menu

Film / Festivals en evenementen / De Oscars

zoeken in:
Malick schreef:
Hoe groot schatten jullie de kans in van A Hidden Life?

Lees dan ook eens een keer die andere threads op AW

Maar wat IH88 hierboven zegt: nul kans. Het is me nog steeds onduidelijk waarom Fox Searchlight er zoveel geld voor heeft neergelegd. Ik hoop dat ze het eruit halen (want dan doet de film het namelijk goed).

De enige met een realistische kans op een nominatie was sowieso al Greta Gerwig, en ik verwacht dat die ook genomineerd gaat worden (i.p.v. Taika Waititi t.o.v. de DGA nominaties).

De actrice kreeg na haar Academy Award voor ‘Monster’s Ball’ in 2002 10 miljoen dollar (90 miljoen euro) per film.
Een wisselkantoor zal niet lang in business zijn met zulke valutakoersen

Ik supporter voor Tarantino en Parasite.

Voorspellingen voor de nominaties.
Cursief betekent zekerheid op een nominatie.

Best Picture:
Once Upon a Time in Hollywood
Parasite
1917
The Irishman
Mariage Story
Jojo Rabbit

Little Women
Joker
Ford v Ferrari*
*Als er minder dan 9 nominaties zijn valt deze film als eerste af. Minder dan 8 Joker enz.
Kanshebbers op een nominatie: Bombshell, Knives Out, The Farewell.

Best Director:
Quentin Tarantino( OUaTiH)
Bong Joon Ho (Parasite)
Martin Scorsese (The Irishman)
Sam Mendes (1917)

Greta Gerwig (Little Women)
Kanshebbers op een nominatie: Todd Phillips (Joker), Taika Waititi (Jojo Rabbit).

Best Actress:
Renee Zellweger (Judy)
Scarlett Johansson (Marriage Story)
Charlize Theron (Bombshell)

Awkwafina (The Farewell)
Lupita Nyong'o (Us)
Kanshebbers op een nominatie: Saoirse Ronan (Little Women), Cynthia Erivo (Harriet).

Best Actor:
Joaquin Phoenix (Joker)
Adam Driver (Marriage Story)
Leonardo DiCaprio (OUaTiH)

Antonio Banderas (Pain and Glory)
Robert De Niro (The Irishman)
Kanshebbers op een nominatie: Christian Bale (Ford v Ferrari), Taron Egerton (Rocketman), Eddie Murphy (Dolemite is My Name).

Best Supporting Actress:
Laura Dern (Marriage Story)
Jennifer Lopez (Hustlers)
Margot Robbie (Bombshell)

Zhao Shuzhen (The Farewell)
Florence Pugh (Little Women)
Kanshebber op een nominatie: Scarlett Johansson (Jojo Rabbit).

Best Supporting Actor:
Brad Pitt (OUaTiH)
Joe Pesci (The Irishman)
Al Pacino (The Irishman)
Tom Hanks (A Beautiful Day in the Neighborhood)

Anthony Hopkins (The Two Popes)
Kanshebber op een nominatie: Song Kang Ho (Parasite)

Best Adapted Screenplay
The Irishman
Little Women
Jojo Rabbit

The Two Popes
A Beautiful Day in the Neighborhood
Kanshebber op een nominatie: Joker

Best Original Screenplay
Marriage Story
Once Upon a Time in Hollywood
Parasite

Knives Out
1917
Kanshebbers op een nominatie: The Farewell, Pain and Glory, Booksmart.

Bij deze mijn voorspellingen voor nominaties beste film. Zoals gewoonlijk noem ik er tien op volgorde. Bij slechts 6 nominaties zijn het de eerste 6, bij 7 nominaties de eerste 7, etc.

1. The Irishman
2. 1917
3. Once Upon a Time in... Hollywood
4. Marriage Story
5. Parasite
6. Little Women
7. Joker
8. Jojo Rabbit
9. The Farewell
10. Ford V. Ferrari

Eigenlijk geloof ik niet echt dat Ford V. Ferrari echt genomineerd gaat worden, maar dat geldt voor alles wat ik redelijkerwijs op 10 zou kunnen staan. A Beautiful Day in the Neighborhood? Bombshell? Knives Out? The Two Popes? Allemaal gewaardeerde films, maar voelen niet echt aan als contenders. The Farewell eigenlijk ook niet helemaal. Ik kan al die films ertussen zien staan, maar of ze dan meer zullen zijn dan filler...

Film Pegasus (moderator)
Ik ben vooral benieuwd naar een regie nominatie voor Greta Gerwig, nadat ze oa bij de Globes en BAFTA's over het hoofd werd gezien.

Wauw, een dubbele nominatie voor ScarJo. En Florence Pugh! Kathy Bates kwam wel uit het niets. Mooi ook dat John Williams voor zijn laatste Star Wars score is genomineerd.

Helaas, The Farewell en Ford V Ferrari dus omgewisseld. De andere 8 wel goed voorspelt.

Alleen Pryce en Bates kwamen een beetje als verrassing. Phillips i.p.v. Gerwig ook wel.

Vooralsnog zeg ik dat 1917 gaat winnen.

IH88 schreef:
Alleen Pryce en Bates kwamen een beetje als verrassing. Phillips i.p.v. Gerwig ook wel.

Ik vind Robert de Niro niet genomineerd als hoofdacteur ook wel lichte verrassing.

