- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16416 stemmen
De Zeemeerman heeft -ik vermoed door een aantal spookstemmers- een aantal keren 5* gekregen de afgelopen weken. Ik denk om Spice World op de eerste plaats te krijgen. Spookstemmers dus, ik zou het met een korreltje zout nemen.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8214 stemmen
Vraagje. Een film komt 2 jaar na bioscooprelease in de toplijsten terecht, mits het gemiddelde natuurlijk hoog genoeg is. Hoe zit dat dan bijvoorbeeld met een film als Eight Below, die niet in de bios gedraaid heeft en wiens videotheekrelease inmiddels 2 jaar geleden is. Het gemiddelde is hoog genoeg. Is dit een foutje of werkt het hierbij anders?
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Eight Below zou dan op 1 januari 2009 in de top 250 moeten komen (mits het gemiddelde dan nog hoog genoeg is). Dat is in ieder geval zo bij films zonder release. Misschien dat het bij de videotheek anders werkt en dat hij er morgen al in staat.
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Hoezo 1 jan.? Omdat ie geen biosrelease heeft gehad?
Verder geeft Kappeuter hier vaak aan welke titels er van de tip 150
binnenkort binnenkomen in de top 250.
Zou Kappeuter ook aan kunnen geven welke titels er van de top recent binnenkort binnenkomen?
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Als er geen biosrelease is geweest dan telt inderdaad 1 januari. Blijft een ietwat vreemde regeling omdat film zonder biosrelease dus sneller de top 250 inkunnen.
Volgens mij is uit de Top recent laatst nog Fearless in de Top 250 gevallen, fijne toevoeging maar kijkende naar Hero en Flying Daggers zal het waarschijnlijk weer een kort verblijf worden.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Zou Kappeuter ook aan kunnen geven welke titels er van de top recent binnenkort binnenkomen?
Zou inderdaad kunnen....
maar ik heb voorkeur voor andere enthousiasteling die dat voortaan even bijhoudt.
Kijk regelmatig even twee jaar terug in het bioscooprelease overzicht:
http://www.moviemeter.nl/film/cinema/full/2006/
Zo te zien komt C.R.A.Z.Y. op 8 september binnen in de top 250.
15 september:
17 november:
10 november:
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Oh , je bent me nu voor.
Het is een handige manier om het te op te zoeken.
C.R.A.Z.Y pas aangekocht en veel zin in.
Ik kon trouwens die link met Sideways en Hundstage niet echt vinden. 
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Dat snap ik wel. Het was ook een creatieve link.
Ik vond ze beide hilarisch en beide bevatten genante / tragikomische situaties. Maar idd. verder totaal verschillend.
otherfool
-
- 18536 berichten
- 3403 stemmen
Boooo De Zeemeerman staat niet meer op 1 in de floplijst! Dit was toch een beetje de 'Manos' van MovieMeter, jammer dat die gillende keukenmeiden dit schijnbare meesterwerkje hebben 'ingehaald'...
edit: hmm op de vorige pagina werd er ook al wat over gemeld...
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
Hehe, geen wonder met al die tienen die deze film opeens uitgereikt krijgt.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Geweldig dat er 2 ' warme ' films in de top 250 zijn binnengekomen: C.R.A.Z.Y. en Kiki `s Delivery Service.
Zullen er helaas wel weer snel uitliggen, ze hebben hun 1ste 0,5* alweer in de pocket.....
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
CRAZY ga ik snel kijken, wordt geen onvoldoende denk ik.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8214 stemmen
Lijkt me ook wel een mooie film. Je mag het trouwens niet zeggen natuurlijk, maar ik vraag me af of degene die Kiki en CRAZY een 0,5* gegeven heeft de films ook daadwerkelijk gezien heeft, gezien zijn opvallende stemgedrag van de laatste dagen.
Iemand trouwens enig idee waar Kiki met NL-subs te krijgen is?
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Kiki `s Delivery Service is nergens met NL - subs te krijgen. Maar Engelse subs zijn toch ook goed te doen? Er is een mooie studio - Ghibli editie hoor. 
