- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Gelukkig ligt The Name Of The Rose er al weer lang uit als ik in die geburen kom.
Denk dat het verder niet veel invloed heeft op m'n Top 250 avontuur. Een hoop geziene films gaan eruit, maar ook een hoop geziene films komen in de plaats. Toch vond ik een verhoging nog niet echt nodig, maar storend is het ook weer niet.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Wat The Name of the Rose in die lijst doet is me ook een raadsel.
Stephan
-
- 7894 berichten
- 1388 stemmen
De verhoging geeft dan meer het beeld van de "film meute" ipv de "film freaks". En da's wel jammer.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Daarvoor is er dan nog altijd de Tiplijst.
Alastor
-
- 2634 berichten
- 3018 stemmen
De site en het aantal stemmen groeit.
Geleidelijk wordt het aantal iets naar boven bijgesteld, zonder het karakter van de lijst teveel aan te tasten.
Geldt dit ook voor de ondergrens van de tiplijst?
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Nee wees gerust, dat zou zonde zijn voor een aantal interessante tips.
Als de lijst te 'vol' wordt kan de tiplijst worden uitgebreid naar tip 250.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Nee wees gerust, dat zou zonde zijn voor een aantal interessante tips.
Als de lijst te 'vol' wordt kan de tiplijst worden uitgebreid naar tip 250.
Aangezien het gemiddelde onderaan de lijst nu al 3,79 en dat met de verandering nog hoger zal worden, zou de lijst uitbreiden naar 250 geen slecht idee hebben, zodat onderaan de lijst het gemiddelde net als in de top 250 ongeveer 3,75 zal zijn.
Ik verbaas me er een beetje voor dat deze wijziging zo snel gebeurt. Tussen de vorige twee wijzigingen zaten volgens mij een paar jaar.
Wel leuk dat films als Midnight Cowboy, Miller's Crossing en Secrets and Lies opnieuw de kans krijgen zich te bewijzen, maar ik was net zo blij van As It Is In Heaven af te zijn.
belchinees
-
- 4182 berichten
- 2326 stemmen
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Nu wel ja, niet zo bij de hand doen hè 
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
ben benieuwd wanneer shrek erin komt:D
13woutie13
-
- 4384 berichten
- 0 stemmen
even een vraagje tussendoor.
wanneer komen de films uit 2006 in de top 250?
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
2 jaar na bioscooprelease in Nederland?
Blood Diamond komt trouwens zondag hoog in de top 250 binnen.
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Jammer, hoort er naar mijn mening niet eens in te staan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Jammer, hoort er naar mijn mening niet eens in te staan.
Vind ik dus wel. Vooral als je ziet wat voor misbaksels in de top 250 staan.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Vind ik dus wel. Vooral als je ziet wat voor misbaksels in de top 250 staan.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Zeker, bijv Grave of the Fireflies 

Nu kan ik ook een titel van een van jouw favorieten gaan noemen. Daar zit dus niemand op te wachten.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Een misbaksel dat 2.5* krijgt ?
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
It's a Wonderful Life, dat is bijv. een misbaksel, of Braveheart.
Ok nu weer genoeg geflauwekuld
Blood Diamond komt wel wat overdreven hoog te staan, maar in verhouding tot 125 andere films staat ie er dan weer terecht in.
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Nu kan ik ook een titel van een van jouw favorieten gaan noemen. Daar zit dus niemand op te wachten.
Een misbaksel dat 2.5* krijgt ?
. Maar het is op zich geen slechte animatie, maar de muziek maakt dat het
is.It's a Wonderful Life, dat is bijv. een misbaksel, of Braveheart.
Ok nu weer genoeg geflauwekuld
Blood Diamond komt wel wat overdreven hoog te staan, maar in verhouding tot 125 andere films staat ie er dan weer terecht in.
eerst zeg je 'genoeg flauwekul' en dan kom je zelf weer met flauwekul.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Tja, zat er dan iemand te wachten op quote="Nomak"Vind ik dus wel. Vooral als je ziet wat voor misbaksels in de top 250 staan.? Zo ja, dan kan je net zo goed het beestje bij zijn naam noemen (hoewel dit voor iedereen anders is).
Onzin, volkomen normale reactie van mij. Als ik dat niet mag zeggen kan Jordy evengoed de site opdoeken, want dan mag er helemaal niets meer gezegd worden.
Wat jij doet is een reactie uitlokken door 1 van mijn favoriete films aan te vallen. Je had elke film kunnen kiezen, maar je kiest gewoon de eerste in mijn lijst die je niet aanstaat, laag!
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
Wat jij doet is een reactie uitlokken door 1 van mijn favoriete films aan te vallen. Je had elke film kunnen kiezen, maar je kiest gewoon de eerste in mijn lijst die je niet aanstaat, laag!
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
eerst zeg je 'genoeg flauwekul' en dan kom je zelf weer met flauwekul.
Nee, want Blood Diamond hoort van de films die ik heb gezien uit de top 250 (ongeveer 200) sowieso bij de beste 75 (waarschijnlijk zelfs 40, maar dat zou ik moeten uitzoeken), dus niks flauwekul, maar persoonlijke mening. Dat ik dan vind dat hij niet thuishoort in de top40 klinkt misschien raar, maar dat is het niet. Ik vergelijk in 'schalen' als je bedenkt dat Hotel Rwanda (in enige mate vergelijkbaar aan BD) ook ergens in de top100 staat, is het wél terecht dat ie erin komt. Ik kan het niet beter uitleggen, want of je doet bij de hand of je begrijpt het gewoon niet.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Misschien moeten jullie je hier maar even uitleven:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Ben in ieder geval blij dat onzen André meteen weer uit de toplijst verdwijnt door de nieuwe ondergrens.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8215 stemmen
Weet ook niet waarom het "onzen""zou moeten zijn Andrey Rublyov is toch echt Russisch en niet Belgisch dacht ik zo 
Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het minimum aantal stemmen voor de top 250 is (zoals kappeuter al meldde) verhoogd naar 200, en de tip lijst bevat nu ook 250 films ipv 200
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Met deze verhoging verliest de top 250 voor mij nog meer aan waarde. Er staat maar één parel van de grootste regisseur aller tijden in. Ik heb het natuurlijk over Luchino Visconti. Ik hecht veel meer waarde aan de tip 250. Dit is de lijst voor een boeiende ontdekkingstocht naar de echte parels uit de filmgeschiedenis. Deze parels zullen nooit door een groot publiek ontdekt worden. Laat staan dat deze minder toegankelijke films door veel mensen omarmd zullen worden. Dat geeft nog meer charme en glans aan deze lijst.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Mississippi Burning staat er vanaf vandaag volgens mij voor het eerst in de top 250. Had nog nooit eerder van de film gehoord.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
De onderkant is er zeker niet mooier op geworden, maar dat lost zichzelf wel weer op.