• 15.957 nieuwsartikelen
  • 178.934 films
  • 12.263 series
  • 34.064 seizoenen
  • 649.050 acteurs
  • 199.239 gebruikers
  • 9.387.470 stemmen

Toplijsten (centraal topic)

zoeken in:

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Ramon K schreef:

Maar ik vind de top 1000 lijst erg cool (als oude cinema liefhebber) en ik doe er erg fijne tips op.

Ik ook. Ik heb erg veel aan de lijst gehad.

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

kappeuter schreef:

Dan heb ik nog een tip voor je:

http://www.imagesjournal.com

Kijk, dit maakt bezoekjes aan MM meer dan waard

Thanks!!

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

starbright boy schreef:

Heb de indruk dat de recente lijst, zeker bovenin, veel meer VS-georienteerd is dan de reguliere.

Daar heb je zeker gelijk in.

Daarbij komen de (top)lijsten voornamelijk tot stand aan de hand van meningen van "kenners". Ik hecht daar persoonlijk, zover top lijsten mij überhaupt kunnen boeien, iets meer waarde aan dan bijvoorbeeld een imdb top 250 (die eveneens gekleurd is ondanks dat de site door iedereen bereikt kan worden).

Maar zoals Ramon K het al schreef, die website levert een hoop nieuwtjes op. Vaak staan er links naar interviews of naar een online publicatie van een onderzoek over het één en ander; film gerelateerd vanzelfsprekend.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Fijne sites!

Ben ook nog steeds erg benieuwd naar de Top 10 die de Japanse critici hebben gemaakt van Japanse films van de 20e Eeuw. Onder andere bij de DVD Twenty Four Eyes wordt daaraan gerefereerd, die staat daar namelijk in, maar de hele lijst is mij niet bekend. Er zijn ook dergelijke lijstjes van een Top 10 in Japan per decade. Ook interessant. Misschien een kwestie van goed zoeken en een luie user hoor

starbright boy (moderator films)

• 22422 berichten
  • 5129 stemmen

Ik heb dat lijstje helaas ook nooit kunnen traceren.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

In Film > Toplijsten en favorieten > Films die wel of niet in de top250 horen:

Om eerlijk te zijn neem ik de Top-250 van IMDB serieuzer dan die van MM.

Film Pegasus (moderator films)

• 31163 berichten
  • 5455 stemmen

The Last schreef:

In Film > Toplijsten en favorieten > Films die wel of niet in de top250 horen:

Ik denk net dat MM kritischer is in z'n lijst en er meer variatie in de lijst zit. Het ultieme lijstje zal je nooit krijgen, tenslotte zit je altijd met de 'gemiddelde' favoriete smaak.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

The Last schreef:

Waarom als ik vragen mag? Omdat het aantal users groter is?

In de lijst van MM staan tenminste nog wat leuke titels die niet in de anglo-taal gesproken zijn. En ook op de imdb komen veel recente blockbusters in de lijst terecht die tot mijn verbazing ook die van MM bevolken. De Tip lijst (heeft door de lage drempel) de leukste titels natuurlijk (IMO).

Welke top lijst je ook neemt, er komt een steeds grotere consensus film uit, en dus wordt het meer een gemiddelde film die bovenaan staat. We kunnen wel de (treurige) conclusie trekken dat door internettende cinefielen (niet zijnde professionele critici) over deze gehele aardbol The Shawshank Redemption de beste film aller tijden wordt gevonden.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

De lijst van IMDB bestaat langer dus neem ik aan dat die ook meer klopt snap je?

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

das echt een drogreden. De wet van de grote getallen gaat niet altijd op.

Vind de MM top beter dan de Imdb top, omdat in de Imdb echt te veel hedendaagse rommel staat. En films als Naked, Salaire de la peur en idi i Smodri zijn hier wel in de lijst vertegenwoordigd. Europese en Aziatische cinema wordt iets beter belicht in de MM top 250. En laat daar nou net mijn filmhart naar uit gaan

Zoals film pegasus al zegt, MM lijst is iets kritischer, en als ik zo in de tip lijst kijk komt er nog heel wat moois de komende jaren de lijst binnen.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Nou, mijn filmhart gaat juist meer naar Amerikaanse films, dus ik denk dat we allebei verschillende meningen hebben in dit geval.

The One Ring

• 29974 berichten
  • 4109 stemmen

Onderhond schreef:

(quote)

Mag wel hernoemd worden naar They Shot Pictures, Didn't They

How’s it all put together then?

Our December 2006 list of the 1,000 Greatest Films of all-time has primarily been compiled by using 1,320 individual critics' and filmmakers' top-tens. That's 127 more lists than our March 2006 update.

Oftewel: gebaseerd op lijstjes volgens critici en filmmakers. Met name regisseurs pakken nogal eens films voor hun top 10's die hun beïnvloed hebben en dus automatisch al ouder moeten zijn dan hun carriére. Critici houden nou eenmaal van oude films. Het is dus niet zozeer een lijstje samengesteld door subjectieve sitemakers (die laten hun mening op een andere manier weten). Vanuit dat oogpunt ontkom je niet aan het feit dat oudere films overheersen, zeker in de hogere regionen. Als je niet van oudere films houdt dan is er inderdaad niet veel aan, maar als canonische lijst moet ik nog een betere vinden. Dat de meningen van de makers van de site niet doordringen in de lijst vind ik wel een pluspunt.

Over de 21st century-lijst:

Disclaimer: Please keep in mind, that although we have endeavoured to include critics' lists from all over the globe, we have primarily, due to the ease of accessibility, used North American critics' lists for our calculations. I can't think why you would be, but if you are averse to the opinions of North American critics, then you may wish to bypass these pages!