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8214 stemmen
Engelse subs zijn op zich ook goed te doen ja. Heb trouwens wel weer zin in een Miyazaki, de vier die ik tot nu toe gezien heb zijn goed bevallen. 
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2849 stemmen
Ik kan mij die zin wel voorstellen, ja. Blijven allemaal leuke kijkervaringen. Als je eenmaal aan zijn oeuvre begonnen bent dan wil je het gewoon snel vervolledigen.
Kijk zelf ontzettend uit naar zijn nieuwste film: Ponyo on the Cliff.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8214 stemmen
Inderdaad. Heb ook het idee dat als er eentje je bevalt, je de rest vaak ook wel zal bekoren als ik het zo zie. Die nieuwste film van hem lijkt me ook wel mooi inderdaad. Is een wat andere soort van animatie als ik de hoes zo zie, of heb ik dat mis?
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Een behoorlijk nieuwe insteek van Miyazaki met zijn nieuwe film (alles is met de hand getekend geloof ik). Lijkt me een heerlijke film Ponyo, maar zal wel wat kinderlijker doen overkomen dan zijn vorige producties.
Achmed
-
- 550 berichten
- 0 stemmen
In De Site > Algemeen > Toplijsten Overige Suggestie:
Is het mischien mogelijk om daar ook een optie aan toe te voegen zodat je een toplijst kan kiezen met een bepaald aantal stemmen (of meer)
BV een kopje van minimaal aantal stemmen;
500
1000
1200
1400
1600
1800
2000 etc.
Dit zal dan ook dat gezeur verhelpen van dat de top 250 films meer stemmen nodig hebben.
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
ik weet niet wie zeurt dat top250 films meer stemmen nodig hebben maar lijkt me zwaar onnodig. Staat nu al zo weinig moois in. En bij een kopje van boven de 1000 gaat het niveau denk al heel drastisch omlaag.
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Ja dat zou inderdaad catasrofale gevolgen hebben voor de top 250.
Achmed
-
- 550 berichten
- 0 stemmen
ik weet niet wie zeurt dat top250 films meer stemmen nodig hebben maar lijkt me zwaar onnodig. Staat nu al zo weinig moois in. En bij een kopje van boven de 1000 gaat het niveau denk al heel drastisch omlaag.
Het niveau gaat misschien omlaag, maar het geeft wel een grotere algemene blik van een film. Het is makkelijker te zien of een film goed is bij 2000 stemmen dan bij 1000 bijvoorbeeld. Het leek mij wel leuk om zoiets te hebben los van de top 250 dan kan je de wat bekendere films ook rangschikken.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Ik had ooit een zelfde (verwrongen
) blik (weliswaar geen 2000, maar minimum naar 200), maar dan zouden veel oude en minder mainstream (lees on-VS) eruit vallen.. blijft een (hele) saaie lijst over.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8214 stemmen
Inderdaad. Gewoon houden de lijst zoals hij is. Als we de grens omhoog gaan gooien wordt het een heel eenzijdige en eentonige lijst. Bovendien heeft dan bijna iedereen het gros van de films wel gezien, terwijl dat nu niet het geval is en daar voor menigeen (zo ook ik
) een uitdaging ligt.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Nieuwe update:
All Quiet on the Western Front 2
Laura 7
(aantal stemmen nog nodig voor opname in top 250)
Goodfella_90
-
- 10408 berichten
- 2596 stemmen
La Double Vie de Véronique zou er met 1 stem overigens ook in kunnen komen, maar is wat minder zeker van haar plaats in de lijst.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Ik zou zweren dat ik die er een tijdje geleden al in zag staan.
Spetie
-
- 38871 berichten
- 8214 stemmen
All Quiet on the Western Front stond er ook al in, maar er zijn blijkbaar een paar stemmen weggehaald van mensen die gestemd hadden, maar die de film niet gezien hadden.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
moviefreak#1 is met een schone lei begonnen en vroeg om het verwijderen van al z'n stemmen.
Verder kan het ook zo zijn dat iemand zich heeft uitgeschreven, dan worden namelijk ook alle stemmen verwijderd.