- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
selfhealing
-
- 275 berichten
- 278 stemmen
Ik weet niet hoelang het al zo is, maar hoe is het toch mogelijk dat een prul als The Green Mile het meesterwerk Pulp Fiction voorbij is gegaan in de top 250
?
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
.......mmmm......
Want The Green Mile is ook zo'n moeilijke, intelligente en diepe film he?
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Een Amerikaanse remake van een Aziatische film die je niet goed vond, geregisseerd door Martin Scorsese; hoe kunnen je verwachtingen dan laag zijn? 
Dat is net de reden dat ik die film niet wil zien. Het moet eens gedaan zijn met die remakes. Het origineel is goed genoeg.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat is nou net een van de zeldzame remakes die beter is dan het origineel, wat mij betrefd. Ik zie ook liever dat men iets origineels verzint, maar remakes an sich hoeven niet bij voorbaat slecht te zijn.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
... en met Scorsese aan het roer hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken.
Pastichio Rocker
-
- 6344 berichten
- 0 stemmen
Veel mensen negatief?? De film staat wel op nr. 21 in de top250 dus zo negatief doen de mensen er toch niet over hoor... 
Die lijst zegt niks behalve dat er een heleboel mensen rondlopen met geen smaak.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Die lijst zegt niks behalve dat er een heleboel mensen rondlopen met geen smaak.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Of juist wel. Krijg je misschien weer zo'n duf uitgesponnen verhaaltje voorgeschoteld.
selfhealing
-
- 275 berichten
- 278 stemmen
.......mmmm......
Want The Green Mile is ook zo'n moeilijke, intelligente en diepe film he?
selfhealing
-
- 275 berichten
- 278 stemmen
24 titels gezien:
- zowaar 2 met een echte voldoende
- Raiders op 2 
- Allen Engelstalig 
Hoewel er bij deze (en de genoemde) site vele films worden besproken(beoordeeld) die niet engelstalig zijn, ligt de nadruk op westerse en vooral engelstalige films voor het geval je dat nog niet wist. Ik ben zelf een Bollywoodliefhebber, maar je ziet mij niet jammeren dat er geen bollywoodfilms in de top 250 (500) staan. Terwijl er wel films zijn die daarin zouden kunnen staan. Hetzelfde geld voor de films waar jij misschien cultureel (etnisch) gezien een voorkeur voor hebt...Maar dat kon je zelf toch ook bedenken? 
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
In tegenstelling tot de nogal nietszeggende Empire-lijst hebben we hier een tiplijst waarin zelfs enkele Bollywood-films een erg hoge notering hebben. Sterker nog: de hele huidige top 3 komt uit India. En de nummer 5, 8 en 10 ook.
rokkenjager
-
- 2863 berichten
- 1703 stemmen
Het valt me op hoe groot de speelduur van die Bollywoodfilms wel niet is. Vrij iedere hooggewaardeerd Bollywoodfilm heeft een speelduur van drie uur of langer! Ze trekken me verder ook niet echt aan. Vaak ongeïnspireerd, niet origineel en vrijwel altijd musical als subgenre.
88Fabian
-
- 1527 berichten
- 0 stemmen
Bij Man on Fire (2004):
Een goeie film maar dat ie in de top250 staat is me een raadsel
.
Jackson07
-
- 69 berichten
- 0 stemmen
.
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
De film is nergens echt heel goed. Dus is de hoge klassering hier toch op zijn minst vreemd te noemen.
Jackson07
-
- 69 berichten
- 0 stemmen
De film is nergens echt heel goed. Dus is de hoge klassering hier toch op zijn minst vreemd te noemen.
Dat is dus wat ik zeg, ieder zijn persoonlijke mening. Blijkbaar deelt het merendeel die mening met jou niet, dus is het een terechte notering. Veel mensen vinden hem dus blijkbaar op de meeste plekken wel heel goed.
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Bij Man on Fire (2004):
.
Ga maar op discussie met mijn beste maat, dat is zijn lievelingsfilm.
Het is een goeie film, het hoort in 250 maar dan over de 200.
