- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
tsjidde
-
- 2112 berichten
- 4040 stemmen
heb de lijst al bekeken hoor. en ja deze film [..]
Heb je nu de lijst bekeken of de films die er in staan? In het eerste geval heb ik namelijk de hele toplijst ook al gezien, maar in het tweede geval helaas nog niet. 
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
The Godfather moet gewoon weer op een.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Inderdaad, dat vind ik ook. Shawshank is naar mijn mening een iet wat overschatte film. Toegegeven hij is goed maar Godfather blijft voor mij toch nog altijd de beste film ooit. Is ook de enige film die ik ooit een 5* heb gegeven.
maxcomthrilla
-
- 15579 berichten
- 2854 stemmen
Mysterious Skin laat zich voor `t eerst zien in de Top 250! Binnen op nr. 249. 
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
Bij Braveheart (1995):
Braveheart stijgt stiekem door! YES! Op naar de vier sterren en dan er overheen.....!
filmanalist
-
- 133 berichten
- 0 stemmen
the usual suspects hoort op nummer 1!!!!!!!!!
Leland Palmer
-
- 23785 berichten
- 4900 stemmen
the usual suspects hoort op nummer 1!!!!!!!!!
Jah, met twee nullen erachter 
sandervisser
-
- 62 berichten
- 318 stemmen
hoe kun je nou zeggen dat de usual suspects op 1 moet. dat slaat nergens op.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Nog 3 stemmen benodigd voor top 250 notering:
Nog 5 stemmen nodig:
9 stemmen:
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Vandaag binnengekomen op nr.1 in de Toplijst recent:
timbo_
-
- 13116 berichten
- 3874 stemmen
En u alweer een nieuwe. Neil Young Heart of Gold.
PaulieWalnuts
-
- 1239 berichten
- 815 stemmen
nog 10 volgens mij.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Er is laatst een stem verdwenen. Iemand uitgelogd of geband vermoedelijk, gezien er tegelijkertijd bij een aantal andere films ook stemmen verdwenen zijn.
matthijs_013
-
- 3631 berichten
- 5754 stemmen
A Walk to Remember in de toplijsten... het is officieel, de MM top 250 is nu minder serieus te nemen dan die van IMDb (waar zijn de klassiekers hier? Zoals Gone with the Wind ofzo!)
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Waar de klassiekers zijn ?
Ben de Top 250 aan het doorlopen en je struikelt over de klassiekers. Komt nu ook wel omdat dat de films zijn die ik vroeger het makkelijkst liet liggen, maar de MM Top 250 is nu niet bepaald onderbezet wat klassiekers betreft.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Rare generalisatie. Imdb neemt recente films ook in de toplijst op, daar staan veel meer recente films in de lijst waarvan je denkt; bij de top 250 beste films???
Imdb heeft een aantal klassiekers wel, die MovieMeter niet in de toplijst heeft, maar evengoed heeft de MovieMeter top 250 klassiekers die imdb niet in de lijst heeft.
Ikiru zakt binnenkort uit de imdb top 250. Ga je dan ook 'waar zijn de klassiekers' roepen? La Strada, Fellini klassieker; niet in imdb top 250, wel in MM toplijst.
Veel overeenkomsten, maar uiteraard ook verschillen. Als het precies dezelfde lijst was, was het ook maar saai.
Idi i Smotri, Naked, The Return. Ben blij dat die hier in de lijst staan. Op imdb mis ik die.
A Walk to Remember staat overigens niet bepaald stevig genesteld in de toplijst. Binnenkort komt de klassieker Le Salaire de la Peur hoog binnen in de top 250. Dan zakt de film weer een plaats.
Knisper
-
- 13041 berichten
- 1279 stemmen
Inderdaad, geef A Walk to Remember een tv-uitzending en hij is zo weg.
The Last
-
- 7169 berichten
- 0 stemmen
Rare generalisatie. Imdb neemt recente films ook in de toplijst op, daar staan veel meer recente films in de lijst waarvan je denkt; bij de top 250 beste films???
Imdb heeft een aantal klassiekers wel, die MovieMeter niet in de toplijst heeft, maar evengoed heeft de MovieMeter top 250 klassiekers die imdb niet in de lijst heeft.
Ikiru zakt binnenkort uit de imdb top 250. Ga je dan ook 'waar zijn de klassiekers' roepen? La Strada, Fellini klassieker; niet in imdb top 250, wel in MM toplijst.
Veel overeenkomsten, maar uiteraard ook verschillen. Als het precies dezelfde lijst was, was het ook maar saai.
Idi i Smotri, Naked, The Return. Ben blij dat die hier in de lijst staan. Op imdb mis ik die.
A Walk to Remember staat overigens niet bepaald stevig genesteld in de toplijst. Binnenkort komt de klassieker Le Salaire de la Peur hoog binnen in de top 250. Dan zakt de film weer een plaats.
Je kunt het beste op de AFI 100 lijst kijken ( de nieuwe ). Volgens mij is dat de beste lijst.
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Nou nee, de AFI lijst is Amerika georienteerd. Zeker niet de beste lijst.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Een 'beste lijst' bestaat er niet, maar zelf vind ik de lijst van They Shoot Pictures, Don't They erg interessant.
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
Een 'beste lijst' bestaat er niet, maar zelf vind ik de lijst van They Shoot Pictures, Don't They erg interessant.
Idem een referentiekader voor mij. Een fascinerende website vol "weetjes" voor de ware filmliefhebber.
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5984 stemmen
Dan heb ik nog een tip voor je:
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
They Shoot Pictures, Don't They.
Mag wel hernoemd worden naar They Shot Pictures, Didn't They
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Hebben toch ook een moderne top 250 daar? Die films die jij zo mooi vindt zullen mits ze blijvend zijn, ook toplijstjes gaan sieren. Zo werkt dat.
Onderhond
-
- 87613 berichten
- 12870 stemmen
Hebben toch ook een moderne top 250 daar?
Met "modern" is het meeste dan wel gezegd. Ben niet verder geraakt dan de Top 30, om te huilen die selectie.
starbright boy (moderator films)
-
- 22422 berichten
- 5129 stemmen
Heb de indruk dat de recente lijst, zeker bovenin, veel meer VS-georienteerd is dan de reguliere. Een aantal typische successen bij Amerikaanse critici die in Europa wat lauwer werden ontvangen (The Squid and the Whale, The Royal Tenenbaums, You Can Count On Me, A History of Violence, Mystic River) staan erg hoog, terwijl films die in Europa veel meer gewaardeerd worden (Ten, The Return, Irreversible en ook Gerry bijvoorbeeld) veel lager staan of ontbreken.
Daar heeft die lijst nogal onder te lijden m.i.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Was mij ook al eens opgevallen. 
Ik vind het verder ook niet echt een uitnodigende lijst hoor, die 21st Century lijst, maar ik denk dat het ook een beetje met de slechte verkrijgbaarheid te maken heeft van de 'andere' film. Het is nogal een veilige lijst die me weinig aanspoort om dat moderne werk te verkennen.
Maar ik vind de top 1000 lijst erg cool (als oude cinema liefhebber) en ik doe er erg fijne tips op.