelijke "computermade" film.
De LOTR zeker niet. Om je hiervan te overtuigen, kan ik je de making of van vooral de Return of the King aanraden.
Volgens mij is het ook gewoon een kwestie van smaak...
Ik vind namelijk beide goed, LOTR & 300. Maar 300 spreekt me net iets meer aan. Maar dat is uiteraard een mening.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Daarom stel ik 300 en een hoop andere verwante films ook uit. Of misschien komen ze wel nooit aan de beurt.
B_B
-
- 1969 berichten
- 776 stemmen
The Prestige ook eindelijk in de top 250!
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
1 Mrt. is het tijd voor Das Leben Der Anderen. 3*