- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Kos: Je kan simpelweg niet het spreekwoordelijke '13 in een dozijn' gebruiken als een film voor het grootste gedeelte uit elementen bestaat die zich onderscheiden van genregenoten. Of die elementen er voor jou persoonlijk toe doen of niet maakt niets uit, die uitspraak klopt gewoonweg niet dan.
Ik heb het er altijd een beetje moeilijk mee, wanneer een film verweten wordt van standaard of clichévol, terwijl het meer dan genoeg originele/andere aspecten bevat.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Kos: Je kan simpelweg niet het spreekwoordelijke '13 in een dozijn' gebruiken als een film voor het grootste gedeelte uit elementen bestaat die zich onderscheiden van genregenoten.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Ja Kos kan die uitdrukking prima gebruiken als hij vindt dat het een doorsnee film is.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Klopt, echter bestaat deze film zich voor mij vooral wel uit die gedeelde elementen, vandaar de vergelijking.
Dan kan je niet goed rekenen. En je 'gedeelde elementen' kloppen ook niet helemaal (Of zie jij zoveel personages als dat vreemde pedofiele koppel in een actiefilm?).
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Ja Kos kan die uitdrukking prima gebruiken als hij vindt dat het een doorsnee film is.
Hij mag dat vinden, maar er mag dan ook op gewezen worden als dat technisch gezien een foute uitspraak is.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Het is technisch gezien helemaal geen foute uitspraak, ben je nou helemaal gek geworden??!!
Je denkt toch niet dat flutdetails als een pedofiel koppel wat ergens opduikt mijn beleving dat het een 13 in een dozijn film is beinvloeden.
.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Als je de volledige visuele uitwerking een "flutdetail" noemt niet nee. Maar dat slaat dus nergens op.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Volgens jou niet, volgens mij wel. De visuele kant in deze film doet me weinig tot niks. Dus heeft ie weinig invloed op een algehele beoordeling Is het nou een keer gedaan met dit gezever.
Lad
-
- 5700 berichten
- 0 stemmen
Binnenkort gaat "Blood diamond" een spectaculaire entree maken in de top-250 denk ik...
Terecht vind ik.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Het is niet omdat het jou allemaal niks doet kos, dat het daarom een standaard in een dozijn actiefilmpje is. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen?
Het is alsof je zou zeggen dat Once Upon a Time in The West niet 250 waardig is omdat er geen muziek zou inzitten. Zoiets kan je niet 'vinden', dat is gewoon onwaar.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Rare manier van discussieren heb jij. We hebben hier geen argumentenpolitie.
Kos vindt het een doorsnee filmpje. Daar kun je het mee oneens zijn, volgens jouw maatstaven is het anders, nou klaar dan.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Alleen jammer dat hij dan twee paginas lang gewoon pertinent weigert titels te geven die inwisselbaar zijn.
Vind ik dan weer een erg rare manier van discussiëren.
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
''Lijkt me dan wel ERG nutteloos om een rijtje films te horen waarbij je per film gaat analyseren waarom jij dat er niet tot vindt behoren.''
Overigens slaat de term dertien in een dozijn vaak op de algemene plot van een film. Niet persee om de details, maar om de grote lijnen. Daarnaast kunnen ook dingen meespelen als dialogen. Maar de plot uitwerking die men een film zo doet noemen.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Kos vindt het een doorsnee filmpje. Daar kun je het mee oneens zijn, volgens jouw maatstaven is het anders, nou klaar dan.
''Lijkt me dan wel ERG nutteloos om een rijtje films te horen waarbij je per film gaat analyseren waarom jij dat er niet tot vindt behoren.''
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Ik begrijp heel goed waarom ie dat niet wilt doen. De reden daarvoor is heb ik net nog gequote. Laat ik dan maar een voorbeeld geven; Bad Boys 2.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Als je iets 13 in een dozijn noemt, moet je kunnen aantonen dat een film inderdaad bol staat van (standaard uitgewerkte) clichées en een reeks titels kunnen geven waar dat net zo is.
. Dat maak ik zelf wel uit.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Overigens slaat de term dertien in een dozijn vaak op de algemene plot van een film. Niet persee om de details, maar om de grote lijnen. Daarnaast kunnen ook dingen meespelen als dialogen. Maar de plot uitwerking die men een film zo doet noemen.
Dat maak ik zelf wel uit.
Mij best. Maar dan maken wij ook zelf wel uit welke conclusies we daaruit nemen.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Bad Boys 2.
Volgens mij is deze bijdrage alleen al zinniger dan wat kos in 2 paginas gepresteerd heeft.
Of ik het er mee eens ben maak ik daarna zelf wel uit.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Jeetje, wat kan jij drammen zeg.
djelle
-
- 6070 berichten
- 0 stemmen
Jeetje, wat een voorspelbare 13 in een dozijn opmerking. En de eerste die nog eens reageert op een post van onderhond hier zal ik een drammer noemen.
Wat zijn we weer volwassen.
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Ordinary people staat bijna in de top 250. Nog maar 3 stemmen te gaan. Ikzelf wil de film erg graag zien, ben benieuwd of de film de top 250 haalt. Misschien nog net kantje boord?
neo
-
- 15436 berichten
- 10049 stemmen
Zowel plot als uitwerking zijn duidelijk aantoonbaar allesbehalve standaard. Elke film heeft grote lijnen, maar dat verworden net details in een atypische uitwerking. Je zegt toch ook niet dat Space Odyssee en Armageddon één pot nat zijn omdat het beiden met astronauten is?
Dit was een poging om aan te geven wanneer iets zo bestempeld kan worden. Vrij lastig, want het werkt vast ook wel iets op gevoel en smaak. Misschien dat iemand anders er een betere beschrijving voor kan geven. Het is iig niet dat de film persee 300 cliches moet bevatten en hetzelfde, 1000 keer vertelde, verhaal om zo bestempeld te hoeven worden door iemand. Daar kan al veel minder voor nodig zijn.
Die vergelijking tussen Armageddon en 2001 is dan ook compleet de plank misslaan. Dan moet je het wel betrekken tot waar het over ging. Als we dat doen, kan ik voor mij zelf stellen dat Armageddon ook weinig bijzonders is. Ook een 13 in dozijn pakket, desondanks nog een erg leuke.
kos
-
- 46709 berichten
- 8866 stemmen
Mij best. Maar dan maken wij ook zelf wel uit welke conclusies we daaruit nemen.
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Wat een film als Running Scared wel niet teweeg kan brengen 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Typische 13 in het dozijn emoticon.
Macmanus
-