- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Toplijsten en favorieten
- Toplijsten (centraal topic)
Toplijsten (centraal topic)
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Ook wel begrijpelijk dat men niet altijd focust op het verhaal. Een verhaal waarbij een sluipschutter wraak neemt op zijn vroegere baas, een meisje gepest wordt op highschool of een gevangenisdrama vragen om een originele aanpak. Immers steeds hetzelfde verhaal gaat steeds meer tegenstaan.
Verder is het spelen met de chronologie in films een bewijs dat er wel degelijk rekening wordt gehouden met de verhaalstructuur. En film is toch het medium van het beeld?!
starbright boy (moderator films)
-
- 22485 berichten
- 5149 stemmen
Ook het gemiddelde van Transformers zakt met een enorme snelheid. In twee dagen ongeveer 0,15 omlaag. Lijkt steeds meer een vast blockbusterverloop. Beginnen boven de 4 sterren en in de dagen na de premiere enorm snel inzakken. Live Free or Die Hard bevalt het publiek gemiddeld toch beter. Daalde veel minder snel en staat inmiddels al hoger. Dus Live Free or Die Hard lijkt op moviemeter de actieblockbusterstrijd te winnen.
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
Krijg hem (Hotel Rwanda) komende maand bij de FilmValley, belooft veel goeds 
Wouters
-
- 2665 berichten
- 1837 stemmen
begrijp me goed, het is geen slecchte film maar plek 44 ?? aargh
Pure
-
- 770 berichten
- 0 stemmen
Ja kan ik me iets bij voorstellen, heb er ook niet zulke hoge verwachtingen van
Maar HR zakt waarschijnlijk nog wel heel wat plaatsen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Is het misschien niet eens een idee om de tip 150 uit te breiden naar 200? De lat voor de tip 150 is namelijk wel erg hoog komen te liggen de laatste tijd. Om in de lijst terecht te komen heeft een film een gemiddelde van 3,84 (!) nodig. Vanuit de top 250 bekeken een positie van rond de 150. Je kunt de tiplijst nou ook minder gemakkelijk gebruiken om te kijken welke films er binnenkort genoeg stemmen hebben voor de top 250, want welke er bij de laatste 100 gaan komen is nu niet te zien.
Mug
-
- 13981 berichten
- 5969 stemmen
Aangezien de bovengrens van benodigde stemmen (van 100 naar 150) wel is aangepast, maar de ondergrens (nu 20) niet, heeft daar eerder mee te maken. Ik stel voor de ondergrens op te hogen... ?
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Dat kan ook. Ik meen me te herrinneren dat de vorige keer toen de bovengrens verhoogd werd, ook de ondergrens verhoogd werd. Maar met een grotere lijst zou ik verder ook geen problemen hebben 
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Da's natuurlijk geen reden om er wat aan te veranderen. Persoonlijk vind ik het wel aangenaam dat er ondertussen wat obscuurder werk in de tiplijst staat (weinig stemmen maar erg hoge gemiddelden). Zo heb je nog serieuze tips binnen genres die verder maar een beperkt publiek aanspreken, en kan je het ook als een echte tiplijst aanzien.
De ondergrens mag misschien wel een beetje omhoog, maar niet meteen naar 30 of hoger vind ik.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Wellicht is daarom de optie van het verlengen van de lijst naar 200 ook beter. Dan blijven die obscure films er gewoon in en komen er waarschijnlijk zelfs nieuwe bij.
Als je de ondergrens niet hoger dan 30 mag maken heeft het denk ik weinig nut om de ondergrens te verhogen.
Vinokourov
-
- 3143 berichten
- 2909 stemmen
Zowieso een beetje jammer al die Bollywood zooi in de tiplijst.
Nog jammerder dat een film als Soy Cuba weer van zo'n Bollywood-rukker een 0,5* ster krijgt, zodat die zooi weer op plek 1 en 2 staat.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Vind het op zich wel grappig dat ze hoog in de tiplijst staan. Beetje motivatie om er toch eens een paar te proberen.
The One Ring
-
- 29974 berichten
- 4109 stemmen
Vind het op zich wel grappig dat ze hoog in de tiplijst staan. Beetje motivatie om er toch eens een paar te proberen.
Mwah, ik neem die stemmen voor die Bollywoodfilms net zo serieus als al die hoge stemmen die nieuwe Hollywoodblockbusters blindelings lijken te krijgen.
kos
-
- 46726 berichten
- 8880 stemmen
Tja, Bollywoodfilms is toch een serieuze niche. Maar wel erg hate it-or love it.
Onderhond
-
- 87627 berichten
- 12899 stemmen
Mwah, ik neem die stemmen voor die Bollywoodfilms net zo serieus als al die hoge stemmen die nieuwe Hollywoodblockbusters blindelings lijken te krijgen.