Vandaar de hang naar Amerikaanse films.

Imagejournal is ook een mooie site inderdaad, maar wordt helaas niet meer geupdate.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

The Last schreef:

Nou, mijn filmhart gaat juist meer naar Amerikaanse films, dus ik denk dat we allebei verschillende meningen hebben in dit geval.

ik reageerde op je stelling dat omdat de IMdb lijst langer bestaat deze meer zou kloppen. Daar ben ik het niet mee eens.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Wouters schreef:

(quote)

ik reageerde op je stelling dat omdat de IMdb lijst langer bestaat deze meer zou kloppen. Daar ben ik het niet mee eens.

Dan hebben we alsnog verschillende meningen toch? We kunnen toch niet weten wie er gelijk heeft dus.

Knisper

• 13041 berichten
  • 1279 stemmen

Bij IMDB schiet elke blockbusters metershoog de lijst binnen. Dat lijkt me niet echt serieus te nemen, toch?

%%%%%%

• 2543 berichten
  • 1234 stemmen

Bij Crash (2004):

Eindelijk die staat in de top 250.En dik verdient

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

%%%%%% schreef:

Eindelijk die staat in de top 250.En dik verdient

Zeg dat wel. Wereldfilm! Een van de betere films van de afgelopen tien jaar.....

dragje

• 5098 berichten
  • 0 stemmen

HarmJanStegenga schreef:

(quote)

Zeg dat wel. Wereldfilm! Een van de betere films van de afgelopen tien jaar.....

Dat is niet mijn mening. Cidade de Deus (2002) crashed uw voorbeeld.....

Leland Palmer

• 23785 berichten
  • 4900 stemmen

Jah tuurlijk, daar heb je gelijk in, maar ik vind het een van de betere films van de afgelopen tien jaar.....

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

The Last schreef:

Dan hebben we alsnog verschillende meningen toch? We kunnen toch niet weten wie er gelijk heeft dus.

*zucht* lezen, ik zeg dat het niet om jouw of mijn mening gaat. je stelling(imdb bestaat langer dus klopt meer) is gewoon onjuist.

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Volgens jou ja. Dus je kunt niet weten of het echt zo is. Daarom zeg ik ook: 'We kunnen toch niet weten wie er gelijk heeft dus.'

Beter lezen pls.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

The Last schreef:

De lijst van IMDB bestaat langer dus neem ik aan dat die ook meer klopt snap je?

discussieren met tieners. *zucht*. Jij zegt hier dat OMDAT de IMDB lijst langer bestaat hij meer zal kloppen. Dat kan je niet zeggen. de wet van de grote getallen gaat hier niet op. Imdb lijst hanteert ook hele andere rankingregels dus dan wordt het helemaal een ander verhaal.

Je kan dus best zeggen dat je de imdb lijst beter vind maar je kan niet zeggen dat omdat ie langer bestaat, hij meer klopt. Snappie ?

darkjaap

• 926 berichten
  • 535 stemmen

plzz mag the shawshawk redemption van de nr 1 af ??

zet de godfather weer op 1 !

eindelijk heb ik crash kunnen zien en terecht dat hij zo hoog in de top 250 staat

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Wouters schreef:

(quote)

discussieren met tieners. *zucht*. Jij zegt hier dat OMDAT de IMDB lijst langer bestaat hij meer zal kloppen. Dat kan je niet zeggen. de wet van de grote getallen gaat hier niet op. Imdb lijst hanteert ook hele andere rankingregels dus dan wordt het helemaal een ander verhaal.

Je kan dus best zeggen dat je de imdb lijst beter vind maar je kan niet zeggen dat omdat ie langer bestaat, hij meer klopt. Snappie ?

Ja, dat snap ik. Maar ik zeg ook niet alleen maar feiten hoor ''vriend''.

Het is VOLGENS MIJ, dus mijn mening en jij kan daar niks aan veranderen.

*zucht* discusseren met iemand die denkt dat mensen alleen maar feiten zeggen.

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

een mening hebben over iets dat een feit is is onzinnig. kleuters hier altijd.

2+6 is 8.

The last: "nee ik vind dat het 9 is"

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Wouters schreef:

een mening hebben over iets dat een feit is is onzinnig. kleuters hier altijd.

2+6 is 8.

The last: "nee ik vind dat het 9 is"

Wat zeg jij dan? Wil je zeggen dat ik een mening heb over een feit?

Wouters

• 2665 berichten
  • 1837 stemmen

laat maar zitten verspilde moeite

The Last

• 7169 berichten
  • 0 stemmen

Nee, jij weet nu dat IK gelijk heb en niet jij. En nu heb je niks meer te zeggen.

Achja, ik kap ook maar met deze discussie tis eigenlijk voor MIJ verspilde moeite.

gortdroog

• 116 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > mijlpalen:

we hebben het altijd over dezelfde bekende films. pulp fiction/green mile/shawshank etc, wat mij beetje verbaasd is dat in dit rijtje the wolds fastest indian niet voorkomt. acteerprestatie van hopkins waar hanibal lector nog n puntje aan kan zuigen..., en n zeldzaam aparte film. Graag een mening , van degene die m hebben gezien. ben benieuwd.

kappeuter (crew films)

• 74673 berichten
  • 5984 stemmen

Erg goede film inderdaad.

nr. 18 in de top 100 recent

nr. 3 in de toplijst van Nieuw-Zeeland

nr. 1 in de roadmovie toplijst

Op 4 mei 2007 kan de film in de top 250 komen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.