- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Voor een gemiddelde Moviemeter-gebruiker zijn er nooit te veel lijsten. 
Zelva
-
- 2188 berichten
- 2702 stemmen
Er zijn zo veel lijsten dat ik veel te weinig inhoudelijke discussies zie over wat nu echt de beste film aller tijden is.
Hoe wil je daarover discussiëren dan?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Zojuist heb ik ook nog de ultieme top 100 aller tijden zien staan. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Dit terwijl ik juist graag inhoudelijk in discussie wil gaan over de kwaliteit van films. Ik ben toch zeker nier de enige die er zo over denkt?
Hier kun je discusieren en meespelen!
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
Iemand een idee of Ben Hur (4DVD) (Special Edition) de moeite waard is om te kopen? heb nu de single uitvoering in een snapperhoes zonder ontertiteling.. opzich al goed beeld maar is de special edition misschien beter?
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Waarom staat The Prestige nog niet in de top 250?
Voldoet aan alle voorwaarden meen ik.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Waarom staat The Prestige nog niet in de top 250?
Voldoet aan alle voorwaarden meen ik.
Nee, want hij was pas op 8 februari 2007 in de bioscoop in NL, dat betekent dat ie pas op 8 feb '09 in de top 250 komt
(Zelfde verhaal voor bijv. Blood Diamond ook pas begin 2009)
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Oh, ik zat bij de datum (toegevoegd) te kijken. Thnx
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik begrijp niet waarom la seconda volta (1995) niet in de top 250 staat. Dit meesterwerk over de ontmoetingen tussen een slachtoffer en dader van het terrorisme van de rode brigades krijgt niet de waardering die het verdient. In de laatste ontmoeting onthult het slachtoffer zijn ware identiteit aan de dader. Deze scène grijpt je bij de keel. De beelden van een somber Turijn brengen je in een melancholieke stemming. Tijdens het beluisteren van de adembenemend mooie muziek bij de aftiteling begrijpt de ware filmliefhebber naar een meesterwerk te hebben gekeken. Dit drama laat in tegenstelling tot zeer veel andere films veel aan je eigen verbeelding over.
Goldenskull
-
- 24398 berichten
- 3097 stemmen
Ik begrijp niet waarom la seconda volta (1995) niet in de top 250 staat.
Ik kan het je wel vertellen, het is heel simpel hij heeft te weinig stemmen en een te laag gemiddelde 
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Ik bedoel natuurlijk dat ik niet begrijp waarom la seconda volta (1995) slechts 16 stemmen en een gemiddelde van 3,34 punten heeft. Ik vermoed dat het lage aantal stemmen vooral voortkomt uit onbekendheid met deze film. Ik werp me daarom op als ambassadeur voor deze film.
speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
Tot mijn vreugde handhaaft la meglio gioventu (2003) zich al geruime tijd op nummer 20 in de top 250. Dit ondanks het feit dat deze film van de 31 hoogst genoteerde films binnen de top 250 met 786 stemmen veruit het minste stemmen heeft. De overige 30 films hebben minimaal 1558 stemmen. Mag ik hieruit de conclusies trekken dat deze film van de 31 hoogst genoteerde films binnen de top 250 de minste bekendheid geniet en het geven van meer bekendheid aan deze film de sleutel is om deze film verder te laten stijgen binnen de top 250? Mochten beide conclusies juist zijn hoop ik dat andere liefhebbers van deze film zich opnieuw laten horen bij de recensies op de film zelf. Er is al een week niet meer over deze film geschreven. Dit staat in schril contrast met een zeer goede film als the godfather (1972). Dit maffia epos krijgt er dagelijks gemiddeld 5 berichten bij, omdat deze film nu eenmaal veel bekender is dan genoemd Italiaans drama. Bekender hoeft mijns inziens echter niet altijd beter te betekenen.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Voor een gemiddelde Moviemeter-gebruiker zijn er nooit te veel lijsten. 

speranza
-
- 24668 berichten
- 0 stemmen
De relatie tussen het quoten van een opmerking van Knisper van meer dan een week geleden met mijn schrijven van zojuist ontgaat mij volledig.
serpico
-
- 2900 berichten
- 491 stemmen
De relatie tussen het quoten van een opmerking van Knisper van meer dan een week geleden met mijn schrijven van zojuist ontgaat mij volledig.
Fikret8
-
- 6172 berichten
- 4238 stemmen
Inderdaad een beetje te ver gezocht. Door al dat lap tekst in de voorgaande posts ziet sparenza op het gegeven moment door het bos de bomen niet meer. 
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
Mag ik hieruit de conclusies trekken dat deze film van de 31 hoogst genoteerde films binnen de top 250 de minste bekendheid geniet en het geven van meer bekendheid aan deze film de sleutel is om deze film verder te laten stijgen binnen de top 250?
Eerste conclusie lijkt me een juiste tweede niet. Kans is groot dat hoe meer mensen deze film zien hoe lager het gemiddelde wordt. Denk dat de 'onbekendheid' en hoge gemiddelde overigens voornamelijk komt door de speelduur.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5985 stemmen
Update promovatiekandidaten:
All Quiet on the Western Front (1930) 2
Scarface (1932) 3
(aantal stemmen nog nodig voor top 250 notering)
Erwinner
-
- 33715 berichten
- 3079 stemmen
Twilight Samurai heb ik voor het MM tijdperk in de grabbelbak gegooid zonder te bekijken. Wat een spijt...
Echt balen.
selfhealing
-
- 275 berichten
- 278 stemmen
Het lijkt wel alsof er op moviemeter een oorlog bezig is tussen Shawshank Redemption en Godfather liefhebbers. Ik hoop dat alles Fair verloopt. Die tegenstemmers komen me echt de keel uit.
May the best win. 
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Het lijkt wel alsof er op moviemeter een oorlog bezig is tussen Shawshank Redemption en Godfather liefhebbers. Ik hoop dat alles Fair verloopt. Die tegenstemmers komen me echt de keel uit.
May the best win. 
Ik vind ze allebei fantastisch!
Martin Van K
-
- 9050 berichten
- 4555 stemmen
vanaf morgen in de top250:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Legan
-
- 18121 berichten
- 4947 stemmen
)
En dit betekent dus
Shrek.
.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
.
Mescaline
-
- 7089 berichten
- 3249 stemmen
Christiane F heeft meer stemmen nodig! echt een film die zijn plaats in de top 250 meer dan waardig zou zijn! 
selfhealing
-
- 275 berichten
- 278 stemmen
Na jou 0,5 voor Dark knight vind ik je niet echt geloofwaardig. Sorry
.
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
He, sinds wanneer is De Zeemeerman van plek 1 verstoten door Spice World in de Flop 100? Vind ik toch wel een vermelding waard.
(Go Kiki
)
JohnWilliams
-
- 7504 berichten
- 1006 stemmen
Inderdaad!
Ik zie het ook nu...beide prut films maar ze staan op een terechte 1e en 2e plaats.