Ikzelf snap nog niet eens waarom The Shawshank Redemption op 1 staat maar ja, ik ben één van weinige die dat vind.
Er zijn bepaalde films waar ik zo van denk? hoe in godsnaam kan dat nu in de top 250 belanden?
En stond man on fire niet onlangs op 189??
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Ikzelf snap nog niet eens waarom The Shawshank Redemption op 1 staat maar ja, ik ben één van weinige die dat vind.
Daar klopt niks van. (Man on Fire is trouwens ook zwaar overrated)
M.Goodkat
-
- 1290 berichten
- 1463 stemmen
Daar klopt niks van. (Man on Fire is trouwens ook zwaar overrated)
Veel films hoor, ik ga geen voorbeelden geven hier, straks wordt ik dan nog helemaal ondervraagd waarom maar Man on Fire is één love it or hate film, als je ervan houdt geef je da een spontaan een 5 en denk je er niet kritisch bij na, de film zelf was te traag en teveel melodrama bijeen gestoken. men wilt origineel zijn wanneer denzel explodeert op het einde om Dakota te redden maar dat was mij één beetje teveel gevraagd, het is dan ook heel lang geleden dat ik de film eens deftig heb gezien,maar is ook niet de moeite waard.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Empire's The 100 Greatest Movie Characters of All Time.
Top 25:
1. Tyler Durden (Fight Club)
2. Darth Vader (Star Wars trilogy)
3. The Joker (The Dark Knight)
4. Han Solo (Star Wars trilogy)
5. Hannibal Lecter (Silence of the Lambs)
6. Indiana Jones
7. The Dude (The Big Lebowski)
8. Captain Jack Sparrow (Pirates of the Carribean Trilogy)
9. Ellen Ripley (Alien Quadrology)
10. Vito Corleone (The Godfather)
11. James Bond
12. John McClane (Die Hard)
13. Gollum (The Lord of the Rings)
14. The Terminator
15. Ferris Bueller (Ferris Bueller’s Day Off)
16. Neo (The Matrix trilogy)
17. Hans Gruber (Die Hard)
18. Travis Bickle (Taxi Driver)
19. Jules Winnfield (Pulp Fiction)
20. Forrest Gump (Forrest Gump)
21. Michael Corleone (The Godfather)
22. Ellis “Red” Redding (The Shawshank Redemption)
23. Harry Callahan (Dirty Harry)
24. Ash (Evil Dead)
25. Yoda (The Empire Strikes Back)
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Ik had 'm gister ook nog even doorgenomen. vermakelijke samenstelling, maar alweer een typische geval van niet serieus nemen. Ondanks het feit dat er veel memorabele personages instaan, bevat het ook veel bagger, onbegrijpelijke (en vergeetachtige) keuzes vooral. Maar goed, dat is nou eenmaal het ''handelsmerk' van commerciele lijsten zoals deze.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Wat een bullshit lijst. Alleen #1,5,10 staan terecht in de top 10.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Aardige lijst, Tyler Durden op 1 bevalt me wel. The Joker heeft ook een respectabele positie. Maar Han Solo? Ellen Ripley? Neo?
Ik had Juno er graag tussen gezien.
Spiekercoen
-
- 326 berichten
- 1450 stemmen
Een volledig Amerikaans georienteerd lijstje, grappig maar nietszeggend.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Ik had Juno er graag tussen gezien.
Staat er ook wel in, en nog veel te hoog ook. Daniel Plainview staat belachelijk laag. Tyler Durden bevalt mij ook wel, net als The Joker.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ook naar mijn smaak iets teveel een bekendste personage in plaats van beste personage lijst. Hans Gruber is de enige verrassing in de top 25, maar ook dat was alles behalve nodig.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Toch nog even doorgeklikt zonet..op 33 vind ik toch nog een verassing: Tequila (Hard-Boiled) Maar het blijft een behoorlijk trieste lijst.
SniPes
-
- 786 berichten
- 1724 stemmen
Als een Daniel Plainview erin staat, waarom dan geen Bill The Butcher.