Film Pegasus (moderator)
Leuk voor Joker, al zal het niet met alle beeldjes lopen denk ik. Ik duim voor Pugh, op haar korte carrière al indrukwekkende rollen gespeeld en in dit lijstje misschien wel de beste volgens mij.

Geen nominatie voor Frozen II valt me op. 6 nominaties voor Parasite is wel verrassend veel. Leuk!
Te veel nominaties dan weer voor Once upon a time, maar Pitt mag wel winnen van mij. Anders één van de acteurs uit Irishman.

Opnieuw geen nominatie voor Greta Gerwig en een grote schande dat Lupita Nyong'o over het hoofd gezien is. Die mocht zelfs ineens het beeldje meenemen naar huis!

Documentaire (Honeyland) en buitenlandse film (Parasite) lijken me zekerheden.

donnie darko schreef:
(quote)

Ik vind Robert de Niro niet genomineerd als hoofdacteur ook wel lichte verrassing.

Deze zag ik wel een beetje aankomen. Zat ik er ook bij andere belangrijke Awards niet bij.

Todd Philipps over Gerwig, Waititi, Baumbach... ? Wel erg blij voor Parasite en Antonio Banderas.

Geen Editing voor Once Upon a time in Hollywood is wel vreemd, waardoor zijn kansen om te winnen helaas zakken. Joker gaat nooit winnen met de preferental ballot. De grootse boost was zeker voor 1917.

Jammer voor Adam Sandler, ik had het wel willen zien. En de “PC nominatie” is weer voor iemand die een zwarte slaaf speelt Nomineer dan toch beter Nyongo voor Us of Awkafina voor The Farewell.. ach.

8 van de 9 nominaties voor beste film al gezien en ook veel andere categorieën al veel gezien. Alles kijken gaat niet lukken, sommige films komen pas uit na de uitreiking. Vooral de acteercategorieën nog wel wat zien.

Frozen II niet ertussen (wel voor Best Song). Dat is opvallend want Disney heeft vrijwel standaard die nominatie. Ook niet de jaarlijkse anime.

En 19 nominaties voor de 3 Netflix-films, 1 voor animatie (Klaus) en nog 3 lange docu's en 1 short docu van Netflix (of door heen aangekocht) genomineerd.

De genomineerden voor de Oscars 2020 | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Mijn wensenlijstje:

Beste film: 1917
Beste acteur: Joaquin Phoenix
Beste actrice: geen enkele van gezien
Beste bijrol man: Brad Pitt
Beste bijrol vrouw: 1 van gezien, geen mening
Beste regie: 1917
Beste animatie: Klaus
Beste lied: Rocketman
Beste filmmuziek: 1917
Beste internationale film: niks van gezien

De rest van de Oscars geloof ik wel. Visuele effecten kunnen best naar Endgame gaan.

Enige zekerheidje lijkt me Phoenix. Al verwacht ik ook we 1917 als grote winnaar voor film en regie.

Ajax&Litmanen1 schreef:
2017[...]2017[...]2017[...]2017

Wel consequent 100 jaar ernaast

mjk87 schreef:
(quote)

Wel consequent 100 jaar ernaast

Oeps Aangepast. Automatisme, 2017 is nog vrij recent.

27 Great Movies Snubbed by the Oscars in 2020 | IndieWire

In ieder geval een vooruitgang ten opzichte van vorig jaar.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Mijn wensenlijstje:

Lijkt me meer een geval van "deze heb ik toevallig gezien" lijstje?

jacobine_rodijk schreef:
(quote)

Lijkt me meer een geval van "deze heb ik toevallig gezien" lijstje?

Ik heb er ieder geval per categorie meerderen van gezien ja. Anders geen mening.

Lijkt me ook vrij logisch dat je je wensenlijstje baseert op wat je zelf goed vond. Anders had ik er neer gezet dat ik vermoed dat dit de winnaars lijken te worden.

Scarlet Johansson voor beste bijrol in Jojo Rabbit

Ik zou Little Women bijna gaan kijken om te zien waar al dat gedoe rond Gerwig over gaat. Enkel de trailer gezien, maar op basis daarvan lijkt mij een regie credit absoluut niet aan de orde.

Ajax&Litmanen1 schreef:
(quote)

Ik heb er ieder geval per categorie meerderen van gezien ja. Anders geen mening.

Punt was meer als je kanshebbers als Parasite, Marriage Story, Two Popes, Judy en Bombshell (etc.) niet gezien hebt of je wel een 'lijstje' kunt aanmaken ie enigzins valide heeft. Objectief gezien zie ik 10 categorieën ie in totaal opgevuld is met 5 verschillende films.

tbouwh schreef:
Scarlet Johansson voor beste bijrol in Jojo Rabbit

En dat is volledig terecht Tim .

https://media2.giphy.com/media/L3RX2sGnQSqH70lfel/giphy.gif

jacobine_rodijk schreef:
(quote)

Punt was meer als je kanshebbers als Parasite, Marriage Story, Two Popes, Judy en Bombshell (etc.) niet gezien hebt of je wel een 'lijstje' kunt aanmaken ie enigzins valide heeft. Objectief gezien zie ik 10 categorieën ie in totaal opgevuld is met 5 verschillende films.

Dat zeg ik toch? Baseer het op wat ik heb gezien.

Als je jouw referentiekader aan moet houden dan zal je 100 procent uit elke categorie moeten hebben gekeken. Lijkt me voor bijna niemand haalbaar.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:24 uur

geplaatst: vandaag om 19:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.