Ik neem ze ook niet meteen erg serieus, maar hetzelfde geldt persoonlijk ook voor een hoop klassiekers, dus zijn er wat mij betreft gewoon meer niches vertegenwoordigd in de tiplijst. En da's een goeie zaak, zeker in een tiplijst.
Qua niche komt het vooral omdat lokaal de populariteit niet zo hoog ligt. Globaal gezien is het volgens mij wel een grotere niche. We hebben in A'pen in ieder geval onze eigen Bollywood videotheek, met een substantieel aantal films.
mister blonde
-
- 12711 berichten
- 5851 stemmen
Ik neem ze ook niet meteen erg serieus, maar hetzelfde geldt persoonlijk ook voor een hoop klassiekers
Tja, de redenen dat die Bollywood films hoog staan, zijn toch van een heel andere aard dan waarom die klassiekers hoog staan. Vreemde vergelijking, dus.
garlic senior
-
- 4690 berichten
- 0 stemmen
Witness for the Prosecution verdient wel een plaatsje in de top 250 en Ben-Hur staat naar mijn mening te laag genoteerd in de top 250
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5987 stemmen
Nog 26 stemmen. Dat gaat wel lukken dit jaar.
Aantal users hebben m opgenomen en gaan m deze week nog wel zien.
Of ie nu al 150 stemmen zal halen dat zal net niet gaan vermoed ik.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2860 stemmen
Nog 26 stemmen.
En nu nog maar 22!
Fantastische film, mag inderdaad snel toetreden tot de toplijsten. Men mag wel eens wat vaker klassiekers uitzenden op de Nederlandse tv. Geeft gelijk een mooie boost aan wat onbekendere films in de tiplijsten.
Opvallend dat animatiefilms de laatste jaren steeds beter scoren. Ratatouille staat nu erg hoog in de IMDB toplijst. En ook de film over The Simpsons staat zeer hoog, met toch al zo `n 14.000 stemmen. Natuurlijk scoorden The Incredibles, Finding Nemo en Shrek de laatste jaren ook goed op vooral IMDB maar die zakten later toch wat weg. Iets wat overigens alle recente films op IMDB overkomt. Lijken mij beiden trouwens geweldige animatiefilms net zoals de nieuwste van Miyazaki Jr. die dan weer veel lager scoort.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2860 stemmen
Wel opvallend dat de laatste 6 stemmen voor deze film allemaal onvoldoendes waren overigens. Het gemiddeldes daalt ineens hard.
Jammer inderdaad. Stond een week geleden nog op 4,03*. Nu nog maar 3,98*. Forse terugval.
Knisper
-
- 13042 berichten
- 1280 stemmen
Opvallend dat animatiefilms de laatste jaren steeds beter scoren. Ratatouille staat nu erg hoog in de IMDB toplijst.
IMDB heeft de samenstelling van de top 250 een tijdje geleden veranderd, waardoor recente film veel hoger in de lijst zijn gekomen. Alle grote publieksfilms komen nu automatisch hoog in de top 250 binnen, dus deze verandering heeft niet veel met animatie te maken.
maxcomthrilla
-
- 15581 berichten
- 2860 stemmen
IMDB heeft de samenstelling van de top 250 een tijdje geleden veranderd, waardoor recente film veel hoger in de lijst zijn gekomen. Alle grote publieksfilms komen nu automatisch hoog in de top 250 binnen, dus deze verandering heeft niet veel met animatie te maken.
Geldt inderdaad voor meerdere recente films. Maar ik vond de 65ste en 66ste positie van 2 animatiefilms die in NL nog geen eens uit zijn wel opvallend.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 berichten
- 16494 stemmen
Ben ven kwijt of dit het topic is om vast vooraf te juichen
als een film bijna de Top- of Tiplijst haalt. Dit is er sinds vannacht in elk geval eentje zag ik. Nog een stem nodig voor de tiplijst. Hadaka no Shima/The Naked Island (1960)
Hij is binnenkort (eenmalig) in het Filmmuseum te zien. Dus grijp je kans. Het is een mooie, poëtische film.
brucecampbell
-
- 3316 berichten
- 7445 stemmen
Nog 17 stemmen voor Le Samourai en die komt dan zeer hoog binnen in de top 250!
DieGo
-
- 5808 berichten
- 2370 stemmen
Nog 1 stem voor Ace in the Hole voor een mooi plaatsje in de top 10 van de Tip 150!
veron35
-
- 4768 berichten
- 0 stemmen
Ik ben blij dat The Graduate eindelijk in de top 250 staat!
kappeuter (crew films)
-
- 74673 berichten
- 5987 stemmen
Nog 3 stemmen nodig voor top 250 notering:
Nog 5 stemmen:
sinterklaas
-
- 11821 berichten
- 3321 stemmen
Mmmh, jammer dat Sonatine bijna uit de top 250 raakt en onderaan Akira staat.